/spanien/barcelona/forum/5978.aspx/spanien/barcelona/forum/5978.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2013-12-03 10:10
Alavi - du (och tidigare din bror) gillar skriva väldigt personligt. Jag gillar det, inga problem. Det blir lite annorlunda och med mer känslor.
Men bara ett sak - försök vårda språket när du skriver till så många läsare.
Barcelona DM1982
2013-12-03 09:44
@barcastuff: B forward Sanabria has informed the club he doesn't accept the final renewal offer. The Paraguayan player will leave in January. [sport] Ha det så bra grabben. Tycker att Barcelona i slutändan gör rätt, man kan inte behålla alla. Jag får lite dåliga vibbar över grabbens beteende dock, han stressar på för mycket.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2013-12-03 08:38
Alavi//
Så här skrev du och jag citerar rakt av.

"Säsongen 08/09 var vi usla i de första matcherna mot Numancia och Racing Santander men vann ändå trippeln flera månader senare. Säsongen 10/11 förlorade vi på Camp Nou mot nykomlingen Hercules med 0-2 men vann ändå trippeln flera månader senare."

Vi vann trippeln 08/09 men 10/11 vann vi dubbeln :)
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-03 06:21
KarmaIsAKaranka Wow.. jag är inte på någons sida gällande krigsföringen och plakatmotståndet mot våra spelare och vår tränare då jag anser att bägge sidor har en poäng, både belackarna och beskyddarna, men ditt inlägg är långt över gränsen. Hur kan man skriva så om laget man håller på? För mig helt ofattbart att Barca ens har ett fan som dig, du borde skämmas. Jag hoppas du blir spärrad.
Barcelona Lion24
2013-12-03 04:55
Jag vill bara påpeka att vi inte har vunnit vår grupp ännu i CL. Jag har läst att vi slutar som gruppetta flera gånger de senaste dagarna. Vi har säkrat avancemang, men inte säkert att vi kommer 1:a. Vi har 10 p, Milan 8 p, Ajax 7 p, Celtic 3 p. Om vi förlorar hemma mot Celtic samtidigt som Milan vinner så vinner Milan gruppen med 11 p. Nu är det inte högst troligt att vi förlorar hemma mot Celtic men fakta är ändå fakta.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-12-03 04:52
Spärrad i en vecka! /Mod.
Barcelona Thierry Henry
2013-12-03 03:40
Någon som såg napoli-Lazio matchen igår? Kolla in Lazios anfallstalang Keita som gjorde ett sjukt snyggt mål. Där han i värsta Messi maner springer parallelt längst med straffområdet genom hela försvaret innan han avslutar. För er som inte vet det så är Keita född 95 och en la masia produkt. 2010 så va han med barcas ungdomslag i quatar för en turnering och Keita gjorde ett practical joke på en lagkamrat där han la en isbit i dennes säng. För det så skickade vår inteligenta klubb iväg honom på lån till Cornelia som straff. När bestraffningen va över och det va dags att återväbda så vägrade keita det och Lazio köpte upp honom för 300 tusen euro. Varpå vi miste en av våra största talanger. Som nu 18 år gammal är en fast del av Lazios a lag och en av serie as största talanger.
Barcelona grande jw
2013-12-03 03:29
Thierry Henry

Så du tycker att om man öppnar munnen redan nu så saknar man kunskap om fotboll? Tillåt mig att skratta lite. Du sitter trots allt på ett fotbollsforum. Vad förväntar du dig att folk ska göra? Sitta tysta fram tills säsongen är slut och sedan gå in här för att ge en utvärdering? Kom igen nu.

Jag vill bara påminna dig om att säsongens i särklass bästa spelare för FC Barcelona har varit Victor Valdes. Tror du det är någon slump? Han har räddat oss otaliga gånger den här säsongen.

Och snälla sluta med den här klyschan om att det kan se så mycket värre ut och att vi ska vara glada att det inte är 2004. Nu är det ju faktiskt så att Spanien som fotbollsland aldrig varit mer dominanta än vad man är i nuläget. Både på landslagsnivå och klubbnivå. Det här är ren fakta. Vårt lag är fyllt av spelare som har en högstanivå som resulterat i i CL,EM, och VM-titlar. Det här är en generation av fotbollsspelare som är utöver det vanliga. Standarden har höjts på det här laget. Förväntningarna höjs likaså och det är väl en självklarhet när man vet hur mycket fotbollskvalitét det här laget besitter EGENTLIGEN!?

Jag sågar ingen vid fotknölarna och kräver att folk ska sparkas eller säljas hejvilt. Men man måste fortfarande få kunna vara kritisk och uttrycka sin besvikelse.

Frustrationen som många visar upp här i forumet efter veckans förluster handlar inte om att de är bortskämda snorungar som förväntar sig att vi ska vinna varje match vi spelar. Den frustrationen sträcker sig bra mycket längre än så. Det är väldigt få matcher vi spelat bra den här säsongen. Jag kommer knappt på en enda på rak arm. Men om du och andra väljer att se förbi dessa problemen och endast stirra er blinda på tabellen så hands down to you. :) Jag önskar jag också kunde göra det. Då hade ju livet blivit bra mycket roligare i nuläget.
Barcelona Neymessi
2013-12-03 03:11
Det som stör mig mest är att vissa spelares status och tidigare meriter verkar gå före spelare som uppenbarligen presterar bättre nu.
Barcelona Thierry Henry
2013-12-03 02:55
Grande jw// Jag är helt på Alavis linje. Resultatmässigt gör vi vår bästa säsongs inledning någonsin typ. Att Klaga på en ny tränare och ett lag som tagit 40 av 45 möjliga poäng i ligan samt vunnit sin cl grupp redan efter 4 matcher är ju fan helt bissart. Martino har vart tränare i drygt 4/5 månader. Han har försökt ändra en hel del i vårt spel men för att det skall sitta så krävs det mer tid. Därför har inte spelet fungerat fullt ut och spelarna sett lamslagna ut på plan stundtals då dom ej är bekväma i det rakare mer fysiskt krävande spelsättet än. Vi vann spanska supercupen mot athletico vi vann el classico, vi leder ligan har vunnit vår cl grupp och vi är kvar i cupen nu i december. Och allt detta trots att vi inte spelar ens på 60% av vår förmåga och ej får spelet att flyta på. Om vi vart kapabla till allt det och spelat skit. Va tror du då vi är kapabla till när spelet väll kommer igång till 100% och slaget når sin formtopp? Förra säsongen så peaka vi under hösten och tappa nästan allt på våren. För mig så får det gärna bli tvärtom denna säsongen. Tills dess tycker jag vi ger fan i att peaka Martino och spelarna. Stå bakom laget nu istället och visa omvärlden att vi står enade! Martino och laget kan man inte säga bu eller bä om fören säsongen är slut och man håller i facit. Vi kanske aldrig hittar vårt spel och står där med 0 titlar i slutet av säsongen. Men vi kan lika gärna hitta det och vinna trippeln. Att som du grande jw . Öppna munnen redan nu är bara ett tecken på att man inte vet va fotboll är. Det hade kunnaat se ruskigt mycket värre ut. Något alla som hållt på barca längre än 4 år kan intyga. Vilket jag tvekar på att du har gjort om du tycker det är vefogat att såga laget redan nu i december.
Barcelona Neymessi
2013-12-03 02:43
@ Grande jw!
Du sätter verkligen ord på vad vi alla tänker och känner. Mycket bra skrivit! :)
Tycker dock att vi var det betydligt bättre laget i det senaste mötet med Real Madrid. Första halvlek blev dom uppätna. Andra var något jämnare. Hade el clasico däremot varit imorgon och Tata hade startat med samma j*vla 11 så hade vi blivit totalt överkörda...

Barcelona NoGo™
2013-12-03 01:59
@grande jw

+1
Barcelona Lion24
2013-12-03 01:31
Messi vann årets spelare i La Liga 12/13 framröstad av alla spelare och tränare i den spanska ligan. Ronaldo blev ''MVP'' (Most Valuable Player) av Marca (!). Det är första gången ''MVP'' delas ut och det är bara ''journalister'' från Marca som får ''rösta''. Jag älskar sanningen och komedi!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-03 01:30
Barcelona plan to renew their defense. Fiorentina wing back Juan Guillermo Cuadrado (25) and Chelsea's David Luiz (26) are options. [sport]" Cuadrado är min våta dröm. Där har vi Alves ersättare 2.0!!!!
Barcelona Bentley King
2013-12-03 01:26
Canaletes Nej Ronaldo fick pris för mest värdefulla spelare som han lipa sig fram till. Kolla ligans officiella hemsida @barcastuff: note: because ronaldo didn't want to attend, the liga invented a new award this year ("most valuable player", no votes) and gave it to him
Länktips: www.ligabbva.com
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-03 01:26
Grande Jw. Tungt sagt, håller med dig.
Barcelona Gabriel
2013-12-03 01:20
grande jw

Håller med dig i det mesta du säger förutom att matchen mot Real Madrid hade kunnat blitt en förlust. Den matchen var vi överlägsna dem, vi var bättre och förtjänade vinsten.
Barcelona Canaletes
2013-12-03 01:10
@Bentley King:
Det bättre att kolla på förstahandskällan än andrahands. Om det inte så att Marca nu utsåg Messi till vinnaren men stageade allt efteråt och poserade Ronaldo med trofén och allt. edit: Den jag syfta på var Marcas prisutdelning. Ser nu att samma kväll så delade La Liga ut sina prisutdelningar. Där Ronaldo också vann. Länk: http://www.marca.com/2013/12/02/futbol/1adivision/1386023532.html
Barcelona påfågeln
2013-12-03 00:58
Bra artikel Alavi!
Barcelona grande jw
2013-12-03 00:39
Angående Hussein Alavis artikel från ikväll. "Vi har andra spelare som kan ta det steget och bli den där nyckelspelaren när Messi är borta. Vi har flera stycken. Neymar, Iniesta eller Alexis Sánchez. Det är bara att välja en eller flera. Oavsett vad ni tycker om gårdagens förlust så var dessa tre nära att få hål på Bilbao. Iraizoz stod för några vassa räddningar och höll nollan intakt. Kudos till honom som lyckades stå emot" No offence men såg vi ens samma match? Du får det att låta som vi hade världens press och skottkavalkad mot Iraizoz. Vi hade TVÅ ynka skott på mål under hela matchen och i andra halvlek hade vi inte ett enda. I andra halvlek var det så illa att vi knappt kom över planhalvan. Men visst. Kudos till Iraizoz som lyckades stå emot denna fantastiska offensiv vi visade upp igår. Måste ha varit riktigt svettigt. Kriitiken är INTE obefogad. Jag blir trött på att man inte kan få kritisera spelarna efter sådana här usla insatser. Förlusten är förmodligen inte det första folk har i åtanke när de uttrycker sin ilska här på forumet. Det har med inställningen att göra och hur spelarna samt Tata går ut i media efter Ajax-matchen och säger att det absolut inte ska upprepas, Bara några dagar senare visar man upp samma omotiverande inställning ännu en gång där spelarna gömmer sig i närkamper och blir totalt överkörda och visar NOLL fotbollsglädje. Jag har följt Barcelona i 15 år och det minsta man kan begära från spelarna på planen är att dom bär tröjan med stolthet och kämpar. Jag skiter i om det blir förlust om man gör en insats värd klubben FC Barcelona. Kritiken mot Tata Martino är inte heller obefogad. Han gör redan vid Ajax-matchen flera felbedömningar i hur laget skall ställas upp. Han bänkar våran lovande mittbackstalang till förmån för en darrig Mascherano. Han gör ännu ett tjänstefel i att starta Cesc som falsk 9a när Neymar ÄR den som ska axla rollen nu när Messi är borta. Trots att spelet ser bedrövligt ut sker inte ett enda byte förrän med kvarten kvar. Cesc byts ut mot Adama med 8 minuter kvar att spela vilket är alldeles för sent. Mot Bilbao får Tata chansen att reparera misstagen mot Ajax. Antingen starta Alexis eller Neymar som striker. Flytta ner Cesc till mittfältet för ett RAKARE spel. Sätta in Bartra som mittback efter Mascheranos bedrövliga insats mot Ajax. Han gör samtliga misstag IGEN och startar med exakt samma skitnödiga startelva. Lägg där till att Mascheranos misstag förövrigt blir matchavgörande då han tappar markeringen totalt vid 1-0 målet. Som jag även påpekade ovan så hade vi inte ett enda skott på mål i andra halvlek. Spelet låste sig totalt. Och vad händer? Inte ett enda byte sker förrän i slutskedet av matchen. Cesc blir INTE nedflyttad på mittfältet och får spela kvar hela matchen i anfallet där han är totalt vilsen. Det är så många amatörmässiga fel att det helt enkelt inte går att förbise. Man MÅSTE få kunna kritisera. Jag hade hellre sett Tata experimentera hejvilt än att vara så otroligt feg som han varit. Och JA, vi ligger fortfarande etta i ligan och är klara för CL-slutspel. MEN, folk blir inte ledsna för att vi förlorat 2 matcher. Folk blir ledsna för att det är så tydligt att problemen som fanns förra året fortfarande finns kvar. Faktum är att det faktiskt ser värre ut spelmässigt nu i alla aspekter. Vi har ett imponerande resultat med många vinster men om man vågar öppna ögonen lite och blickar längre än vad det står på pappret så har vi inte förtjänat en förstaplats i ligan med det spel vi visat upp. Spelmässigt har vi varit bedrövliga där vinsten mot Real Madrid och supercuptiteln mot Atletico likaväl hade kunnat vara förluster. Antingen väljer man att blunda för problemen och kollar på tabellen och låtsats att allting är perfekt eller så kollar man på fotbollsmatcherna och faktiskt ser hur djävulskt illa det ser ut stundtals. Vi har en del att jobba på inför våren. Det första man bör göra är kanske att skita i att ge spelarna ledigt efter såna här insatser? Dubbla träningspass skulle passa bättre.
Barcelona Bentley King
2013-12-03 00:21
Vad snackar ni om? Det var Messi som vann, inte Ronaldo! @barcastuff: Liga 2012-2013 > Goalkeeper: Courtois, Defender: Ramos, Def midfielder: Illarramendi, Att midfielder: Iniesta, Forward: Messi, Player: Messi
Barcelona Canaletes
2013-12-03 00:07
För att han var slut som spealre. Mätt, festade, kom sent till träningar och hans gkädje borta. Typisk brassar.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-12-02 23:47
@Ton:

Ronaldinho istället för xavi hade varit perfekt, spela han i den centrala rollen.. han slår bättre passningar, mkt bättre teknik och hans frisparkar är gudomliga, lika ''snabb'' som xavi, vf inte! och så är han 10000 ggr bättre på att avsluta han xavi.. och är dbl fotad.. vf sålde vi han nu igen?
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-12-02 23:44
Messi bästa spelaren! Som vanligt när han inte är skadad med andra ord! :)
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-12-02 23:25
Visca Barca Visca Catalunya. Nu är det dags ladda för FC Cartagena - FC Barcelona nu på fredag 22,00................ Jag tippar inte 0-0 tekniken är e mot undertecknad.
Barcelona NoGo™
2013-12-02 23:16
note: because ronaldo didn't want to attend, the liga invented a new award this year ("most valuable player", no votes) and gave it to him Haha... Bäst att han inte dyker upp när guldbollen ska delas ut då så kanske han vinner den med!
Barcelona LeoMessi
2013-12-02 23:16
Haha vann Ronaldo pris som ligans bäste spelare? Messi sopade golvet med honom förra säsongen, han gjorde 46 mål och kunde lätt ha passerat 50 och slå sitt eget rekord
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-02 22:58
Gerard Deulofeu wins Liga Adelante MVP.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-02 22:57
Messi utsedd till bästa forward, samt MVP i La liga för 5:e gången irad.

(alla år då utmärkelserna har funnits. KUNG)
Ronaldinho the original
2013-12-02 22:49
Att vissa av er vill se han i vår Tröja är helt och hållet patetiskt. Finns ingen smutsigare spelare än honom,usch!! Att örfila vår Lagkapten är inte acceptabelt!!
Annons: