/spanien/barcelona/forum/5982.aspx/spanien/barcelona/forum/5982.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2013-12-04 20:24
@Gatumusikanten:

Real tappade många spelare, i Vårt lag har vår kära tränare ett frikort spelar ingen roll om vi åker ner till 3 eller 4 divisionen han kommer ändå få träna laget.
Barcelona Bentley King
2013-12-04 20:09
Bàckis (Barcelona) Jag håller med dig. Vill också se cesc i en central position där han presterar som bäst!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-04 19:51
Deulofeu STARTAR, på bänken.

Otroligt tråkigt. Lär bli ett tidigt inhopp om Everton inte skulle leda matchen.
Barcelona LeoMessi
2013-12-04 19:41
petersays (Barcelona) Ja lite smålustigt är det allt, men han sa att man kan lämna om man inte känner att man får tillräckligt med speltid så han höll ju sig till sin filosofi och drog när han var ung:P
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-04 19:27
@Capitan \(^.^)/:

Skandal annars skulle jag säga.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-04 19:15
Tror ni Deulofeu får starta idag mot Man U efter sin fina prestation mot Stoke?
Barcelona Bàckis
2013-12-04 19:14
Fler än jag som inte tycker vi ger Cesc chansen att komma upp till sin fulla potential? Den spelare vi såg i Arsenal och vissa matcher för oss är inte den Cesc som tvingas spela som "falsk 9" eller vad man nu kallar det. Jag vill se Cesc starta regelbundet som naturlig central mittfältare, enligt mig har varken Xavi eller Iniesta på senare tid spelat på en nivå som berättigar dom till att vara "untouchable". Ger vi Cesc förtroende på rätt position är jag övertygad om att vi kommer få ut otrolig nytta av honom, ett sparkapital som heter duga just nu då hans kvalitéer slösas bort när han skickas runt på olika positioner var och varannan match.
Barcelona petersays
2013-12-04 18:45
"– Jag förstår Tello och Montoya men det här är Barça och vi slåss alla om en startplats. Dörren bort är alltid öppen om du inte är nöjd, säger 26-åringen enligt AP."

Rör sig väl om det vanliga med vinkling från pressens sida. Men det är ändå lite kul att det är just Pique som uttalar sig om detta. Dels så kastar han ju sten i glashus då han själv vänt klubben ryggen en gång, och dels för att sällan har väl någon suttit så säkert i startelvan på gamla meriter och trots en flera säsonger lång svacka :P

Generell uppryckning i laget pronto! Det börjar gå troll i allting!
Barcelona Gatumusikanten
2013-12-04 18:36
Både Real Madrid Castilla och Barcelona B ligger i botten av tabellen i liga adelante. Det är väl ändå under all kritik för dessa två giganter till klubbar. Vad är det som pågår?
Barcelona LeoMessi
2013-12-04 18:33
Cule4life (Barcelona) Om vi hade haft råd så hade jag köpt dessa tre: Hummels - Dortmund Gundogan - Dortmund Aguero - Man city Aguero är nog den som är minst viktig, han hade varit en bonus bara.
Barcelona Cule4life
2013-12-04 18:15
3 Drömvärvningar

David Luiz - Chelsea

Luis Gustavo - Wolfsburg

Sergio Agüero - Man City
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-04 18:09
Jag hoppas ändå att Tata står fast vid sitt önskemål och nästan tvingar ledningen att köpa en mittback i Januari. Då kan de fokusera mer på målvakts- och anfalls/mittälts frågan i sommar.
Barcelona -SAMI-
2013-12-04 17:51
grande jw
Haha skandal! Hur fan vet dom att Puyol kommer spela hela säsongen? Aja då vet vi att barca inte kommer köpa någon back. De kommer väl köpa någon mittfältare och spela han som back.

Mitt hjärta gör ont.
Barcelona grande jw
2013-12-04 17:47
Barcelona's medical staff have assured coach Tata Martino that Puyol is fine and that he'll be able to play the whole season. [md]

Haha jahapp så länge varade ryktet om att en ny mittback var på väg in. Nu får vi vänta till 2017 istället. Yeeey!
Barcelona Júnior.
2013-12-04 17:45
FreeYourMind Det är förmodligen den delen av träningen som får visas offentligt. Sedan kör de t ex många taktiska övningar bakom stängda dörrar för att inte något ska läcka ut.
Barcelona ElTriplete
2013-12-04 17:44
Klart de gör annat än bara det. De filmar inte det andra dock.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-04 17:33
Jag måste fråga en sak. Det gäller träningarna Barca kör.

Är det enda de tränar på träningarna gubben i mitten eller? Varje träning har likadana på bilder. Eller tar de bilder bara vid uppvärmningen?

Det ser så roligt ut för att varje gång man kollar på bilder i deras hemsida så kör de alltid gubben i mitten.

What the hell is going over there?
Barcelona Júnior.
2013-12-04 17:24
Nu ryktas det att Barcelona även scoutar Ramsey. Att det är "Daily Mail" som kommer med detta påståendet bör däremot noteras. Tack, men nej tack!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-04 14:13
Älskar vissa uttalanden. Pique: "Tello and Montoya want to play more? I understand the frustration, but this is Barça. If someone's not happy, thy can always leave." Någon behöver ibland sätta de här snorungarna på plats. Tror de verkligen att de kan ta en plats i Spaniens VM trupp när det finns 2 mer etablerade klass spelare på deras positioner? De kan alla dra om de inte vill kämpa för en plats. Det finns bättre talanger på uppgång som gärna tar deras plats. Grimaldo, Deulo, Rafinha, samper, Adama och Dongou.
Barcelona enkos
2013-12-04 13:44
Ronaldo Fenomeno är säker på sin sak. "Messi vinner guldbollen" ..
Barcelona -SAMI-
2013-12-04 13:24
Messi, who is recovering from a thigh muscle injury in Argentina, is having two training sessions each day. #fcblive [efe]

Någon mer än mig som tror när Messi kommer tillbaka så kommer han EXPLODERA!!
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-12-04 13:17
Hej på er alla!

Veckans Måndag hela veckan ligger uppe nu för de som vill läsa. Efter två förluster verkar det som om hela säsongen har varit bedrövlig. Spelet måste förbättras men samtidigt har laget även gjort en hel del positiva saker. Allt detta i veckans serie...

Visca!
Barcelona Bàckis
2013-12-04 13:14
Haha Johanna om Agueroryktet (länktips) Jaha så om Barca skulle värva Kun så visar man att man absolut inte satsar på akademin? Haha hon som spanienexpert borde la ha sett hur vår bänk var fylld av egna ,unga produkter under matchen mot Ajax? Även startelvan kryllade ju av spelare från La Masia.
Ronaldinho the original
2013-12-04 13:08
Vi har väl pengar till Aguero och en bra back?
Barcelona -SAMI-
2013-12-04 12:56
westinho - Sergio #16 Ja varför inte? Men först av att en jävla back! Är det så svårt för Barca att köpa någon bra back? Sist Barca köpte en back för väl för 5 år sen det är helt SJUUUKT!
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-12-04 12:52
@-SAMI-:

Why not both? Att vi behöver köpa en back tar jag för givet att ledningen vet om.
Barcelona -SAMI-
2013-12-04 12:51
Aguero i Barca hade varit grymt men ärligt talat Barca behöver för fan köpa en back! Pique ja finns inte mycket att säga. Puyol går sönder har problem med knät. Mascherano ska vi inte ens prata om. Istället för kasta pengar på en anfallare lägg pengarna på en back.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-12-04 12:24
H.Alavi - Magico!

Att dem reagerar är alltid bra, men när man ser vilken månad vi är inne på blir man nedstämd. Hoppas bara laget klarar sig till sommaren, vi har en bra trupp något skadedrabbat en smula mätta men klassen finns där och ´dem behöver visa lite mer hjärta så ska vi hålla ifrån och försvara ligan!
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-12-04 12:10
Tata och Messi har tidigare diskuterat Messis position och om han känner sig bekväm med att spela bakom en central anfallare, som han gör i Argentina med Higuaín framför.

Jag personligen tror detta hade fungerat väldigt bra, då han inte blir så ensam där framme. Detta tillåter även honom att gå ner för att hämta boll samtidigt som vi fortfarande har en spelare där uppe som sysselsätter motståndarnas försvarslinje.

Det jag varit kritisk till är att vi i så fall måste ändra på spelsystemet - till 4-2-3-1, och med så många klassmittfältare i laget känns det dumt att bara använda två stycken. Nu överdriver säkerligen jag och de flesta andra "krisen" vi befinner oss i, men faktum är ändå att Iniesta gått ner sig ganska mycket och det är sällan man får se honom göra en magisk match nuförtiden. Xavi har också gått ner sig av naturliga skäl - åldern tar ut sin rätt.

I dagsläget bör Tata därför seriöst fundera på att göra dessa drastiska förändringar i laget. Använd Messi som offensiv mittfältare, med en anfallare framför sig. Nu ryktas det lite om att Agüero vill återvända till Spanien och spela med Messi, och samarbetet de har med varandra, både på och utanför plan, är fantastiskt.

Jag hoppas därför att dessa rykten stämmer och att Barca värvar en klassforward (Lewandowski/Agüero/Costa). Iniesta kan även spela på någon av de offensiva mittfältspositionerna så alla bör få speltid med rotation. Xavi konkurrerar med Cesc och Roberto om den lite defensivare mittfältsrollen bredvid Sergio.

Så här kan det se ut:

Cesc-Sergio
Alexis-Messi-Neymar
Agüero

och på bänken har vi möjligtvis då Pedro, Xavi, Iniesta, Roberto, Song m.fl.

Med en så stark bänk kommer ingen känna sig säker på speltid och alla måste därför vara på topp för att kriga om en startplats.

Anledningen till denna förändringen är som alla varit inne på tidigare; spelarna visar ingen krigarinställning längre. Då tänker jag främst på Iniesta och Xavi. Det fungerar inte om man ska vara världens bästa lag, alla måste kriga på plan. Med större konkurrens tror jag det hade kunnat bli bättre.
Barcelona enkos
2013-12-04 11:53
@Lion24:

Veckans kommentar !
Hoppas detta kommer öppna ögonen på en del på andra sidan :)

ps. och självaste Marca som är med andra ord Reals tidning utsåg häromdagen Messi till ligans bästa spelare och anfallare och har gjort det i 5 år i rad ! När deras egen tidning och journalister väljer Messi förre Ronaldo så varför ens gnälla på Blatter som t,o,m försöker hjälpa stackars ronaldo genom att förlänga omröstningen..
Annons: