/spanien/barcelona/forum/5999.aspx/spanien/barcelona/forum/5999.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bentley King
2013-12-03 01:26
Canaletes Nej Ronaldo fick pris för mest värdefulla spelare som han lipa sig fram till. Kolla ligans officiella hemsida @barcastuff: note: because ronaldo didn't want to attend, the liga invented a new award this year ("most valuable player", no votes) and gave it to him
Länktips: www.ligabbva.com
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-03 01:26
Grande Jw. Tungt sagt, håller med dig.
Barcelona Gabriel
2013-12-03 01:20
grande jw

Håller med dig i det mesta du säger förutom att matchen mot Real Madrid hade kunnat blitt en förlust. Den matchen var vi överlägsna dem, vi var bättre och förtjänade vinsten.
Barcelona Canaletes
2013-12-03 01:10
@Bentley King:
Det bättre att kolla på förstahandskällan än andrahands. Om det inte så att Marca nu utsåg Messi till vinnaren men stageade allt efteråt och poserade Ronaldo med trofén och allt. edit: Den jag syfta på var Marcas prisutdelning. Ser nu att samma kväll så delade La Liga ut sina prisutdelningar. Där Ronaldo också vann. Länk: http://www.marca.com/2013/12/02/futbol/1adivision/1386023532.html
Barcelona påfågeln
2013-12-03 00:58
Bra artikel Alavi!
Barcelona grande jw
2013-12-03 00:39
Angående Hussein Alavis artikel från ikväll. "Vi har andra spelare som kan ta det steget och bli den där nyckelspelaren när Messi är borta. Vi har flera stycken. Neymar, Iniesta eller Alexis Sánchez. Det är bara att välja en eller flera. Oavsett vad ni tycker om gårdagens förlust så var dessa tre nära att få hål på Bilbao. Iraizoz stod för några vassa räddningar och höll nollan intakt. Kudos till honom som lyckades stå emot" No offence men såg vi ens samma match? Du får det att låta som vi hade världens press och skottkavalkad mot Iraizoz. Vi hade TVÅ ynka skott på mål under hela matchen och i andra halvlek hade vi inte ett enda. I andra halvlek var det så illa att vi knappt kom över planhalvan. Men visst. Kudos till Iraizoz som lyckades stå emot denna fantastiska offensiv vi visade upp igår. Måste ha varit riktigt svettigt. Kriitiken är INTE obefogad. Jag blir trött på att man inte kan få kritisera spelarna efter sådana här usla insatser. Förlusten är förmodligen inte det första folk har i åtanke när de uttrycker sin ilska här på forumet. Det har med inställningen att göra och hur spelarna samt Tata går ut i media efter Ajax-matchen och säger att det absolut inte ska upprepas, Bara några dagar senare visar man upp samma omotiverande inställning ännu en gång där spelarna gömmer sig i närkamper och blir totalt överkörda och visar NOLL fotbollsglädje. Jag har följt Barcelona i 15 år och det minsta man kan begära från spelarna på planen är att dom bär tröjan med stolthet och kämpar. Jag skiter i om det blir förlust om man gör en insats värd klubben FC Barcelona. Kritiken mot Tata Martino är inte heller obefogad. Han gör redan vid Ajax-matchen flera felbedömningar i hur laget skall ställas upp. Han bänkar våran lovande mittbackstalang till förmån för en darrig Mascherano. Han gör ännu ett tjänstefel i att starta Cesc som falsk 9a när Neymar ÄR den som ska axla rollen nu när Messi är borta. Trots att spelet ser bedrövligt ut sker inte ett enda byte förrän med kvarten kvar. Cesc byts ut mot Adama med 8 minuter kvar att spela vilket är alldeles för sent. Mot Bilbao får Tata chansen att reparera misstagen mot Ajax. Antingen starta Alexis eller Neymar som striker. Flytta ner Cesc till mittfältet för ett RAKARE spel. Sätta in Bartra som mittback efter Mascheranos bedrövliga insats mot Ajax. Han gör samtliga misstag IGEN och startar med exakt samma skitnödiga startelva. Lägg där till att Mascheranos misstag förövrigt blir matchavgörande då han tappar markeringen totalt vid 1-0 målet. Som jag även påpekade ovan så hade vi inte ett enda skott på mål i andra halvlek. Spelet låste sig totalt. Och vad händer? Inte ett enda byte sker förrän i slutskedet av matchen. Cesc blir INTE nedflyttad på mittfältet och får spela kvar hela matchen i anfallet där han är totalt vilsen. Det är så många amatörmässiga fel att det helt enkelt inte går att förbise. Man MÅSTE få kunna kritisera. Jag hade hellre sett Tata experimentera hejvilt än att vara så otroligt feg som han varit. Och JA, vi ligger fortfarande etta i ligan och är klara för CL-slutspel. MEN, folk blir inte ledsna för att vi förlorat 2 matcher. Folk blir ledsna för att det är så tydligt att problemen som fanns förra året fortfarande finns kvar. Faktum är att det faktiskt ser värre ut spelmässigt nu i alla aspekter. Vi har ett imponerande resultat med många vinster men om man vågar öppna ögonen lite och blickar längre än vad det står på pappret så har vi inte förtjänat en förstaplats i ligan med det spel vi visat upp. Spelmässigt har vi varit bedrövliga där vinsten mot Real Madrid och supercuptiteln mot Atletico likaväl hade kunnat vara förluster. Antingen väljer man att blunda för problemen och kollar på tabellen och låtsats att allting är perfekt eller så kollar man på fotbollsmatcherna och faktiskt ser hur djävulskt illa det ser ut stundtals. Vi har en del att jobba på inför våren. Det första man bör göra är kanske att skita i att ge spelarna ledigt efter såna här insatser? Dubbla träningspass skulle passa bättre.
Barcelona Bentley King
2013-12-03 00:21
Vad snackar ni om? Det var Messi som vann, inte Ronaldo! @barcastuff: Liga 2012-2013 > Goalkeeper: Courtois, Defender: Ramos, Def midfielder: Illarramendi, Att midfielder: Iniesta, Forward: Messi, Player: Messi
Barcelona Canaletes
2013-12-03 00:07
För att han var slut som spealre. Mätt, festade, kom sent till träningar och hans gkädje borta. Typisk brassar.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-12-02 23:47
@Ton:

Ronaldinho istället för xavi hade varit perfekt, spela han i den centrala rollen.. han slår bättre passningar, mkt bättre teknik och hans frisparkar är gudomliga, lika ''snabb'' som xavi, vf inte! och så är han 10000 ggr bättre på att avsluta han xavi.. och är dbl fotad.. vf sålde vi han nu igen?
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-12-02 23:44
Messi bästa spelaren! Som vanligt när han inte är skadad med andra ord! :)
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-12-02 23:25
Visca Barca Visca Catalunya. Nu är det dags ladda för FC Cartagena - FC Barcelona nu på fredag 22,00................ Jag tippar inte 0-0 tekniken är e mot undertecknad.
Barcelona NoGo™
2013-12-02 23:16
note: because ronaldo didn't want to attend, the liga invented a new award this year ("most valuable player", no votes) and gave it to him Haha... Bäst att han inte dyker upp när guldbollen ska delas ut då så kanske han vinner den med!
Barcelona LeoMessi
2013-12-02 23:16
Haha vann Ronaldo pris som ligans bäste spelare? Messi sopade golvet med honom förra säsongen, han gjorde 46 mål och kunde lätt ha passerat 50 och slå sitt eget rekord
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-02 22:58
Gerard Deulofeu wins Liga Adelante MVP.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-02 22:57
Messi utsedd till bästa forward, samt MVP i La liga för 5:e gången irad.

(alla år då utmärkelserna har funnits. KUNG)
Ronaldinho the original
2013-12-02 22:49
Att vissa av er vill se han i vår Tröja är helt och hållet patetiskt. Finns ingen smutsigare spelare än honom,usch!! Att örfila vår Lagkapten är inte acceptabelt!!
Barcelona NoGo™
2013-12-02 22:38
Iniesta vann pris för årets mittfältare o Tito årets tränare, grattis till dom! Iniesta dedikerade priset till Tito och Abi. Grande Iniesta! note: iniesta has dedicated his trophy to tito vilanova and eric abidal #fcblive #premiosfutbol
Barcelona Canaletes
2013-12-02 22:37
hahah vilket jävla skämt. Vinner varken ligan eller pichichin och blir utsedd till La Ligas bästa spelare.
Barcelona enkos
2013-12-02 22:35
Messi fick priset som bästa målskytt på 46 mål på 32 matcher, därför tyckte Marca att två priser till Messi hade varit för mycket..

Bästa målvakt Atletico Madrids Kurtoa
Bästa tränare Tito Vilanova
Barcelona enkos
2013-12-02 22:33
Real Madrid trogna sajt Marca utsåg Ronaldo till La Ligans bästa spelare..
2013-12-02 22:04
Free Your Mind Think Reflect: De siffror jag skriver är från klubbens officiella sida. Jag har nu för säkerhetskull dubbelkollat och de stämmer exakt.
Barcelona Grande Barca
2013-12-02 22:00
Därför är messi världens bästa, för utan honom är barca inget, och ni som inser nu att thiago var en förlust, godmorgon !
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-02 21:56
@Rey del Blaugrana de Barcelona:

Vah?

Menar du allvar ? utköpsklausul 150 miljoner euro på Pedro :-O.

Thiago Alcantra skänkte vi bort men de ger Pedro en sån kontrakt?

Är du säker på att du har rätta siffror ? Det skulle inte förvåna mig ändå med tanke på den här ledningens kompetens..
Barcelona grande jw
2013-12-02 21:48
Det verkar tyvärr som att förlusten av Thiago kan bli ödesdiger för vårat lag. Det känns som han är pusselbiten som saknas nu när Iniesta och Xavi går på knäna. En spelare som har en fantastisk blick för spelet och vågar slå den avgörande passningen, och sist men inte minst, VÅGAR gå in i närkamperna. Det här hade verkligen kunnat bli Thiagos år i Barcelona. Så jävla surt att vi förlorade honom för de jävla pisspengarna.

Synd att vi lånade ut Rafinha. Jag hade helt ärligt hellre sett honom på mittfältet just nu än Iniesta. Vi behöver tyngd och Rafinha har briljerat och visat stort mod i Celta.
Ronaldinho the original
2013-12-02 21:47
Messi Epic!! Du är saknad Leo!
Barcelona Neymessi
2013-12-02 21:21
Messi!
2013-12-02 21:19
Pedro Rodriguez har kontrakt till 30 juni 2016 och en utköpsklausul på 150 miljoner euros motsvarande 1 miljard 288 miljoner 500 tusen kronor........
Barcelona enkos
2013-12-02 21:08
Barcelona måste släppa sin stolthet och 4-3-3 i några matcher i alla fall, specialitet bortamatcher mot svårare motstånd som Bilbao och spela med två defensiva mittfältare, speciellt när vi inte har ordinarie backar eller backar som inte fungerar som dem ska.. 4-2-3-1 eller 4-4-2 måste testas ibland..
Barcelona enkos
2013-12-02 21:03
Barcelonas spelarna må vara bäst i världen men utan viljan, kämpa, hunger, aggressivitet och inte minst effektivitet i vissa matcher går det tyvärr inte att vinna titlar bara så där..

ps. Jag tänkte på våra spelare som Neymar, Sanchez, Fabregas, Xavi, Pedro, Iniesta och ingen av de som kunde göra mål igår..Man undrar hur det kan vara sant. Men faktum är att de spelade som förlamade igår, Neymar är alltför rädd och inte vågar utmana, Jag har fortfarande inte sett den Neymar som jag såg honom i Santos och Brasiliens landslag. Iniesta må ha världens bästa bollkontroll men han skjuter som en pojke. Fabregas ser som så ofta vilsen ut och som om han har tankar någon annanstans. Pedro tittar mer på marken och gräset än var målet är.. Sanchez är som Sanchez, ena dagen bra andra dåligt och snurrar som karusell. Xavi verkar redan tänka på pension och blir allt sämre med tiden.. Ibland ser våra spelare som pojkar och inte som män..
Barcelona DM1982
2013-12-02 21:02
@-SAMI-:

Han är ett kort ifrån avstängning, vad jag vet. Slarviga kort har han dragit på sig, nu gäller det att hålla sig i skinnet.
Annons: