/spanien/barcelona/forum/599.aspx/spanien/barcelona/forum/599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2016-06-12 21:20
Barcadinho Du kan alltid hålla på Belgien och Vermaelen... :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2016-06-12 21:17
Det är Real spelare och föredetta Real spelare i för många landslag.
Det blir inga lag att tycka om....
Bara Rakitic o Ardan för oss utanför Spanien.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-12 20:57
Ja! Vi har fått en lucka på högerbacken, inför nästa säsong.
Senaste 2 åren har vi ägt värdens bästa försvarspel.
Att släppa in så få mål och äga matcher kan man bara göra med bästa försvar.
Lägg där till alltid högpress och alltid uppspel via mittfält.
Barcelona petersays
2016-06-12 20:52
Och Xavi som mister? Inte än på många år. Men se till att håll kontakten med Sylvinho som varit ass i Inter några år nu. Tror han skulle vara mkt bra i staben.
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2016-06-12 20:51
Det kan endast vara fans till Barca som har ett sjukt packat mittfält och luckor i försvaret, men ändå sitter och diskuterar värvningar till just mittfältet.
Barcelona petersays
2016-06-12 20:48
Vill vi ha kontrollerande mittfältare? Som även kan fördela boll på exemplariskt sätt? Banega gratis till Inter. Moutinho för 15-20 från Monaco. Svårt att tänka mig två spelare som skulle kunna passa bättre i en Xavi/Deco-roll. Men tyvärr verkar Lucho av någon anledning inte gilla spelare av typen mittfältsdirigent. Det är som om man la ned den rollen när Xavi lämnade och lät Messi komma längre ned i banan. Tycker ändå det påverkat vårt spel till det sämre att inte ha en "Chamelion eyes" på mitten.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2016-06-12 20:48
Vad tycker ni om taulant xhaka. En otroligt intressant spelare som kan utvecklas något enormt, Kan de vara något för laget ??
Barcelona Andresito
2016-06-12 20:43
Bara jag som tror att Pogba stannar i Juventus? Inget lag i världen är beredda att punga ut en rekordsumma på en mittfältare som inte bevisat speciellt mycket hittills.

Fransosen kommer bli en floppvärvning sett till summan såvida han inte utvecklas till en ny Xavi/Iniesta som är de enda mittfältarna som hade kunnat leva upp till en €100M-summa de senaste 10-15 åren.

Han har kontrakt till 2019 och det förvånar mig inte om han stannar i Juve fram till 2018, oavsett hur mycket han ryktas till Spanien.
Barcelona the cameroonians
2016-06-12 20:20
Med tanke på att Juventus är på väg att sälja Pogba för €100 mille så ska det självklart kosta dem att ta en startspelare från oss i gengäld. Lägg till att de troligtvis också snor åt sig Alves helt gratis. €20 miljoner plus 10% av övergångssumman för Pogba är okej i min värld. Blir det en ny Villa-affär kommer jag gå nuts.
Barcelona Smogen
2016-06-12 19:58
[QUOTE=Reymar]Aldrig att något lag betalar 30M för en 32-åring. Vill Masche verkligen lämna så får han göra de. [/QUOTE] haha....jag kan tänka mig ett enda lag som skulle kunna tänka sig att göra det. Däremot är det ju omöjligt för det laget att köpa sin egna spelare. ;)
Barcelona Smogen
2016-06-12 19:56
[QUOTE=DM1982]Nej. [/QUOTE] sry. my mistake
Barcelona wallmannen
2016-06-12 19:35
De spelarna var anfallare/målgörare. Såna typer värderas alltid mer.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barca 666
2016-06-12 19:31
En annan Argentinare (en av mina gamla favoriter) Gabriel Batistuta lämnade Fiorentina för Roma för ca 32m Euro & detta var säsongen 00-01
Vår gamle Eto'o lämnade Inter för Anzhi för över 30m Euro trots han var över 30

Det finns de som gör det, även om det inte händer ofta, men då måste de klubbarna vara intresserade typ PSG, Chelsea (förr illa fall), ManC osv
Vårt problem är inte spelarana utan ledningen som inte kan göra affärer.
Barcelona Reymar
2016-06-12 19:10
Aldrig att något lag betalar 30M för en 32-åring. Vill Masche verkligen lämna så får han göra de.
Barcelona Barca 666
2016-06-12 19:04
Rambla

Om det du säger, 15m Euro, med denna ledning vid ordet så är vi fucked & proper fucked. Aldrig att de kommer hitta en ersättare för den summan någon annanstans. Spelare som Mascherano växer inte på träd tyvärr. Den mångsidighet & krigar inställning han har är unik. Nej minst 30 bör vi kunna få med tanke på de summor som läggs på spelar idag.

Juve är smarta & jag gillar deras ledning. Men om detta händer så måste Marquinhos in som kan spela Mittback/Högerback/defensiv mitt vid behov. Spelar ingen roll vad han kostar längre.

Barcelona DM1982
2016-06-12 19:02
[QUOTE=Smogen]nej....twitter har stängt av "barcabstuff". [/QUOTE] Nej.
Barcelona Kröjff
2016-06-12 18:54
Om Mascherano ställt in siktet på Italien och ta en plats på Juventus innermittfält efter att ha försvarat Barcelonas färger med den äran under flera år i följd, så må det väl vara honom förlåtet. Inte minst som Mascherano utöver sitt argentinska pass också äger ett italienskt. Och kanske vill visa vad han kan även i sina egna "förfäders" land, innan en storartad karriär definitivt är till ända. Inte minst som det är en nation där man veta att uppskatta defensiva styrkor. Det är nog inte för inte som det var en italiensk fotbollstidning som utnämnde Busqets till världens mest lovande spelare för några år sen.
Barcelona Rambla~
2016-06-12 18:53
Barca 666 15m läste jag någonstans var Juventus beredda att betala för Mascherano. Han är nyligen 32 år fyllda och har 2 år kvar på kontraktet. Även om jag håller med dig om att ledningen borde visa lite balls när de förhandlar om en för oss viktig spelare så tvivlar jag de klarar av och få bättre betalt än så.
Barcelona Smogen
2016-06-12 18:50
[QUOTE=Liunil Masse]Sampaoli från Sevilla till Barca när Lucho tackar för sig ;) [/QUOTE] Ska bli sjukt spännande att se honom i Sevilla. (är det helt klart?). och jag har ett tag längtat efter Sampaoli i Barca men insett att efter Tata ska det otroligt mycket till för att man ska göra en liknande chansning igen. Sampaoli i Sevilla minskar ju avståndet för Sampaoli till Barca ganska ordentligt. :)
Barcelona Smogen
2016-06-12 18:43
[QUOTE=Vlom]Twitter har stängt av Barcastuff...... [/QUOTE] nej....twitter har stängt av "barcabstuff".
Barcelona Barca 666
2016-06-12 18:42
Om Mascherano lämnar finns det inget snack då skall bara Marquinhos in oavsett Umiti. Umiti är ung men kommer behöva 1-2 säsonger för att spela in sig, få erfarenhet osv. Inte sett mkt av Umiti ärligt talad men Marquinhos har erfarenhet från CL, Serie A & Franksa ligan o han känns som den bästa lösning som finns där ute. Dessutom gillar han Lucho o har jobbat med honom tidigare vilket är ett plus.

Gillar Juve's ledning som fan. Kolla vilka värvningar de gör med de medel de har. Nu verkar de få D. Alves gratis denna sommar o tidigar hämtad in spelare som Khedira, Evra osv gratis & resten ganska billigt Teves (några miljoner), osv

Sen säljer de bra. Vill de ha Mascherano hoppas jag vår ledning har balls o säger fine 90m Euro + Dybala/Pogba så kan vi titta på saken. Inte så att Juve sålt billigt till oss. Nu kommer detta inte hända men om de vill ha Mascherano så bör vi kunna inkludera nån spelare i affären Barzagli, Pogba, Dybala eller nån annan. Om inga spelare inkluderade minst 30-50m Euro cash direkt dvs inga bonus skit där vi får 1m euro or resten i form av bonus skit
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-12 18:42
Det måste bli Xavi efter Lucho!
Barcelona Liunil Masse
2016-06-12 18:33
[QUOTE=DM1982]Emery lämnar Sevilla, bubblas om PSG. Sampaoli ryktas till Sevilla, kommer vara mycket energi kring det laget. [/QUOTE] Sampaoli från Sevilla till Barca när Lucho tackar för sig ;)
Barcelona Santiago Cazorla
2016-06-12 18:32
OT men Emery har lämnat Sevilla och det verkar som att Sampaoli ska ta över! Kommer bli grymt spännande att se Sevilla nästa säsong i så fall. Edit: Och så hade två redan hunnit före. :P
Barcelona DM1982
2016-06-12 18:32
Emery lämnar Sevilla, bubblas om PSG. Sampaoli ryktas till Sevilla, kommer vara mycket energi kring det laget.
Vlom
2016-06-12 18:29
Off-Topic: Unai Emery lämnar Sevilla samtidigt som klubben har precis börjat inleda förhandlingar med Chiles f.d. förbundskapten Jorge Sampaoli.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-06-12 18:00
[QUOTE=Vlom]Vad gjorde/sade Maradona? [/QUOTE] ja, vad sa, gjorde Maradona mot Messi?
Barcelona FCB_Messi
2016-06-12 17:57
Arda måste säljas fort som faaaan. Rakitic överglänste honom idag . Snacka om klasskillnad. Och den där Emre Mor i Turkiet är utöver det extra. Vilken talang han besitter !
Barcelona Neymar N11
2016-06-12 17:53
Real Madrid will be told by Juventus that midfielder Paul Pogba will cost 120m euros, plus Germany international Toni Kroos. (Source: MARCA) Stämmer detta rykte så kan vi glömma Pogba, Juve är helt sjuka. 120M + Kroos och vi bjöd på bara 80M plus. Real är inte så dumma som kommer gå med på det. Är Pogba värd så mycket? Han har inte visat något som är i klass med en summa av 120M euro. Han är ung och kommer säkert att bli stor namn men den summa kan Juve glömma.
Barcelona Kröjff
2016-06-12 17:49
@100% AntiMadridista:

Precis som i fallet Cristiano Ronaldo är Diego Maradonas personlighet i mångt och mycket en produkt av en dysfunktionell uppväxtmiljö. Men om du fortsatte att titta, så är det svårt att inte se det faktum att även om Leo Messi och Diego Maradona som personligheter är sina motsatser, så verkar dom vara snudd på enäggstvillingar, om man istället väljer att se till det strikt fotbollsmässiga.
Annons: