/spanien/barcelona/forum/5998.aspx/spanien/barcelona/forum/5998.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-12-03 16:18
Rey del Blaugrana

Ena dagen sitter du och öser skit över Aftonbladet för att de blåser upp saker, nästa dag tycker du att det är en big deal att en spelare har spelat en match i skor som var storleken för stora. Jag tycker inte din retorik visar på något större sinne för proportioner...
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-12-03 15:51
Alex Song hade som vi minns en riktigt bedrövlig match mot Ajax. Bollen syntes i stort inte vilja vara hos Song och fick han tag på trasan så for bolluslingen överallt utom dit den skulle när Song provade en passning.......Det visar sig nu hur otroligt det än nu låter som så att Song flög med laget till Holland utan egna fotbollsskor ty han hade skänkt bort sina skor vid besök i hemlandet Kamerun.........Det råder ingen tvekan om att Gerardo Martino viste detta faktum men ändå beordrar Martino in Song på planen........Han spelade med ett par dojor han lånat av Sergio Busquets som var och är en och en halv storlek för stora.........Det händer mycket inom och runt FC Barcelona just nu..........
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-12-03 15:40
FC Barcelona har tränat på tisdagsförmiddagen. Det största samtals och glädjeämnet var att Jordi Alba åter tränade med gruppen. A lags spelarna hade vid dagen träning sällskap av Patric Gabarron och Adama Traoré. Vi noterar vidare att Andres Iniesta inte tränade på grund av trubbel med baksida lår. Det var också att notera Xavi fortsatt rehab tränar utanför gruppen.
Barcelona Bentley King
2013-12-03 15:25
@barcastuff: Ronaldo (ex-Barcelona): "Messi played many games last 5 years, being the main man in world football. This injury can give him time to rest."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bentley King
2013-12-03 15:24
@barcastuff: Ronaldo (ex-PSV -Barcelona -Inter -Real Madrid -Milan): "Ballon d'Or this year? I think Messi will win it again." #ballondor [dpa]
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-03 15:16
@Bästelona:

Ja, det är bara peka ut den svarta killen eller hur.
kritisera inte våra guldpojkar, kritisera inte ledningen, kritisera inte lagkaptenerna (jag menar inte Valdes). Det är inget snack om att Rosell har median i sin hand... Så pinsamt det är..
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-03 15:12
Hej grabbar! kan man säga hej grabbar? Sak samma ;-P..

Det är ingen snack om att det finns 2 olika läger om vad vi tycker om vårt lags spel. Det är inget fet att tycka olika. Vill ni att ni att vi alla ska tycka likadant så är det bara lägga till som en ny regel i forumet då vet alla det...
(för att om fallet är så att vi måste tycka alla likadant så drar jag härifrån fortare än ni kan säga spärrad)

Jag orkar inte upprepa vad alla säger men kom ihåg att det är inget fel att ha olika åsikter här inne. Kom ihåg också att ni behöver inte tvinga oss på era åsikter. Så fort man kritiserar laget så har man hejat på laget i de senaste 4 år? Vad är det frågan om? Det börjar bli som puertan här inne..

Jag är inte av dem som anklagar Tata här inne. Jag anklagar ledningen och många spelare i startelvan.

sjunk inte ner så lågt grabbar..
Ni vet alla hur man diskuterar..
Barcelona el Flaco
2013-12-03 14:44
Jag tycker inte att kritiken mot laget är obefogad. Man kan så klart inte kräva champagnefotboll och promenadsegrar i varje match, men det som jag däremot kräver är inställning och vilja. Och de två elementen är helt obefintliga i dagsläget.

Tata Martino förtjänar så klart sin del av kritiken men de största synderna i mina ögon är spelarna. Jag tyckte det redan förra säsongen med Tito som tränare. Spelarna har ansvar att axla i såna här lägen. En tränare kan påverka mer eller mindre men i slutändan är han i händerna på sina spelare.

Matchen mot Athletic gjorde ont att se. Framför allt andra halvleken där man knappt hade ett avslut mot mål och vi rensade bollen högt upp bland molnen på grun av baskernas presspel och de vann tillbaks bollen utanför vårt straffområde!

Tycker att sättet som hela klubben styrs är äcklande. De största problem är inte det som sker på träningarna eller det som syns på fotbollsplanen, utan snarare det som sker på ledningsnivå. Oreda utanför planen leder oftast till oreda på den samma.
Barcelona Bästelona
2013-12-03 14:35
@barcastuff: Song played with Busquets' boots (1,5 size too large) vs Ajax because he gave away all his boots after CAM qualified for World Cup. [sport]
Barcelona Barcelonistas
2013-12-03 12:58
Barca Barca - supercupen - ligan och Cl, blir 3 titlar..
Barcelona petersays
2013-12-03 12:58
"Låt mig räkna upp f*ttorna. De ska inte komma undan:"

Inne här för första gången på en bra lång period, hade inte tänkt skriva men kom igen nu. Den här clownen KarmaIsAKaranka som har gjort det till en paradgren att vara forumpolis tidigare måste ju bara åka på en ban. Allvarligt talat. Dels att inte en gång, utan 4 gånger i samma inlägg använda fitta som ett skällsord. Det är lågt och fånigt och har man inte vuxit ur det stadiet så behöver man hjälp. Den andra delen är att halva laget, inklusive flera legandarer som Xavi och Iniesta, åker på just epitetet "fittor". Det måste ju ju ha brunnit i huvudet på dig Kalle Anka!?
Barcelona El Culé
2013-12-03 12:13
Nämn ett lag i Europa som lirar lila underhållande match efter match och som aldrig får känna motgångar? Det är så jävla äckligt hur media och alla "supportrar" ständigt rider på framgångsvågen och är så obeskrivligt stolta över Barcelona.. Men så vid minsta lilla motgång vänder man kappan efter vinden och väljer att gnälla och leta fel i stället för att stötta och kämpa.

Pinsamt.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-12-03 12:13
Vårt lag kommer absolut åka ut i UCL i kvartsfinal om inte åttondelsfinal om dem spelar så här så som dem spelade mot Ajax och Bilbao. I Vi har många spelare som inte jobbar i defensiven och det är de viktigaste om man ska vinna UCL. Tata borde tänka efter, vad som borde göras bättre. Köper Barca ingen mittback och En stark anfallare i Januari då lovar jag er att vi åker ut tidigt i UCL. Jag vill att klubben agerar och gör rätt.
Barcelona Barca Barca
2013-12-03 12:01
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

Otroligt att median i katalonien är på Rosells sida. Börjar likna nordkorea det här, b-laget riskerar att åka ut, vi har samma trupp som förra säsongen, skillnaden är bara att Neymar har anslutit, resten är samma. Ingen har ifrågasatt hur styrelsen har hanterat backfrågan, ingen har ifrågasatt hur styrelsen har hanterat Thiago Alcantaras behandling eller Abidal. Tata förlorar två matcher och då ska det hej vilt skrikas på honom. Nu var jag en av dom som faktis ställde mig skeptisk till Tata efter Bilbao matchen men är redo att ge han chansen säsongen ut, vi är inte Real madrid som sparkar tränare hej vilt. Tata är argentinare, hade Tata varit katalan som Tito oj, då är allt frid o fröjd, kolla Eusebio även Zubi, båda har underpresterat på sina jobb, inte har katalanska medier ifrågasatt dom.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-12-03 11:48
@enkos:

Sport har rätt, det är inte deras Barcelona, det är Tatas, så de kan hålla käften och låta mannen jobba i fred. 2 halvdana matcher och det är kaos i Katalonien, men hur det gått för Barcas levebröd, b-laget, skiter man fullständigt i alt. allt annat som gått skit trots att man haft både tid och pengar, läs. backvärvningar, Problem Zubi etc.
Barcelona LeoMessi
2013-12-03 11:41
Hellre att vi ger bort Sanabria gratis än att vi försöker fjäska för honom och lova honom a-lagspel som han är långt ifrån redo för! Killen har fått hybris, vem tror han att han är? Han kommer inte bli startspelare någonstans än
Barcelona enkos
2013-12-03 11:11
Tata Martino sägs vara satt under press från flera håll.

Mundo Deportivo skriver "REAKTION"

Sport skriver "Det här är inte vårt Barcelona"
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-03 11:05
Många unga spelare drar efter var pengarna ligger. Klubbar i England och PSG funkar på så sätt att de blir erbjudna en stor fett summa pengar och massor med "LÖFTEN" om a-lags spel. Det är egentligen tomma löften. För i slut ändan handlar det om hur bra du egentligen är. Har du mentaliteten, förmågan och kan du anpassa dig till din nya omgivning för att lyckas? Det är fler som misslyckas än att de lyckas. Arsenal roffar åt sig talanger från alla världens håll men de som lyckats bäst är de som är engelsmän som wilshere, Ramsey och Oxlade Chamberlain. Andra som har lyckats har varit talanger som redan har fått sitt erkännande som Nasri (den nya Zidane). Fabregas är en av de guldkornen som har lyckats annars är det svårt att acklimatisera sig. Det bästa är att i ung ålder välja ett land och en klubb som Messi och som Barca jobbar oftast på. Man hör alltid om talanger på 8-10 år som värvas. De köper sällan en 18 åring, bara som utfyllnads spelare för B laget. Det funkar om man kollar på vår trupp. Montoya hade inte lyckats utomlands han är ingen Grimaldo eller en super talang. Han hade som bäst spelat i en mitten lag men på grund av hans tid i en stabil miljö är han mycket bättre. Valdes är världens bästa exempel på det här. Vilket lag som helst hade aldrig satsat på Viktor.
Barcelona Barcadinho.
2013-12-03 10:16
Thierry Henry

Det var kul att läsa. Jag ska berätta din historia om Keita till min äldsta son ikväll.
Vi såg på matchen tillsammans och var lika imponerade av målet som många andra. Det var f ö en bra match.
Barcelona Barca Barca
2013-12-03 10:11
DM1982 Haha, stick till england eller italien o bli lika misslyckad som Fran Merida eller Iago Falque. Jag förstår ifall han är över 20 års åldern och inte hunnit spela A-lags fotboll.
Barcelona Barcadinho.
2013-12-03 10:10
Alavi - du (och tidigare din bror) gillar skriva väldigt personligt. Jag gillar det, inga problem. Det blir lite annorlunda och med mer känslor.
Men bara ett sak - försök vårda språket när du skriver till så många läsare.
Barcelona DM1982
2013-12-03 09:44
@barcastuff: B forward Sanabria has informed the club he doesn't accept the final renewal offer. The Paraguayan player will leave in January. [sport] Ha det så bra grabben. Tycker att Barcelona i slutändan gör rätt, man kan inte behålla alla. Jag får lite dåliga vibbar över grabbens beteende dock, han stressar på för mycket.
Barcelona Barca Barca
2013-12-03 08:38
Alavi//
Så här skrev du och jag citerar rakt av.

"Säsongen 08/09 var vi usla i de första matcherna mot Numancia och Racing Santander men vann ändå trippeln flera månader senare. Säsongen 10/11 förlorade vi på Camp Nou mot nykomlingen Hercules med 0-2 men vann ändå trippeln flera månader senare."

Vi vann trippeln 08/09 men 10/11 vann vi dubbeln :)
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-03 06:21
KarmaIsAKaranka Wow.. jag är inte på någons sida gällande krigsföringen och plakatmotståndet mot våra spelare och vår tränare då jag anser att bägge sidor har en poäng, både belackarna och beskyddarna, men ditt inlägg är långt över gränsen. Hur kan man skriva så om laget man håller på? För mig helt ofattbart att Barca ens har ett fan som dig, du borde skämmas. Jag hoppas du blir spärrad.
Barcelona Lion24
2013-12-03 04:55
Jag vill bara påpeka att vi inte har vunnit vår grupp ännu i CL. Jag har läst att vi slutar som gruppetta flera gånger de senaste dagarna. Vi har säkrat avancemang, men inte säkert att vi kommer 1:a. Vi har 10 p, Milan 8 p, Ajax 7 p, Celtic 3 p. Om vi förlorar hemma mot Celtic samtidigt som Milan vinner så vinner Milan gruppen med 11 p. Nu är det inte högst troligt att vi förlorar hemma mot Celtic men fakta är ändå fakta.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-12-03 04:52
Spärrad i en vecka! /Mod.
Barcelona Thierry Henry
2013-12-03 03:40
Någon som såg napoli-Lazio matchen igår? Kolla in Lazios anfallstalang Keita som gjorde ett sjukt snyggt mål. Där han i värsta Messi maner springer parallelt längst med straffområdet genom hela försvaret innan han avslutar. För er som inte vet det så är Keita född 95 och en la masia produkt. 2010 så va han med barcas ungdomslag i quatar för en turnering och Keita gjorde ett practical joke på en lagkamrat där han la en isbit i dennes säng. För det så skickade vår inteligenta klubb iväg honom på lån till Cornelia som straff. När bestraffningen va över och det va dags att återväbda så vägrade keita det och Lazio köpte upp honom för 300 tusen euro. Varpå vi miste en av våra största talanger. Som nu 18 år gammal är en fast del av Lazios a lag och en av serie as största talanger.
Barcelona grande jw
2013-12-03 03:29
Thierry Henry

Så du tycker att om man öppnar munnen redan nu så saknar man kunskap om fotboll? Tillåt mig att skratta lite. Du sitter trots allt på ett fotbollsforum. Vad förväntar du dig att folk ska göra? Sitta tysta fram tills säsongen är slut och sedan gå in här för att ge en utvärdering? Kom igen nu.

Jag vill bara påminna dig om att säsongens i särklass bästa spelare för FC Barcelona har varit Victor Valdes. Tror du det är någon slump? Han har räddat oss otaliga gånger den här säsongen.

Och snälla sluta med den här klyschan om att det kan se så mycket värre ut och att vi ska vara glada att det inte är 2004. Nu är det ju faktiskt så att Spanien som fotbollsland aldrig varit mer dominanta än vad man är i nuläget. Både på landslagsnivå och klubbnivå. Det här är ren fakta. Vårt lag är fyllt av spelare som har en högstanivå som resulterat i i CL,EM, och VM-titlar. Det här är en generation av fotbollsspelare som är utöver det vanliga. Standarden har höjts på det här laget. Förväntningarna höjs likaså och det är väl en självklarhet när man vet hur mycket fotbollskvalitét det här laget besitter EGENTLIGEN!?

Jag sågar ingen vid fotknölarna och kräver att folk ska sparkas eller säljas hejvilt. Men man måste fortfarande få kunna vara kritisk och uttrycka sin besvikelse.

Frustrationen som många visar upp här i forumet efter veckans förluster handlar inte om att de är bortskämda snorungar som förväntar sig att vi ska vinna varje match vi spelar. Den frustrationen sträcker sig bra mycket längre än så. Det är väldigt få matcher vi spelat bra den här säsongen. Jag kommer knappt på en enda på rak arm. Men om du och andra väljer att se förbi dessa problemen och endast stirra er blinda på tabellen så hands down to you. :) Jag önskar jag också kunde göra det. Då hade ju livet blivit bra mycket roligare i nuläget.
Barcelona Neymessi
2013-12-03 03:11
Det som stör mig mest är att vissa spelares status och tidigare meriter verkar gå före spelare som uppenbarligen presterar bättre nu.
Barcelona Thierry Henry
2013-12-03 02:55
Grande jw// Jag är helt på Alavis linje. Resultatmässigt gör vi vår bästa säsongs inledning någonsin typ. Att Klaga på en ny tränare och ett lag som tagit 40 av 45 möjliga poäng i ligan samt vunnit sin cl grupp redan efter 4 matcher är ju fan helt bissart. Martino har vart tränare i drygt 4/5 månader. Han har försökt ändra en hel del i vårt spel men för att det skall sitta så krävs det mer tid. Därför har inte spelet fungerat fullt ut och spelarna sett lamslagna ut på plan stundtals då dom ej är bekväma i det rakare mer fysiskt krävande spelsättet än. Vi vann spanska supercupen mot athletico vi vann el classico, vi leder ligan har vunnit vår cl grupp och vi är kvar i cupen nu i december. Och allt detta trots att vi inte spelar ens på 60% av vår förmåga och ej får spelet att flyta på. Om vi vart kapabla till allt det och spelat skit. Va tror du då vi är kapabla till när spelet väll kommer igång till 100% och slaget når sin formtopp? Förra säsongen så peaka vi under hösten och tappa nästan allt på våren. För mig så får det gärna bli tvärtom denna säsongen. Tills dess tycker jag vi ger fan i att peaka Martino och spelarna. Stå bakom laget nu istället och visa omvärlden att vi står enade! Martino och laget kan man inte säga bu eller bä om fören säsongen är slut och man håller i facit. Vi kanske aldrig hittar vårt spel och står där med 0 titlar i slutet av säsongen. Men vi kan lika gärna hitta det och vinna trippeln. Att som du grande jw . Öppna munnen redan nu är bara ett tecken på att man inte vet va fotboll är. Det hade kunnaat se ruskigt mycket värre ut. Något alla som hållt på barca längre än 4 år kan intyga. Vilket jag tvekar på att du har gjort om du tycker det är vefogat att såga laget redan nu i december.
Annons: