/spanien/barcelona/forum/5974.aspx/spanien/barcelona/forum/5974.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sir Alexis
2014-02-02 01:26
@Barcelonistas:

det har blivit en ond cirkel. Alexis, pedro,fabregas, pique...
Barcelona Barcelonistas
2014-02-02 01:18
Fabregas har snart gjort 3 säsonger i Barcelona och han har fortfarande inte kommit igång. Var är den Fabregas som vi såg i Arsenal? Varför kommer han inte igång?.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-02 01:15
Angående om Buquets svacka!

Jag undrar, kan rotationen ha påverkat hans spel?

Jag har fått en känsla av det...Jag vet inte,
Minns när han spelade mer frekvent under hösten var han och Valdes klippan för laget. Men nu senaste 4 match han har spelat känner man inte igen karl!

Bara en liten tanke..
Barcelona LeoMessi
2014-02-02 01:08
Busquets ska inte petas, snarare bänkas i en eller två matcher så han kan rannsaka sig själv lite. Han har varit otroligt seg i kortpassningsspelet och kladdat på bollen för länge! Vilket är motsatsen till vad han brukar göra. Han är en av få spelare som håller en konstant hög nivå men det har han inte gjort den senaste tiden. Förut när Song fick spela så visste Busi att det var för tränaren ville vila honom och ge Song lite speltid. Nu blir det för att han har underpresterat och det kan göra honom gott att sitta på bänken i en eller två matcher.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zick9
2014-02-02 00:58
Peta Busquets? Haha, jävla idioter. Bara för att han gör en dålig match så ska han inte petas...
Barcelona Barca i hjärtat
2014-02-02 00:56
Jag har läst lite i forumet idag, och måste tyvärr säga att den spelaren som många missar. Som dessutom är den spelaren som har gått ner sig mest i nivå, är Busquets. Han var innan klippan mellan backlinje och mittfält , idag är han helt värdelös. Tycker Song är en bättre DM än Busquets just nu. Tycker Song borde få chansen mot city eftersom han är van vid engelsk fotboll, dessutom är han mycket starkare fysiskt. Sen har vi det andra problemet FABREGAS! Han tillför 0 just nu väldigt långsam, tappar för mycket bollar och inga assist längre. Xavi börjar bli till åren nu men har hellre honom med Iniesta på mittfältet än Fabregas. Pedro måste våga mer man mot man spel, och avsluta själv istället för att söka Messi konstant. Tello ser ut som han har en kvast i baken när han spelar väldigt stelt rörelsemönster, och väldigt lättläst. Alexis har för många touch på bollen konstant, och oftast en vändning eller dribbling för mycket. Mascherano är tyvärr ingen mittback och det märks tydligt. In med Bartra bredvid Pique och låt dem hitta rätt kemi eftersom det kommer gynna Barca i längden. Bartra är duktig men känns ibland för het i spelet, han måste lära sig att bedöma rätt i situationer och det gör man med speltid. Tyvärr alla fans så tror jag inte vi vinner någonting i år, men hoppas att Tata har några bättre lösningar på problemet än vad jag har. Tack alla cúles från mig och hoppas vi trots allt får med oss en titel, jag ser helst CL.
Barcelona Lion24
2014-02-02 00:10
Himne del Barcelona

Jag orkar inte diskutera Alexis. Inge illa menat mot dig.
För mig räcker det inte att Pique "bara" har ryckt upp sig. Jag vill se han dominera! Jag vill se att han krigar för varje boll, varje duell. Jag förstår att man inte kan vinna alla bollar men man ska tamejfan göra sitt absolut bästa. Jag vill se ledartyper i backlinjen, inte spelare som behöver bli ledda trots att spelaren har vunnit VM, EM, CL. Jag har en fråga till dig. Tidigare så syntes det tydligt att Puyi var ledaren i backlinjen, vem är det nu?

Jag har all respekt för Xavi. Alla som identifierar sig som cules respekterar och är tacksam för allt som Xavi har gjort för vår fina klubb. Men man kan inte bortse från att Xavi har tappat oerhört mycket. Xavi slår knappt djupledspassningar längre, går nästan aldrig in i duellera och fuskar oerhört mycket i defensiven. Vi har inte råd med spelare som fuskar i defensiven när vi tar så stora risker i vårt spel. Det vet du också. Det finns många hungriga mittfältare där ute som spelar en fantastisk fin fotboll. Vi har en i laget som vi kan börja spela in i mittfältsrollen (Cesc).

Barcelona Himne del Barcelona
2014-02-01 23:37
Lion24

Jag anser att Piqué har ryckt upp sig rejält den senaste tiden och börjat visa både karaktär och ledaregenskaper. Han kanske inte är tillbaka på samma höga nivå som han en gång var, men den senaste tiden bådar gott inför fortsättningen.

Xavi är inte immun mot kritik, det tror jag ingen är. Men däremot anser jag att en spelare kan uppnå en sådan status att han är värd att behandlas med all tänkbar respekt av såväl fans som klubben.

Jag håller givetvis med om att Xavi inte håller samma höga nivå längre, men att han skulle vara en totalt värdelös spelare som inte längre har något att tillföra i Barcelona (vilket många nu tragiskt nog menar) är bara kvalificerat skitsnack enligt mitt sätt att se det. Jag tycker Xavi var bäst i Barcelona under första halvtimmen mot Valencia när spelet fungerade då han hittade flera öppnande passningar i djupled (för ovanlighetens skull) därefter föll han igenom liksom hela laget.

Gällande Alexis tror jag som du att det är chilenarens karaktär som många gillar och därmed är acceptansen för honom större. Han vill så oerhört mycket, men krånglar allt som oftast till det i onödan för sig själv. Men nu när Barcelona har investerat en hel del förtroendekapital i honom och han faktiskt har börjat leverera mål istället för att snubbla på bollen när han får chansen anser jag att det vore idioti att inte satsa vidare på spelaren i fråga.

Sergi Roberto och Tello har jag också svårt att se bli några stora spelare. Men man kan inte heller räkna med att alla ska blomma ut till färdiga A-lagsspelare lika snabbt. För vissa kan det ta betydligt längre tid än för exempelvis Busquets som mer eller mindre bara klev rakt in i startelvan. Men visst, i de här två fallen har jag svårt att se potentialen.
Barcelona Cule4life
2014-02-01 23:14
Varför inte testa

Valdes
Alves - Batra - Pique - Alba
Cesc - Macherano - Iniesta
Messi - Alexis - Neymar
Barcelona Messooo
2014-02-01 23:12
HD Replays
Länktips: goo.gl/i25V4x
Barcelona Lion24
2014-02-01 23:12
Jag blir så trött. Förut hade vi Henry på kanten men nu har vi Alexis som folk gillar för att han tar fina djupledslöpningar men samtidigt är en dumstrut med bollen. Alves som jag trodde skulle höja sig i år för att säkra sin plats i startelvan för Brasilien i VM som arrangeras i hans hemland men ack så fel jag har. Pique längtar hem, kort o 'gott'. Masch, stackarn som får spela på en position som han är äckligt dålig på. Här vet jag inte, är det ledningen fel? Eller tränarens fel? Eller Mascheranos fel? Vems fel är det som envisas med att spela Masch som mittback för ALLA ser hur kass han är där. Xavi, en legendar inom klubben. En av klubbens bästa mittfältare genom tiderna (!). För att han är allt detta, kan han inte vara dålig? Är han immun mot kritik? I min värld så är ingen det, aldrig någonsin. Xavi måste ta och börja fundera, inte bara på sig själv men han måste börja tänka på klubben för just nu sätter Xavi stopp för alla värvningar av fina unga mittfältare där ute som dessutom är hungriga efter titlar.

När vi spelade borta mot Levante i ligan så tog Tata in S. Roberto när vi jagade mål sista 10-15. DÅ, tänkte jag att detta ej skulle hålla. Jag förstår att många supportrar diggar spelare som kommer in från ungdomsakademin, speciellt om han är katalan (i alla fall där nere). Men om potentialen inte finns där så ska man och om man som klubb jagar titlar, ja då håller ej såna här spelare. Hur söta och egenproducerade dom må vara. Roberto håller ej. Tello, jag hatar spelare som hypas p.g.a deras enda styrka: snabbhet. Tello är kass på allt annat, förutom avslut möjligtvis men det är inte så ofta han går på avslut heller. Kortfattat: Tello är ruskigt dålig. Vi slänger in Cristian Tello när vi ligger under, hurra. Alexis har jag nämnt tidigare och de flesta vet nog vad jag känner för forumets gullegris. Två ord: katastrof och skandal. Men han springer mycket, det är väl bra.

Varför nämner jag dessa spelare? Jo för att antingen så duger de inte för Barcelona kvalitetsmässigt eller så är dom helt enkelt för mätta. Vi behöver inte en ny spelstil, vi behöver en revolution spelarmässigt.

Och ja, jag älskar FC Barcelona. Ja, jag har rätt att kritisera spelare som inte håller för ett lag som aspirerar efter alla titlar som finns och spelare som under en längre tid har underpresterar. Nej jag är ingen medgångsfan, jag älskar fortfarande FC Barcelona.

PS. Jag skriver från mobilen så ha överseende.
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 22:56
Någon som vet något om dom dalande publiksiffrorna? Känns som att det kan vara gratis inträde och ändå så skulle in det fyllas.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-01 22:39
Snacka om att Pellegrini kommer utnyttja våra svagheter. Jag är riktigt rädd för den matchen. Jag tror inte på någon vinst men jag hoppas inte på en 7-0 vinst för de. Om vi åker ut är det bäst med en skakig ledning och trupp har vi inget att hämta där. Om en klubb ska vara framgångsrik ska 3 saker klicka, Relationen mellan ledningen, tränaren och spelarna. Just nu stämmer inget och att alla i styrelsen sen Laportas tidigaste dagar ska kallas in till en mass rättegång gör inte saken bättre. Klubben kan vara medlemsägd men en medlem ska inte kunna sätta klubben i en sån stor upplopp att rivaler kan skada oss utifrån.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-01 22:38
Nu missade jag matchen och utav det jag läst i forumet låter det som att vi gjorde en av de sämsta matcherna vi har spelat på senare tid, nästan i samma klass som mot Bayen och R.Madrid matcherna föra säsongen..

Jag har inte sett några hightligts än så jag går och kollar på matchen rakt av nu för att se med mina egna ögon vad det är ni gråter över..

Ju, jag förstår att vi har tappat viktiga poäng men spelade vi verkligen så dåligt?

Ni som påstår att vi behöver bara byta tränare kan ta det lugnt med svampkonsumtionen med det samma.

Att ni har mage att skyla på Tata`?
Han har inte ens värvat en enda spelare, han ärvde det här laget från Tito. Jag tror att många av er glömmer det. Det låter på er som att han har suttit som tränare lika länge som fönstertittaren Wenger.

Det är ingen snack om saken att vi behöver byta och laga vad som behöver lagas och fixas som den maskin vårt lag är.. Visa delar har blivit rostiga..

Det som stör mig lite är att vi förlorar inte med höga siffror när vi väl förlorar. Varför säger ju så? Ju, så att Zubi eller någon av dårarna som styr vår klubb kan agera nån gång stället att spela politik med vår älskade klubb.

Detta mina vänner och herrar är resultaten av all jävla politik som föregår bakom färgerna på vår flagga..

Nu ska jag sluta yra och kolla på den här jävla matchen!!!..
Barcelona petersays
2014-02-01 22:14
Nu ska man inte måla fan på väggen men det här är symptomatiskt. Något är fel i klubbens hjärta och det sprider sig i alla riktningar. Sandrusco fifflar med siffror, hans närmsta man tar över, Faus tjafsar med Messi, Pep lämnar i vredesmod, tiki-takan är sönderläst, värvningsfilosofin är rutten, vi drabbas plötsligt av mängder med skador, Qatar hamnar på tröjorna, flera spelare underpresterar säsong efter säsong utan att något händer, spelet vinglar, Camp Nou-namnbytet. Det gäller att hitta roten till det onda och vända den nedåtgående spiralen. Just nu mår inte klubben bra. Man kan peka på resultat och att vi fortfarande har chans på så många titlar i år - men jag tror fortfarande att någonstans är någonting mycket fel just nu. Det kommer vända men jag är inte alls säker på att det kommer ske just nu och särskilt inte under denna ledning.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-01 22:09
Nu ser jag att Masken är avstängd och ikväll ska jag fira fy fan :). Att masken är borta mot Sevilla öppnar detta för Bartra. Fan ta dig Tata om du startar med Puyol som är seg i allt numera. Sorry Puyol men du håller inte längre :(. Bartra ska starta mot Sevilla så kommer vi att vinna tro mig.
Barcelona Neymar N11
2014-02-01 21:50
@barcastuff: Before today's defeat, Barcelona hadn't lost their last 153 official games at the Camp Nou in which they scored first [via @fcb_datos]
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 21:46
Idag hade vi kunnat haft maldini och baresi som mittbackspar och vi hade torskat.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-01 21:43
Vet någon när Neymar spås vara tillbaka? Var det inte typ nästa vecka?
2014-02-01 21:38
Vår bästa spelare Masken, o nej! herregud vad gör vi.
Barcelona AndreD
2014-02-01 21:34
JAAAAAAAAAAAAA MASCHERANO AVSTÄNGD MOT SEVILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 21:21
Vi behöver en mittback av klass, en mittfältare av hög klass och en ytterback vars starka sida är defensiven. Jag gillar Alves men har tyvärr blivit väldigt medelmåttig. Han gör allt halvhjärtat numera, varken bra framåt eller bakåt.
Sen finns det folk som har mage att klaga på reklam på tröjorna. Herregud, jag längtar tills vi blir som Milan då är vi en riktig klubb med riktiga fans. Mångas stora önskan här. Vem bryr sig, sätt Messi på högerkanten och Sanchez som 9a eller Pedro och Neymar på vänster kanten. Bänka Xavi och spela med Iniesta och Cesc på mitten. Sälj Song Behåll Masken som mittfältare och Köp en till mittfältare samt en mittback. Jag vill ha en tränare med cojones en tränare som inte ställer sig i ledet. En tränare som vågar tänka nytt och det kände jag med Tata tills hans försökte med Pep 2.0.
Barcelona jonis
Ja vart ska jag börja? Dagens Barca..först och främst, det är inte ens kul att titta på deras matcher lägre, och då har jag ändå följt dem ända sen Ronaldo R9 spelade där vilket var det år jag började hålla på dem. (6 år gammal). Och jag skriver inte detta i samband med dagens förlust, utan snarare efter säsongen 08/09. Sedan såldes den sista spelaren i den grupp av spelare jag gillade mest, i detta fall Eto'o. Sedan blev det värre och värre. Har spenderat de två senaste timmarna på Youtube och tittat igenom kompileringar på det äldre Barca, många av mina egna kompileringar jag själv gjorde förut. Jag följde bokstavligen varje match som Barca spelade, kunde inte missa en minut och gjorde allt för att titta på matcherna. Varför? Jo, det var sjukt rolig fotboll man fick uppleva, det fanns klass, Deco fanns på mittfältet, Xavi stod för flera assist, Iniesta bar nummer 24 och hade hår på huvudet - man kunde se att han skulle bli en världsstjärna, Yaya Toure var en best och krigare som såldes alldeles för tidigt, på topp fanns den berömda R-E-M-trion samt Giuly ibland och en Gudjohnsen som många klagade på, men inte jag då jag ansåg att han var en riktig super-sup/backup. Messi påbörjade sin karriär och var 19 år, Samuel spottade in mål efter mål, och Ronaldinho..ja vad ska man säga, hade jag skrivit allting här skulle det täcka hela forumet så vi låter bli det. Men framförallt det viktigaste, jag fick se pappa Puyol, generalen, spela fotboll, tillsammans med Marquez i mittlåset. Tillsammans? Den bästa fotbollen jag sett någonsin, då syftar jag på år 2004 till 2009. Jag kan inte känna detta längre, jag bryr mig inte lika mycket heller. De tre senaste åren har jag missat minst 70% av de matcher Barca har spelat, folk tyckte jag var konstig som missade så mycket, men jag hade min anledning. Tror tyvärr vi aldrig kommer få uppleva sån underhållande fotboll från detta lag. När jag dock fick reda på att Puyol skulle starta mot Levante i cupen var det ingen snack om saken, jag skulle se matchen, och han gjorde mål!! Vilken kväll..men sedan såg jag honom på läktaren idag, ja det kändes ju inte bra. Såg däremot fram emot denna säsong med tanke på värvningen av Neymar och framförallt samarbetet mellan honom och Messi, men dessvärre har skador hindrat detta. Jag hoppas detta vänder, jag vill se det gamla Barca som förut. I länktips hittar ni mina klipp, titta och njut, det är härliga minnen! Tack för mig
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-02-01 21:15
Man kan inte jämföra Barcelona med Milan, två olika situationer i klubbarna. Milan håller på att göra om helt. Både truppmässigt, och i ledningen, samtidigt som man har enorma problem ekonomimässigt. Det är svårt för Milan att locka till sig namnkunniga spelare. Jag hade accepterat om vi var i samma båt som Milan, men det är vi inte och det är det som är så frustrerande. Vi behöver bara göra några ändringar i truppen, sedan är vi med om slåss om titeln som världens bästa fotbollsslag. Vi har pengar, samtidigt som alla spelare fortfarande vill gå till oss. Det är det som är så jobbigt. Vi är så nära, men istället för att ta det sista steget så fortsätter vi att gå tillbaka i utvecklingen. Där är jag imponerad av Bayern. Tyskarna vann samtliga titlar förra säsongen, men väljer att förstärka truppen med slagkraftiga spelare. Vi vävar Mascherano och Song. Dom "snor" vår bästa talang. Vi satsar på Sergi Roberto.
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 21:12
För om Messi spelar på en kant så kommer två av dessa tre herrar bänkas: Neymar, pedro, Sanchez. Varför? Jo, för att Fabregas är tydligen en Gud som CF, mycket bättre än Neymar och sanchez på den positionen.
2014-02-01 21:05
När Messi spelar till höger som han gjorde några matcher innan skadan så var alla mer involverad och vi var mer svårlästa. Jag förstår inte varför tata tappade alla sina idéer. Han kontrade vissa matcher och lågt djupt med laget samt flyttade Messi till högerkanten. Jag fattar inte varför han har gjorde en 360 grader helt plötslig. Jag förstår om vi tappar poäng mot Atlético och Real som är kvalité lag men att tappa poäng mot Valencia och Levante är bara pinsamt. Vi är bättre laget och med kvalité på varje position. Vi behöver en nytändning innan matchen mot City. För atr om vi går in med dålig moral är det kört. Inte ens Messiah kommer rädda oss tyvärr.
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 20:55
När tusan skällde Messi ut någon sist? Ni får det att låta som att han bitchslapar sina lagkamrater varje match. Helt ärligt så ser jag hellre att Messi försöker ta sig an för många motståndare än att han slår en 1 meters pass. Speciellt när ingen annan kommer med idéer
Barcelona BA
2014-02-01 20:50
Man måste få lov att vara ärlig
Barcelona BA
2014-02-01 20:50
Så fort Messi återvände från skadan har spelet hackat och spelare som Sanchez tar mindre initiativ. Tycker att neymar är våran viktigaste pjäs offensivt för att han bryr sig inte om Messi skäller ut honom
Annons: