/spanien/barcelona/forum/5962.aspx/spanien/barcelona/forum/5962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baronen
2013-12-10 20:08
Ibland tycker jag att jag borde hålla käften oftare.
Ronaldinho the original
2013-12-10 20:05
Hahaha. City bryr sig inte om matchen då dom tänker på helgens match mot Ligaledarna Arsenal.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-12-10 20:01
Bayern kommer visa hur stora dem är... Man.City kommer säga efter matchen så här, Vi måste värva för 1 miljard för vår trupp är för tunn hahhahaha.
Ronaldinho the original
2013-12-10 19:58
Gissar på 4-0. City utan Yaya, Aguero och på bortaplan(!) har verkligen ingen chans.
Barcelona LeoMessi
2013-12-10 19:50
Snälla se inte bayerns match gott folk, för dom kommer att ge oss ångest när dom spelar ut city som om dom vore ett bottenlag:P
Ronaldinho the original
2013-12-10 19:48
OT Ni som ska kolla på Bayern Matchen så ska Alcantara starta. Ser ut som Guardiola har stort förtroende för honom.
2013-12-10 19:24
Alla ni ska cred. LapulgaNr1 (Barcelona) Júnior. (Barcelona) Ronaldinho the original (Barcelona) Roligt att vi kan komma sams och inte bråka. Detta är inte dagis men min poäng var endast: Många tittar endast på tabellen istället för matcherna och spelarnas insats. Vi som håller på Barca vi vill endast att klubben tar det seriöst Vilket dem inte har gjort. Tata var den som kunde göra skillnad genom att köpa en ren mittback och stark anfallare men det var tydligen för mkt för Tata. Jag är besviken på hur allt har gått. Vi spelar bra i några matcher sen har vi matcher där spelarna " Inte Bryr Sig " då tappar vi poäng, exempel, Ajax och Milan. Vi är mänskliga och det är OKEJ att förlora eller kryssa. Jag är väl medveten om att Barca är inte samma Barca då var som BÄST. Vi har inte motivationen längre och därför måste vi köpa två spelare som är grymt starka där vi kan HOTA andra lag. Hade jag varit i Tatas situation Vilket är inte lätt men jag hade bänkat spelare som, Xavi och Pique för kunna prestera bättre. Jag vet att Tata har en jobbig sitts för han vågar inte bänka eller peta någon som har stor status som, Xavi, Pique eller Iniesta eller Mashe. Jag förstår mig inte hur Mashe kan spela som mittback och han gör inget vidare jobb som back. Bartra är mkt bättre än Mashe. Får Bartra inte mer speltid så kommer ännu en lovande talang försvinna. Mashe ska spela som Defensiv Mittfältare that's it.
LapulgaNr1
2013-12-10 19:23
Från I v e y Ämne Skickat 2013-12-10 12:23:54 Meddelande Patetiskt. Ronaldo är bäst i år, sluta vara så jävla enögd. ***** såg det här nyss. Vad är det med real fansen? Hahahah! Innerst inne vet dom alla själva att Messi utklassar christina på alla fronter men det svider för dom att erkänna det. Rutten klubb med ruttna fans. Skönt att jag går dom på nerverna :D. Sanningen svider för dessa parasiter. Ja, christina e bäst på att filma och gråta. Och göra tap in mål.
Barcelona LeoMessi
2013-12-10 19:16
Enligt dessa franska experter så borde Ibra vara med topp tre och Messi borde inte finnas där. Gud vad folk har kort minne, man kan ju nästan tro att Messi gjorde knappt några mål förra säsongen som gick och att han inte gjorde mål mot alla lag i ligan, i rad dessutom. Eller att Messi fick hoppa in skadad och ligga bakom kvitteringen i cl som fick PSG utslagna.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2013-12-10 19:07
1-0 Barcelona Godswill! Kaptoum byttes in istället för Enguene.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-10 18:50
Deulofeu: "I'm delighted to be at Everton. I now come in stadiums and play games I only saw on tv before." [rac1]

Deulofeu: "I think England will be a good experience for me, I'm improving my defensive skills. It will help me for my future career" [rac1]

Deulofeu: "Next season? I'm now focused on Everton. I'm here for one year, then I return to Barça, I want to enjoy this year to the fullest"
LapulgaNr1
2013-12-10 18:33
Carles 1899

Men Tata har inte börjat sin Barca karriär som tränare så dålig? Trots dålig tid med förberedelse inför säsongen så har han gjort det bra. Kan hålla med dig om att en mittback hade behövts men om laget spelar bra kollektivt så ser jag inget problem med att vi skulle kunna vinna CL i år. Du får chanserna se ut minimala vilket inte är okej. Vi har vunnit över real (smakar gott) o spelat oavgjort 2 matcher mot atletico. Det var i början av säsongen o laget var mindre bra tränade. Förlusterna mot Ajax och atletic skyller jag främst på skador. Ytterbackarna har saknats , Alves Alba/Adriano. För att inte nämna världens bästa spelare då. Vi är inte en klubb som sparkar tränare efter 6 månader. Tata har gjort det bra hittills. Min åsikt.
Barcelona Júnior.
2013-12-10 18:28
CARLES PUYOL - 1899 Att Atletico Madrid "förtjänar" att ligga etta fastän de inte har vunnit fler matcher än oss är inget argument som riktigt håller. Det gäller att ta poäng under både dåliga dagar och bättre dagar, för ligan är lång. Med detta visar vi styrka genom att under dessa "svåra" tider ändå lyckas ta såpass mycket poäng. Att Atletico må spela bättre än oss för tillfället är en annan femma. Jag tror heller inte att det är någon som blundar för problemen. Alla vet att vi behöver förstärkning på ett par olika positioner. Sedan kan man inte beskylla starkars Tata för att inte det värvades in någon mittback eller anfallare, det tror jag att du vet med dig. En tränare värvar inte spelare utan det gör ledningen. Tata har flertals gånger offentligt visat intresse i flera olika spelare men ledningen har sina andra prioriteringar. Sedan gäller det att ha tålamod med nya tränare. De ska anpassa sig till situationen, omgivningen etc. Tata ger instruktioner men det är spelarna som ska stå för grovjobbet, därför kan inte allt beskyllas på honom. Edit: Sedan håller jag med dig angående påhoppningarna. Det sker alldeles för många påhoppningar och förolämpningar här inne när någon tycker olikt den andre. Istället för att diskutera och försöka argumentera för sin åsikt så skrivs det tråkiga saker som tidigare. Att man får många "likes" gör det inte rättfärdigt.
Barcelona Deulofeu
2013-12-10 18:18
Jag gillar Ebwelle väldigt direkt i sitt spel!
Barcelona Deulofeu
2013-12-10 18:17
Enguene är stjärnan!
Ronaldinho the original
2013-12-10 18:08
Deulofeu (Barcelona) Kollar på matchen och undrar vem av Barca spelarna man ska hålla koll på, dvs den med störst talang. Tack!
Barcelona Neymessi
2013-12-10 18:06
RoSELL måste bort innan vår älskade klubb blir lika plastig som city eller Real.
Ronaldinho the original
2013-12-10 18:05
CARLES PUYOL - 1899 (Barcelona) Håller med dig i allt. Känns som att alla bara kollar på tabellen inte matcherna
Barcelona Deulofeu
2013-12-10 17:41
Passar på att påminna om juvenil a som startar 18 och sänds på Eurosport!

Då vi redan är klara gruppvinnare matchas reserverna till skillnad från Madrid så vilar vi skyttekungen i en betydelselös match.

Jag talar om Munir som sitter på bänken med resten av storstjärnorna.

Enguene är väl den enda startspelaren förutom kapten Godswill.

Mycket nöje!
Barcelona kingrodrigues
2013-12-10 17:34
Chelsea defender David Luiz (26) wanted to join last summer, Barcelona made bids of 30-35M, but Martino blocked deal when he arrived [sport] Hmmm....
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-10 17:19
Minns att Hetfield alltid brukade påpeka att FC Barcelona är en klubb för fansen globalt sett och människorna i Katalonien i synnerhet, men att det samtidigt är ett företag som bedrivs. Och syftet med ett företag är att alltid redovisa bättre siffror än föregående kvartal, målet är alltid att gå med vinst. Den verkligheten har aldrig varit så kusligt färgrik som under Rosells ledning. Sedan kan man ju tycka vad man vill om den saken men klart är att Rosell ser klubben först och främst som ett företag medan vi fans alltid varit stolta över att just VÅR klubb inte bedrivits som en sådan. Att vi alltid tar hand om våra talanger och sätter klubben främst osv medan det sker helt motsatta saker bakom kulisserna och jag tror att allt detta vi upplever nu under denna ledningen bara är toppen av isberget. Jag skiter i hans diplomatiska leenden och handskak framför kamerorna och allt annat pretentiöst skitsnack han kommer med, det är något med den mannen som ger mig kalla kårar längs ryggraden. Nu säger jag inte att alla hans beslut varit katastrofala men håll med om att i längden är han inte bra för Barcelona. Jag hoppas att dom insatta är lika medvetna om detta vid nästa val.
2013-12-10 17:18
Diar Shekha (Barcelona) Skäms på mig hahhahaha du är ett skämt. Varför jag ogillar Tata har med göra att han tillför inget. Vi ligger delar första plasten med At.Madrid som förtjänar vara 1:a. At.Madrid har imponerat mer tyvärr gör ont att säga det men så är det. Tata kommer få skit när han verkligen stöter på problem vänta bara säger jag till er. Om ni alla vill blunda för vad som är sant så gör det då. Innan denna säsongen drog igång så behövde vi en mittback och en anfallare så vi inte står där en dag där lag som Bayern Krossar oss med 0-7. Att förlora med 0-7 är inte OKEJ. Jag kan tåla förlust 2-0 eller 3-0 men sättet dem vann kunde fan ha slutat 10-0 till Bayern. Tata såg sin chans att TA över Barca och vad gör han som är så fucking bra enligt er? Alla ni skrek efter mittback och någon anfallare som är stark innan säsongen men nu skriker ni inte. Men nu tycker ni att det behövs inte. Enligt mig så hade vem som helst gjort samma jobb som Tata. Jag ogillar starkt att han inte värvade någon mittback och en stark anfallare. Messi har varit skadad och vem i vårt lag ska göra mål? Jag vet att ingen kan göra Messi jobb men men. En super Mario Gomez eller Klose eller någon stark som kan bryta mönster i vårt lag. Tata gör inte de han ska tyvärr. Jag har inte emot honom men säger bara att han är inte rätt man för Barca. Ni kommer alla att få se när Barca tar sig till åttondelsfinal eller kvartsfinal hur mkt vi gjorde fel när vi inte värvade in någon mittback och en stark anfallare. Jag vet att jag är jobbig när jag håller på så men jag att vi är Behov av de. Hoppas vi kan förstå varandra och Inte hoppa på varandra. Tack för mig.
Barcelona Krabban94
2013-12-10 16:15
xaviiniesta: 7mål i alla turneringar har Neymar gjort!
Barcelona Júnior.
2013-12-10 15:47
Att ett namnbyte på Camp Nou ens diskuteras och övervägs säger väl ganska mycket om vår ledning. Man sk*ter fullständigt i klubbens värderingar och traditioner samtidigt som man tänker på ens egen vinning. Rosell har skjutit sig själv i foten och chansen att han återigen vinner presidentvalet är minimal.

Enligt "Mundo Deportivo" så anklagas Rosell även ha skingrat ca 40 miljoner euro från Neymar-affären i somras. Han må vara oskyldig fram tills han bevisas vara skyldig, men liknande anklagelser kommer upp ständigt och nu vet man inte vad man skall tro längre.

Maffian måste bort från vår klubb!
Barcelona Occi
2013-12-10 15:44
@LapulgaNr1:

Vi har haft en jävla massa tur också. Vi har spelat uruselt och det kommer inte hålla i längden. Vi ligger etta nu men när säsongen är slut kommer vi ligga bakom både Real och Atletico om vi spelar som vi gör för tillfället. Vissa här är riktigt efterblivna som endast kollar tabellen och blundar för de uppenbara problem vi har spelmässigt. Det handlar inte längre om formsvacka. Vi har en tränare som gör ett dåligt jobb, spelare som är omotiverade och inte sig själva alls, en ledning som är efterblivna. Ni kan köra upp er tabell i röven, detta är det överlägset sämsta barca jag sett under mina 10 år som supporter.
Barcelona Smogen
2013-12-10 15:40
Jag tyckte droppen med Rosell var när han satte en diktatur som Quatar Airways på tröjorna. att dom nu börjar snacka om att sätta ett företagsnamn på Camp Nou får mig att vilja kräkas. Sakta men säkert håller Rosell på att sudda ut allt som för Ca 13 år sedan fick mig att börja älska den här klubben.
Barcelona LeoMessi
2013-12-10 15:24
Abbe. (Barcelona) Herrejävlar vad han var skadad länge. Hoppas han kommer tillbaka i gammal gott slag bara
Barcelona Abbe.
2013-12-10 15:20
Alex Grimaldo återgår till kollektiv träning imorgon efter drygt 10 månaders skadefrånvaro.
Barcelona Bentley King
2013-12-10 14:57
xaviiniesta (Barcelona) Han har gjort 7 mål totalt
Barcelona LeoMessi
2013-12-10 14:31
Ber om ursäkt ifall jag misshandlar språket lite, auto correct kan ändra två ord åt gången till några helt andra trots att man har skrivit rätt.
Annons: