/spanien/barcelona/forum/5953.aspx/spanien/barcelona/forum/5953.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Força Barça
2013-12-09 17:14
@Federer - köp en back, tack:

Antingen så skriver du källa på vart du fick citatet ifrån eller så skriver du inte alls!
Barcelona Federer - köp en back, tack
2013-12-09 16:58
Thiago Alcántara: "Leaving Barcelona for Bayern is the best decision I have made my whole life." Han kan dra åt helvete.
Barcelona petersays
2013-12-09 16:05
@barasfsdg:
Sant. Men det finns precis lika många exempel på att kvalitet inte behöver kosta. För att inte tala om exempel där vi betalat för kvalitet och fått..skit. Jag tycker vi har kvalitet i laget. Vi behöver bredd, hjärta och kämpaglöd. Bredd behöver vi inte minst för att spelare inte ska kunna känna sig säkra på sin position. Pique t.ex. har ju prenumererat på mittbacksposition trots usla insatser. Spelarna måste ha krav på sig! Edit: Hajp kostar också. Liksom attraktion - om många lag drar i samma spelare blir det budkrig och fantasipriser. Därför måste vi scouta smart, buda smart, värva smart. Eller åtminstone smartare!
Barcelona barasfsdg
2013-12-09 15:55
Petersays kvalitet kostar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Leo y Cesc
2013-12-09 15:53
Sami Precis! Haha undra om han hade ställt till med sina babyfasoner om Messi ropas upp?
Barcelona petersays
2013-12-09 15:52
Jag hoppas då verkligen inte på några storvärvningar (€20M+). Det blir så jäkla polariserat direkt. Presterar de inte är det katastrof, får de inte spela är det katastrof. Det finns absolut inget tålamod från någon sida när det gäller prestigevärvningar. Dessutom tycker jag att det skulle verka en aning desperat. Vi behöver absolut förstärka positioner. Men ve behöver kanske främst göra det med truppspelare. Vi är inte en klubb som ska ha dubbla världsspelare på alla positioner Galactico style. Vi måste våga värva genomtänkt och smart. Men med nuvarande scouter och sportchef är jag orolig för om det är möjligt?

Varför måste vår nya forward (om vi ska ha någon) heta Aguero eller Van Persie och kosta över 50M när han kan heta Fred (som jag inte tror på) eller Chicharito och kosta 15M? Varför måste vi ha en målvakt som heter Ter Stegen eller Courtois (kommer inte komma) som direkt kommer få världen på sina axlar - när han istället kan heta David Ospina och ges utrymme att spela in sig i laget sakta men säkert bredvid Valdes.

Varför måste en mittback kosta 40M och heta Silva eller Hummels? Är det en garanti för resultat? Kan han inte heta Hector Moreno och ha flerårig erfarenhet av att tas med anfallarna i La Liga och en kämpaglöd som få har? Och dessutom kosta en tredjedel.

Är status och prislapp alltid rätt markör när vi avgör vem vi ska värva? Kan motivation slå klass? Är ett hajpat världnamn ett sätt att enkelt köpa sig framgång - och är den framgången långvarig? Bygger vi laget för en säsong eller för ett decennium?
Barcelona -SAMI-
2013-12-09 15:45
Leo y Cesc
Så här kanske?
Barcelona Leo y Cesc
2013-12-09 15:42
Jag hoppas innerligt bara att Ronaldo inte vinner det efter deras pinsamma hyllning på Bernabeu. Undrar hur hans min hade sett ut denna gång om han förlorar hahah
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-09 14:58
Jag blir inte förvånad om Ronaldo vinner. Ronaldos gråtande, Madrids propaganda och FIFAS fusk kan ha haft sin effekt. Om Messi vinner ska jag ändra mitt namn på svenskafans till Uefa i hjärtat. Bara för att koka!
Barcelona Barca o Mort!
2013-12-09 14:44
Tjena, ska ner på fredag och kolla första matchen på Camp Nou! Haha pirrigt, har sett spelarna spela två matcher mot Malaga på La rosaleda och även fått utbyta ett par fraser och bilder när de var här på flygfältet i Finland men aldrig på Camp Nou!

Nu kom jag inte hit för att skryta utan jag undrade, vad rekomenderar ni som varit i Katalonien tidigare att jag och min polare inte missar? Ska bara vara 3 dagar och vi har planerat att kolla in de självklara sakerna som La sagrada familia, parque Guell, touren på Camp Nou, turistfällan La Rambla, fest osvosv.

Men finns det något specifikt ställe ni gillade extra mycket ni rekomenderar? Sen antar jag att man klarar sig fine med bara spanska där även om katalanerna är stolta över sitt språk?
Barcelona enkos
2013-12-09 14:39
Messi vinner, Ribery tvåan och Ronaldo trean,, den som lever får se.. röstkunniga läger alla kort på bordet och röstar utifrån hela året och inte som vissa som stirrar sig blint på sista månaden och sverige matchen...
Barcelona FCBarca6
2013-12-09 14:33
nån som kan svara på när Valdes är tillbaka i målet? tycker det har varit lite dålig uppdatering om hans skadeläge, och jag är så förbannat trött på att se Pinto i målet. Han må va en glädjespridare i omklädningsrummet, men han bidrar inte med mycket glädje mellan stolparna!
Barcelona Andresito
2013-12-09 14:12
Messi, Ronaldo, Ribery som väntat de tre finalisterna
Barcelona -SAMI-
2013-12-09 14:09
RonaldinhoGaucho!
För att han har slutat och alla tycker synd om han. Han behöver tröst.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-12-09 14:05
Vf e furgeson med i top3 listan?
Barcelona enkos
2013-12-09 14:00
Förstår mig inte på folk som säger att Messi inte är i närheten av förra säsongen för att han ska vinna guldbollen. Visst, han är inte det men ifjol var han för bra och överlägsen att han i år har råd att vara sämre och borta pga skador och ändå bli bäst igen... Så att kräva att han ska bli lika bra som ifjol för att vinna är bara skrattretande..
Barcelona Barca Barca
2013-12-09 13:59
petersays Finns inte så mycket nackdelar. Dessutom en som verkar helt okey med att vara en rotations spelare. Aningen kort, men en kämpe och grymt bra på att sätta första pressen. Ja tack.
Barcelona DM1982
2013-12-09 13:57
@barcastuff: Official: Organizer France Football announce that the 3 finalists for the 2013 Ballon d'Or are Ronaldo, Messi and Ribery #fcblive #ballondor
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-12-09 13:54
Någon som har länken till Uefa där dem utser topp 3 bästa spelarna i världen? Tacksam :)
Barcelona Abbe.
2013-12-09 13:47
Bartra hintade lite om att en förlängning är nära på presskonferensen för någon timma sedan. Jag var/är inte särskilt orolig att tappa honom, men man vet ju aldrig när klubbarna får vifta fritt med kontraktserbjudanden när det återstår ett halvår.
Barcelona enkos
2013-12-09 13:04
@enkos:
Vilken mäktig vändning av Messi :) Första dagen hade han 36% mot Zlatan 51 och ronaldo 74%.Men när omröstningen blev mer och mer känt ute i världen så går Messi som tåget Nu uppe redan i 61% !
Barcelona LeoMessi
2013-12-09 13:00
enkos (Barcelona) Ja men det är ingen hemlighet. Guardiola sa att Ribery var lika bra som Messi och Ronaldo bara att han inte gör lika många mål.
Barcelona enkos
2013-12-09 12:46
Guardiola vill att Ribery vinner guldbollen
Barcelona enkos
2013-12-09 12:45
@Zyzz - U mirin brah?:

Det blir 5 denna gång.
Barcelona enkos
2013-12-09 12:44
Fel
Barcelona -SAMI-
2013-12-09 12:36
Jag bryr mig inte om Barca vill ha Aguero Lewandowski Van Persie LLorente. Det enda jag vill är att Barca köper 1 eller 2 backar. Det är allt jag vill från hela mitt hjärta.
Barcelona the cameroonians
2013-12-09 12:30
The father of Dortmund player Ilkay Gundogan (23) was a few days ago in Barcelona for talks. Madrid have a first option on the player. [ec]

Twitterrykte men det vore intressant om vi lyckades sno Ilkay framför näsan på Peréz.
Barcelona petersays
2013-12-09 12:28
@Ronaldinho the original:

Med tanke på att Negredo nyss gått till City så ser jag det som en omöjlighet. Spelmässigt - njaaa.
Ronaldinho the original
2013-12-09 12:14
Vad tycker ni om Negredo i Barca tröjan? Tycker han passar perfekt in som nr9 i vår trupp.
Barcelona petersays
2013-12-09 12:13
Läser i skvallerblaskan att United funderar på att göra sig av med Chicharito i jul. Är det en spelare som skulle tillföra någonting till Barca? Få en nytändning tillsammans med Messi, Neymar och Iniesta? Han är inte lång - men han hittar mål. En Plan B light istället för att köra Cesc på topp? Gissar att han inte kommer gå dyrt. Lagom gammal och skulle inte sabba utvecklingen för Traore eller Dongou.

Bara något som slog mig. Är inte alls säker själv. För och nackdelar? Diskussion på det?
Annons: