/spanien/barcelona/forum/5946.aspx/spanien/barcelona/forum/5946.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-12 10:19
Man blir lite stolt ändå att vi gör 26 passningar innan vi gör tredje målet igår. Vackert.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-12 10:11
@NoGo™:

Både NJ & MJ.. ;) Haha får lite Michael Jackson vibbar utav den outfiten!
LapulgaNr1
2013-12-12 10:08
Eller driver och driver. Säger sanningen.
Postat via SvenskaFans-appen
LapulgaNr1
2013-12-12 10:06
Ronaldinho the original Mr troll. Gör det ont att jag driver om real?
Barcelona Baronen
2013-12-12 09:51
Ronaldo är bra men ingen magiker.

Messi och Neymar är magikers. Magikers med magisterexamen.
Ronaldinho the original
2013-12-12 08:51
LapulgaNr1 (Barcelona) Sluta smutsa ner forumet med ditt vidriga språk.....
Barcelona Andreas-
2013-12-12 06:56
En fantastisk match av Barcelona idag, länge sen jag såg oss så här bra. Jag brukar hacka på Alexis väldigt mycket, men idag var han magisk. Det är så här chilenaren ska spela. Neymar i mitten, ja vad ska man säga? Behöver man ens säga något? Det var ballon d'or klass på grabben idag. När Neymar är så här bra så ser man verkligen vilken sanslös talang han har, mer talang än Cristiano. Skulle han prestera det här spelet vecka ut o vecka in så kliver han om Ronaldo om något år utan snack. Satt o tänkte på en sak angående just Neymar i mitten. Inget snack om att han ska lira där mot Villarreal, men det är en självklarhet. Dock har jag en lustig känsla av att Tata av någon anledning väljer att ta in Cesc som falsk nia, hoppas verkligen den känslan är fel. Men problemet blir när Messi kommer tillbaka. Både Leo o Neymar är bäst i mitten, och jag skulle så gärna vilja få ut max av dem. Tror inte folk oavsett klubblagstillhörighet förstår hur bra vi blir om Messi o Neymar levererar samtidigt. Om brassen spelar som idag, om Leo spelar som bara han kan, samtidigt, då vill jag knappt tänka på hur jävla bra vi blir. En tanke som slog mig, som kan visa sig vara helt åt helvete är o spela med Messi o Neymar i anfallet. Lite som ett tvåmannaanfall, för att få in båda mot mitten mer. Båda hotar så extremt mycket mer där. Problemet är hur man ska spela bakom samtidigt som man får ett fungerande kantspel. Busquets som defensiv städgumma bakom ett tremanna"mittfält" med Iniesta-Xavi-Cesc/Alexis där Iniesta o Cesc/Alexis söker sig ganska mycket utåt kanterna. Lägg på att vi har Alves o Alba som ytterbackar, dem kan lägga in en växel på kanterna. Säger inte att det funkar i praktiken, vet inte ens om det går att genomföra på träningar haha men jag är bara så jävla ivrig på att se en fungerande taktik i mitt huvud där våra underbarn, Messi o Neymar, levererar på sin toppnivå. Det är två unika talanger, får vi bara dem att nå sin maxnivå, när båda två är på banan SAMTIDIGT. Då hörs vi i Lissabon i Maj oavsett motstånd på vägen.
LapulgaNr1
2013-12-12 05:40
Xaviiniesta Tro inte på något trollen Ronaldinho original och tillika färskingen säger. Undvik trollen. Neymar har 4 mål i ligan och 8 assist. 3 mål i CL och 2 assist. Och 1 mål i den spanska supercupen mot atletico som gav oss titeln. Neymars mål mot real räknas som typ 4-5 mål i min värld. Då det är alltid skönt och sätta denna smuts klubben på plats. Hur många gånger har real varit i CL final dom senaste 10 åren ? 0 gånger hahahahahaha. Hur många miljarder spenderade sedan 2009? 10-15 miljarder. Titlar? 1 liga titel. Moahahaha!!! Jag ser ingen skillnad på shity psg chelski och real. Köpelag alla 4. Igår var han bara magisk på alla sätt!!!!
Barcelona Blaugrana91
2013-12-12 02:34
Fan missade matchen idag, men verkar som vi spelade bra allafall!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-12 00:36
Varför blöder vi så mycket senaste året? .......
Barcelona CuleAK
2013-12-12 00:30
Förresten är det bara jag eller känns det inte som Pedro börjar ta för sig mer och mer? Jag menar, han försöker sig mer på att dribbla och kolla upp istället för att vikainåt och sen passa tillbaka som han brukar göra. Visst kan det vara irriterande ibland när han tappar bollen men detta är iallafall ett bra steg mot sitt återfinnande.
Barcelona ElTriplete
2013-12-12 00:27
Lite statistik från den här säsongen. ANTAL MÅL: Messi 14 Pedro 10 Alexis 8 Cesc 8 Neymar 8 Xavi 3 ANTAL ASSIST: Cesc 11 Neymar 10 Messi 5 Alexis 5 Adriano 4 Xavi 4 63-16 på 24 matcher totalt. Vi snittar 2,6 mål per match och 0.66 mål insläppta per match. Hyfsad statistik, eller? :)
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-12 00:18
Respekt till Neymar, han är inte bara show, han ör även konsekvent. Vilka mål, vilken spelförståelse. MAMA MIA!!!! En sak som jag verkligen älskar med Neymar är att han blir förbannad och ger tillbaka. Han spelar hård mot hård. När Sergi Roberto ramla på han dör idioten gick han in direkt och markerade att vi inte är några pushovers. Medans alla andra glor och tar tjuvsmällar utan att reagera. Han firar målen som ett barn, resten av laget borde bli galna av eufori efter så snygga mål. Det spelar inte roll om det är mot Real eller Celtic de ska springa i glädjeyra.
Barcelona Neymessi
2013-12-12 00:17
Borde inte Lustig göra en Mellberg och säga att Neymar är världens bästa spelare någonsin hahahah :)
Förlusten borde bli lättare att acceptera om man som Skägget gör motståndarna bättre än var dom är ;)
Barcelona Diar Shekha
2013-12-12 00:15
Neymar har gjort 8 mål & 10 assister så här långt. 18 poäng på 21 matcher. "Youtube-spelare" "Överskattad"
Ronaldinho the original
2013-12-12 00:13
Den här säsongen aa
xaviiniesta
2013-12-12 00:11
kan någon säga hur många mål Neymar har gjort iår, har räknat flera gånger o får det t 7
3 CL, 3 ligan o 1 supercupen,
har jag rätt eller har han gjort mer?
Coach Pep,
2013-12-12 00:08
Gud har välsignat oss med ytterligare en magisk brasse som får tiden att stanna upp med sina fötter.. Detta kommer att bli bra grabbar. Neymar gör hattrick men det som sticker ut mest är ändå hans totala ödmjukhet och respekt för klubbmärket vilket är symboliserande för hur en Barcaspelare ska bete sig. Se bara på grisar som Suarez och Cristiano när de gör mål och jämför med Neymar och Messis anspråkslösa attityd. Pedro och Alexis är inte sämre heller. Man blir stolt.. Mes Que Un Club!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-11 23:55
@ElRaval:

Bästa sidan enligt mig.

Du behöver inte ladda ner matchen men dock får du vänta en timme eller nåt innan de lägger upp matchen..
Barcelona Baronen
2013-12-11 23:48
Jag har fått min julklapp:

Neymar fick mig att glömma Lionel Messi.

Som jag längtat.

Som jag väntar på att han ska spela så här när Messi är med.
Barcelona Neymessi
2013-12-11 23:36
Vill Inte att vi ska möta city eller arsenal. Hoppas Arsenal får möta Real Madrid och Özil spöar skiten ur dom :) Det hade varit epic! :)
Barcelona ElRaval
2013-12-11 23:35
Finns det någon genomgång i videoform av matchen att ta del oss för oss som missade matchen?

Tack .
Barcelona NoGo™
2013-12-11 23:33
Hahah Neymar efter matchen :D Våran NJ!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-12-11 23:25
1. Schalke
2. Olympiacos
3. Leverkusen
4. Zenit
5. Galatasaray
6. City
7. Arsenal
Barcelona ElTriplete
2013-12-11 23:24
Det är väl idag och mot Valladolid han spelat centralt typ. 4 mål och 1 assist bara de 2 matcherna haha.
Ronaldinho the original
2013-12-11 23:23
Någon som vet hur många matcher Neymar har spelat centralt?
LapulgaNr1
2013-12-11 23:21
Neymar kommer bli bättre än Christina redan vid nästa säsongsstart. Mark my words. Killens passningsspel och spel förståelse är mycket bättre än christinas. Och Neymar dribblar med fart och inte stillastående. Längtar till januari. Då är Messi (världens bästa), Alves och Valdes också tillbaka.. Aj aj aj säger jag bara :) kommer sova gott ikväll.
Barcelona Nicke94
2013-12-11 23:19
va gött att vi vann mot Celtic och att Neymar gjorde hattrick :-D
Barcelona enkos
2013-12-11 23:14
Neymar gjorde hattrick på 14 minuter

Neymar hade inte gjort ett enda mål
i Champions League före kvällens match
mot Celtic på Camp Nou. Då gjorde han
tre mål - på 14 minuter.

Neymars snyggaste mål, hans andra för
kvällen, kom i 48:e minuten. Brassen
väggspelade med Xavi och skruvade
elegant in bollen i bortre hörnet.

Barcelona vann med 6-1 och vann även,
precis som väntat, grupp H.
Barcelona enkos
2013-12-11 23:13
Det är första gången ett lag inte gått vidare från gruppen med tolv poäng sedan Paris SG 1997.
Annons: