/spanien/barcelona/forum/5988.aspx/spanien/barcelona/forum/5988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2013-11-28 18:40
Carles puyol Vad var det som var så roligt med det inlägget ? Han tänker ändå hyffsat rätt till skillnad från vissa andra nötter i det forumet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-11-28 18:26
Inklistrade inlägg från Puertan accepteras ej vilket vi klart och tydligt poängterat flera gånger. Det står även i reglerna ovanför skrivfältet. Varning! /Mod.
Barcelona Lion24
2013-11-28 18:21
HugoBoss #9

Alexis är en av de mest överskattade spelarna som finns i världen. Jag vet inte många spelare som gör så många fel som Alexis under en match. Kan knappt väggspela, kan knappt passa bollen, kommer knappt förbi sin motståndare. Det ända Alexis tillför laget är hans huvudspel men det är inte en prioritet i Barcelona, tyvärr, och hans defensiv. Hans defensiv kan Pedro sköta + att Pedro är klasser bättre avslutare än Alexis. När Alexis ska dribbla av en spelare så har han flera möjligheter att gå förbi sin gubbe men det ska alltid ta 3-4 extra överstegsfinter. Vissa verkar blunda för Pedros fina spelförståelse när han ''frispelade'' Neymar 2 gånger mot Ajax.

Sang Blaugrana

Vi måste hålla oss till verkligheten. Jag hade gärna köpt Hummels och Kompany under en transfer fönster men är det realitet? Jag har aldrig sagt att Masch ska vara första val, t.o.m som siste man vill jag se honom om han accepterar det. Om inte så kan han leta en ny klubb men då måste vi köpa en ny mittback. Vem ska det vara? Thiago Silva? Vi kan antingen flytta upp Bagnack eller köpa en 30+ försvarare som accepterar att vara 4:e val.

Till alla andra som skriker efter Aguero, Lewandowski och alla centrala anfallare. Kom igen, vi måste hålla oss till verkligheten. Jag skulle älska att se nån av dessa spelare spela i Barca. Men vart ska dom spela? Lewandowski som höger ytter? Tror ni på fullaste allvar att Messi kommer acceptera att göra mindre mål när hans rival (Ronaldo) öser in mål? Messi kommer inte ge bort sin position så lätt, han fick bort Ibra för att han ville spela i mitten. Och Messi har rätt. Han ska spela i mitten.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-28 18:12
Det här med att Xavi fortfarande får ta fasta situationer som frisparkar och hörnor är en stor jävla gåta för mig. Ta den senaste matchen som ett bra exempel på varför han inte ska få göra det mer. Samtliga hörnor han stod för var värdelösa. Det var en period i andra halvlek när Neymar tog över hörnorna och direkt fick vi resultat. Bollen gick längre bort i straffområdet där Pique och Puyol stod. Vill minnas att det var på gränsen till heta målchanser på alla av Neymars hörnor. Xavis hörnor dyker väldigt snabbt. Bollen hinner knappt komma in i straffområdet innan bollen är nere på gräsmattan vilket gör det så mycket enklare för motståndarlaget att bara skjuta iväg bollen. Martino får ta tag i detta. Jag orkar inte se mer av skiten, det är som att ge bort bollen till motståndarna. Fasta situationer bör endast tas av Messi och Neymar. Även Adriano har visat att han kan knorra iväg bollen upp i krysset så varför inte ge honom några chanser? Vem som helst. Ingen Xavi tack.
Barcelona -SAMI-
2013-11-28 18:04
Någon här inne som vet vad Pique säger?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-11-28 17:50
Såhär två dagar efter säsongens första förlust så känns det faktiskt inte så farligt. Omöjligt att prestera på topp match efter match, alla lag har alltid någon plump i protokollet. Jag tror den största boven i tisdags var spelarnas inställning till den här utmaningen, antingen så tog man inte Ajax på allvar eller så känner man sig redan klara för avancemang. Förmodligen en kombination av båda. Viktigaste är nu att man vinner gruppen men samtidigt inte förlorar jättemycket på det i ligan. Får se om Tata kan rotera på ett smart sätt.
Barcelona NoGo™
2013-11-28 17:42
While Lionel Messi is recovering from his thigh muscle injury, midfielder Xavi will take the penalties at Barcelona. #fcblive [md]

Om du prompt ska ta straffarna kan du väl ge fan i hörnor o frisparkar tack! Låt Ney ta dom!
Barcelona Leo y Cesc
2013-11-28 17:40
@barcastuff: Wilshere (Arsenal): "Messi is still the best player in the world. He makes it look so easy with the way he glides past players." [via mail]
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-28 17:09
Blanc (coach PSG): "We'll see what the CL draw brings, we hope to avoid a very big team that plays in Catalonia, if you know what I mean Deschamps (coach FRA): "Reopening Ballon d'Or vote? Very strange decision, won't use stronger words. Can't change rules during a race." [eq]"
Barcelona -SAMI-
2013-11-28 17:04
Bàckis
Bra skrivet my friend!
Barcelona s#
2013-11-28 16:44
@Rey del Blaugrana de Barcelona:
Nu måste jag tyvärr vara lite dryg men det där sa han aldrig. "It seems very important for other players, but for me it's not important, I know what I feel about myself and I know what I think about myself, that is most important. I don't need a trophy to tell myself that I'm the best" Det är vad han egentligen sa. Han konstaterade helt enkelt att han inte behöver ett pris. Det viktigaste är hur han själv känner sig. Han kanske går in med inställningen att han är bäst, så att han ska ha självförtroendet intakt men han tror inte på riktigt att han är bäst. Han har vid flertal tillfällen sagt att Messi är världens bästa. Men men, myten om att Zlatan är helt enögd verkar fortfarande existera. Så utbredd att den har accepterats och blivit en absolut sanning. Och nu är alla stora brittiska tidningar igång med rubriken; "'I don't need Ballon d'Or to know I'm the best" Trots att de samtidigt länkar till en video där han klart och tydligt inte alls säger det. Helvete vad de vrider på allt som sägs.
Barcelona LeoMessi
2013-11-28 16:43
Sang Blaugrana (Barcelona) Håller mer dig, masch får Pique att se sämre ut än han är. Väldigt många gånger så det Pique vilse ut men det är för att Mascheranos positionsspel kan vara åt helvete stundtals. Jag gillar masch, han gör det bästa av situationen. Jag ser gärna honom på mittfältet men han duger inte som mittback.
Barcelona LeoMessi
2013-11-28 16:41
Sentuary (Barcelona) Anledningen är väldigt enkel. Messi till skillnad från Ronaldo behöver inte få bekräftelse av sina fans, Messi vet redan att han är bäst.
Barcelona Bàckis
2013-11-28 16:39
-SAMI- Egentligen vore ju inte t.ex ett byte Mascherano Hummels vara omöjligt, med lite pengar till BVB emellan. Dock har väl Napoli varit mest intresserade av honom. Pedro å andra sidan ser jag inget behov av att ersätta med någon om vi skulle sälja honom, Tello/Sanchez/Neymar och Adama Traore räcker gott för att slåss om två startplatser under våren. Sen får ju gärna Kün Aguero ansluta efter VM!
Barcelona -SAMI-
2013-11-28 16:34
Köp in. Lewandowski Hummels
Sälj .Pique Masche Pedro

Finito!!!
Barcelona Sentuary
2013-11-28 16:33
Varför hyllas Ronaldo så som han gör i Real haha? Med en jätteflagga, ansiktsmasker till och med, inte ens vi har använt ansiktsmasker för Messi, och han har vunnit mycket mer än Ronaldo. Vad har Ronaldo vunnit i Real?
Barcelona Sang Blaugrana
2013-11-28 16:28
Sälja Pique men behålla Masche? Allow me to laugh...varenda match Masch spelar så ser han helt vilse ut...Han får Pique att se sämre ut än vad han egentligen är.
Barcelona HugoBoss #9
2013-11-28 16:24
Sälja Alexis och behålla Pedro? Vad har du rökt på egentligen?
Barcelona Lion24
2013-11-28 16:23
Mitt lag till nästa säsong:

Mv: Ter-Stegen/Courtois (Pinto)
HB: Dani Alves (Montoya)
MB: Bartra (Puyi)
MB: Hummels (Masch, alt. köpa en till mittback)
VB: Alba (Adriano)
DM: Busi (Song)
CM1: Cesc (Xavi)
CM2: Iniesta (S. Roberto)
HY: Reus (Pedro)
''9:a'': Leo
VY: Ney (Tello)

Nyförvärv: Ter-Stegen, Hummels & Reus
Försäljning: Piqué & Alexis

Motivering: Ter-Stegen/Courtois är extremt talangfulla målvakter, jag har svårt att välja nån av dom men jag blir glad med en av dom. Pinto är ovärdelig för lagmoralen och framförallt Leo. Reina kan vi köpa när Pinto väljer att lägga av, det blir för dyrt med 3 målvakter.

Försvar: Bartra visar mognad och det är dags att han tar sin plats i laget tillsammans med en Hummels som passar perfekt för Barcelona. Puyi som 3:e alternativ, Masch som 4:e. Om Masch inte accepterar sin roll i laget så kan han säljas i förmån för en ny mittback eller ge välbehövlig speltid till framförallt Bagnack. Piqué måste borta så fort som möjligt. Han är bättre på att prata i intervjuer än att spela boll. Jag har aldrig sett en spelare som har varit så bra men som har sjunkit så mycket som Piqué.

Mittfält: Inga större noteringar mer än att det är dags att Cesc spelar in sig i mittfältet med Iniesta. Xavi kan fortfarande användas men jag tror att Cesc passar spelet bättre nu eftersom vi har blivit så sönderlästa. Xavi vägrar slå de avgörande passningarna nu för tiden medans Cesc gör det med bravur.

Anfall: Reus är en dröm. Bra på allt, har fin teknik och löper bra. Pedro är en acceptabel ersättare. Leo behöver vi inte gå in på, samma med Ney. Tello är också en acceptabel ersättare.

Så ser mitt lag ut till nästa säsong.
Barcelona -SAMI-
2013-11-28 16:22
enkos
Aguero är sjukt bra men jag ser hellre Lewandowski.
Barcelona enkos
2013-11-28 16:09
@-SAMI-:

Ja, det tycker jag. Och sen köpa Aguero ...
Barcelona -SAMI-
2013-11-28 15:49
Blaugrana91
Good! Läste förut att Psg var intresserade av Pedro. Skulle Psg komma med ett bra bud då är det bara sälja Pedro.
Barcelona Blaugrana91
2013-11-28 15:33
-SAMI-

Ja det ska vi absolut göra.
Barcelona Blaugrana91
2013-11-28 15:31
Tycker det är så tråkigt att vi knappt har kunnat ställa upp vår "galaelva", är ju typ i en match som vi lyckats ställa upp det absolut bästa vi har, jag anser att vi på pappret har världens bästa lag.
Jag hoppas verkligen vi slipper alla dessa långtidsskador efter jul, en anledning till att spelet hackar stundtals är ju för att vi aldrig får någon stabilitet iom att spelare blir skadade hela tiden, blir inte lätt att bygga vidare då.

Trots det har vi gjort det fantastiskt bra i både ligan och CL, och det i sig är ju imponerande.

Jag gillar inte att prata om värvningar redan nu, men i sommar behöver vi göra lite förändringar, absolut inte värva ett helt nytt lag som vissa här verkar vilja. Men vi behöver nog faktiskt förstärka varje lagdel.

Vi behöver minst en målvakt, Ter Stegen lutar det åt.
En ny mittback, gärna Hummels.
Behöver något nytt på mittfältet, Gundogan har ju ryktats hit.
Samt någon till anfallet, Kun Aguero vill jag att vi värvar.

Givetvis ska jag spelare säljas också, Mascherano och Pedro ligger inte så bra till om man säger så. Tello tror jag inte har någon framtid i Barca heller tyvärr.

Dock blir det ju jäkligt dyrt, men man får ju väga in att förra sommarens budget aldrig användes, Neymar värvades för pengar man hade innan, då han köptes innan man stängde "budgeten" för det året.

Det bör betyda att vi kan använda hela förra årets transferbudget+den vi kommer ha för denna säsong nu i sommar. Så vi har råd med dessa affärer.
Barcelona -SAMI-
2013-11-28 15:16
Vad tycker ni? Om Barca får ett bra bud på Pedro ska vi sälja Pedro då?
Barcelona Júnior - L'hora de Neymar
2013-11-28 15:06
Många gillar Montoya och vissa kanske dessutom kan se honom i startelvan i framtiden. Jag är väl en utav de som är väldigt kritiskt och tveksam när det gäller honom.

Han har tyvärr inte övertygat mig än. Fär det första är det alldeles för stor skillnad på hans högsta- och lägsta nivå och för det andra så har jag knappt upplevt att han har hållt en hyffsad hög nivå i mer än två matcher i följd. Ena matchen kan han bidra med en övertygande insats medan hans formkurva i nästa match skenar rakt ner i isen.

Självklart behöver alla spelare kontinuitet för att hålla en god form men han har samma förutsättningar som alla andra reserver. Man måste ta vara på de få minuter man får som reserv och på så sätt förtjäna mer speltid. Jag tycker inte att han gör det. Ta Sergi Roberto som ett exempel som har övertygat de flesta i majoriteten av matcherna han spelat. En sådan spelare kan ha en framtid i klubben inom snar tid men tyvärr får jag inte samma feeling över Montoya som dessutom har fått fler chanser.

Kanske har jag fel och kanske blir Montoya en spelare som först når sina glansdagar under en senare tid i karriären, likt Dante, men jag är ytterst tveksam. Däremot kanske han är duglig för att agera som fjärde alternativ på ytterbackspositionerna i dagsläget, men absolut inte mer.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-11-28 13:58
Montoya är grym. Det är inte hans fel att han får ont om speltid samtidigt som han ena dagen spelar som HB för att nästa spela som VB.
Barcelona Gabriel
2013-11-28 13:58
Alaba kan ni bara sluta drömma om. Bayern släpper honom aldrig!
Barcelona Júnior - L'hora de Neymar
2013-11-28 13:27
Nesto

Om du kollar på dagens situation så har vi ett väldigt skadedrabbat lag samtidigt som våra reserver inte håller en lika hög nivå som man hade velat och förväntat sig. Medan Montoya saknar kontinuitet och inte riktigt håller standarden för att spela i ett lag som Barcelona (i mitt tycke) så har Adriano skador som spökar honom minst två ggr per säsong. Vi har även liknande problem på andra positioner. Det håller bara inte. Det fick vi bevisat senast i tisdags och även under våren förra säsongen.

Det finns heller ingen garanti för att Grimaldo ska lyckas ta sig enda upp och lyckas i A-laget. Alaba är en spelare som förmodligen hade kunnat knycka åt sig en startplats i vilket storlag som helst. Han har dessutom spelat både högerback, vänsterback och även på mittfältet. Det är en spelare jag absolut inte hade sagt nej till.
Barcelona LeoMessi
2013-11-28 13:06
Abbe. (Barcelona) Tack så mycket! Hoppas han inte har tappat för mycket bara. För han var innan skadad en av dom största om inte den största talangen i b-laget. Han var som en jordi Alba, snabb som tusan, smart och absolut inte dålig defensivt.
Annons: