/spanien/barcelona/forum/5959.aspx/spanien/barcelona/forum/5959.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2013-12-08 00:22
läser lite om Werder Bremen - B.munchen som slutade 7-0 till Bayern. Dom ställer upp med Müller, Kroos, Götze och Thiago på mitten. Vilket jäkla mittfält, och alla är unga spelare, helt vansinnigt. Dessutom så dominerade tydligen Thiago matchen. Kommer fan aldrig förlåta Tito, Zubi och Rosell för att dom släppte iväg den killen.
Postat via SvenskaFans-appen
Corro Cnorro
2013-12-08 00:13
Lugnt, jag tänker endast skriva här och ge min syn på saker och ting som händer i Barca samt övriga fotbollsvärlden.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-12-07 23:58
Corro Cnorro Fantastisk story! Fortsätt med sådana inlägg det uppskattas. :)
Corro Cnorro
2013-12-07 23:25
Måste bara flika in lite snabbt att som supporter till fotbollen och alla dess värdegrunder så är nationella cuper bland det mest fantastiska man får skåda. Det är häftig när ens lag slåss om titlar och man åker runt på den ena "feta" arenan efter den andra. Men det är något speciellt när man ser dessa klubbar från de lägre divisionerna få ta emot mer etablerade lag.

Det är något speciellt att se dessa små arenor får ta emot dessa miljardbenägda klubbar och det kokar i hela arenan. Det är inte bara i spansk fotboll utan detta sker i alla länder. Glömmer aldrig i FA-cupen (var det säsongen 01-02?) då en spelare som normalt sett jobbade som vaktmästare på en skola i England gjorde mål på självaste Manchester United. Minnet kan som sagt svikta men om jag inte minns fel så så mottogs han i skolan med stående ovationer när han på Måndagen gick tillbaka till sitt jobb.

Folk kan sitta och skrika efter den och den spelaren som kostar en halv miljard eller liknande, det är normalt idag tro mig. Men det är i dessa cuper på de mindre arenorna man får se vad fotboll egentligen handlar om.

Väl mött gott folk.
Barcelona Baronen
2013-12-07 21:51
LeoMessi

Jag håller med dig. Och som nu i juletider är det inte fel att få drömma. Jag drömmer dygnet runt om vårt lag, och eventuella nytillskott.
Barcelona LeoMessi
2013-12-07 21:33
Baronen

Kanske dags för en lite kaxig spelare som inte viker sig för andra. Självklart ska han inte få filma och liknande men han får gärna bita ifrån. Tycker att han gör något många av våra mittfältare inte gör och det är att springa som om deras liv hängde på det. Han är liten men tuff.

haha ja det är lite som Boja, känns som dom har varit med i 10 år

Många har hyllat Costa härinne och när det gäller att vara dryg och kaxig så är det ingen som slår honom, han får muniain att framstå som ett lamm.
Barcelona Baronen
2013-12-07 21:24
Muniain känns som han har varit med i tio år, men ändå är han bara 21. Tycker han ser lite kaxig och dryg ut. Men vad vet man.
Barcelona Baronen
2013-12-07 21:22
LeoMessi

Nej, visst. Men såsom vissa spelare har presterat i höst men ändå är fastankrade i startelvan, så är viss besvikelse ändå befogad. Självklart borde de dock hålla käften och ge sig själva en ärlig chans.

Barcelona LeoMessi
2013-12-07 21:15
Baronen (Barcelona) Vi kan knappt ha reserver för alla tycks börja bitcha och vill dra så fort dom blir bänkade en match. Vilket är jäkligt synd.
Barcelona LeoMessi
2013-12-07 21:14
Måste bara säga att jag diggar munian otroligt mycket! Hans bollkontroll och teknik är riktigt bra! Han vågar trycka till och sliter oerhört mycket. Visserligen så kan han förbättra målskyttet lite. Skulle inte gråta floder om vi värvade honom:P
Barcelona Baronen
2013-12-07 21:13
Det är det jag menar.
Barcelona LeoMessi
2013-12-07 21:09
Baronen (Barcelona) Deras reserver är lika bra som startspelarna, därför påverkar inte skador som så brutalt som man kan tro.
Barcelona Baronen
2013-12-07 21:07
När jag läser om Bayerns kross, om hur de spelat och vilka spelare som inte ens var med; Vi måste värva.

Jag är avundsjuk. Det gör ont.
Barcelona Lion24
2013-12-07 21:05
Jag spelade fotboll förra lördagen med ett grabbgäng och efter ca 20 minuters spelande så fick jag helt plötsligt en oerhörd smärta i ryggen. Jag kunde knappt spela vidare så jag valde att vila istället, jag vilade i ca 30 minuter och sen så spelade jag igen fastän jag hade riktigt ont, men jag älskar verkligen fotboll! När jag spelade så blev ryggen bättre men jag antar att det var för att ryggen blev varm och då börjar smärtan lindra lite, men efter när jag hade kommit hem så kom den riktiga smärtan. Jag kunde knappt gå, kunde knappt röra mig. Men jag blev faktiskt bättre efter 3-4 dagar och jag valde att spela igen idag. Jag måste säga, jag har aldrig varit så rädd för en skada som jag var idag. När jag körde till stället vi skulle spela på så kunde jag inte sluta tänka ''tänk om jag skadar ryggen igen''. Det var det ända i mitt huve. Efter ett tag blev jag så rädd att jag tänkte att jag skulle skada mig bara för att jag var just rädd. Men som tur är så är jag nyss hemkommen och jag mår bra även om jag presterade långt ifrån det jag kunde.

Vad vill jag med detta? Jag började tänka på Messis situation. Hur han brådskade tillbaka till planen och hur mycket en skada verkligen påverkar en spelare. Nu ska jag inte jämföra mig med Leo (haha) men jag tror att den mentala biten påverkar alla. Det tar verkligen på ens prestationer, man tänker mindre på fotboll och man spelar med en rädsla som vägrar att försvinna. Nu var jag ju ''skadad'' bara några dar, tänka sig då när en spelare blir borta några månader. Då är det ännu värre då man måste hitta matchrytmen + all det jag nämnde. Man ska inte heller glömma all press professionella spelare har med sig samtidigt som man inte kan ge sitt allt.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-07 21:01
Förresten, Sport känns mer oseriösa än vanligt idag. RVP och/eller Guarin till Barca?
2013-12-07 20:34
@Rambla~:

Jag tycker det är bra att klubben har sådana här regler, men i detta fallet är det frustrerande. Sanabria är en riktig juvel, killen kan bli något oerhört stort. Jag vill verkligen inte se honom lämna.
Barcelona LeoMessi
2013-12-07 20:17
Visst är det tråkigt att en talang som Sanabria inte blir kvar. Men jag har svårt att sörja en spelare som vid den åldern försöker hora till sig mer pengar och a-lagspel utan att ha en gått en säsong i b-laget. Det är just dessa spelare som blir blåsta totalt med löften från andra klubbar.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2013-12-07 20:15
Bojan gör mål för Ajax!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-07 19:58
@Rambla~:

Tycker också att Patric har förbättrat sig något avsevärt den senaste säsongen. Han har dessutom imponerat de få gångerna han har fått chansen i A-laget.
Barcelona Rambla~
2013-12-07 19:54
Deulofeu För att han ska vilja stanna behöver Barca förbättra hans kontrakt ganska så rejält. Tyvärr så har klubben en strikt lönepolicy när det gäller juvenils från La Masia. Eller tyvärr, det är ju ganska sunt kan man tycka. Det är skillnad på tex Arsenal som är en av de klubbar som betalar högst löner till sina ungdomar. Varför tror du så många lockas dit. Det är inte bara löften om speltid. Dessutom så lovar de ofta med a-lagstruppen för att sen ofta inte alltid hålla det löftet.
Barcelona Deulofeu
2013-12-07 19:44
Stabil vinst för b kul och det bästa var att sopan Eusebio var på läktaren!

Snälla varför kan inte vi låna ut Sanabria?

Sanabria är ju vad vi behöver i a-laget nu... target och bra speluppfattning djupledsspel och finurlig trist att han verkar försvinna.
Barcelona Rambla~
2013-12-07 19:34
Det känns som att Patric blir allt bättre som högerback. Längtar till Grimaldo blir fit. :)
Barcelona Rambla~
2013-12-07 19:31
Ah fan, trodde det var någon av Ie eller Sa. Svårt att se skillnaden på avstånd.
Barcelona Deulofeu
2013-12-07 19:30
Rambla nope han spelar och gör det fint!
Barcelona Rambla~
2013-12-07 19:26
Är Bagnack skadad?
Barcelona Rambla~
2013-12-07 19:25
Härlig kontring, vilken löpning och sen iskallt avslut. De går bra när Eusebio är avstängd och sitter på läktaren. Förbundet får gärna förlänga hans avstängning några omgångar till. :P
2013-12-07 19:24
Åh Sanabria är så jävla bra. Jag hatar att han ska lämna!!
Barcelona Deulofeu
2013-12-07 19:23
Kolla barcastuff och välj
Barcelona Deulofeu
2013-12-07 19:22
Sanabria 2-0 framspelad av Suarez
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-07 19:19
Deulofeu

stream?
Annons: