/spanien/barcelona/forum/5963.aspx/spanien/barcelona/forum/5963.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-09 08:05
Godmorgon culés!

Kom att tänka på en grej under natten. Fluminense åkte ur brasilianska Serie A i natt. För första gången i brasiliansk historia åker den regerande mästaren ut ur högstaserien. Aja, nu till det viktiga.

Precis som alla lag när dom åker ut ur en serie hotas man av stor spelarflykt. Nu när vi är på jakt efter en centerforward, vad tycker ni om Fred? Skulle inte alls bli förvånad om hans namn dyker upp inom kort i spansk press gällande en eventuell flytt till Katalonien.
Barcelona påfågeln
2013-12-09 04:23
@BarcaStat: Conversion rate (Goals/Shots) with Barça this season: PEDRO 9/26= 34.6% Alexis 8/40= 20% Messi 14/72= 19.4% Cesc 7/36= 19.4% Njr 5/58= 8.6% Lite intressant, var det inte någon som saknade den grymma avslutaren Pedro här? ;) Men det är klart, han har missat en hel del klara lägen denna säsong kan man tycka, statistiken säger dock sitt, Pedro är en nyttig spelare på flera vis :) Tycker det känns skönt att ha 5 riktigt bra anfallare där uppe, inräknat Cesc då som är bättre på mittfältet, med Tello som komplement också. Skulle inte bli helt förvånad om vi har fem stycken med 15+ mål när denna säsong är slut, lyckas det är det riktigt bra. Tror Neymars målskytte kommer lossna, men annars kan man ju nöja sig med att han och Cesc leder diverse assistligor,
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Júnior.
2013-12-09 02:13
Ronaldinho the original

Skulle främst rekomendera 5-0 matchen mot Atletico (2011), med tanke på att Real Madrid matchen var utesluten. En riktigt underhållande match som innehåller allt du sökte efter. Annars så föredrar jag själv främst att kolla på våra matcher från 2004 där jag själv tycker att underhållningsvärdet var som högst.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-09 01:56
Pep.G Så kan man också se på saken.
Barcelona enkos
2013-12-09 01:01
Aftonbladet tappade andan när de såg att Zlatan fick fler röster än Messi första dagen. Undrar vad de o zlatanister säger idag. Messi 57% zlatan 40%. Även ronaldå får se upp. Det är nu bara 7% som skiljer. Så här skrev AB första dagen. "51 procent av de som röstat har i skrivande stund Zlatan i sitt lag, att jämföra med Messis 36 procent. Båda är dock rejält distanserade av Ronaldo som är med i 74 procent av lagen. "
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2013-12-09 00:37
Barca King

Det där talang-gnället är för mycket ibland. Hade vi inte gnällt så mycket hade Özil troligtvis varit Barcelona spelare idag. Är en talang så bra som vi alltid har en förmåga att spå att han kommer vara då ska han banne mig fan förtjäna den platsen och kriga för den.
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2013-12-09 00:33
2-0 matchen i slutet på2008 mot Real Madrid var magisk, likaså returen våren senare. Men den bästa matchen måste ändå vara CL semin mot Real 2011! Jag la mig på golvet och skrek av lycka efter Messis första mål och skrattade sönder mig vid hans andra mål.

Bortamatcherna säsongen 08/09 är alla värda att hamna i nån lista.

Barcelona ElTriplete
2013-12-09 00:24
Barca 3-1 United Real 2-6 Barca Barca 5-0 Real Barca 4-1 Arsenal Barca 4-0 Milan Svårt att göra en lista nu såhär sent men de 3 första är det absolut bästa jag sett under Pep. Messis 4 mål mot Arsenal var också en fantastisk kväll då han visade att han är en av de bästa genom tiderna. Och så sista mot Milan med Roura var ju fullkomligt underbar. Den sista riktiga överlägsna match jag sett från oss mot ett topplag i CL.
2013-12-09 00:20
Jag är orolig för Ondoa som är en jätte talang! Om vi köper en 21årig ter stegen kan vi redan nu säga hejdå till vår jätte talang Ondoa.

Vi hade kunnat köpa en WILLY Caballero och satsa på Ondoa. Han är bara 17, snart 18 år, bara. Om han är så lysande som det spås varför göra sig av med honom.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-12-08 23:51
3-0 segern mot Bilbao var också brutal. Peps absoluta sista match. Alla gav järnet. Det var sista raden av hans Poesi.
Barcelona Barcelonistas
2013-12-08 23:36
En annan match som man kanske glömt av är 5-2 matchen 2009 mot Lyon. Första 45 var bland det sjukaste jag någonsin sett.

Barca 09-12 var tidernas bästa lag.
Barcelona Barcelonistas
2013-12-08 23:33
Barcelona 5-0 Real Madrid Barcelona 4-0 Bayern München Real Madrid 2-6 Barcelona Barcelona 3-1 Man United Barcelona 2-0 man United Sen har vi matcherna mot Arsenal 4-1 matchen där Messi gör 4 mål, ich 3-1 matchen som kunde slutat 10-1, aldrig sett ett lag bli så utspelade som Arsenal blev. Jag väljer 5-0 matchen,
Ronaldinho the original
2013-12-08 23:13
Tack så mycket!
Barcelona Baronen
2013-12-08 23:09
Barcelona - Arsenal. När Messi gör fyra. (4-1)

Barcelona - Arsenal. När Iniesta passar Messi med magi och Messi chippar bollen över Szchezny och sen i mål. (3-1?)
Barcelona påfågeln
2013-12-08 22:54
Ronaldinho the original (Barcelona): 5-0 mot Real känns väl kanske som det givna svaret. Edit: Såg att du gärna vill ha en CL-match, Remuntadan mot Milan eller varför inte någon av finalerna mot United? Speciellt den andra, 3-1 på Wembley var häftig. Faktum är dock att det säkert finns ett dussintal matcher när man totalt spelar ut och kör över motståndet, med full kontroll hela matchen i princip. Returen mot Milan hemma förra säsongen under Tito, 2-6 mm. Någon som har ork att sammanställa en lista? Skulle ju vara fantastisk underhållning att se typ top 10 bästa matcher sen Pep tog över. Eller varför inte någonsin med Barcelona?
Ronaldinho the original
2013-12-08 22:53
Katten_86 (Barcelona) Förutom den, har tråkigt och skulle vilja titta på en sjuk match. Helst Champions League. Tack!
Barcelona Katten_86
2013-12-08 22:51
5-0 krossen hemma mot Madrid?
Ronaldinho the original
2013-12-08 22:48
Någon som kan säga mig den bästa matchen vi har spelat sen Guardiola tog över. En match där vi spela 110%, "pure" tiki taka,inga misstag,dominerade fotboll,fina mål, Utklassning och mot bra motstånd. Snabbt svar, tack!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-08 21:59
@barcastuff: B forward Tonny Sanabria (17) will tomorrow decide which club he will join. He has pre-deals with Roma and Arsenal. Roma most likely [sport] Fan, tänk om vi kunde låna ut honom till Everton istället likt Deulofeu?
LapulgaNr1
2013-12-08 21:44
Marcelo trodde väl att " världens bästa mittback" enligt madrid fansen (hahaha) skulle ta bollen från Sanchez. Inte visste han att Sanchez e så tung att han leker med varane och förnedrar Lopez. Man njuter lika mycket varje gång man ser målet!
Barcelona B-Guden
2013-12-08 21:37
@LapulgaNr1:

Jag njuter varje gång av den chipen och förundras varje gång över hur Marcelo tänkte med sin hemåtlöpning
LapulgaNr1
2013-12-08 21:14
Ronaldinho the original. Jag störde mig på att du var så snabb med att skydda jase. Varje gång senaste el clasicot nämna så måste man även nämna Sanchezs mål! Än idag kollar jag på målet o njuter när jag ser hur Sanchez leker med varane o loppan.
2013-12-08 20:57
Deulo gör en sak vi aldrig hade gjort i det läget han var han ovh det är att SKJUTA FÖR HELVETE. Vi har en skjuta 1 gång per match policy som stör mig. Du behöver inte vara världens bästa avslutare för att göra mål. Bara skjut distinkt så nära en av stolparna så möjligt. Om målvakten räddar så gör han en riktig svettig räddning. Neymar missade Bilbaos mål och Iniesta istället för att skjuta med sin högra fot mot målets vänstra stolpe. Försöker han skjuta mot den högra med sin vänstra för att göra det snyggt. Iniesta är ingen Ronaldo och han missar grovt. Messi, det är en distinkt avslutare.
2013-12-08 20:53
Deulo kåta alla är ikväll. Han agerar inhoppare och får spela mot sämre motstånd. Han visar verkligen prov på sin sjuka talang som han spåddes ha redan som 8 pring i La Masia. Nej, han ska verkligen inte komma tillbaka. För att när Mourinho och Chelsea förbannelsen drar tillbaka Lukaku samt förstör, ännu en anfallare så kommer Gerard garanterat få en startplats i Everton. Enligt min tycke ska han stanna kvar ett år till för att skörda de frukterna han planterar just nu. Martinez har också uttryckt sin önskan för det. Om ett år till kommer han tillbaka som en man!
Ronaldinho the original
2013-12-08 20:51
LapulgaNr1 (Barcelona) Lugna ner dig.... Sa inte att Jese elr Nacho är bättre än Delu och varför tar du upp Sanchez mål från ingenstans.
LapulgaNr1
2013-12-08 20:41
Ronaldinho the originals. Ojjj vad snyggt o viktigt mål jese gjorde på oss (not) killen fick en pass av christina o hade hela målet framför sig men ändå sköt rakt på valdes, ren tur att den ens gick i mål. Dessutom kom målet när vi redan hade vunnit matchen o hade slagit av lite på maskineriet. Sanchez mål var däremot årets mål!! Killen lekte med varane o Lopez. deulofeu är bättre än jase o nasho.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-08 20:39
@Gabriel:
Sant, han är rätt så ojämn, men jag tror att om man ger honom kontinuerlig speltid på en position han är van vid, kan han utvecklas till en riktigt bra fotbollsspelare. EDIT: Annars har vi Patric som jag tycker har utvecklats något enormt och har spelat över förväntningarna de gångerna man sett honom i A-laget.
Barcelona Gabriel
2013-12-08 20:27
Har sagt det förr och säger det igen, har aldrig riktigt imponerats av Montoya, men jag lär väl få äta upp orden rejält om han motbevisar mig...
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-08 20:23
Ronaldinho the original Snarare så här: Ter Stegen Montoya-Bartra-Balanta-Alba Fabregas-Busquets-Rafinha Deulofeu-Messi-Neymar Bänk: Reina, Samper, Iniesta, Bagnack/Pique, Grimaldo, Alexis och Dongou. Ser det ut så i framtiden skulle 8/11 startspelare vara från La Masia och 6/7 avbytare från La Masia.
Ronaldinho the original
2013-12-08 19:59
Någonting säger mig att Montoya och Roberto kommer bli världsklass spelare. Vi får bara hoppas att jag har rätt.
Annons: