/spanien/barcelona/forum/5987.aspx/spanien/barcelona/forum/5987.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2013-12-03 18:20
Tog "Rey del Blaugrana de Barcelona" bort sitt konto själv eller blev han bannad?

Krävs ingen större ekvation för att förstå att det är Rolf från blogg.barcaloneta. Trist om han blev bannad.
Barcelona -SAMI-
2013-12-03 17:59
SoN_Un
Ohhh det hade varit grymt! Men inte en chans de vill ha Pedro:P
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-03 17:50
På tal om målvakter.
Vad säger ni om Vincent Enyeama i Lille?

Han är var den största faktorn att Nigeria vann den afrikanska cupen... Han är hur stabil som helst.. Minns också VM när Argentina spelade emot Nigeria han var helt sjuk den matchen..
SoN_Un
2013-12-03 17:41
vad sägs om att knacka på psg dörr? rak byte pedro mot lavezzi. dröm för mig haha
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-03 17:35
Barcastuff
NOTE: because Ronaldo didn't want to attend, the liga invented a new award this year ("most valuable player", no votes) and gave it to him
Barcelona -SAMI-
2013-12-03 17:31
Ter Stegen (Monchengladbach): "I will soon talk with club officials about the future. I will make a decision in the next few days." [bild]
Spännande!
Barcelona el Flaco
2013-12-03 17:29
Jag misstänker att Tata inte kommer bli långvarig. Menar inte att han lär får sparken, utan mer att han själv inte kommer orka stå ut med att bli grillad av medierna varje vecka. Om han har blivit så pass ifrågasatt när han ligger delad etta i ligan vänta då bara tills man hamnar i en riktig kris. Jag har svårt att se Tata orka med det under en längre period. Kan mycket väl vara så att han inte var beredd på den mediebevakning och granskning som det innebär att vara tränare för FC Barcelona.

Nu kanske de mer erfarna culés kan svara på detta eller bidra med sina åsikter, men att döma av det jag har läst så får jag intrycket att det Tata upplever idag fick Bobby Robson också gå igenom när han efterträdde Cruyff. Även om Robsons Barça vann matcher och vann tre titlar blev man sågade av de katalanska medierna och även fansen som ansåg att man inte längre spelade lika bra som Cruyffs Dream Team.

Tata Martinos stora otur är att han tillträdde när Barça när man har inlett en tuff period och inte länge är bäst i Europa. Redan under Peps sista år kunde man notera en viss försämring, även om den aldrig var lika alarmerande som förra säsongen. Och som spelet ser ut för tillfället har jag svårt att se ens Guardiola kunna rädda situationen om han hade fortsatt.
Barcelona Grande Barca
2013-12-03 17:14
på plats, finns överallt, på la rambla på turistattraktioner kiosker t ex, vissa hotel erbjuder oxå men det brukar vara dyrt. vill du sitta på random platser typ mitten men ändå bra så hittar du för 40-60 euro, vill du sitta på absolut bästa kostar de runt 115 euro en sån liga match. Annars utanför arenan vilket jag ej testat än.
Barcelona Neymar N11
2013-12-03 17:08
Ronaldo (ex-PSV -Barcelona -Inter -Real Madrid -Milan): "Ballon d'Or this year? I think Messi will win it again." ?#?ballondor? [dpa]

Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-12-03 16:46
Rivaldo Det absolut billigaste och enklaste är att köpa via klubbens hemsida. Du kan skriva ut biljetten själv eller hämta ut den i något biljettkontor på plats.
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2013-12-03 16:40
Hej allihopa!

Behöver lite smått hjälp nu.
Åker till barca helgen 13-15 dec, skall se matchen mot villareal på lördagen 14/12, vad är smartast?
- fixxa biljetter iförväg, isåfall vartifrån?
- fixxa biljetter på plats, isåfall vartifrån?

VIll ha bra platser, betalning är inga problem.

Sjukt tacksam vid hjälp!!!

Barcelona ElTriplete
2013-12-03 16:36
H.Alavi Tycker det var bra skrivet och håller med dig om allt. Folk är alldeles för negativa och hatar för mycket. Det är förväntat av klubbar som Barca och Madrid att ta 3 p i varje match så kan ändå förstå att folk lackar ur. Men vi är fortfarande ligaledare så det är ingen större oro. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-03 16:30
Tja..Jag lyckades i alla fall få er att koncentrera er på annat än Balon d'Or.. :P ---- Förstår att det finns några/många som tycker att jag har fel. Att jag är ute och cyklar. Det var mina fem cent som jag fick fram i artikeln. Jag skulle nästan bli lite orolig om jag inte fick någon respons från er som tycker annorlunda. Med andra ord, det var ganska väntat. Vissa håller med, andra inte. Ha det bra!
2013-12-03 16:29
@Rey del Blaugrana de Barcelona:

Jaså, du har skrivit här under annat nick innan, för jag har inget minne av att jag orkat kommentera ditt dravel tidigare? Vad brukade du kalla dig då och hur kommer det sig att du blivit tvungen att skaffa nytt konto? Moderatorerna är säkert också intresserade av att veta.
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-12-03 16:21
Titta lille lille Tarrak fick luft igen trevligt se dig.!!
2013-12-03 16:19
Intressant att notera att när Tito tyvärr fick lämna FC Barcelonas tränarpost på grund av sjukdom.

Så var det första valet för Andoni ""golfbollen"" Zubizarreta ingen mindre än Ernesto Valverde.... Hur det hade fungerat vet vi inte och får aldrig veta......
2013-12-03 16:18
Rey del Blaugrana

Ena dagen sitter du och öser skit över Aftonbladet för att de blåser upp saker, nästa dag tycker du att det är en big deal att en spelare har spelat en match i skor som var storleken för stora. Jag tycker inte din retorik visar på något större sinne för proportioner...
2013-12-03 15:51
Alex Song hade som vi minns en riktigt bedrövlig match mot Ajax. Bollen syntes i stort inte vilja vara hos Song och fick han tag på trasan så for bolluslingen överallt utom dit den skulle när Song provade en passning.......Det visar sig nu hur otroligt det än nu låter som så att Song flög med laget till Holland utan egna fotbollsskor ty han hade skänkt bort sina skor vid besök i hemlandet Kamerun.........Det råder ingen tvekan om att Gerardo Martino viste detta faktum men ändå beordrar Martino in Song på planen........Han spelade med ett par dojor han lånat av Sergio Busquets som var och är en och en halv storlek för stora.........Det händer mycket inom och runt FC Barcelona just nu..........
2013-12-03 15:40
FC Barcelona har tränat på tisdagsförmiddagen. Det största samtals och glädjeämnet var att Jordi Alba åter tränade med gruppen. A lags spelarna hade vid dagen träning sällskap av Patric Gabarron och Adama Traoré. Vi noterar vidare att Andres Iniesta inte tränade på grund av trubbel med baksida lår. Det var också att notera Xavi fortsatt rehab tränar utanför gruppen.
Barcelona Bentley King
2013-12-03 15:25
@barcastuff: Ronaldo (ex-Barcelona): "Messi played many games last 5 years, being the main man in world football. This injury can give him time to rest."
Barcelona Bentley King
2013-12-03 15:24
@barcastuff: Ronaldo (ex-PSV -Barcelona -Inter -Real Madrid -Milan): "Ballon d'Or this year? I think Messi will win it again." #ballondor [dpa]
2013-12-03 15:16
@Bästelona:

Ja, det är bara peka ut den svarta killen eller hur.
kritisera inte våra guldpojkar, kritisera inte ledningen, kritisera inte lagkaptenerna (jag menar inte Valdes). Det är inget snack om att Rosell har median i sin hand... Så pinsamt det är..
2013-12-03 15:12
Hej grabbar! kan man säga hej grabbar? Sak samma ;-P..

Det är ingen snack om att det finns 2 olika läger om vad vi tycker om vårt lags spel. Det är inget fet att tycka olika. Vill ni att ni att vi alla ska tycka likadant så är det bara lägga till som en ny regel i forumet då vet alla det...
(för att om fallet är så att vi måste tycka alla likadant så drar jag härifrån fortare än ni kan säga spärrad)

Jag orkar inte upprepa vad alla säger men kom ihåg att det är inget fel att ha olika åsikter här inne. Kom ihåg också att ni behöver inte tvinga oss på era åsikter. Så fort man kritiserar laget så har man hejat på laget i de senaste 4 år? Vad är det frågan om? Det börjar bli som puertan här inne..

Jag är inte av dem som anklagar Tata här inne. Jag anklagar ledningen och många spelare i startelvan.

sjunk inte ner så lågt grabbar..
Ni vet alla hur man diskuterar..
Barcelona el Flaco
2013-12-03 14:44
Jag tycker inte att kritiken mot laget är obefogad. Man kan så klart inte kräva champagnefotboll och promenadsegrar i varje match, men det som jag däremot kräver är inställning och vilja. Och de två elementen är helt obefintliga i dagsläget.

Tata Martino förtjänar så klart sin del av kritiken men de största synderna i mina ögon är spelarna. Jag tyckte det redan förra säsongen med Tito som tränare. Spelarna har ansvar att axla i såna här lägen. En tränare kan påverka mer eller mindre men i slutändan är han i händerna på sina spelare.

Matchen mot Athletic gjorde ont att se. Framför allt andra halvleken där man knappt hade ett avslut mot mål och vi rensade bollen högt upp bland molnen på grun av baskernas presspel och de vann tillbaks bollen utanför vårt straffområde!

Tycker att sättet som hela klubben styrs är äcklande. De största problem är inte det som sker på träningarna eller det som syns på fotbollsplanen, utan snarare det som sker på ledningsnivå. Oreda utanför planen leder oftast till oreda på den samma.
Barcelona Bästelona
2013-12-03 14:35
@barcastuff: Song played with Busquets' boots (1,5 size too large) vs Ajax because he gave away all his boots after CAM qualified for World Cup. [sport]
Barcelona Barcelonistas
2013-12-03 12:58
Barca Barca - supercupen - ligan och Cl, blir 3 titlar..
Barcelona petersays
2013-12-03 12:58
"Låt mig räkna upp f*ttorna. De ska inte komma undan:"

Inne här för första gången på en bra lång period, hade inte tänkt skriva men kom igen nu. Den här clownen KarmaIsAKaranka som har gjort det till en paradgren att vara forumpolis tidigare måste ju bara åka på en ban. Allvarligt talat. Dels att inte en gång, utan 4 gånger i samma inlägg använda fitta som ett skällsord. Det är lågt och fånigt och har man inte vuxit ur det stadiet så behöver man hjälp. Den andra delen är att halva laget, inklusive flera legandarer som Xavi och Iniesta, åker på just epitetet "fittor". Det måste ju ju ha brunnit i huvudet på dig Kalle Anka!?
Barcelona El Culé
2013-12-03 12:13
Nämn ett lag i Europa som lirar lila underhållande match efter match och som aldrig får känna motgångar? Det är så jävla äckligt hur media och alla "supportrar" ständigt rider på framgångsvågen och är så obeskrivligt stolta över Barcelona.. Men så vid minsta lilla motgång vänder man kappan efter vinden och väljer att gnälla och leta fel i stället för att stötta och kämpa.

Pinsamt.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-12-03 12:13
Vårt lag kommer absolut åka ut i UCL i kvartsfinal om inte åttondelsfinal om dem spelar så här så som dem spelade mot Ajax och Bilbao. I Vi har många spelare som inte jobbar i defensiven och det är de viktigaste om man ska vinna UCL. Tata borde tänka efter, vad som borde göras bättre. Köper Barca ingen mittback och En stark anfallare i Januari då lovar jag er att vi åker ut tidigt i UCL. Jag vill att klubben agerar och gör rätt.
Barcelona Barca Barca
2013-12-03 12:01
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

Otroligt att median i katalonien är på Rosells sida. Börjar likna nordkorea det här, b-laget riskerar att åka ut, vi har samma trupp som förra säsongen, skillnaden är bara att Neymar har anslutit, resten är samma. Ingen har ifrågasatt hur styrelsen har hanterat backfrågan, ingen har ifrågasatt hur styrelsen har hanterat Thiago Alcantaras behandling eller Abidal. Tata förlorar två matcher och då ska det hej vilt skrikas på honom. Nu var jag en av dom som faktis ställde mig skeptisk till Tata efter Bilbao matchen men är redo att ge han chansen säsongen ut, vi är inte Real madrid som sparkar tränare hej vilt. Tata är argentinare, hade Tata varit katalan som Tito oj, då är allt frid o fröjd, kolla Eusebio även Zubi, båda har underpresterat på sina jobb, inte har katalanska medier ifrågasatt dom.
Annons: