/spanien/barcelona/forum/5976.aspx/spanien/barcelona/forum/5976.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona -SAMI-
2013-12-02 20:53
Är inte Neymar avstängd mot Villareal?
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-12-02 20:52
Tycker inte Adriano gjort bort sig den här säsongen. Han har gjort 1000 minuter och han noterar 2 mål. Han har gjort ett lika bra jobb minst som vår storslagna blivande Hollywoodstjärna Jordi Alba. Dessutom har han spelat hela 12 matcher i La Liga den här säsongen var av 11 från start. Det är ett faktum att många av dessa hur otroligt det än låter var i följd. Dessutom var ett av hans 2 mål in i helvetes läckert.
Barcelona DM1982
2013-12-02 20:41
@Rey del Blaugrana de Barcelona:

Adriano är, i vanlig ordning, skadad och kommer nog missa matchen mot Villarreal. Nu är det dags att sälja grabben och satsa på någon som inte är skadad hela tiden. Även en ungdom gör mer nytta.
2013-12-02 20:22
Det är oftast riktig dåligt med kollen hos många på den här sidan. Såg startelva förslag nedan och noterar att Adriano är avstängd mot Villarreal på grund av 5 gula kort. Gällande Pedro så säljs han mycket troligt i sommar och ersätts då av en allt för dagen starkare Gerard Deulofeu. Förutsättningarna för Pedro stannar är att i stort göra mål i varje match han spelar i resten av säsongen. Den risken existerar bara inte.
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-02 20:06
enkos Det säger väl mer om hemma/borta statistiken än om själva tröjorna. Vår spelstil lämpar sig bäst på en gräsmatta av största tillåtna mått eftersom tiki taka går ut på att hitta den där moderna fotbollens allra heligaste graal - ytan. För att slica upp motståndarförsvarens murar och smeka in passningar mellan linjerna behövs det perfekta förutsättningar, vilket vi har hemma på Campen. Borta gick det hur bra som helst i början av Peps era då vi chockade hela Europa den säsongen med vår fotboll. Idag packar sig motståndarna så otroligt utanför egen box och i samband med att dom lärt sig vårt rörelsemönster har vi blivit alldeles för förutsägbara, vilket tydligt syns i vår bortastatistik. Lite ironiskt egentligen då man tycker att iaf dom katalanska spelarna skulle ge lite extra när dom bär just dom tröjorna på bortaplan, men men..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2013-12-02 20:02
Pedro (26) doesn't rule out leaving in January. He has offers from several English clubs. Barcelona more open to exit next summer. [md]

Funderingar kring detta?

Känns väl inte som att sälja i Januari vore så smart direkt. Finns ju andra spelare som kan lämna ist, Cuenca, Ibi, Tello kanske.
Barcelona enkos
2013-12-02 19:28
Barcelonas bortaställ i katalanska flagor har hittills varit olyckliga för Barcelona, tro det eller ej har Barcelona i dessa dräkt inte vunnit en enda match och bara gjort 2 mål, medan i de nya ordinarie har man fullpott och 41-7 i målskillnad.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-02 19:28
Finns det ingen som har bra koll på spanska språket. Vad skriver tidningarna i Barcelona? ..Om ni tittar på matchen igen grabbar kommer ni märka att den stora procenten av felpassningarna berodde på att passningsmottagaren rör inte på sig för att möta bollen. Alla vill ha bollen på fötterna som om de kör (Gubben i mitten). Ni får kolla själva. Jag vill att Tata ställer upp med den här startelvan mot Villarreal -----Iniesta-----Neymar-----Alexis---- ----------------Fabregas--------------- ----------Busquets---Song--------------- Adriano----Bartra-----Puyol-----?-------- Jag är jättesugen på den här elvan. Om Iniesta lägger för mycket felpassningar byt ut honom direkt mot Adama. (ingen Tello, eller Pedro).
Barcelona Barieta
2013-12-02 19:07
grande jw Det är det som skiljer Messi mot de flesta spelare, han väljer att försöka stå kvar på benen och avsluta. Neymar , Ronaldo t.o.m Ribery och Zlatan m.m väljer att söka straff/frispark.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-12-02 19:02
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Tänkte också på det igår när Sergio lämnade över kaptensbindeln till Piqué i slutet. Behåll den själv för fan, finns ingen annan på plan som visar det hjärta för klubben som Busi gör.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-02 17:15
Jag missade första halvleken igår. Håller på att kolla på den nu.. Vi skapade bra läge att göra minst ett mål. Hur dåliga är vi på att avsluta? Finns det någon lag som är lika ineffektiva som oss ?.. En annan sak jag vill att Tata ska ta tag i är att ge kaptensbindeln till Busquets för att det finns inte någon som kämpar och krigar som honom... Om övriga spelare krigade hälften av det Busquets gör skulle vi köra över vart enda lag..
Barcelona grande jw
2013-12-02 17:11
Något som gjorde mig förbannad med Neymar igår var att han valde att ramla vid sitt friläge istället för att försöka stå upp. Han fokuserade mer på att fixa en frilägesutvisning än att göra mål. I ett sådant läge hade Messi stått upp alla dagar i veckan och försökt stänka dit bollen.
2013-12-02 17:05
Neymar Jr försökte verkligen. Men han såg ut som bambina på hal is och både föll och filmade flitigt. Men han försökte det kan ingen påstå om Xavi, Iniesta, Mascherano, Pique osv

Barcelona Baronen
2013-12-02 17:04
Jag tycker Neymar har varit fullständigt usel de sista matcherna. Men jag väljer att inte kritisera honom för hårt, det tar tid att acklimatisera sig. Han har gjort en hel del poäng, till trots.

Sen att han mer eller mindre flippat ur nu i många matcher gör mig besviken. Han filmar, drar på sig massa uppmärksamhet och tar onödiga varningar. Han fokuserar på alldeles fel saker.
Hans avslut har varit under all kritik. Målen måste börja komma snart, innan han gräver ner sig.

Dock är inte FC Barcelonas problem Neymar. Lång i från. Han är en av få ljusglimtar denna höst.
Barcelona L10
2013-12-02 16:49
Ni sågar Xavi, Iniesta, Alexis osv men jag ser ingen snack om Neymar?

Enligt mig var han en av dem sämsta på plan igår.

Eller är det så att jag har för höga förväntningar på honom?
Men ni som jämför han med spelare som Messi, Ronaldo gör inte det, för han har j*ligt långt kvar om han ska prestera så här dåligt.
Och det var inte bara igår. Han har spelat så nu flera matcher.

Pinto var helt okej igår.
Barcelona Barca Barca
2013-12-02 16:36
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR] Vad är det mef folk och speltid? Ser vi ut o vara Everton eller Getafe, jösses, du sitter på bänken i en av världens största klubbar genom tiderna. Stick o ta med dig Saranbia, Song och Sergi Roberto. Nog med att vi har problem på plan orka med problem utanför plan nu. Speltid, visst, stick till West ham eller Stoke och spela Eurooa league som bäst.
Barcelona enkos
2013-12-02 16:26
128 tappade poäng på rankingen efter förlusten igår..
Barcelona Neymessi
2013-12-02 16:19
Ajax-matchen kunde man kanske bortförklara med att motivation inte var där etc.
Men efter gårdagens match blev det uppenbart att mycket,i princip allt, inte stämmer längre. En förändring måste ske! Barcelona kan inte längre blunda för det och det är väl det enda positiva med gårdagens förlust.
Ronaldinho the original
2013-12-02 15:33
Bästelona (Barcelona) Så här tycker jag att det ska bli 5- Casillas 4-Buffon 3-Valdes 2-Cech 1-Neuer Men tycker att Courtis ska vara tredje plats
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-12-02 15:30
Tello: "If I don't play enough this season, I'll consider leaving. It would be a difficult step, but I want to play.

Om det nu stämmer att han sa så, stick du är ändå skit.
Barcelona Bästelona
2013-12-02 15:27
@barcastuff: Valdes is one of the 5 goalkeepers nominated for the World XI, to be announced on 13 January. Other nominees: Buffon, Casillas, Cech, Neuer.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-02 15:18
Artikeln i länktips är klockren. Kort sammanfattat men det är huvudet på spiken. It wasn’t long ago that this team was a study in perfection. The steady hand of Guardiola, excellence in their football, Unicef on their chests, backed by people in positions of power the world over (sometimes maybe too much, remember Ovrebo?) and generally admired. So much success made many believe they were more than they really were. The more foolish players began to look around and thought it was all a bit small for them. They asked for more cash, in line with the offers they were receiving from elsewhere, or which their agents suggested they were receiving. The obsession with excellence began to fade, and the work ethic went with it.
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-12-02 14:53
Tänkte skriva av mig lite efter matchen igår.

-först förlusten i ligan, den skulle komma förr eller senare. Bra att den kom nu dessutom gör Bilbao en sjukt bra match speciellt i press spelet! Grattis till 3 p!!

-På sistone har det gått en massa diskussioner om Pedros vara eller inte vara i Barca. Vad gjorde Alexis så bra igår? Jag tror att Pedro skulle göra en minst lika bra match som Alexis igår. Dessutom måste Alexis sluta med dribbling grejer och gå direkt mot mål och avsluta. Bli mer självisk helt enkelt.

-för mig är det uppenbart att det är slöseri att spela Cesc som falsk nia. Det är INTE försvarbart för 5 öre att spela Cesc som falsk nia bara för att Iniesta och Xavi ska få spela.

-Iniesta och Xavi då? Iniesta har spelat uselt sen augusti, jag kan inte förstå hur han fortfarande kan sitta på en startplats när han underpresterar så grovt. Jag tror han har gjort knappt 1 godkänd match.
Xavi har inte alls varit så dålig som många försöker beskriva enligt mig. Han skapar stabilitet på mittfältet och balanserar utmärkt. Jag tycker han har gjort bra matcher utan för den delen glänsa. Däremot har han tappat förmågan att slå bollar i djupled/instick totalt.

-Montoya, Alexis och Busi visar igår vad alla spelare saknade KÄMPA!!!, De kämpade och gav sig in i närkamper hårt. Xavi och Iniesta är så rädda för närkamper att det är skrattretande. (Iniesta tappade bollen och gick inte in i närkampen därefter precis innan målet)

-Mascherano, vilken krigare, vilken kämpe, vilken personlighet men nu får det vara nog (eller jo före länge sen egentligen). Det kan inte vara sant att ett lag som Barca spelar honom som mittback när vi har en ”riktig” mittback i Bartra. Mascherano borde säljas snabbt som fan i januari fönstret till Napoli där han kan bli ordinarie och få välförtjänt speltid innan VM (det gör ont i hjärtat att skriva).

- Nu till det mest intressanta Tata Martino. Det ska bli spännande och se vad Tata plockar fram för ess när vi möter bättre lag i CL för inte lär det här funka?
Försvaret är som hönsgård, ej godkänt, hur kan han spela med Mascherano när vi har Bartra? Tata bidrar tyvärr till det värdelösa försvarsspelet.
Mittfältet är genomruttet, ingen speed och definitivt ingen som lyfter blicken, det är för fan glasklart, solklart, klart som vatten att Cesc ska spela på mitten! Han är den enda som i dagsläget kan placera bollen på djupledslöpande spelare. Jag väntar med att såga Tata då jag vill se om han verkligen har bollarna att bänka Iniesta och Xavi, det är trots allt bara en förlust och vi leder ligan.
Anfallet känns helt ok utan Kungen, det är bra rörelse men saknas bara effektivitet. Tata måste säga till Alexis att bli mer självisk, driv DIREKT mot mål och SKJUT för fan.

Ahhh äntligen måndag! :P
Visca Barca
Barcelona -SAMI-
2013-12-02 14:46
Spelar ingen roll om det är några b-lags spelare som tränar med Barca. Barca tränaren måste våga bänka lite spelare. Spelar du dåligt varsegood här har du bänken sätt dig där! Tills spelaren lär sig och spelar bättre och hittar till sig själv. Spelar ingen roll vem det är specielt Messi. Spelar Messi dåligt ska han sitta på bänken! Man måste våga bänka spelare som inte spelar bra. Gör man inte det då är de säkra på sina platser.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-02 14:41
Sami Tello är skadad
2013-12-02 14:38
Det är inte vad det än gång var eller vad säger ni om följande officiella statistikfaktum.

FC Barcelona slog inte mindre än 112 felpassningar i går borta mot Bilbao. Det vill säga att helt otroliga 18 % av våra passningar gick till fel adress.

Det ryktas om att några cadetter ska vara med på morgondans träning. Någon som har mer om det möjligen.?
Barcelona AndreD
2013-12-02 14:27
Definition of insanity, doing the same fucking thing over and over again expecting things to change. Tata måste helt ärligt skärpa sig. Grow some fucking balls och VÅGA BÄNKA SPELARE
Barcelona -SAMI-
2013-12-02 14:08
Asså sätter man Fabregas som anfallare då är ju det något som inte stämmer. Barca kunde kört så här igår.
Tello Neymar Alexis.
2013-12-02 13:08
Barca King - Messi i hjärtat.

Ditt inlägg illustrerar väldigt mycket av hur det nu tyvärr inte alls fungerar i vår klubb.
2013-12-02 13:03
Redan nu kommer frågan inför både vinterfönster och sommarfönstret. Hur mycket dragningskraft har FC Barcelona. Vi betalar förhållandevis låga löner och vi redovisar ett allt sämre spel och stämningen i gruppen måste vara på sin absoluta botten........Det är allt fler som lämnar på eget initiativ det började med Rafael Marquez fortsatte med Touré Yaya och fortsätter i dag med Alcantara som lämnade och nu drar Valdes......Montoya uppges vara nära en flytt och Sanabria är riktigt nära AS Roma av alla klubbar på jorden........Gör Rosell och Golfbollen inget nu så är det snart RIKTIGT FÖRSENT.
Annons: