/spanien/barcelona/forum/5991.aspx/spanien/barcelona/forum/5991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bentley King
2013-11-27 19:12
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Precis! Barca har de bästa spelarna på nästan alla positioner. Problemet är att vi inte spelar som ett lag längre. Innan fick man gåshud när man såg hur laget förflyttade bollen med omänskligt tempo och hur de som ett lag tog tillbaka bollen när de förlorade den
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-27 19:10
Ajax - Juvenil A står 0-1 och målet gjordes i 3" minuten av El Ouiachi.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-11-27 19:10
Veckans Måndag hela veckan ligger uppe och tar upp matchen igår och anledningen till varför spelet inte förbättras.

Ha det bra alla och Visca!
Barcelona Baronen
2013-11-27 19:08
Drömmål Götze. Överambitiöse och arrogante Thiago funderar.
Barcelona LeoMessi
2013-11-27 19:08
Rankades Muniesa som en större backtalang än bartra? För jag läste någonstans att han var marginellt yngre än Messi när han gjorde sin första match för Barcelona.
Barcelona Baronen
2013-11-27 18:53
FC Barcelona är fortsatt rankade etta i Europa.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-11-27 18:50
Varför vi spelar så här, vi har vunnit så många titlar och detta får ju andra lag spela grymt bra mot oss. Alla vi slå Barca så är det. Man får tänka på att lag vill spela så bra så möjligt och dem stänger gärna av våra bästa spelare för att dem ska vinna över Barca, vilket vi såg igår. Många av våra spelare har vunnit så pass mkt så att deras tid är över tyvärr, min Älskling Puyol, Sen vi Xavi, Iniesta är inte sig lik och Pique ska vi inte ens snacka om. Sen har vi Mashe ja din tid är över.
Barcelona Acrobat
2013-11-27 18:43
Coach Pep,: Ett skadedrabbat Ajax med 10 man på plan i en hel halvlek... det finns inga ursäkter! Barca skapade knappt en målchans och man försökte inte ens som det såg ut. Visst gjorde Ajax det bra, men det gjorde fan inte Barca... Jag tycker dessutom inte att det är rätt att skylla allt på Tito. Man ser ofta stora brister i inställning och engagemang hos spelarna och det ansvaret ligger inte bara hos tränaren. Nej... det finns mycket att bevisa framöver... för som det ser ut just nu så kommer vi bli slaktade av storlagen i slutspelet.
Barcelona Baronen
2013-11-27 18:36
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Satt just och tänkte samma sak. Jag ser vårt eget Barca i deras spel. För tre-fyra år sedan.
Coach Pep,
2013-11-27 18:29
@Acrobat:

Tito var en inkompetent och sjuk tränare så det är inte konstigt att det inte såg bra ut. Tata experimenterar fortfarande och försöker hitta den perfekta balansen mellan direkt spel och bollinnehav. Ajax borta är ingen lätt match alls som du verkar tro. Sen är det knappast lättare att vinna för Barca när Ajax fick en man utvisad och ställde hela laget bakom boll.Tatas uppställning var också långt ifrån optimal. En seg Puyol på kanten och en taktiskt invalid Song i mitten, inte konstigt att Barca kommer upp i någon särskilt hög nivå.

Det är störande och rent av arrogant att folk inte ger Ajax credden de förtjänar och istället utgår från att Barca borde vunnit enkelt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-27 18:27
@Baronen:

Deras inställning och tempo är rakt av tagen från Barcelona av Pep.

Ni såg ju vilken tempo vi hade igår?
Jag tror inte att våra spelare är otränade men det som fattas är inställningen!

Kolla hur snabbt Bayen spelar. Allt från pressen, passningarna, hur alla jobbar hem eller anfaller tillsammans.

Det är skillnaden.
Inställningen!!
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-27 18:22
F C. B A R C E L O N A. S A K N A R. A T T I T Y D. Det har blivit ett gulligullande på facebook och Instagram utan lika. Gubbsens respektive ska visas upp likt deras avkommor och det kramas och daltas. Gubbsen har helt loosat fokus kärestar och ungar i möjlig ära för dem. Men det är vi som pyntar deras lön och vi vill se taggade gubbs gå ut på gräset inte gubbs med surfplattor i händerna med bajsblöjor och vällingflaskor som de flödar över hela nätet.
Barcelona Baronen
2013-11-27 18:22
Thiago kommer in, Lahm får lov att kliva av.
Barcelona Bentley King
2013-11-27 18:14
Bayern är nu det mest brutala laget i Europa! Är sjukt imponerad över deras effektivitet!
Barcelona Baronen
2013-11-27 18:13
Vilket mål Bayern gör. Arjen Robben. Fort går det.
Barcelona Acrobat
2013-11-27 18:10
CARLES PUYOL: Det finns inget "borde" inom fotbollen. Faktum kvarstår nämligen... Barcelona har svårt att vinna på bortaplan i CL och det är ett stort problem om man vill vara en allvarlig utmanare om titeln.
2013-11-27 18:07
Acrobat (Barcelona) Fast det är väl 3 matcher som vi förtjänade att förlora. Matchen mot Ajax sen matchen Mot Bayern och Milan föra året. PSG matchen så bjöd Valdes in dem via tabbe så där borde vi ha vunnit. Sen Milan matchen i år borde vi ha vunnit.
Barcelona Acrobat
2013-11-27 18:03
Barcelonas senaste 6 bortamatcher i CL ser alltså ut enligt följande: Milan - Barcelona 2-0 PSG - Barcelona 2-2 Bayern - Barcelona 4-0 Celtic - Barcelona 0-1 Milan - Barcelona 1-1 Ajax - Barcelona 2-1 Tre förluster, två oavgjorda och en vinst som satt väldigt hårt inne... Det handlar som sagt inte bara om matchen mot Ajax... Det är mycket som måste förbättras.
Barcelona Acrobat
2013-11-27 17:54
Coach Pep,: Det var som du säger en förlust mot Ajax på bortaplan... ett skadedrabbat Ajax med 10 man på plan... i en hel halvlek... knappt en målchans. Och det har inte sett bra ut i någon bortamatch i CL på väääldigt lång tid.
Barcelona LeoMessi
2013-11-27 17:20
Kan någon köpa en jävla guldboll till Ronaldo? För övrigt så ska det bli kul att se hur Ronaldo eller Ribery kommer att gråta när någon annan vinner haha
Coach Pep,
2013-11-27 17:15
Folk verkar fortfarande panikslagna efter snöpliga 7-0 mot Bayern, men borde ni inte visa mer cojones vid det här laget? Tata har ändrat om hela lagets struktur till det bättre och vi är inte lika låsta längre. Jag vet inte hur klubben hittade Tata från ingenstans men det är som om han studerat Barca ända sedan Peps ankomst och visste exakt vad som behövde förändras för att vi ska bli starkare och mer oförutsägbara igen. Under Tito befann vi oss i något slags mellanland utan någon stadig grund att stå på, vare sig spelmässigt eller utanför planen. Vi försökte spela mer direkt men tappade boll, hade inget presspel och världens mest naiva försvarsspel.

Så som Barca presterat denna säsong vore det dock läge att tro på laget igen. Vissa beter sig som fjantar rentav. En förlust mot Ajax på bortaplan och domedagsprofetiorna avlöser varandra..

Ta ett varmt bad förfan!
Barcelona grande jw
2013-11-27 17:06
Ingen spelare är större än klubben, said no Madridista ever.
Barcelona Leo y Cesc
2013-11-27 16:59
Pinsamt att göra en sån sak och sedan står Messi där med sin 5:e guldboll haha
Barcelona grande jw
2013-11-27 16:58
Ett av Napolis största mål inför vinterfönstret ryktas väl vara Mascherano? Om man betalar hutlösa summor för Real Madrids bottenskrap bör man ju kunna få en hygglig summa för Mascherano som faktiskt är en klassmittfältare i grunden.

Dessutom gör det mig riktigt förbannad att se Bartras utveckling saktas ned på grund av att man spelar Mascherano istället för Bartra. Det finns inte en enda vettig förklaring. Om Mascherano behöver speltid så kan man ju skicka ner honom i B-laget för han håller inte som mittback. Jag tyckte han var riktigt bedrövlig i positionsspelet förra säsongen och redan då ville majoriteten ha bort honom. Men detta året har han överträffat sig själv och gjort en tabbe i nästan varje CL-match. Han är en säkerhetsrisk som måste bort.
Barcelona enkos
2013-11-27 16:51
Real Madrid fortsätter att bedriva massiv och aggressiv kampanj för att deras ronaldo ska få guldbollen.. Hade Barcelona gjort samma för Messi hade de flesta fördömt aktionen men nu håller alla tyst..
Real vill med andra ord tvinga folk att rösta på deras spelare.. SKAMLIGT !
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-11-27 15:57
Dessutom vill jag tillägga något angående kommande övergångsfönster. Till nästa övergångsfönster vill jag se Pedro och Mascherano/Song säljas och se en bra mittback köpas in. Någon som lyckats sammanfatta Pedros situation mycket bra är Diar Shekha. Som han säger är Pedro väldigt överskattad och har varit det under en lång tid av både fans och Pep. Deulofeu är i nuläget en minst lika bra och nyttig spelare som Pedro och skulle kunna konkurrera ut honom. Får vi in ett bra bud tycker jag att man borde överväga att sälja honom. Nivån han presterat på nu håller inte Barca. Mascherano och Song har dragit till sig mycket intresse från Italien. Får vi ett rimligt och bra bud på någon av dem tycker jag att vi ska sälja. Ifall vi blir tvungna att välja mellan båda två tycker jag att Song borde bort. Han är helt enkelt för bra för att nöta bänk. Dessutom är han yngre än Mascherano och åldern spelar stor roll, eftersom att vi har lille Samper som står och väntar på sin chans, då vill man inte att en bänkspelare som är i sin prime ålder ska stå i vägen för hans utveckling. EDIT: Angående mittfältet tycker jag att Xavi ska börja oftare på bänken, samtidigt som Rafinha kommer nästa år och kan bli en mycket bra och viktig spelare för oss, med den fysiken han besitter.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-11-27 15:45
Bara jag som tycker att Pique var helt ok? Han kunde inte göra något vid 1-0 målet då inlägget slås in så fort samtidigt som har en markering (som han förövrigt lyckas ta bort). Där tycker jag att Puyol borde ha koll på vem som finns bakom honom. Vid 2-0 målet är allt Mascheranos fel som passar rakt till en Ajax spelare strax utanför vårt straffområde, med 2 andra Ajax spelare som löper för fullt. Trots den dåliga kollektiva insatsen igår var Gerard en av Barcas bästa spelare igår. Dessutom tror jag att osäkerheten i backlinjen dels berodde på Pintos våghalsiga spel och att han inte inbringar en säkerhet som Valdés gör. Det blev för många returer som släpptes vid farliga lägen.

Det som gick snett igår var att det kollektiva presspelet var värdelöst samt att det aldrig fanns någon fart i vår tiki-taka. Brist på motivation var också en orsak till det dåliga spelet. Något som Tata gjorde fel var bytena. De indikerade att han inte riktigt hade någon intention på att försöka vända matchen (kan dock inte klandra honom med de spelarna han förfogar över). Jag tycker att Tata gjorde fel när han valde att inte byta in Dongou som ständigt kan hota i boxen.

Godkända/bra insatser mot Ajax:
Pique
Montoya
Iniesta
Neymar

Sämsta insatserna:
Pinto
Mascherano
Puyol
Xavi
Pedro
2013-11-27 15:14
Så fort det går lite dåligt för Barca så kräver ni att klubben ska köpa spelare och sälja spelare. Vill bara påminna er att vi är INTE Real Madrid. Vi tror på vårt filosofi även i motgångar för vad är iden på att heja på Barca. Vi ska heja på Barca i vått och torrt. Jag skulle vilja ha dessa spelare just för vi behöver: 1. Stegen, Reina. 2. Sälja Mashe och köpa in en stark mittback, Dedé :). 3. En mittfältare, en stark typ Pogba fast vi får drömma vidare när det gäller honom. 4. En anfallare som kan bryta vårt spel lite så vi kan bryta mönster lite då och då. En stark anfallare, Klose eller Drogba. Dessa spelare kommer inte kosta Barca mkt endast Pogba hade kostat mkt men resten hade Barca haft råd med. Tycker Dedé är 100 gånger bättre än Pique och Mashe tsm.
Barcelona LeoMessi
2013-11-27 15:13
Vi behöver ett löpstarkare mittfält. För xavi och iniesta är inte såna som går in helhjärtat för att vinna boll eller att dom springer allt dom kan för att täcka ytor. Iniesta i form behöver inte slita i defensiven för han är så pass jävla bra då att han inte tappar boll och speciellt inte i farliga situationer. Vi behöver mittfältare som Sergi Roberto och rafinha, för det jag har sett av dessa två är att dom löper som galningar fram och tillbaka och är fysisk starkare än våra övriga mittfältare. Rafinha har verkligen potentialen att spela för oss, han snabb, stark, passningssäker och teknisk. Påstår inte att att Sergi och rafinha ska ta över mittfältet men jag vill att xavi och iniesta har deras vilja och arbetskapacitet. Man ska inte klaga på våra ytterbackar eller anfallare för dom löper kontant! Neymar sliter mycket mer i defensiven än jag förväntade mig.
Barcelona Baronen
2013-11-27 14:11
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat

Vi pratar samma språk. Vår gemenskap är tagen till ny nivå.

Vad jag vill säga är att vi måste bryta mönstret. Ha någon eller flera som bryter detta indoktrinerade och alldeles för bekväma mönster.
Jag har förut sagt att jag velat sett Wayne Rooney i vår tröja, något jag fortfarande vill. En som honom, och exempelvis, Steven Gerrard, som inte gnäller och plojar utan bara kör. En urkraft som övriga spelare skulle se upp till och ta efter.
Annons: