/spanien/barcelona/forum/5971.aspx/spanien/barcelona/forum/5971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-12-08 14:31
Det är Porto som köper spelare som Balanta. Precis som de gjorde med Malanga. Se nu vad de vill ha för honom. Det var samma sak med Falcao, James R och Hulk. Vi vet att de sålde dessa spelare för enorma summor. Det förvånar mig inte det minsta om det till slut blir de som även värvar Balanta. Scouter? Spelare som denna mittback ska man känna till utan att behövs spionera på tex Porto. Annars bör man lägga ner sin verksamhet.
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2013-12-08 14:28
OT Lille har precis släppt in mål. Efter tretton raka(!) Ligue 1 matcher utan insläppta mål.
Ronaldinho the original
2013-12-08 14:25
Cuadrado vilken spelare!! Skulle verkligen vilja se honom spela för Barca.
Barcelona Abbe.
2013-12-08 14:16
Istället för att plocka Portos spelare borde Barça studera deras scoutingverksamhet. De har en otrolig förmåga att fiska upp sydamerikanska spelare och sedan sälja de vidare för en mindre förmögenhet.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-12-08 13:53
Rambla/Barca Barca Stämmer det att ledningen är ute efter Mangala och Otamendi blir man knappast chockad, jag är inne i samma spår i den unge Balanta som har intressanta attributer. Så här hade jag velat att ledningen agerar under januari: 1 Starta avbetalningen så att vi är först i kö gällande Lewendowski. 2 Signera Stegen och låt att han acklimatisera sig långsamt under Pinto och Valdes. 3 Lös mittbacks positionen! Jag vill helst ha Vertonghen men Balanta hade suttit nice, han verkar vara en råstark best och sån anamma hade vi kunna behöva!
Barcelona Barca Barca
2013-12-08 13:33
Rambla~ Viker inte en tum i närkamperna har vi ont om. Jag brukar kolla på argentinska ligan, har sett han enstaka gång, råstark är han.
Barcelona B-Guden
2013-12-08 13:08
När det finns nån liten gnutta av sanning i ryktena, brukar det vara konstant uppdatering, frågar till nån officiell i klubben av journalisterna, jag är så jävla trött på läsa han ryktas till barca så vet man själv att det bara är nonsens.

det ryktas ca 150 spelare år till barca, men bara 2-3 kommer. spyr på alla sillyrykten
Barcelona LeoMessi
2013-12-08 12:36
Finns inte ens chans att vi köper en mittback under vintern, styrelsen käkar hellre sitt eget skit än att köpa en mittback. Tror inte vi köper in någon spelare, snarare är vi eventuellt blir av med någon/några.
Barcelona Diar Shekha
2013-12-08 12:02
Jag tror verkligen inte att vi får en mittback. Allt är nog lögner för att få oss att hoppas hela tiden. På MD står att det Tata & Zubi ska ha möte i veckan & det ska mycket till för att de ska ändra sig. De är ju stenkåta på att Carles Puyol kommer vara på topp igen så.. Det hela kommer nog sluta med att vi förstör El Capitanos karriär, jag skulle verkligen inte bli förvånad med våran korkade styrelse annars hade man inte lagt så mycket 'ansvar' på honom. Jag hoppas verkligen inte att det händer för det vore förödande då!!

Sen är ju Sport rätt patetiska. Liksom Van Persie? Var får de alla dessa rykten ifrån? Inte ens vi Cules är så dumma & går på sånt skit.

OM nu styrelsen verkligen tänker köpa en Mittback så finns det bara 2 alternativ för mig, I.Martinez & Balanta. Om vi la 19 miljoner euro på en spelare som är totalt överflödig (Song) varför kan vi inte lägga 30 miljoner euro på Martinez som kan bli ett monster?

Det är ingen hemligt att jag är så pessimistisk, men å andra sidan vad ska man göra? Ha hopp om en styrelse som inte lyckats köpa En Mittback på TRE år? Sen finns det folk här på Les Rambles som på fullaste allvar försvarar roSELL & Zubi..
Barcelona Diar Shekha
2013-12-08 11:47
Barcelona Rambla~
2013-12-08 11:06
Otamendi för 30m? Herregud, jag personligen hade inte ens betalat 15m för honom. Inte heller några 50m för Mangala även om han verkar lovande.

Köp Balanta och utveckla honom ännu mer i Barca, han är en best. Han har allt det där som Barca kräver av en mittback. Kan föra upp bollen vid fötterna precis som Bartra och Pique är så duktiga på. Dessutom är han snabb som fan och viker inte en tum i närkamperna.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-08 10:20
Erik Niva levererar som alltid. Läs hans senaste mästerverk om Real Madrids historia med Ultras Sur. Intressant läsning!

Påminner väldigt mycket om Boixos Nois.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-08 08:58
Sport har ju gått fullständigt bananas senaste dygnet vad det gäller spelarköp. Van Persie, Cardozo, David Luiz och Guarin är andra spelare som ska vara på tapeten enligt tidningen ;-)

Tar allt med en rejäl nypa salt, men jag gillar helt klart vissa rykten mer än andra. Förhoppningsvis finns det så pass mycket sanning i det hela att Barca åtminstone har tänkt förstärka defensiven - äntligen.
Jeffson
2013-12-08 08:02
Får vi in en ny mittback av rang redan i januari så är det jättebra. Man kan tycka att det borde vart löst för längesen men i och med Bartras utveckling så måste jag försvara klubben här. Om vi hade hostat tex 50m för Mangala i somras så hade vi inte haft Bartra på den nivån han är i idag. Och jag kan förstå att man ville kolla Puyols status när han kom tillbaka innan man slänger ut så sjuka summor. Men med facit i hand 5-6 månader senare så kan man se att klubben fortfarande har behov att ta in en back. Puyol håller inte att starta match efter match, Pique och Masch är som dom är och Bartra håller sakta men säkert på att slussas in i startelvan. Så det är klart att vi behöver en back till, det behövde vi redan för 18 månader sedan. Men tack vare att klubben väntade så har Bartra fått en ärlig chans och det resulterade i att vi numera har en 22-årig landslagsback som var gratis :)

Så ibland och oftast är tålamod till ens fördel.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-08 07:15
Godmorgon culés! SPORT startar morgonen med att släppa en stor nyhet. Enligt källor till tidningen har Zubi ögonen på Portos Mangala (väldigt populär här inne) och argentinaren Nicolas Otamendi. Klubben vill enligt SPORT förstärka backlinjen med antingen Mangala eller Otamendi redan i januari. Eftersom Tata Martino är argentinare kanske det lutar åt 25-årige Nicolas Otamendi? En aspekt att hålla i minnet är att båda är väldigt dyra. Om det är något Porto är kända för så är det deras köp-och-sälj teknik. Köper in billigt, utvecklar och sedan säljer för sjuka summor. Otamendi går för 30 miljoner euro medan Mangala går för 50 miljoner euro. Ja, vem vill hosta upp 50 miljoner euro för en mittback i januari.. Om han nu inte heter Thiago Silva dvs. Intressanta uppgifter dock!
Corro Cnorro
2013-12-08 02:16
Jag tror som sagt inte han hade gjort sitt val, han visste vad han skulle mötas av i Bayern nämligen spelare i hans egna ålder på hans position som är ungefär lika bra som honom. En stor utmaning med andra ord, det fanns en utmaning för honom i Barca också och det var peta Xavi vilket inte många managers gör frivilligt. Här brister det återigen från styrelsen och hela Barcelona, hade det varit smarta hade de tillsammans med hans agent lagt upp en plan hur han inom några år förmodligen skulle vara en "frontman" i Barcelona. Något sådant hände med största sannolikhet inte utan han ville hellre gå till Bayern och alla dess mittfältare istället för att kämpa med/mot(mot låter lite fel men ni fattar) Xavi. Återigen ett fel av styrelsen om ni frågar mig. Men som sagt det är fotboll och i fotboll tenderar man att tycka olika (kanske låter bekant) men så är det ur mitt sätt att se det hela.
Barcelona Júnior.
2013-12-08 02:05
Även om klubben kunde skött Thiagos situation mycket bättre så tror jag inte att det hade påverkat Thiagos val. Man kanske hade kunnat tjäna in 5-10 miljoner euro extra men thats it. Han är inte den spelaren som prioriterar klubbens framgång framför sin egna karriär, det är i alla fall den uppfattningen jag fått utav honom. Han hade bestämt sig och då är det ingen ide att tvinga kvar eller försöka övertala en spelare. Det hade skadad mer än vad det hade gynnat klubben. Det Thiago inte förstod var att han hade samma förutsättningar som alla andra reserver i klubben och alla andra reserver i olika klubbar runt om i världen. Man spelar när man får tid och gör det bästa utav situationen, och så har det alltid varit. Många unga fotbollsspelare idag verkar ha den mentaliteten av någon anledning, man är så ivrig över att så tidigt som möjligt få en stjärnstatus och få en startplats i något stort lag. Men verkligheten ser annorlunda ut. Han konkurrerade dessutom med Xavi och det är inte en spelare man ersätter efter bara några bra prestationer. Jag tror dock att Thiago hade fått den bästa utvecklingen i klubben och i staden han var uppvuxen i. Det enda som krävdes var tålamod och hårt arbete men han hade inte det förstnämnda. Han hade en framtid i vår klubb och kunnat utvecklas till en fenomenal spelare inom ett par år. Jag ser dock inte att han har samma möjligheter med tanke på konkurrensen i Bayern. Han kan ha skjutit sig själv i foten när han valde de tyska giganterna.
Barcelona ElTriplete
2013-12-08 01:32
Fuck Thiago. Han fick sina chanser men tog de aldrig. @barcastuff: In his first two seasons with the first team, Thiago played 81 Barcelona games. Xavi played 58 in his first two seasons, Iniesta 26 [via as]
Corro Cnorro
2013-12-08 01:26
LeoMessi som sagt jag ser det så är det mer styrelsens fel än Titos fel fast han givetvis var en "bov i dramat". Hade de påverkat han tillräckligt mycket iom Titos avgång så hade den där vågskålen som han hålt i (Barca eller Bayern) lutat åt att fortsätta i Barca istället. Här misslyckades som sagt styrelsen totalt och det är där det stora problemet var/är.

Minns inte vad klausulen hade blivit om han fått sina extra minuter, men förmodligen så hade han spelat mer för Barca i år om han stannat än att bli en del av Bayerns redan skickliga innermittfält.
Barcelona LeoMessi
2013-12-08 01:13
Corro Cnorro (Barcelona) Jag håller med dig, vår styrelse failade stort där och dom lyckades inte övertyga thiago alls och han valde Bayern pga Pep, vad jag tror alltså. Tito var den enda som kunde rädda situationen styrelsen satte thiago och klubben i. Hade thiago fått spela när ligan var över och några skitmatcher han gott kunde ha spelat så hade den klausulen höjts och man hade behållit thiago eller eventuellt fått en stor summa pengar för honom. Hur många minuter ifrån var han för att klausulen skulle höjas?
Corro Cnorro
2013-12-08 01:03
LeoMessi, jag föstår även hur du tänker kring hur Tito behandlade Thiago. Enligt rapporter jag fått så är det dock så att Thiago visste att Tata skulle bort, grejen var dock den att Thiago likt de andra spelarna visste detta och här brister styrelsens arbete. Bayern med Pep vägde tydligen tyngre än att fortsätta i Barca under den nya regimen (inte övertygad nog helt enkelt), så denna strid förlorade framförallt Barcas styrelse och de blev en mittfältare mindre tråkigt nog.

Klart att man kan kritisera Tito hur han skötte det med speltid osv för Thiago men likt förbannat (ursäkta) så kunde inte styrelsen övertyga honom om en fortsättning i Barca. Han väljer hellre att gå till Pep och Bayern och framförallt till ett lag som redan har ett x antal spelare som spelar på hans position.

En plump i protokollet för styrelsen minst sagt.
Barcelona LeoMessi
2013-12-08 00:50
Corro Cnorro (Barcelona) Jag förstår vad du menar och jag håller med dig. När det gäller thiago så ligger den största skulden hos tränaren själv. För det är även upp till tränaren att ge en talang som thiago speltid och få honom att känna att han är en del av framtiden. Tito misslyckades stort där och han gjorde inget för att övertyga honom att dom ville ha kvar honom. Han spelade inte ens honom i betydelselösa matcher för det kändes som att han hellre ville slå poängrekord än att ge thiago förtroende och låta honom visa vad han går för.
Corro Cnorro
2013-12-08 00:41
Kan dra vissa paralleller mellan inkompetensen i Barcas styrelse när man sålde Thiago till Bayern för kaffepengar och när Man utd köpte Fellaini. Lite udda jämförelse tycker många härinne och jag förstår er, men faktum är att Barcelona aldrig verkade ha en långsiktig lösning kring hur man skulle implantera Thiago i klubben. Det långsiktiga arbetet fanns inte där utan Bayern fick honom till ett mycket trevligt pris och Barca blev en "prins" mindre.

Jämförelsen med Man Utd gör jag iom att deras styrelse (som visserligen byttes ut lite iom Ferguson, var inte bara tränarstaben då ordf Gill bla gick). Det är här jag kan hitta likheterna mellan "inkompetensen" hos Man utd och Barca nämligen att styrelsen inte hade en röd tråd i hur saker och ting skulle skötas. Var det tänkt från första början att Barca skulle sälja Thiago billigt till Bayern? Var det tänkt att Fellaini skulle bli en dyr värvning för Man utd sista dagen på transferfönstret?

Jag tror inte det. Kan förövrigt vara en dum jämförelse av mig att jämföra fallet Thiago och Fellaini men jag tillhör de som tycker att inkompetensen inom organisationen påminner om varandra. Framförallt i hur det gäller i både det långsiktiga och kortsiktiga tänket och vad man egentligen vill.

Ber om ursäkt för ev stavfel och grötig text.
Barcelona Krabban94
2013-12-08 00:25
Lite OT: då ja försöker streama via ipaden har jag problem, kunde inte läsa in, kunde inte avkoda etc! har nån annan samma problem eller löst det på nåt sätt.. min dator e sönder också, så undrar om man kan lösa det via tex nån app eller något annat?
Barcelona Smogen
2013-12-08 00:22
läser lite om Werder Bremen - B.munchen som slutade 7-0 till Bayern. Dom ställer upp med Müller, Kroos, Götze och Thiago på mitten. Vilket jäkla mittfält, och alla är unga spelare, helt vansinnigt. Dessutom så dominerade tydligen Thiago matchen. Kommer fan aldrig förlåta Tito, Zubi och Rosell för att dom släppte iväg den killen.
Corro Cnorro
2013-12-08 00:13
Lugnt, jag tänker endast skriva här och ge min syn på saker och ting som händer i Barca samt övriga fotbollsvärlden.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-12-07 23:58
Corro Cnorro Fantastisk story! Fortsätt med sådana inlägg det uppskattas. :)
Corro Cnorro
2013-12-07 23:25
Måste bara flika in lite snabbt att som supporter till fotbollen och alla dess värdegrunder så är nationella cuper bland det mest fantastiska man får skåda. Det är häftig när ens lag slåss om titlar och man åker runt på den ena "feta" arenan efter den andra. Men det är något speciellt när man ser dessa klubbar från de lägre divisionerna få ta emot mer etablerade lag.

Det är något speciellt att se dessa små arenor får ta emot dessa miljardbenägda klubbar och det kokar i hela arenan. Det är inte bara i spansk fotboll utan detta sker i alla länder. Glömmer aldrig i FA-cupen (var det säsongen 01-02?) då en spelare som normalt sett jobbade som vaktmästare på en skola i England gjorde mål på självaste Manchester United. Minnet kan som sagt svikta men om jag inte minns fel så så mottogs han i skolan med stående ovationer när han på Måndagen gick tillbaka till sitt jobb.

Folk kan sitta och skrika efter den och den spelaren som kostar en halv miljard eller liknande, det är normalt idag tro mig. Men det är i dessa cuper på de mindre arenorna man får se vad fotboll egentligen handlar om.

Väl mött gott folk.
Barcelona Baronen
2013-12-07 21:51
LeoMessi

Jag håller med dig. Och som nu i juletider är det inte fel att få drömma. Jag drömmer dygnet runt om vårt lag, och eventuella nytillskott.
Barcelona LeoMessi
2013-12-07 21:33
Baronen

Kanske dags för en lite kaxig spelare som inte viker sig för andra. Självklart ska han inte få filma och liknande men han får gärna bita ifrån. Tycker att han gör något många av våra mittfältare inte gör och det är att springa som om deras liv hängde på det. Han är liten men tuff.

haha ja det är lite som Boja, känns som dom har varit med i 10 år

Många har hyllat Costa härinne och när det gäller att vara dryg och kaxig så är det ingen som slår honom, han får muniain att framstå som ett lamm.
Annons: