/spanien/barcelona/forum/5989.aspx/spanien/barcelona/forum/5989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-12-02 09:59
Barca Barca (Barcelona) Kan inte göra annat än att hålla med dig! Xavi och iniesta får täcka ytor mycket mer nu än dom fick göra tidigare. Kanske är därför dom, speciellt iniesta, inte har samma inverkan på spelet. Dom får inte lika mycket boll. Dom får jaga boll istället. Det är jobbigt att se oss långa perioder utan boll, det gör ont! Detta med kontringar förstår jag, att han vill att vi ska bli bättre på det. Det Tata kan göra är att hålla fast vid vår tiki taka och sen träna på att ställa om snabbare när vi vinner boll. För det vi gör nu är att vi låter motståndaren ha boll för att sedan ställa om. Vi ska ha boll och förlorar vi den så är det då vi ska kunna ställa om blixtsnabbt när vi har erövrat bollen. Jag ser oss som ett defensivt lag som utövar posessionfotboll, vi har 65 % i bollinnehav och ändå kör vi kontringsspel.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2013-12-02 09:38
Jag är enormt besviken på hur klubben sköts från änden, alltså rötterna, styrelsen. Har Rosell o Co någon som helst aning om vem denne Tata är ? jag vill inte såga Tata totalt, men vill peka lite på viktiga detaljer som jag har märkt sen säsongen börjat. Det är absolut INGEN slump att Iniesta och Xavi underpresterar så enormt som dom har gjort, den fotbollen tata försöker implantera i laget är inte den fotbollen våran nav, Iniesta, Xavi och Iniesta inte klarar av. Iniesta och Xavi är inte dom spelarna som ska ligga på egen planhalva och täcka ytor till att sen slå en passning på 40 meter upp till anfallarna med risk att bollen inte går fram och då får dom jaga bollen ännu en gång, deras fysik klara inte av det. Xavi och Iniesta ska få motståndarna att jaga boll, dom ska få motståndarna att ligga på sin egen planhalva och springa efter bollen tills dom styper, tills dom ger upp, Xavi och Iniesta vill i lugn och ro bygga upp anfallen genom att äta sig in på motståndarnas planhalva, den här 40 meters bollen som ska slås till en Cesc som är segare än självaste Arizmendi gör absolut ingen nytta. Vad vi än gör och hur rakare vi än ska spela, vi är inget lag som spelar fotboll som Real Madrid, Dortmund eller Chelsea, vi är barcelona och stolt klubb där vi vill först och främst vinna bollinnehavet innan vi har vunnit matchen punkt slut så är det bara, det är en skam för klubben att vi gång på gång, match efter match ser laget ligga på egen planhalva och täcka ytor, jag får ont i magen, är det verkligen det barca jag föll för ? Det laget som varje match hade mest boll vare sig hur det gick i matchen, är det verkligen det barca som jag älskar att titta på och veta att här kommer motståndarna parkera bussen för dom är pissrädda för vårat spel, tyvärr, tata du får oss att se ut som ett defensivt kontrande argentisk lag vilket är helt oacceptabelt för mig. Att stänga ut Neymar på en kant och tro att allt löser sig, är inte heller en lösning. Tata har aboslut ingen aning om hur han ska använda våran nya guldpojke, Neymar ska ta plats när Messi inte finns till hands, det är drf han värvades, för att avlasta Messi inte för att se ut som Sanchez eller Pedro/Tello fastklistrad på kanten. En annan sak som ställer mig lite skeptisk till Maritno, har han gjort någon liten ändring sen Tito/Roura lämnade sitt pick och pack ? Samma gamla vanliga uppställning, Cesc som falsk 9 där han inte ska spela eller trivs att spela, Mascherano som falsk mittback där han inte ska spela, Mascherano ska vara en defensiv mittfältare, inte konstigt att mannen står fel i position gång på gång på gång, att han sen att har svajjig seg, slö och i ärlighetens namn en värdelös Pique som partner gör det inte mycket bättre. Missförstå mig inte nu, det är inte så att jag hojtar om att sparka Tata nu, men det är bara en tankeställare hur jag har sett på problemet sista tiden. Men åker man till amsterdam arena och möter ett skadedrabbat Ajax och blir totalt utspelade, då är det problem.

En annan viktig detalj, vi har fått storhets vansinig ala real madrid i mitten av 2000 talet. Då dom på allvar trodde att Raul Bravo, Pavon och Mejia var framtida mittbackar i Real madrid. Vi är i precis samma onda cirkel, Montoya, herregud killen, du är inte en spelare för barca och martino min vänn, Montoya är inte en spelare för en klubb av barca kaliber. Jag kan inte acceptera att vi i en åttondelsfinal(för tyvärr det tar stopp där iår) möjligen möta Dortmund med en spelare som Montoya som högerback och Pique som mittback tillsammans med Mascherano eller istället kanske en gammal, match otränad Puyol, oj oj oj, vi hade blivit så uppätna både på mittfältet där Xavi och Iniesta tydligen ska täcka ytor nu förtiden till mittbackar som inte ska spela mittbackar, dortumund hade sprungit och kontrat skiten ur hela laget.

Minns när Pep tog över laget 2008, jag var så säker på att det här kommer gå så bra, trots att vi förlorade första liga matchen mot nykomlingarna Numacia(?) och kryssade mot Racing santander på hemmplan omgången efter, så visste jag att den kommer vända när som helst. För jag såg redan på försäsongsmatcherna hur pep redan då hade börjat influera laget och resten vet ni. Jag ser ingen skillnad från förgående säsong med Tata, lite orättvisst mot Tata att jämnföras med Pep. Men jag har svårt att se hur vi ska klara oss den här säsongen. CL är ingen jag räknar med längre och jag är överlycklig ifall vi tar ligan iår, det är inte bara Real madrid som fightas med oss det är Atl Madrid som verkar på allvar fightas nu.

Det är bara en ren åsikt jag har, inget som betyder att det faktum är så. Hoppas ni förstår mig.

En sista grej, Messi du e fan i mig saknad.
Barcelona LeoMessi
2013-12-02 09:36
En uppfattning jag har fått är att när dyra värvningar kommer till Barca så imponerar dom ofta spelmässigt medan deras målskytte blir obefintligt. I real så imponerar dom inte alltid spelmässigt men dom pumpar in mål ändå.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-02 08:46
Var bara lite nyfiken på när Neymar blev så dålig avslutare.
Jag svär att en halkande Alexis(När han missade allt och allt) hade satt in alla chanser han har fått det här året i Barca's tröja. Jag kom på en sak till och det är att Neymar får all uppmärksamhet på sig när det inte finns en annan bra spelare i den offensiva delen. (Det är inte så att vi har på planen Eto, Henry och Messi.

När vi möter lag nu så lägger de all fokus på att neutralisera bara Neymar. De behöver inte oroa sig om Xavi, Iniesta, Pedro, Alexis och Fabregas som missbrukas på planen.

Den enda jag tycker synd om i laget just nu är Busquets. Killen gör 4 mans jobb.. Är det någon vi borde vara rädd om att förlora efter när vi har tappat Abidal, Thiago, Valdes, den där talangen Sanaberia (eller va han heter) så är Busquets. Han utan tvekan den spelare som håller högsta nivå varje match.. Det skulle inte förvåna mig om Pep kom och knackade på dörren för att ta spelare från den sjunkande båten..

Jeffson
2013-12-02 08:21
Det stora problem laget har på planen tycekr jag är den bristande energin på mittfältet. Det smärtar att säga eftersom Xavi och Iniesta är två legender i klubben men dom är fan riktigt usla när vi inte har bollen. I dagens Barcelona kan motståndarna bara promenera igenom vårt mittfält som ingenting. Har man kommit förbi Alexis och Neymars press med en passning eller två så kan man enkelt jogga in på en go yta och slå ut bollen bakom en av våra yrrerbackar som nöstan är uppe vid offensivt straffområde vilket gör att Pique måste lunka ut för att försöka täcka inlägg och kvar har vi Mascherano i nickduell.

Klart jag överdriver, men allt för ofta så har det sett ut ungefär så. Hade då Iniesta och Xavi gjort vad dom gjorde för 2 år sedan så hade det sett betydligt bättre ut. Idag blir vi fan ofta överkörda på mittfältet, vilket aldrig hände förut.

In med ENERGI på mitten, har vi det inte i klubben så får vi köpa in det. Något måste hända.
Barcelona påfågeln
2013-12-02 03:48
Få chanser? Jag såg en böljande match med chanser åt båda håll. För den neutrala supportern säkert rolig. Tyvärr lyckades inte Barca dominera och lugna ner spelet så att man kontrollerade det, vilket såklart beror på vissa saknade spelare, främst Messi och Alves, båda viktiga för flytet i spelet, Messi hade förmodligen avgjort också. Barca spelar betydligt bättre än mot Ajax iaf. Och även om det var Athletics första vinst mot Barca på ett tag så har Athletic borta alltid varit en svår match för alla lag. Förlorade inte Man U 3-0 där för två säsongen sen? Dessutom har Athletic inte förlorat mot något lag på nya San Mames. Att som supporter kräva vinst i exakt varje match är orealistiskt. Försvinner någon supporter på en sån här förlust så kan de dra. Fort.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-12-02 03:21
påfågeln:

Faktum är att Barca inte förlorat en enda match mot Athletic på 20 omgångar ... tills denna omgång. Och på vilket sätt man förlorar. Athletic spelade ingen drömfotboll men vi spelade ännu mer fantasilöst. Det här blev en match med väldigt få chanser där inställningen skulle avgöra vem som skulle och när det kom till inställning var vi som bortblåsta. Helt fantasilösa. Ingen som tar ansvar eller leder. De var klumpiga men vi var klumpigare. De hade cojones, det hade inte vi. Behöver något mer sägas? De förtjänar all kritik de får eftersom att vi supportrar har tillräckligt med självinsikt och kunskap om att prestationer av denna rang inte räcker till för att vinna titlar.
Barcelona påfågeln
2013-12-02 03:12
Himla gnäll på dagens match. Faktum är att Barca inte har vunnit borta mot Athletic på sex raka matcher nu. De senaste fem säsongerna har ju varit helt utan framgång också, så detta kommer nu att fortgå... Barca har nu varit ligaledare i 57 omgångar i rad. Tangerat rekord (Madrid på Franco-tid typ). En förlust mot ett Athletic som gör årets match (som vanligt) mot Barca är helt ok. Valverde har nu 7 matcher i rad utan förlust mot Barca, avd. VemÄrMorinho?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-12-02 03:04
Undrar varför vi inte spelar 4-2-1-3 i tuffare bortamatcher med Song/Busquets som defensiva mittfältare. Då täpper vi åtminstone igen där bak och kan känna oss lugna. I dagsläget är jag osäker på vårt försvarsspel så fort motståndarna är över planhalvan. Då vill jag se: ----------Valdés----------- Alves - Puyol - Bartra - Alba ---- Song ----- Busquets --- ----------Cesc ------------ Alexis - Messi - Neymar Ja, ni läste rätt. Pique, Mascherano, Iniesta och Xavi petade. Det här är min drömelva i dagsläget med det material vi har. Det har visat sig att vi inte har någon nytta alls av att ha Xavi och Iniesta då de inte bidrar med något på en fotbollsplan. Inga genomskärare, inga djupledsbollar, inga skott, inga lyckade dribblingar, inga vunna dueller, inget försvarsspel, inget presspel, inga löpningar. Messi kan göra allt det på egen hand samtidigt som han gör 50 mål per säsong. Det säger allt om Messi's storhet och hur värdelösa Iniesta och Xavi verkligen blivit. Fotbollen har utvecklats en hel del på 5 år och det räcker inte särskilt långt idag att slappa i försvarsspelet eller att hålla i bollen för länge för att sedan släppa en sidledspass som sedan inte vill komplettera med en djupledslöpning. Vet inte hur många gånger Neymar har gjort fantastiska löpningar denna säsong och INTE FÅTT BOLLJÄVELN! Sedan vet jag inte vad fan det är som pågår under våra träningar eller försäsongsträningar. Vi känns ganska underlägsna fysiskt där Messi känns starkare och snabbare än alla spelare i vår trupp. Neymar är nog den enda spelare som kan mäta sig med Messi i snabbhet men dessvärre inte i styrka. Varför köper vi inte in en anfallare som köttar igenom alla försvarare?
Barcelona Treyh
2013-12-02 01:44
Det finns bara en positiv sak med dagens match och det var att Tata Martino bytte ut både Xavi OCH Iniesta vid ett 0-1 underläge. Det måste betyda att ingen är säker framöver hoppas jag. Jag vill gärna se Pedro-Neymar-Alexis i anfallet nästa match, då kommer det bli mer fart i spelet.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-12-02 01:28
Vi saknar en stark anfallare ärligt talat. Fotboll kan förändra matchbild efter 1 mål så det fick vi se idag. Tycker fortfarande att Tata inte är rätt man för jobbet. Han är från Argentina vilket är DÅLIGT för Barca. Varför ju för han spelar med en usel Mashe istället för en Bartra som är i bättre form men som sagt så handlar detta om var man kommer ifrån. Titta på Man.United, Giggs vet att han är gammal och han får komma in sista 20 minuterna för hans kropp och han håller inte längre vilket han har insett det. Detta har inte Xavi insett, Xavi lever fortfarande på sitt namn och han tror att han är lika bra som han var 2008. NEJ Xavi det är du inte för du har blivit äldre. Tata måste VISA STAKE med det menar jag att han måste bänka Xavi och antingen satsa på Fabregas i mitten eller låta Sergio Roberto ta över med tiden så inte killen lämnar oss så som Thiago gjorde. Tata vågar inte för han är rädd att klubben sparkar honom och därför tror jag att han är inte rätt man för klubben. Tata skulle ha satt Pique på topp eftersom han är så LÅNG och byta ut Xavi mot Bartra så han kan ta Piques plats samtidigt så tar Fabbe Xavis plats. Då hade vi gjort mål, de kan jag lova er. Pique är bättre på topp än vad han är som mittback tyvärr det gör ont att säga det men så är just nu. Klubben måste agera i januari fönstret. Två spelare måste in. En anfallare som är stor och stark. Sen måste man köpa in en riktig mittback. Eller satsa på Bartra. Vi som hejar på Barca vill se en förändring. Dessa jävla golvgubbar jobbar för Barcas ledning dem gör Inget åt saken Herre Gud säger jag bara. Vamos Barca <3.
Barcelona kingrodrigues
2013-12-02 01:23
Fuck den där hunden Toni Sanabria. Vill han inte stanna o kriga, fuck han!!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-02 00:59
Barcelona B forward Toni Sanabria (17) has reached an agreement with Roma. He could join the Italian club in January. [cope]
Barcelona grande jw
2013-12-02 00:43
ElTriplete

Det är alldeles för mycket gullande i den här klubben. Det är det som är problemet. Pep eller Mourinho hade satt Mascherano på läktaren i 10 matcher efter en sådan här match.

Spelarna i vår klubb har inte ens någon fotbollsglädje kvar. Iniesta har tappat magin totalt och ser livrädd ut. Du kan göra dåliga insatser vecka in och vecka ut, det är ingen som bänkar dig ändå eftersom du avgjorde en VM-final för typ 3 år sedan och har en legendstatus i klubben. Tro fan att dom blir mätta och omotiverade när det inte finns någon konkurrens överhuvudtaget.

Ta Xavi som exempel. Han är helt hjärntvättad och tror att han kan skjuta frisparkar och kliver fram som värsta chefen på varje frispark för att sedan skjuta dom åt helvete. Hade någon yttrat sig och gett honom lite kritik istället för att gulla med honom så kanske Neymar fått stänka in en frispark eller två och haft ett helt annat självförtroende i nuläget.

Och sedan tycks du som är arga på oss kritker glömma att spelet har sett värdelöst ut i flera månader. Våran fina resultatrad med 40 poäng är ett stort luftslott som håller på att avslöjas. Mot Granada vinner vi med 4-0 som på pappret ser ut som en överkörning men spelmässigt var vi lika dåliga som dom. Vi har haft tur i så otroligt många matcher. Vi hade likaväl kunnat ligga 10 poäng bakom Atletico idag. Hade du varit lika positiv då också?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-12-02 00:41
Hahaha, Barca leder fortfarande ligan och CL gruppen. Messi är skadad, Valdes är skadad. Andas fan.
Barcelona -SAMI-
2013-12-02 00:33
Man kan inte alltid vinna.
2013-12-02 00:33
Bästelona

Jag håller med dig att Juntan Rosell och hans hyenor är grunden för vårt förfall. Vad jag inte håller med dig om är nog sponsorn vi har på brösten...

Nu får du lugna ner dig. Det är helt naturligt att vi spelar så här när vi missbrukar spelare som Masken och Fabregas. Lägg till att Xavi vägrar tro att han inte håller längre, Iniesta som vi inte känner igen... Jag orkar inte upprepa samma sak som alla upprepar.

Synd att Tata inte har bollarna att bänka Xavi, eller mittbackarna och ge chansen till Song, Roberto, Barta och någon yngling som yttern ställer för Pedro.. Va

Vi måste komma ihåg att allting har sitt slut. Det finns ingen lag historian som vinner och vinner och vinner. Vi måste sjunka till botten för att komma igen..Tiden får utvisa hur länge det tar..
Barcelona ElTriplete
2013-12-02 00:25
grande jw Haha, du och massa andra skämmer bara ut er. Jag är själv inte nöjd med förlusten men ni överdriver verkligen. Till och med vissa i Puertan erkänner att Barcas första halvlek var bra och att vi spelade bra. Ta en titt på hur forumet såg ut vid halvlek typ. Andra var inte lika bra, visst. Men det ger er ändå inte anledning till att såga sönder laget totalt och påstå att vi var skitdåliga under 90 minuter. Så jävla katastrofal match var det inte. Tänk även på att vi har massa spelare borta och att Bilbao är obesegrade hemma. Mot Ajax var vi helt uddlösa men idag rullade vi bra för det mesta. Tänk om ni hade förälskat er i Milan och fått genomlida det de fått göra den här och förra säsongen. Eller Madrid som inte vunnit CL på mer än 10 år. Kan ta upp fler exempel men ni förstår min poäng. Ibland är vi alldeles för bortskämda. Vi är fortfarande ligaledare och jag är säker på att vi kommer rycka upp oss. Mot nästa match!
Barcelona Bästelona
2013-12-02 00:23
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Vem i helvete skyller på Qatar? Helt seriöst!? Jag sa att vi är som vilken klubb som helst efter vi valde att ha Qatar Foundation på bröstet, och innebörden av ordet Mes que un club försvann samma sekund. Allt detta tack vare Rosell. Jag kritisera Rosell, inget annat. Snälla, läs ordentligt! Ja jag är sur för vi förlora så jag blir en bitterfitta mot dig när du är ute och cyklar.

Jag anser att det är Rosells fel att vi har gått ner oss sen Guardiola stack. Även sista säsongen med Pep var sämre än vad vi var vana vid.
Barcelona Neymar N11
2013-12-02 00:20
Vissa av er brukade klaga på att det är dagis nivå på puertan men förnärvarande håller vår forum ännu värre, väx upp. Märker att vissa har börjat heja på barca sen 2009. Vi kan ju inte vinna match efter match, idag spelade vi betydligt bättre men saknade effektivitet. Vi kommer tillbaka till vinnarspåret igen. Visca barcaa
Barcelona grande jw
2013-12-02 00:18
@ElTriplete:

ElTriplete

Ta och kamma dig nu förfan. Överdriver!? Jag vet inte om du är medveten om det men en fotbollsmatch varar i 90 minuter. Vi hade TVÅ skott på mål under hela matchen. Våra spelare tjänar otaliga miljoner i veckan och kan inte ens fullfölja en match på 90 sketna minuter? Träningarna är lika intensiva som min mormors promenad med rullatorn och när det vankas match så kan man varken pressa eller springa utan boll? Jag är så jävla förbannad och det är inte rätt tid att vara förlåtande med massa skitsnack.
2013-12-02 00:16
@Bästelona:

Var inte sån Bitterfitta mot mig nu bara för att Barca förlorade..

Jag förstod inte hur du kan skylla på Qatar för att vi har förlorat mot Ajax och Athletic Bilbao...
Ronaldinho the original
2013-12-02 00:15
Alla som inte vill se Fabregas i nr "9" rollen så har jag dåliga nyheter. Det sägs att Neymar har för många gula kort så han missar matchen mot Villareal. Då tror jag att Fabregas kommer spela som anfallare, om inte Tata vågar ställa upp såhär: Pedro-Sanchez-Adama.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-02 00:10
Barça never won this season wearing their away kits: Loss: Bayern , Athletic . Draws: Atlético , Osasuna , Milan
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-12-02 00:09
Andres Du sa mina ord :-) Även skribenten ifråga har säkerligen gråtit blod över Ikers val förra säsongen, idag är man motsatsen. Hycklare är bara förnamnet, gris är efter.
Barcelona Andreas-
2013-12-02 00:06
Haha en på puertan tycker Ribery är världens idiot som går ut o kritiserar Sakho för att denne uttalat sig om att Ronaldo förtjänar ballon d'or. Ronaldo skapade tidernas kaos i Real när Iker röstade på Ramos som nummer ett förra gången priset delades ut.
Barcelona ElTriplete
2013-12-02 00:04
Hahaha det är fan sjukt vad ni överdriver. Martino har helt rätt i det han säger. Våra första 45 var riktigt bra och med lite flyt hade vi haft en ledning.
Barcelona Canaletes
2013-12-01 23:57
En gång till. Översättningen är fel men visst håller ändå med att hans uttalande är under all kritik. Han gav självkritik till laget.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-01 23:54
vi har pekat på alla deras fel redan. Finns inga fler fel att påpeka längre. Är problemet att de försöker leva upp till Guardiolas tid? Är problemet Messi frånvaro? Vi hade samma problem med Messi stundtals. Är det viljan, Mättnad, taktiken eller spelarna. Neymar, är som dag och natt i Brasilien jämfört med FC Barcelona och Alexis likaså. Är det Fabregas som falsk 9a eller är Xavi slut? Vi är i en mellanting av att spela tiki taka utan fantasi och ligga lågt för att kontra.
Barcelona Occi
2013-12-01 23:51
"Martino: "The first half was our best first half this season, but sometimes it's your turn to lose." #fcblive"

Möjlig Repost.

Tata ser inte ut att ha några högre krav på detta lag som för några år sedan vann allt och alla och spelade en fotboll från en annan galax. "The first half was our best first half this season" Jag är fucking mållös. Gubben ska fan ut direkt jävla sopa man blir så sjukt förbannad på dessa idioter i ledningen som anställer allt och alla.
Annons: