/spanien/barcelona/forum/6000.aspx/spanien/barcelona/forum/6000.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ( Xaviesta )
2013-11-28 23:17
Lion24 Jag använde Chile som ett exempel bara, en gren i ämnet så att säga. Roten av vårt argument var att du skriver att Alexis är överskattad och jag menar på att du har så förbluffande fel att jag ler medan jag skriver den här raden. Alexis är en fantastisk spelare, han var det i Udinese, han är det i landslaget och han är det även i Barcelona. Han har varit superb ända sen i våras och det kan vilken Barcafantast som helst se. Sluta vara envis bara för att stå för din åsikt. Vidare tycker jag att det enda som är överskattad angående Ronaldos teknik är myten om att den är överskattad. Ronaldos teknik med boll kan få spelare i världen överträffa även om den inte är bäst i världen. Det värsta man kan göra i ett forum är att bli för insnöad i sina argument när man bemöter kritik från flera håll samtidigt eftersom man då gör allt för att övertyga andra om att man har rätt och då kan det bli väldigt fel ibland. Alexis Sanchez är en fantastisk fotbollsspelare, punkt slut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2013-11-28 22:55
( Xaviesta ) Som jag skrev till någon som använde samma argument för nån vecka sen. Det här är inte Chiles landslag. Jag vet att Alexis har större frihet i Chile och vissa spelare behöver den där friheten för att leverera. Men i Barcelona så har inte Alexis den friheten och han kommer heller aldrig att få den. Sluta jämför Chile-Alexis och Barcelona-Alexis då det är två helt olika system och spelare i vardera lag. SoN_Un Varför tar du ut det på mig om andra har kallat dig för Real fan när du har klagat på Pedro under Ajax matchen? Har jag ens nån gång skrivit till dig? Om andra beter sig barnsligt så behöver inte du göra det heller, eller hur? Alexis och Pedro är inte så olika som man tror. Alexis teknik är lika överskattad som Cristianos. Det finns vissa saker som Alexis är bättre på och det finns vissa saker som Pedro är bättre på. Ger man förtroende till Pedro, på samma sätt som man ger till Alexis, då tror jag att Pedro bidrar med mycket mer än Alexis. Vi ska inte glömma att under Guardiolas sista säsong så var Pedro skadad väldigt ofta, t.o.m Pep sa att han inte förstod varför han inte hade spelat med Pedro så mycket den säsongen när han hade kommit tillbaka från skadorna (skrev det för några dagar sen). Förra säsongen med Tito så var i stort sett nästan alla dåliga förutom Valdes, Alba, Messi och kanske någon/några till. Eftersom vi idag vill spela en rakare fotboll så betyder det att vi får fler chanser och det är ingen snack om saken om vem som är den bästa avslutaren.
SoN_Un
2013-11-28 22:37
Ronaldinho the original

men att folk kallar mig för real fan när jag klagar på pedro under ajax matchen är ok tycker du? i sånna fall många borde skämmas här innen=). plus att det är många barn från puertan som har kommit hit o larvat sig. drf blir det ju svårt o ibland blir det pain med massa troll. men man kan ju inte säga att alexis bara kan nicka när han har varit super i snart 1 år, då undrar man vilka matcher man sett. hoppas att du förstår vad jag menar=) absolut inga hardfeelings, varken mot dig elr lion24...

visca barca!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-11-28 22:12
@1.70-ligan - köp en back, tack:
Lösningen skulle vara att sälja Song eller Masch och låta Puyol agera fjärdeval (gör ont att skriva det, vår capitan håller inte samma nivå längre) ifall Verthongen köps, nu när Bartra påbörjat sitt stora genombrott och Pique visat goda tendenser på förbättring. Verthongen skulle kunna vara en bra värvning som ständigt skulle flåsa Pique i nacken...
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-11-28 21:45
Sport skriver att Verthongen är ett alternativ för Barca i januari.. Troligt. Grym spelare dock, men bartra har fått behovet att svalna. Dock börjar puyol bli för långsam och mascherano är ingen bra mittback. Behovet kommer snart finnas igen.
Ronaldinho the original
2013-11-28 21:33
SoN_Un (Barcelona) Seriöst..... Orka säga att någon är Madrid fan för att dom säger Pedro är Bättre än Alexis. Skäms på dig
Barcelona Barcaholic
2013-11-28 20:41
barcastuff ?@barcastuff In 699 minutes Bartra played this season, Barcelona have conceded 3 goals, average of 0.38 goals conceded per 90 minutes. Det är absolut ingen slump det här, Bartra gör skillnaden för vår backlinje. Kan Tata sluta prioritera sin landsman Mascherano före honom så är mycket utav våra försvars problem lösta.
Barcelona Andresito
2013-11-28 20:01
Läste nyss lite delar från Sir Alex autobiografi, bla. kapitlet om Barca där han säger att 2011-Barca är det bästa lag han mött, något som många säkert hört innan.
Dock finns ett intressant stycke som jag inte hade hört talas om innan:

"They had four world-class players: Piqué, the two centre-midfield players and Messi. Piqué was
without doubt the most underrated player in their team. He is a great player. We knew that when he
was a youngster player with us. At a European conference, Guardiola told me he was the best signing
they had made. He created the tempo, the accuracy, the confidence and the penetration from that deep
position."
SoN_Un
2013-11-28 19:56
Lion24

hur många ggr har du sett pedro dribbla förbi en motståndare i år? mr stress (pedro) darrar bara med fötterna o passar bak. hela tiden o har gjort det i 2 års tid nu minst=)...o att alexis bara kan nicka haha, antingen så har du bara kollat real franco madrids matcher elr så har inte kollat barca alls i år. alexis chip mot real? kan inte avsluta elr chippa han med huvet för det är det enda han e bra på enligt dig haha. du gjorde mig lite osäker funderar på att kolla repris nu haha:D

visca barca bro, elr är d hala madrid för din del?
Barcelona Federer - köp en back, tack
2013-11-28 19:07
Härlig bild :)
Barcelona barasfsdg
2013-11-28 18:55
Sanchez för pedro alla dagar i veckan. Pedro borde spela i nåt mittenlag
Barcelona ( Xaviesta )
2013-11-28 18:54
Lion 24 Häromveckan spelade Brasilien och Chile mot varandra i Toronto och jag var på matchen eftersom jag bor här. Satt på rad 5 långsida och njöt av matchen i fulla drag men passade även på att specialstudera både Neymar och Alexis och jag måste säga att Alexis är en av dom bästa spelarna jag har sett live. Han är så otroligt kvick och besitter en fantastisk bollkontroll. Det märktes klart och tydligt att han spelar med ett helt annat självförtroende i landslaget än hos oss och det beror väl delvis på att han har en friare roll där. Han var ofta nere och hämtade boll precis som Messi gör och drev direkt uppåt fågelvägen mot mål, rann igenom 3-4 spelare gång efter annan och för mig var han bäst på planen trots att brassarna vann. Det blev direkt farligt varje gång han fick bollen och märktes i publiken också hela tiden. Dessutom har han höjt sig kopiöst mycket sen slutet av förra säsongen och formkurvan har pekat uppåt länge nu. Jag tycker du har fel min vän, han är inte ett dugg överskattad och han är en fantastisk fotbollsspelare.
Barcelona FCB_Messi
2013-11-28 18:40
Carles puyol Vad var det som var så roligt med det inlägget ? Han tänker ändå hyffsat rätt till skillnad från vissa andra nötter i det forumet.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-11-28 18:26
Inklistrade inlägg från Puertan accepteras ej vilket vi klart och tydligt poängterat flera gånger. Det står även i reglerna ovanför skrivfältet. Varning! /Mod.
Barcelona Lion24
2013-11-28 18:21
HugoBoss #9

Alexis är en av de mest överskattade spelarna som finns i världen. Jag vet inte många spelare som gör så många fel som Alexis under en match. Kan knappt väggspela, kan knappt passa bollen, kommer knappt förbi sin motståndare. Det ända Alexis tillför laget är hans huvudspel men det är inte en prioritet i Barcelona, tyvärr, och hans defensiv. Hans defensiv kan Pedro sköta + att Pedro är klasser bättre avslutare än Alexis. När Alexis ska dribbla av en spelare så har han flera möjligheter att gå förbi sin gubbe men det ska alltid ta 3-4 extra överstegsfinter. Vissa verkar blunda för Pedros fina spelförståelse när han ''frispelade'' Neymar 2 gånger mot Ajax.

Sang Blaugrana

Vi måste hålla oss till verkligheten. Jag hade gärna köpt Hummels och Kompany under en transfer fönster men är det realitet? Jag har aldrig sagt att Masch ska vara första val, t.o.m som siste man vill jag se honom om han accepterar det. Om inte så kan han leta en ny klubb men då måste vi köpa en ny mittback. Vem ska det vara? Thiago Silva? Vi kan antingen flytta upp Bagnack eller köpa en 30+ försvarare som accepterar att vara 4:e val.

Till alla andra som skriker efter Aguero, Lewandowski och alla centrala anfallare. Kom igen, vi måste hålla oss till verkligheten. Jag skulle älska att se nån av dessa spelare spela i Barca. Men vart ska dom spela? Lewandowski som höger ytter? Tror ni på fullaste allvar att Messi kommer acceptera att göra mindre mål när hans rival (Ronaldo) öser in mål? Messi kommer inte ge bort sin position så lätt, han fick bort Ibra för att han ville spela i mitten. Och Messi har rätt. Han ska spela i mitten.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-28 18:12
Det här med att Xavi fortfarande får ta fasta situationer som frisparkar och hörnor är en stor jävla gåta för mig. Ta den senaste matchen som ett bra exempel på varför han inte ska få göra det mer. Samtliga hörnor han stod för var värdelösa. Det var en period i andra halvlek när Neymar tog över hörnorna och direkt fick vi resultat. Bollen gick längre bort i straffområdet där Pique och Puyol stod. Vill minnas att det var på gränsen till heta målchanser på alla av Neymars hörnor. Xavis hörnor dyker väldigt snabbt. Bollen hinner knappt komma in i straffområdet innan bollen är nere på gräsmattan vilket gör det så mycket enklare för motståndarlaget att bara skjuta iväg bollen. Martino får ta tag i detta. Jag orkar inte se mer av skiten, det är som att ge bort bollen till motståndarna. Fasta situationer bör endast tas av Messi och Neymar. Även Adriano har visat att han kan knorra iväg bollen upp i krysset så varför inte ge honom några chanser? Vem som helst. Ingen Xavi tack.
Barcelona -SAMI-
2013-11-28 18:04
Någon här inne som vet vad Pique säger?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-11-28 17:50
Såhär två dagar efter säsongens första förlust så känns det faktiskt inte så farligt. Omöjligt att prestera på topp match efter match, alla lag har alltid någon plump i protokollet. Jag tror den största boven i tisdags var spelarnas inställning till den här utmaningen, antingen så tog man inte Ajax på allvar eller så känner man sig redan klara för avancemang. Förmodligen en kombination av båda. Viktigaste är nu att man vinner gruppen men samtidigt inte förlorar jättemycket på det i ligan. Får se om Tata kan rotera på ett smart sätt.
Barcelona NoGo™
2013-11-28 17:42
While Lionel Messi is recovering from his thigh muscle injury, midfielder Xavi will take the penalties at Barcelona. #fcblive [md]

Om du prompt ska ta straffarna kan du väl ge fan i hörnor o frisparkar tack! Låt Ney ta dom!
Barcelona Leo y Cesc
2013-11-28 17:40
@barcastuff: Wilshere (Arsenal): "Messi is still the best player in the world. He makes it look so easy with the way he glides past players." [via mail]
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-28 17:09
Blanc (coach PSG): "We'll see what the CL draw brings, we hope to avoid a very big team that plays in Catalonia, if you know what I mean Deschamps (coach FRA): "Reopening Ballon d'Or vote? Very strange decision, won't use stronger words. Can't change rules during a race." [eq]"
Barcelona -SAMI-
2013-11-28 17:04
Bàckis
Bra skrivet my friend!
Barcelona s#
2013-11-28 16:44
@Rey del Blaugrana de Barcelona:
Nu måste jag tyvärr vara lite dryg men det där sa han aldrig. "It seems very important for other players, but for me it's not important, I know what I feel about myself and I know what I think about myself, that is most important. I don't need a trophy to tell myself that I'm the best" Det är vad han egentligen sa. Han konstaterade helt enkelt att han inte behöver ett pris. Det viktigaste är hur han själv känner sig. Han kanske går in med inställningen att han är bäst, så att han ska ha självförtroendet intakt men han tror inte på riktigt att han är bäst. Han har vid flertal tillfällen sagt att Messi är världens bästa. Men men, myten om att Zlatan är helt enögd verkar fortfarande existera. Så utbredd att den har accepterats och blivit en absolut sanning. Och nu är alla stora brittiska tidningar igång med rubriken; "'I don't need Ballon d'Or to know I'm the best" Trots att de samtidigt länkar till en video där han klart och tydligt inte alls säger det. Helvete vad de vrider på allt som sägs.
Barcelona LeoMessi
2013-11-28 16:43
Sang Blaugrana (Barcelona) Håller mer dig, masch får Pique att se sämre ut än han är. Väldigt många gånger så det Pique vilse ut men det är för att Mascheranos positionsspel kan vara åt helvete stundtals. Jag gillar masch, han gör det bästa av situationen. Jag ser gärna honom på mittfältet men han duger inte som mittback.
Barcelona LeoMessi
2013-11-28 16:41
Sentuary (Barcelona) Anledningen är väldigt enkel. Messi till skillnad från Ronaldo behöver inte få bekräftelse av sina fans, Messi vet redan att han är bäst.
Barcelona Bàckis
2013-11-28 16:39
-SAMI- Egentligen vore ju inte t.ex ett byte Mascherano Hummels vara omöjligt, med lite pengar till BVB emellan. Dock har väl Napoli varit mest intresserade av honom. Pedro å andra sidan ser jag inget behov av att ersätta med någon om vi skulle sälja honom, Tello/Sanchez/Neymar och Adama Traore räcker gott för att slåss om två startplatser under våren. Sen får ju gärna Kün Aguero ansluta efter VM!
Barcelona -SAMI-
2013-11-28 16:34
Köp in. Lewandowski Hummels
Sälj .Pique Masche Pedro

Finito!!!
Barcelona Sentuary
2013-11-28 16:33
Varför hyllas Ronaldo så som han gör i Real haha? Med en jätteflagga, ansiktsmasker till och med, inte ens vi har använt ansiktsmasker för Messi, och han har vunnit mycket mer än Ronaldo. Vad har Ronaldo vunnit i Real?
Barcelona Sang Blaugrana
2013-11-28 16:28
Sälja Pique men behålla Masche? Allow me to laugh...varenda match Masch spelar så ser han helt vilse ut...Han får Pique att se sämre ut än vad han egentligen är.
Barcelona HugoBoss #9
2013-11-28 16:24
Sälja Alexis och behålla Pedro? Vad har du rökt på egentligen?
Annons: