/spanien/barcelona/forum/5983.aspx/spanien/barcelona/forum/5983.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-12-05 15:02
Casillas och valdes är sjukt bra trots deras längd. Dom är korta för att vara målvakter ock ändå når dom dessa höga bollar och är ändå enligt mig bra i luftrummet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-12-05 14:59
@DM1982:

Snacka om uttjatat nu ja. Nu väntar vi bara på sportchef och tränare i Gladbach som dementerar och envist hävdar att Barca aldrig ens hört av sig till dem.
Barcelona Rambla~
2013-12-05 14:57
@-SAMI-:

Info finns här till vänster, La Plantilla. Valdes är ca 183 cm över havet.
Barcelona -SAMI-
2013-12-05 14:50
Marc-André ter Stegen är sjukt lång. Han är fan 1.89 m. Någon som vet hur lång Valdes är?
Barcelona DM1982
2013-12-05 14:29
H.Alavi - Magico! Känns som om man har hört det där förut. Det vore bra om det vore rätt den här gången, finns ingen anledning att dra ut på det där nu. Kommer bli mycket intressant att se hur det där utvecklas med en ny målvakt i Barcelona.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-05 14:24
Borussia Monchengladbach goalkeeper Marc-Andre Ter Stegen (21) will soon confirm that he will join Barcelona. [md]
Barcelona Júnior.
2013-12-05 13:55
Enkos Tycker att vi endast har bredd på mittfältspositionerna. Medan många andra topplag har två eller tre startelvor så anser jag att vi endast har en. Många av de nämnda håller besitter inte den kvaliteten för att kunna hoppa in och axla en viktig roll i spelet. Vi är alldeles för beroende av vår ordinarie startelva och när någon skadas så märks det av radikalt.
Barcelona enkos
2013-12-05 13:38
Valdes - Pinto
Montoya, Alves, Barta. Puyol, Pique, Adriano, Alba,,
4 av 7 kan spela som mest

Xavi, Iniesta, Song, Busquets, Fabregas, och en del andra där som kan hoppa in och ta de 3 platser som finns på mitten...

Pedro, Sanchez, Messi, Neymar, Tello.. som slås om 3 platser,,

så jag tycker vi har ganska bredd trupp , men att Messi inte spelar alltid och kan ge moralisk stöd till sina medspelare är en annan femma..
Barcelona enkos
2013-12-05 13:28
Carles Puyol

Barcelona har bredd trupp och kanske för många spelare t,o.m.. Så även när vi har 9 man borta så finns det spelare som kan ersätta dem.. Det gäller bara för dessa spelare som får chansen att ta den och prestera..
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-12-05 13:24
Jag gillar verkligen inte Peréz men han är smart nog varför? Han har gjort så att Reals trupp inte är tunn. Om någon skadar sig i Real så finns det massa spelare som kan ersätta. Jag vill och hoppas att Barca ledning var mer som Reals när det gäller att förbättra truppen så vi inte står där en dag där 9 av våra spelare är skadade och ingen kan ersätta dem.
Barcelona enkos
2013-12-05 13:20
Barcelonas vice president Josep Bartomeu dementerar rykten att Barcelona vill ha Aguero..
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-05 13:18
Kanske finns det hopp att vi förstärker då trots allt
Barcelona enkos
2013-12-05 13:03
Ronaldinho hyllar Messi och tycker att han är bäst i världen. Han säger vidare att Ronaldo är arg för att han lever under Messis era..
2013-12-05 12:59
Martino: "I didn't yet decide if we will sign someone in the winter transfer window. There's time left to make a decision." #fcblive Martino: "When we lost that is my responsibility. It worried me that we weren't able to react after Athletic's goal." #fcblive Martino: "At the end of the game, the team shouldn't get restless and stick more to our game, no matter the score." #fcblive Martino: "Messi's recovery goes as planned. We hope that he will be back at the start of the new year." #fcblive Martino: "Pessimism around the team? There are two options: it can hurt us, or it can make us stronger." #fcblive
Barcelona MVP - 2011
2013-12-05 12:57
Tata har presskonferens just nu.
Någon som vet vad det gäller?
Barcelona Diar Shekha
2013-12-05 12:48
Grejen är mycket av det är styrelsens fel. Liksom vi har två jättetalanger som är jättebra men klubben skiter i de! Jag syftar på Bartra & Montoya nu. Hur kan det vara möjligt att en usel Sportchef får nytt kontrakt trots att han inte gör något samtidigt som två av våra talanger kan lämna gratis om ungefär 20 dagar? Jag har fullt förståelse för om Bartra och Montoya väljer att lämna. När de väl får speltid så är de nästan alltid bra, hur bra har inte Bartra varit tex? Eller Montoya som spelat på både kanterna! Vi är i behov av försvarare och så håller man på och slarvar bort två Backar från truppen. Vad är det för jävla logik? Det kan ju inte vara så kul att bli petad för En Mittfältare och en usel Pique hela tiden, jag hade lämnat om jag var Bartra! Jag hoppas verkligen att båda förlänger i slutändan men jag skulle inte klandra de om de valde att lämna. Det här är ett allvarligt exempel bara, Esbuesio ska vi inte ens prata om! Vi ska vara glada att Deulofeu & Rafinha är på lån för att både blir bara bättre och bättre, med Esubesio hade stannat de i utvecklingen!

Sen tycker jag att dagens spelare är bortskämda. Tello säger att han ska lämna om han inte får speltid. Liksom vem fan är du att säga det? Försvinn bara!
Och Tony Sanabria, har han ens gjort lite avtryck i B-Laget? Killen vill till A-laget och ha massa pengar i lön trots att det finns spelare som är mycket bättre än honom men väljer att stanna för att kämpa om en plats, Dongou tex. Liksom passar det inte dig så vet du var dörren är! Jag hoppas verkligen inte att klubben viker ner sig för dessa spelare. Messi, Xavi & Iniesta klagade aldrig när de var i deras ålder, man hörde aldrig något och ändå hade tex Xavi & Iniesta ett helvete pga hur hårt konkurrensen var på mittfältet.
Barcelona Rambla~
2013-12-05 12:42
Diar Shekha

Du säger många förnuftiga saker där. Jag kan nog inte göra annat än att hålla med dig även om det svider och gör ont. Spelare som Sanabria ska man inte ge efter för eller dalta med. Passar det inte så visa dem bara dörren. Nej, Sanabria har knappt gjort något ens i B-laget ännu, något enstaka mål. Sen har han ju inte spelat så ofta tack vare Eusebio. Dock så har han briljerat i CL för ungdomslag och gjort en del mål. Där har de här klubbarna uppmärksammat hans spel. Wenger dock, har väl varit ute efter honom sedan tidigare. Den där Wenger är ju fan desperat, han bara måste ha alla unga talanger som finns verkar det som. Vad fan gör det om han låter bli någon då och då?
Barcelona LeoMessi
2013-12-05 12:34
Av dessa spelare så tror jag att bartra är den som är mest villig att förlänga och den jag tror är troligast att han får stanna kvar. Sen är det inte bara ledningens fel, många vill länna pga utebliven speltid och den som är ansvarig för det är tränaren och inte ledningen.
2013-12-05 12:32
Official: Jordi Alba has recovererd from his thigh injury and gets the medical green light #fcblive

Official: Xavi (calf) and Iniesta (thigh) are not available for tomorrow's game against Cartagena out of precaution #fcblive
Barcelona LeoMessi
2013-12-05 12:30
Rambla~ (Barcelona) Spelare som Sanabria lider av storhetsvansinne och jag tycker att klubben gör helt rätt som släpper honom. Han verkar tro att han ska få skippa b-laget och hoppa till a-laget direkt. Det är just denna sortens spelare som sen misslyckas, dom går till en klubb där dom lovas a-lagskontrakt och sen får dom träna med deras reserver och hoppa in i 2-3 matcher. Vilket antagligen är mycket mindre speltid än vad han hade fått i Barca. Tello och Sergi Roberto kan jag förstå, dom har verkligen inte fått chansen av Tata i år. Sergi Roberto är en sån spelare som kan bli mycket bättre än man tror, han är det synd att göra sig av med. Tello kan faktiskt aldrig mer än en supersub, han är alldeles för ensidig i sitt spel.
Barcelona Diar Shekha
2013-12-05 12:29
Grejen är mycket av det är styrelsens fel. Liksom vi har två jättetalanger som är jättebra men klubben skiter i de! Jag syftar på Bartra
Barcelona Rambla~
2013-12-05 11:57
Vad är det som sker i Barcelona? Nästan varje ung talang ryktas bort. Klarar inte ledningen med Zubi i spetsen motivera och förklara för dessa ungdomar att deras framtid ligger i Barcelona? Eller är det ungdomarna som har för lite tålamod? Hur fan kan man låta en talang som Tony Sanabria försvinna bara så där? Jag vet att klubben har en strikt policy att inte erbjuda ungdomar hutlösa kontrakt när det gäller lönen. Där måste man på något sätt ändå hålla med klubben men faktum kvarstår att klubbar (speciellt jävla Arsenal) hela tiden lockar med feta lönecheckar. I Barcelona, då menar jag A-truppen) så tjänar spelarna rätt så bra, mer än i klubbar som Arsenal iaf. Det är tydligt att de här klubbarna istället är beredda att betala ovanligt höga löner till så unga spelare som Sanabria, om man jämför med vad Barcelona är beredda att betala. Jag måste undra vad det är för rådgivare denna Sanabria har. Tror de på fullaste allvar att han direkt ska ta en plats i klubbar som Roma, Chelsea, Man City eller Arsenal? Det är just dessa klubbar som är hetast på att värva honom. Storklubbar! Han är ju redan i en storklubb så varför jäkta? Ibland blir jag så trött på vissa ungdomar och deras rådgivare. Måste de ha hela kakan innan de ens har fyllt 18 år? Det är klart, grabben ska väl försörja hela sin 20-manna familj i någon liten bergsby i Paraguay. Ok, det där var kanske lite nedlåtande att skriva så men jag blir så trött på dessa ungdomar och deras brist på tålamod. Nu när även Montoya, Tello och Sergi Roberto hela tiden ryktas bort blir man ju bara ännu mer avtrubbad och nästan tappar intresset. Vad är ens vitsen med att hålla på med en ungdomsverksamhet när ungdomarna hela tiden sticker? Ska vi utbilda blivande världstjärnor åt andra klubbar ute i Europa och det utan att ens ha förståendet att ta ordentligt betalt för dom? I think not! Lägg ner hela jävla verksamheten, lika bra det.
Barcelona the cameroonians
2013-12-05 09:21
@Rambla~:

Haha, Aftonblaskan visar åter igen sin okunskap.
Bara för att Halmstad hade en spansk tränare och fick låna ett par spelare från Real Madrids B-lag (som då låg i Segunda B) som inte platsade tror de alltså att Henkes bakgrund i Barcelona ska ge FFF samma förutsättningar.

Snacka om dålig jämförelse.

Men de kan få låna Eusebio alla dar i veckan om de vill... :P
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-05 09:20
Ni som öskar er Silva, Verthongen och Hummels kan med denna stund sluta drömma om dessa spelare med det samma. Thiago SIlva har sagt sitt. Han vill känna stora pengar för att han har en stor familj att försörja. Dessutom är han inte långsiktig lösning på vårt problem. Om han var 24 år gammal skulle han vara värd priset. Vi ska inte glömma heller att han är ofta skadad. Så tack, men nej tack. Hummels har samma klass på fötterna som Marques. Ingen snack om den saken. Det som talar emot honom är att han är för skadedrabbad också. Jag skulle inte vilja honom som Adriano. Det visar sig, skadad 70% av säsongen. Jag kan inte komma bort ifrån att han inte är den snabbaste mittbacken i Bundesliga heller. Det som gör honom så bra är att Borussia Dortmund's spelarna är nog en av de snabbaste spelarna i världen. Det som gör honom så robust och bra är att hans medspelare som jobbar i bina gör bisamhällen. Verthongen tyckte jag var lagom stabil föra säsongen. Den här säsongen har han knuffats iväg som vänsterback för att han har underpresterat. När vi var som mest desperatast önskade jag att vi fick honom när Ajax ville ge honom till oss nästan gratis. Jag kommer bara att lacka ur om den där senila gubben Zubi ska plötslig köpa honom. Jag tycker inte att han är någon naturlig ledare i sin position heller. Han utstrålar inte någon större säkerhet.. Balanta däremot låter intressant. Detta är en hungrig mittback direkt från gatan. Jag köper inte förklaringen att det inte finns några bra mittbackar nuförtiden. Hur kommer det sig att Porto bland annat hittar de varje vecka på gatorna i Sydamerika. Vad har vi för scoutar i FC Barcelona? Har någon av er kollat upp om det är Zub's släktingar som jobbar i den fronten för att det känns som det. Det har inte hänt någon spännande på den fronten sen Rosell tog över. Nej, Neymar räknas inte....
Barcelona the cameroonians
2013-12-05 09:17
Messi, recovering from a thigh injury, is at ARG's training ground for more than 10 hours a day. Arrives at 8:30, leaves at 19:00. [sport]

Snacka om att vara dedikerad.

Drömmen är att han kommer tillbaka lagom till bortamötet mot Atlético 12/1, gärna som guldbollenvinnare, och direkt visar var skåpet ska stå.
Barcelona Rambla~
2013-12-05 09:16
Haha, kom till Falkenberg och utvecklas som spelare i Allsvenskan. Ja det låter säkert väldigt väldigt lockande för spelare som Dongou, Bangnack och Samper. :D
Barcelona petersays
2013-12-05 08:39
" Barcelona don't rule out signing a centre back in January. Balanta (20, River) and Santiago Vergini (25, Estudiantes) are options. [md] " Har följt pinsamt få Espanyol-matcher denna säsong. Kan någon berätta hur Hector Moreno varit? Sägs ju att Laudrup bokat in en flytt till Swansea för honom men...saker kan ju förändras. Jag är nämligen inte helt säker på att jag tror på de här 40-50M-värvningarna av spelare som Hummels och Silva. Våra dyraste värvningar har sällan visat sig vara våra bästa värvningar. Tvärtom snarare. Om Morenos form är god tror jag han skulle kunna göra enorm nytta. Skeppa Masken samtidigt. Luiz Gustavo är en annan spelare jag skulle vilja se i laget - som den nya Keita (vem kunde för några år sedan trott att forumet skulle ropa efter en ny Keita...?). En defensiv mitt som kan agera box-to-box.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-05 08:22
Läser Aftonbladets artikel om Henrik Larsson till Falkenberg. Här listas de spelare som Aftonbladet anser realistiska förstärkningar till Falkenbergs FF. Med rubriken: "UNGA SPELARE SOM KAN BLI AKTUELLA FÖR FFF"

Kommentarer?

Barcelona B
Jean Marie Doungou, 18, anfallare (Kamerun)
Macky Frank Bagnack Mouegni, 18, försvarare (Kamerun)
Sergi Samper Montana, 18, mittfältare (Spanien)
David Babunski, 19, mittfältare (3 A Makedonien)
Alejandro Grimaldo Garcia, 19, försvarare (1 U21 Spanien)

Ett stort skämt enligt mig att vi skulle låna ut de mest lovande talangerna från Segundan till en allsvensk nykomling.
Barcelona Canaletes
2013-12-05 05:57
Har också följt det och kollat upp om Ballon d'Or.
Direkt efter nyheten från AgenciaNews så försvann oddsen på 9-14gr från flera stora spelbolag. Väääälidgt intressant faktiskt haha

Vart hittar du 3.20 på Messi förresten?
Barcelona grande jw
2013-12-05 05:22
Har det kommit ut några nyheter angående Ballon d'Or? Jag kollade vinnaroddsen för en vecka sedan. Då låg C.Ronaldo i 1.30, Ribery i 2.0 och Messi i 12 gånger pengarna.

Idag är oddsen: C.Ronaldo 1.65, Messi 3.20, Ribery 15x pengarna.

Är det nyheten från "insiderkällan" på Twitter om att Messi vunnit som gjort att oddsen sjunkit så på Messi?
Annons: