/spanien/barcelona/forum/5994.aspx/spanien/barcelona/forum/5994.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-01 23:10
Vi glömmer hela tiden att båda Masken och Fabregas blir tvingade att spela på fel position. Det skulle vara ok om de skötte det bra och gjorde sitt jobb men så är inte fallet.

Jag tror inte att vi kan klandra dem. Det är snarare Ledningen/tränaren's men speciellt ledningen som vi ska skylla på...

Är det några jag tycker synd om så är det tre personer. Det är Tata som har tagit över det här laget, Masken som får spela på fel position år efter år trots att han gör bort sig hela tiden och Fabregas som är kanske La Ligas långsammaste spelare men tvingas också spela som Forward trots att han kan bänka båda Iniesta eller Xavi..

Shame on you Rosell!!!
Barcelona Himne del Barcelona
Ride_The_Big_One(6)

Har svårt att hålla med om att vi inte har sett någon glöd eller presspel alls i år. Laget har trots allt vunnit 13 av 15 i matcher och gått vidare till slutspelet i CL.

Däremot håller jag med om att det har sett viljelöst ut de två senaste matcherna (frånsett första halvlek idag, som jag tycker var helt ok). Jag har samma känsla nu som första mötet mot Milan som sagt, men då kom Barcelona tillbaka. Det är jag övertygad om att de kommer göra igen, även om det känns avlägset just nu.
Ronaldinho the original
Guardiola förutspådde allt detta. Men nej Sandro gör allt för att bli omtyckt av ledningen och spelarna. Om en spelare behöver en ny dyr bil så är det bara att fråga Rosell om en löneförhöjning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
@DM1982

MM jag vet inte om ja ska skratta eller gråta.. :/
Barcelona Andreas-
Hahaha går Tata på droger eller?

Btw, sen landslagsuppehållet har vi inte gjort ett enda spelmål spel 11 mot 11, det är inte bra men inte så konstigt. Finns ju ingen som kan sätta dit bollen.
Barcelona DM1982
2013-12-01 23:08
Martino: "The first half was our best first half this season, but sometimes it's your turn to lose." #fcblive

Sweet fuck, vad ska man säga om det här?
Barcelona KarmaIsAKaranka
Mascherano: transferlista
Iniesta: bänka
Xavi: bänka
Cesc: spela på mittfältet
Sergio Roberto: spela på mittfältet
Köp: Mittback över 185 cm
Köp: Anfallare som inte är omskolad. Kommer börja heja på Real Madrid och joina Ultra Sur om jag ser en till "omskolad" spelare i vårt lag. Blir ÄCKLAD!
Barcelona NoGo™
Martino: "The first half was our best first half this season, but sometimes it's your turn to lose." #fcblive

Jahapp....
Barcelona LeoMessi
2013-12-01 23:07
Något uttalande från Tata än?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-12-01 23:07
Och varför bytte man så sent för? Sergi Roberto kom väl in med 20 kvar, sen Pedro med 10 kvar och en spelare som Tello byttes väl inte ens in? Hans energi hade behövts, till och med Adama som visar upp dubbelt så mycket attityd som de flesta startspelare och dessutom kan stångas lite med stora bjässar till Athleticförsvarare. Nä, riktigt dåligt coachat av Tata.

Presspelet ser man heller inte ett skit av. Trodde vi skulle pressa ner motståndarna i knät på sin egen målvakt inför säsongen men det har man inte sett röken av, istället är det vi som slår långboll på långboll tack vare de rödvitas aggresiva och riktigt välorganiserade press. Vi varken spelar tiki taka eller kontringsspel, vi rullar runt i ett långsamt tempo, väntar på en individuell prestation och förlorar så småningom bollen där mittfältarna inte orkar hänga med i kontringarna sekvensen efter. Allt blir pannkaka, jag orkar fan inte mer.

Äh, nu blir det sängen innan man slänger ut datorn genom fönstret. Helvete vad dålig inställning det är.
Barcelona Canaletes
2013-12-01 23:04
Mascherano har inte Instagram.
Barcelona AndreD
2013-12-01 23:04
Oddsen på att gubben spelar med samma elva mot Villarreal?
BARCA-més que un club
2013-12-01 23:03
@Rey del Blaugrana de Barcelona:

Pique Macherano bastar ihop säkert nu och sitter med mobilerna och skriver för fullt på INSTAGRAM

Barcelona DM1982
2013-12-01 23:03
@Rey del Blaugrana de Barcelona:

Det är nog bara en kort tidsfråga innan de spammar nätet med sina tramskort när de sitter i omklädningsrummet och pekar glatt på varandra. Sedan kommer Pique skicka ut en hel del kort på sig och Shakira när det gör allmänt roliga saker i Barcelona och Paris, självklart inga från någon träning.
Barcelona LeoMessi
2013-12-01 23:02
Zlatan hade fel om Att Pep saknade pungkulor! Jag tror att Pep hade kulor större än badbollar! För när han tränade laget så sket spelarna ner sig om dom inte spelade bra. Dom fick smaka på läktaren, kvittade vilka dom var.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-01 23:02
Pique och Mascherano är likamed självmord. Jag vill se Puyol Pique eller Pique Bartra annars Bartra och Puyol.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-12-01 23:01
Himne del Barcelona Det har du rätt i men då hade vi presspelet och glöd i laget, något vi inte sett något utav iår. Det ser inte ens ut som om dem försöker utan bara genomför en dag på jobbet, det är det som gör ont inte att vi förlorar det gör alla men hur många storlag är så uddlösa och knappt visar något? Nä det känns bara skit just nu
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-12-01 23:00
Undrar just bara vem av de våra som är först ut på INSTAGRAM och gulligullar....?
Barcelona Himne del Barcelona
2013-12-01 22:58
Att vara fotbollssupporter handlar både om att lida när laget spelar dåligt som idag och glädjas när de vinner och bjuder på fantastisk fotboll.

Det är så oerhört frustrerande att se Barcelona prestera en fotboll som inte leder till speciellt mycket under 90 minuter. Men jag är helt övertygad om att vi kommer få se det här laget bjuda på stor fotbollsunderhållning framöver, även om det absolut inte känns så nu.

Lika besviken jag kände mig när Barcelona förlorade första mötet mot Milan förra säsongen. Lika fantastiskt och underbart kändes det sedan när Barcelona vände på dubbelmötet med säsongens bästa match när det behövdes som allra bäst. Det är så fotbollen är.
Äkta Cule
2013-12-01 22:57
@Força Barça:

Eller så är jag en realist?

Nu är det liksom så att vårt grundspel är helt åt helvete på ren svenska, presspelet samt att kunna få motståndarna att gå ner på knäna är totalt obefintligt. Vi har några spelare i startelvan som i ärlighetens namn ska sitta på bänken med tanke på vissa omständigheter...

Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-12-01 22:56
Var i helvete är attityden var i helvete är attitydsspelarna var är viljan var är staken var är FC Barcelona hjärtat var är FC Barcelona en förlust som med 100 % initialt belastar Gerardo Martinos konto.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-01 22:56
Tata kan gå tillbaka till Argentina. Han väljer att oftast sjunka med laget hem för att "KONTRA". Peps galna press saknar jag, till och med Titos!!! Vi spelar ett spel som vi inte behärskar. Lag som Ajax, Getafe, bilbao och andra spelar vår tiki taka mot oss. Vi har inte heller någon vilja kvar att spela fotboll. Bilbao pressar oss och ingen har samma vilja att hjälpa våra spelare under press för att skapa pasningsalternativ. Vi är den största klubben i Europa som ska behålla medelmåttor i vår klubb för att sälja våra bästa spelare. Bayern gör sig av med Gustavo för att köpa Martines. De ska få in LEWA 100 procent för att skicka ut en sämre. Om de vill kan de hota ut robben och få in reus. Vi, jag vet inte längre vad vi gör. Vi ska också ge alla B lags spelare chansen i A laget istället för att ge de absolut bästa bara chansen. Vi ska ersätta Alves med Montoya? snacka om att byta ner sig.
Äkta Cule
2013-12-01 22:55
@Ronaldinho the original:

Vad sa han? :)
Barcelona L.A.M Nr 10
Fyfan vad det här slutade dåligt då. Nä men vi gör en riktigt blek insats, medan athletic spelade riktigt bra. Vi har större problem i anfallet än försvaret. Neymar är ur form. Cesc ska inte vara nia. Xavi är seg. Iniesta har tappat. Samtidigt har vi inte samma klockrena grundspel att luta oss tillbaka på som tidigare, när Tata ändrat lite när det gäller hur vi ska spela fotboll.

Försvarsmässigt gör vi ingen jättedålig insats. Men såhär är det. Vi har fyra ganska jämna mittbackar just nu, dvs det är inte givet vem som ska starta. Men Tata får 0/2 idag, och även många andra matcher. Puyol och Bartra har potential för att vara det bästa mittbacksparet, det har sett bra ut när de fått matcher tillsamans och får de spela mer så kommer det se mycket säkrare ut bakåt.

Cesc på mitten istället för Xavi eller Iniesta, Puyol och Bartra i mittlåset, Valdés tillbaka mellan stolparna och i samma form som tidigare samt Messi tillbaka, frisk och i form. När dessa fyra scenarion inträffar samtidigt är vi nästintill ostoppbara. Dessvärre kommer det inte ske förens en bit efter juluppehållet, men det är samtidigt dp vi ska vara i toppform. Dock har jag mina tvivel. Den här förlusten är bara en, vi leder fortfarande ligan men jag har ingen jättebra känsla. En sak är i alla fall säkert, något man inte kan komma ifrån. Vi är beronde av Messi.

Vill avsluta lite positivt. Dortmund hade tre raka förluster inför ödesmatchen mot Napoli och de vann övertygande. Vi har två raka förluster nu och Tata går igenom sin jobbigaste period som Barcatränare. Nu är det revansch som gäller. Vill se att spelarna tar åt sig de här förlusterna och ger järnet för att ta full pott fram tills jul. Visca Barca, vi kommer alltid tillbaka.
AndreD:

Det sorgliga är att jag är helt övertygad om att du hade gjort det. Ouppvärmd också och med lite chips-smulor på tröjan efter en seg filmkväll.
2013-12-01 22:54
LeoMessi: Du vet att Iniesta kommer få ett kontrakt om han så satt i rullstol. Zubizarreta fick ett nytt kontrakt med sin usla transferpolicy. Då vet du vart nivån ligger hos vår ledning ...
Barcelona AndreD
@Siempre Barça:
Jag hade gjort det bättre än Pique och Mascherano
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Visst kan man klaga på tränaren som valt att starta med vissa spelare som varit under isen och sena byten, men vad sysslar spelarna med? Vad som förbryllar mig är att dem inte tänder till, vinner inga närkamper på mittfältet förutom Busquet. Börja lira med 2 dm i Busq och Song med ENDAST 1 mitt mitt framför dessa herrar, så offensiven kan få någon som helst lugn och ro för att göra det dem är bäst på. Jag har gång på gång märkt att vi har en urdålig balans, antingen är det något fel i backlinjens konstellation eller så är det på mittfältet eller på anfallet. Mina tre stora huvudvärk för dagen lyder: Vad gör Mascherano när Bartra och Puyol gjort det bättre? Vad gör Xavi på plan när Fabbe gör det bättre på mitt mitt positionen? Varför inte spela Neymar som falsk 9a tillsammans med Pedro och Sanches? Kan vi göra en match där vi faktiskt imponerar,är det för mycket begärt? Överbetalda primadonnor!
Barcelona DM1982
Det är en minut kvar av matchen och Pinto kör en kort utspark och sedan håller de på och rullar runt där bak. Ett tips i all välmening, spela upp bollen och försök göra mål, träna rondos kan ni göra på träningen.

Nej, bedrövligt är ordet som bäst kan beskriva den här matchen. Speciellt efter en plattmatch som de gjorde mot Ajax. En gång är en gång, två gånger är en vana. Tata får inte igång laget när det blåser snålt och hans laguttagningar är direkt horribla. Fabregas som falsk nia har och kommer aldrig fungera, är det verkligen så svårt att inse det?

Spelade Neymar andra halvlek? Eller var han och köpte nya skor?

Backlinjen....vad ska man säga? Om de tvekade på att köpa en mittback innan så kan de verkligen inte göra det nu. Det håller helt enkelt inte, ibland ser det för djävligt ut. Var det så svårt att köpa en mittback under sommaren? Tyvärr fick ju Tito någon slags psykos och skulle bara ha Thiago vilket var mer eller mindre mission impossible. Det är så amatörmässigt att fastna så för en spelare, kolla alltid efter alternativ.

I slutet av dagen så är förlusten i ligan alltid en match ifrån, vi är det sista laget som förlorar. Även om det är surt just nu så är det värt att tänka på det. Nu är det bara att örfila upp samtliga spelare i laget och gå ut med en annan attityd.

Sedan är det bästa att Messi kommer stega in relativt snart, där kan man snacka om ess i rockärmen.
Barcelona Leo y Cesc
2013-12-01 22:53
Neymar dagens flopp utan snack ! Nya Robinho som breakdansar på gräset. Pinsamt fyfan, detta är sorgligt. Spelare som är nämnda som top 10 i världen ser ut som top 200. Ajax och nu det här..
Annons: