/spanien/barcelona/forum/5949.aspx/spanien/barcelona/forum/5949.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2013-12-10 09:37
På tal om spelare som vill dra från en klubb tidigt typ. Fran Mérida spelas nu för Atlético Paranaense. Klubben som hade läktarbråket här om dagen. Snacka om misslyckad karriär då han var en av dom stora talangerna för några år sen. Han gjorde ju tom mål i A-laget med Arsenal.
Barcelona LeoMessi
2013-12-10 09:26
Angående thiago så är jag lite kluven. Visst han hade stor konkurrens men är det inte det en klubb som Barcelona behöver? Han blandade och gav, vissa matcher var han helt enastående och andra så otroligt nonchalant. Talang fanns där helt klart. Visst vår ledning och Tito failade stort där men hur lite eget ansvar ska spelarna ha? Han är den enda som avgör om han ska stanna eller inte. Vi får inte glömma att han faktiskt var skadad i typ 2 månader och där förlorade han mycket speltid och när han var frisk så behövde han matchas in försiktigt. Visst värvade vi Fabregas men är det förbjudet att värva en spelare? Jag tycker att Fabregas är ganska så mycket bättre än thiago när han lirar mittfältare, han är kanske inte lika underhållande eller teknisk, men det är få spelare som kan slå dom avgörande passningarna så som Fabregas kan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-10 09:13
H.Alavi - Magico! Håller med dig fullständigt om Sanabria, han har inget att göra i Barcelona. Jag struntar fullständigt i hur mycket talang han har i sig eftersom han inte har rätt attityd. Och pga hans lack of right mentality så tror jag inte att han når dom där extrema höjderna någon annanstans heller. Killen har förmodligen satt en käpp i hjulet på sig själv och den som lever får se. Däremot håller jag inte med dig angående Thiago. Jag tycker att det var rätt gjort av honom att byta till en klubb vars tränare han i stort sett växt upp under och som tror på honom och där han hade chansen till mer speltid än vad han fick hos oss med tanke på den mördande konkurrensen. Dåligt skött av klubben här snarare. Varför hämtade man hem Fabregas egentligen? Vad sände det för signaler till Thiago redan den sommaren? Jag var en av dom som inte riktigt kände att vi var i behov av Fabregas just då. Nu är han ju såklart en fantastisk spelare, inget snack om saken, men förståeligt att Thiago redan där fick en hint av klubben att här kommer en grabb till som hembar före dig i hierarkin. Att Thiago lämnade kom som en chock för många men inte för mig. Man såg den röda tråden ganska tydligt tycker jag.
Barcelona LeoMessi
2013-12-10 09:02
H.Alavi - Magico! (Barcelona) Håller med dig fullständigt. Visst killen har talang men han är långt ifrån så stor talang att han kan kräva någon speltid över huvud taget. Killen har knappt varit avgörande för b-laget, så vad tusan får honom att tro att han ens ska få sitta på bänken med dom stora grabbarna? Han är en tiondel så bra som Messi var vid motsvarande ålder. Dongou om någon har förtjänar lite speltid, han har spelat snart två säsonger i b-laget och kämpat. Thiago var likadan nästan, han ville slå igenom och i vilken klubb var inte så viktigt för honom. Jag tycker att traore är mer spännande, den explosivitet han besitter är sinnessjuk, han är nog snabbare än tello och med lite finslipning så kan traore bli riktigt jävla grym i framtiden.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-10 07:24
Blir så jävla äcklad av denne Antonio Sanabria. En 17-åring som kräver speltid i A-laget. Hur är det möjligt? Om du inte heter Messi eller Jesus så sätter du dig ner och håller käften. 17-åring kräver speltid herregud.

Jag tror att allt det här med att bli uttagen till landslaget har gått honom över huvudet. Så bra är han inte att han ska kräva speltid i Barcelona. Att det sedan finns några som vågar klanka på Zubi för detta. Är ni på riktigt? Vad ska Zubi göra? Erbjuda honom en massa pengar och en roll i A-laget? Dongou då? Som har krigat sig upp hela vägen och nu är i stort sett framme? Nepp.

Stinker så mycket Thiago över den här grabben att jag vill spy. Stick från Katalonien. Där har du ingenting att göra.
Barcelona Força Barça
2013-12-10 04:37
Barcelona's renewed/new stadium will have 105.000 seats and a roof. The board will discuss the issue again on 15 January. ?#?fcblive?

Freixa (spokesman board): "There's not yet a date for the stadium referendum. It could be in the first or second half of 2014." #fcblive
Barcelona YYEA
2013-12-10 03:18
@-SAMI-:

Det vilar väl någon jävla förbannelse över mittbackar i vår klubb.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-10 01:31
Om det ligger något i Göndugan ryktet och om intresset från Barca blir allvar förstår jag inte mig på motsättningarna från vissa här inne. Göndugan är en sjuk bra spelare som de flesta här inne hade förstått vikten av hans klass senare. Jag har följt Dortmund och Tyska landslaget i flera matcher och jag kan lova att vilket lag som får Göndugan har en spelare som jobbar i det tysta hårdare än någon annan och med ett spel att njuta av. Han kan ersätta Xavi bättre än någon annan.

Jag vet inte om vi har en mindervärdeskomplex mot värvningar? Som många här inne fördömde Neymars ankomst till klubben. Varför? Bara för att det var en Rosell värvning. Som Pique sa: "I Barcelona är alla Guardiolistas, Laportistas, Rosellistas men jag är Cule. I Madrid har de inte vunnit något men de njuter av lugnet medans det är fullt ös här."

Samtidigt propagerar vissa här att reklam behövs inte på tröjan. Medans i samma stund kokar de av ilska av en förlust mot Madrid. Hur ska vi konkurrera mot de bästa i världen? Hur ska vi betala Messis lön? Nej Messi kommer acceptera en lön på 4,5 miljoner, han lämnar oss inte. Figo må vara en förrädare men det var på grund av just sämre omständigheterna som han lämnade.

Laporta, allas favorit party pamp lånade 150 miljoner euro för att betala spelarnas löner. Vi är i en position som klubbar precis under hade gett allt att nå. Men att vara i Valencias situation, Atleticos situation eller farmar klubben Ajax situation passar många i smaken.
Barcelona Júnior.
2013-12-10 00:52
@Ronaldinho the original:

Nu är jag neutral i frågan om att eventuellt värva in Gundogan. Har inte riktigt hunnit få en uppfattning då ryktet nyligen kom upp. Det man dock inte får blunda för är att vi snart kommer behöva ett generationsskifte på mittfältspositionerna. Xavi börjar nå sina dagar och det syns även i hans spel på planen. Då tycker jag nästan att man ska börja spana efter spelare av Gundogans kaliber och inte begränsa sig alltför mycket på spelare som kommer acceptera att sitta bänken. Vi måste planera långsiktig. Om Bayern och Chelsea lyckas få rotationen att fungera med alla sina stjärnor både på planen och på bänken och samtidigt hålla samtliga nöjda så ser jag inte varför vi inte ska kunna göra detsamma.

Sedan påstod jag aldrig att vi skulle värva in Gundogan för 50 miljoner euro utan det var endast mina spekulationer kring vad han kommer att kosta. Spelare som Sahin och Kagawa var inte lika eftertraktade som Ilkay är idag, därför går det inte att jämföra. Bayern snodde dessutom åt sig Götze innan transferfönstret öppnades så de andra klubbarna hann inte ge sig in i budgivningen och fick därmed ett billigare pris för den unge tysken.
Sedan Madrid köpte Bale för 100 miljoner euro så kommer alla klubbar att vara mer giriga än någonsin. Vi har redan fått läsa uttalanden från presidenter och agenter som, "Om Bale är värd 100m euro så är våran" spelare värd 200." , "Om Bale är värd 100m euro så är våran spelare ovärdelig." etc. Detta är vad mina spekulationer kring den höga summan grundar sig på.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-10 00:43
Barcelona are interested in midfielder Gundogan and winger Reus. They've been in touch with the agents of both Dortmund players. [sport]
Ronaldinho the original
2013-12-09 22:09
Bentley King (Barcelona) Jag har räknat in det.men jag tycker att bli ligans bästa spelare är en större bedrift än att bli Confederations cup bästa spelare.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2013-12-09 22:02
Bale och Neymar låg på samma odds @ 101 odds på bet365 o paddypower bla. Zlatan låg på 4:e plats @ 67.00.
Barcelona Bentley King
2013-12-09 21:56
Glöm inte att Neymar blev utvald till confed cups bästa spelare
Ronaldinho the original
2013-12-09 21:41
Kan hända att jag har glömt någon spelare.
Ronaldinho the original
2013-12-09 21:40
Messi,Ibra,Ronaldo,Suarez,Bale,Vidal,Lahm,Scweinsteiger,Neuer,Robbery,Thiago Silva,Yaya,Iniesta,Özil,Cavani och Hazard tycker jag har vart bättre än Neymar HELA året. Neymars första sex månader har ingen stor effekt då han spelade i en skit liga. Men om man kollar efter juni så tycker jag att Neymar ligger på en sjunde plats efter Messi,Ibra,Suarez,Lahm,Ribery och Yaya. Som ni sa om Ronaldo "man måste räkna in hela året " så har Neymar presterat 4-6 månader i högsta nivån.
Barcelona enkos
2013-12-09 21:37
Thiago Silva hyllar Abidal som den bäste försvarare någonsin..
Barcelona Amo0227
2013-12-09 21:34
Suarez hade varit en dröm på topp. någon sa att han var självisk i ett tidigare inlägg, tycker det är lite det vi saknar. Suarez kan borra ner huvudet i marken men ändå dribbla sig förbi likt en ballerina.
Barcelona enkos
2013-12-09 21:21
@Ronaldinho the original:

bet365 hade Neymar på samma odds som Bale, han var strax efter zlatan som var nr 4
Ronaldinho the original
2013-12-09 21:19
enkos (Barcelona) Kan du säga villa spelbolag det är?
Barcelona enkos
2013-12-09 21:15
Enligt många spelbolag var Neymar på delad nr. 5 plats.. sen om ni tycker det är skämt eller inte så...
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-09 21:09
@enkos:

Plats 5 är överdrivet högt. Visst, det skulle vara rimligt att vara med i topp 10 listan, men 5 är otroligt högt för en kille som precis fått introducera sig till Europa fotbollen.
Barcelona NoGo™
2013-12-09 21:05
Iniesta är plats 4a o Zlatan 5a, enligt en del twittrare då hehe...
Ronaldinho the original
2013-12-09 21:03
Plats 5? Du måste skämta. Kan nämna fler än 5 spelare som har vart bättre än honom det här året. Ni måste sluta överskatta varenda Barcelona spelare
Barcelona LeoMessi
2013-12-09 21:03
Jag tror att när bale ryktades hit så var det som vänsterback om jag inte minns fel. Men vad jag kommer ihåg så var det många som tyckte att vi borde ha köpt Isco för att han var så jävla bra i Malaga. Men ibland så är man lite väl subjektiv:P
Barcelona NoGo™
2013-12-09 21:02
@ enkos

Ja tror de avslöjar den när vinnaren är utsedd. Har för mig att de gör så iaf.
Barcelona enkos
2013-12-09 20:50
Finns det listan med spelare som kom från 4-23 plats? Undrar var Neymar hamnade... Personligen tror jag på plats 5..
Ronaldinho the original
2013-12-09 20:38
LeoMessi (Barcelona) Jag menade inte centrala mittfältare utan mittfältare i helhet. Dom jag minns var Hazard,Götze,Isco och Pogba. Det jag försöker säga är att så fort en Barca spelare vill lämna så är han inte bra medans dom som ryktas hit är världs klass spelare. Exempel är Bale,Isco och Hazard. Minns när alla tre ryktades hit så var dom absolut bästa talangerna men när dom gick till Real respektive Chelsea så är dom inte bra längre.
Barcelona enkos
2013-12-09 19:45
Enligt AB, Thiago Silva ångrar rösten på Messi. Han skulle röstat annorlunda står det, och frågan är om detta bara är fejk för att slippa AB-s ständiga tjat om Zlatan att Silva bara var diplomatisk så att inte komma i konflikt med Zlatan. För alla som ville rösta annorlunda hade ju på sig 2 extra veckor som FIFA förlängde..så han hade god tid på sig !! Sen står det att "– Om man tittar på formen för tillfället så är Franck Ribéry eller Cristiano Ronaldo närmare priset, säger han" Och frågan man ställer sig återigen är, röstar man på den spelare som har bra form eller den som varit bäst under ett år?! Mycket skum text av AB...Men ett är klart, det gör mycket ont för svenskarna att "Zlatans bästis" valde bort sin lagkamrat för att rösta på sitt lands största rival, för alla vet vilken rivalitet ligger mellan Brasilien och Argentina...
Barcelona LeoMessi
2013-12-09 19:24
Ronaldinho the original (Barcelona) Kan du ge exempel på mittfältare som du nämnde? Dom som sa att Götze inte var en större talang levde i förnekelse då, Hazard är inte samma spelartyp som thiago så han hade inte kunnat spela mittfältsrollen lika bra som thiago. Angående Nuri sahin så var han riktigt jävla bra innan han drog till real och om jag minns rätt så blev han utvald som den bästa spelaren i Bundesliga. Angående Gundogan så hade jag inte så bra koll på honom innan förra säsongen. Men dom matcher jag såg med Dortmund så kände jag att han var en perfekt innermittfältare för oss. Kreativ, snabb, bra skott och jobbar mycket i defensiven.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2013-12-09 19:16
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:
Här har du källa. Knip igen nu.
Annons: