/spanien/barcelona/forum/5954.aspx/spanien/barcelona/forum/5954.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Jeffson
2014-02-03 12:26
Aftonbladet skriver om Neymars instagrambrev till sin far. Jag vet inte hur mycket AB vränger orden i översättningen och någon portugisiska kan jag inte, men jag kan ändå inte förbise hur oprofessionellt jag tycker det är. Jag älskar verklignen Neymar, han är en den mest underhållande spelaren jag sett sedan Ronaldinhos glansdagar, visst han lägger sig mycket men det goda väger upp det dåliga i det här fallet.

Men hans instagramkonto är något jag hade firat över om han la ner. Vem som helst fattar att det hade sett bättre ut om han bara var tyst nu, siffrorna är visade och han behöver inte säga mer. Att han saknar sin pappa är en sak men (om nu AB's översättning stämmer) han får det att låta snudd på infantilt. Det blir överdramatiskt. Samma överdramatik var det efter matchen mot Honduras(?) som iofs spelade jävligt fult men han la upp en bild på ett rivmärke och skrev nåt om UFC. Det är oprofessionellt i mina ögon. Och jag önskar att han mognar på den punkten.

Fast å andra sidan tycker jag att allt som Puyol inte hade gjort är oprofessionellt...
Barcelona Barcelonistas
2014-02-03 12:20
Camp Nous publik är ett stort skämt. Det stora problemet är att det kommer massa turister med en påse popcorn som bara sitter och inte gör ett skit. En kille från Japan reser ditt för att se en match, snälla om du inte kommer stöta laget åk tillbaks till Japan o se matchen hemma istället!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2014-02-03 12:20
Higlights mellan Fc Barcelona B vs Zaragoza. Lägg märke till Adama Traore! Han är helt brutal och ligger nästan bakom allt. Det är svårt att tro Adama precis fyllt 18 år och det var länge sen jag såg någon vara så här bra vid 18 från La Masia efter Leo Messi. Det roliga var Adama Traore fick göra debut i A-Laget samtidigt som han inte hade startat alls i B-Laget. Nu har även pajasen eusebio fattat att han är bra och har startat med honom i flera matcher nu! Sägs att Grimaldo fick också göra debut! Härligt!
Barcelona Barcaholic
2014-02-03 12:18
barcastuff:
Barcelona's 3 defeats this season came against teams of ex-Barcelona players: De Boer (Ajax), Valverde (Athletic), Pizzi (Valencia) [via md]

Intressant, våra före detta spelare vet hur man sänker oss. Eller ja åtminstone så länge vi har Tata som tränare :)

Barcelona LeoMessi
2014-02-03 12:14
Tänk om Barcelona hade fans om bilbao? Tro mig, camp nou skulle vara fullsatt hela tiden och Barcelona skulle bli oövervinneliga med ett sånt publikstöd. Barcelona är en klubb som förtjänar bättre styrelse och bättre fans.
Barcelona Barca Barca
2014-02-03 12:06
Jag sympatiserar inte med Real madrid elle Ronaldo, dock hatar jag barmfasonerna från Gurpegie (stavning) från att ha blivit knockad till att stå upp sekunden efter. Stäng av han 10 matcher får vi se om han gör om de, eller om Alba, dani alveselle någon annan lägger sig för minsta rörelsen. Så sjukt irriterande när spelare lägger sig som om dom har brytit benet till att minuten efter spela som inget har hänt.
Barcelona Xavi el rey
2014-02-03 12:01
Ronaldos röda kort är inget mer än ett pinsamt beslut av domaren, detta är ett stort problem sedan en lång tid tillbaka nu. Domarnivån i La Liga måste bli bättre, det är för tragiskt att se så många matcher förstöras på grund av att de ska vifta med kort hit och dit! Det får räcka nu. Pinsamt av Gurpegui, om någon ska bli avstängd är det han.
Barcelona Bentley King
2014-02-03 11:52
Det känns som att klubben sjunker från alla håll. Spelarna, styrelsen, fansen, till och med detta forum haha
Barcelona Bentley King
2014-02-03 11:49
En tabell som visar hur ointresserade katalanerna har blivit
Barcelona Andresito
2014-02-03 11:30
Måste säga att Valdes insats mot Valencia var på lekstugenivå med tanke på den form han visat denna säsongen. Kändes som vi hade Pinto i målet
Barcelona B-Guden
2014-02-03 10:49
Situationen med Ronaldo igår, ska dömas så här, Ronaldos kort upphävs, Gurpegui stängs av 2-3 matcher. Det var inget löst slag eller något av Ronaldo i så fall hade det varit rött, men nu nuddar hans arm honom lite lätt och han lägger sig som om han få ett Rocky Balboa knock.

Kanske dags att börja ta i hårdhandskarna mot dom som filmar mer nu. Det finns kameror.
Sluta va så enögd, jag hade blivit tokig om nån i Barca fått den utvisningen.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-03 09:27
barcastuff: Games lost by Barcelona at this stage of the season, per season since 2008/2009: 3 - 2 - 3 - 1 - 3 - 3 #fcblive [via md]" Det här är helt galen statistik men den kan ändras det här året.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-03 08:10
Ronaldos rött kommer säkert upphävas utan problem. Han spelar i helgen även om den var solklar. Ärligt talat så var Madrids kryss en plåster på såren dock ska vi inte vara nöjda med det, sanningen är den att vår trupp behöver en förändring.
Barcelona ElTriplete
2014-02-03 01:08
Såg precis situationen med Ronaldo och tycker faktiskt det är rött kort. Han försökte dra till med ett tjuvnyp så självklart är det rött. Visst, filmningen var det avgörande i den här situationen men det är sånt man måste göra när domarna ej uppmärksammar sådant här. Även Iturraspe borde ha fått rött kort för sin onödiga skallning.. Men men, tack Bilbao! Poängtappet igår känns lite enklare nu.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-03 00:01
Här är den bästa tränaren för Barca. Heynckes.
Barcelona Neymar N11
2014-02-02 23:55
@barcastuff: 10 of the 12 points Barcelona lost this Liga were lost with Pique-Mascherano at centre back. They played 14 of the 22 Liga games [via sport]
Ronaldinho the original
2014-02-02 23:48
Capitan \(^.^)/ (Barcelona) Är det du som är halvsvensken i Fotbollskanalen?
Barcelona Barcelonistas
2014-02-02 23:46
Messi added that Vilanova's health issues had proved difficult for the players to deal with, particularly in light of Eric Abidal's battle against liver cancer. "It was tough for everybody because it happened after Abidal's cancer and then it was Tito," he continued "It was very complicated because the dressing room loved Tito and Abidal, and it was a great blow for the whole squad." En stor bidragande orsak till att spelet föra säsongen blev sämre. Mot PSG,Mot Bayern osv.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-02 23:45
@socccerfan1:

Kan du länka bilden?
Barcelona La Pulga!
2014-02-02 23:40
Va inte den där Keita i Lazio fostrad hos oss?
Barcelona socccerfan1
2014-02-02 23:34
Såg en bild där han greppar håret på killen.. Så absolut inte fel.. Blir den upphävd är Det sjukt.. Rött är rött.. Även för Real spelare .. (Ska vara så iaf)
Barcelona Acrobat
2014-02-02 23:30
Ronaldos röda kort är solklart! Jag förstår inte hur vissa av er kan tycka att han inte skulle blivit utvisad! Ser ni inte hur han i smyg är uppe med handen i motståndarens ansikte/hår och river... solklart rött!
2014-02-02 23:29
Kommer Ronaldo att missa 3-4 matcher ?? Det snackas mkt om det.
2014-02-02 23:18
DM1982 (Barcelona) Synd :(
Barcelona DM1982
2014-02-02 23:17
@[Carles Puyol 5:

Nope.
2014-02-02 23:14
Är Ronaldo avstängd mot At.Madrid ??
Barcelona Andreas-
2014-02-02 23:14
Ingen frisk människa hävdar att Real Madrid blir rånade idag. Det ska vara 20 såna domslut i 20 raka matcher. Inte ens då är vi halvvägs till alla fördelar Real fått med sig genom åren.

Helt sinnessjukt hur en förening kan bestå av så många vedervärdiga människor alltså.
Barcelona Neymessi
2014-02-02 23:12
@koeman92:

Jag hade jublat och slagit kullerbyttor av förtjusning om CR hade fått rött där det precis är på gränsen. Nu var det inte så och han kommer med 99% sannolikhet ändå att få det upphävd så det är inget att vara glad över Hade Bilbao däremot gjort mål under hans utvisning hade jag såklart varit tacksam för domarens felbeslut :)
Blir bara så trött på domarnivån. Känns som ett lotteri vem som ska få kort. Förutom Alonso då, han är immun märkvärdigt nog.
Barcelona EL Corazon
2014-02-02 23:12
Ronaldinho the original

18 år sen Athletico Madrid sist var ligaledare.
Ronaldinho the original
2014-02-02 23:09
westinho - Sergio #16 (Barcelona) Maj 2012........
Annons: