/spanien/barcelona/forum/5943.aspx/spanien/barcelona/forum/5943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dinho the artist
2014-03-24 00:21
Go match! Frustrerande att se på under stora delar. Främst pga. Ronaldos felaktiga straff men också för att vi allt som oftast låg under. Nervigt men oj så skönt! Poängtapp mot Sevilla räknar vi med!

#Visca
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-24 00:20
När det stundas El Clasico blir Gareth Bale plötsligt Gareth Fail.
Barcelona AndreD
@Canaletes:
Hahahahahhahahaha den där lilla horungen har domarna att tacka för den enda ligatiteln han har i Spanien. Wtf har transan rökt? Och samma domare som dömde idag missade att ge fusklaget 3 röda kort i cupfinalen 2011. Bra minne den här filmaren verkar ha :)
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
Det e min åsikt. Neymar löper rätt o har lättare att dribbla sig förbi backar. På så sätt får han automatisk mer respekt än Pedro av motståndarna. Neymar har mycket kvar men helt klart topp 5 i världen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-24 00:19
Det är sjuuuukt gött med vinst mot Real, men det är samtidigt ganska jobbigt... jag menar man måste ju beta av allt detta innan man går och lägger sig:

*Svenska Fans:
- Les Rambles kommentarer genom hela matchen.
- Puertans kommentarer genom hela matchen.
- Andra storlags forum.

* Aftonbladet.

* Expressen.

* Fotbollskanalen.

* Troll fotball.

* Facebook.

* Guardian.

* Ray Hudson.

* Barcastuff.

Det blir en lång, men ändå trevlig natt ;)
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-03-24 00:19
Sen var Pique riktigt GRYM idag...har hittat formen under KUNG TATA!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-24 00:18
Westinho. Neymar utklassar Pedro vad det gäller att ta sig förbi spelare o röra sig i små ytor. Hade Neymar inte startat tror jag inte att vi vunnit. Med all respekt o kärlek till Pedro :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-24 00:18
De har redan lagt upp dagens match med Barca-R.Madrid..

Ska kolla på den igen nu :-)

Här ta den som vill...
Barcelona barca_joe
2014-03-24 00:17
Cristiano Ronaldo: "You (media) have been here for many years more than me. I have never seen RMA been favoured by the referees..."

Cristiano Ronaldo: "I'm sure that no matter all this, we will win the Liga"

Cristiano Ronaldo: "We are sad because we deserved more, but we're fine."

Cristiano Ronaldo: "Real Madrid is the biggest club in the world."

Cristiano Ronaldo: "They don't want us to win La Liga.

Jag tycker det är tråkigt att det alltid ska bli fokus på fel saker efter matcher.

Bara jag som inte förstår vart alla ser att Neymar filmar? Tycker kontakten finns där. Dock söker han den, men det är kontakt.
2014-03-24 00:16
hahaha, hyckleri och Cristiano Ronaldo är synonymer.

Han filmar till sig en straff som dessutom inte är en straff (utanför straffområdet) och så har han stake att påstå att Mallenco inte borde döma matcher av denna storlek. Well, då hade du inte fått din påhittade straff Cristiano. Hur ska han ha det? Som sagt: butthurt och dålig förlorare.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-03-24 00:16
Måste tyvärr säga att jag är väldigt besviken på Neymar. Jag förstår inte varför han fick starta, kanske var det styrelsen som sa till Tata att Neymar måste starta i El Clásico för publiciteten..?

I Brasilien gick det bra att stå och dribbla med bollen och försöka bjuda på lite show, här i Europa och framförallt i dessa viktiga matcher kan man inte hålla på så. Han tappar bollen gång efter gång vilket leder till farliga omställningar.

Han har talang och kan bli väldigt bra med tiden, men han måste lära sig spela lagfotboll. Han måste lära sig att fatta rätt beslut. OCH han måste bli mer bestämd framför mål, precis som när han spelar för landslaget.

Jag vill säga att det var tjänstefel av Tata att bänka Pedro och starta med Ney, men jag är inte säker på att det var Tatas beslut, tyvärr.

Hursomhelst, vi vann denna otroligt viktiga El Clásico, trots dåligt försvarsspel och lite trögt spel. Det är oerhört starkt. Nu väntar en lång, härlig läsning på diverse forum på SF.

3-4 på Santiago BernaLEO! Visca el Barca!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-24 00:15
@LeoMessi:

Bästa hemsidan.. Alla ligor, Cl, HD.. Slippa ladda.. dun streamar rakt av..

Spara den.. Har du den här hemsidan behöver du inte nes en TV.
Barcelona Blaugrana91
2014-03-24 00:13
B-Guden

Trots världens sämsta försvar....är vi uppenbarligen ändå bättre än Real Madrid, så ekvationen går fortfarande inte ihop.

Men jag håller med i sommar måste vi köpa minst en mittback av klass.
Barcelona Andresito
2014-03-24 00:12
En till. Möjligtvis den bästa också :)
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Jag är som Batman i Gotham. Jag finns i Jönköping men man hittar mig inte. ;)
Neymar11
Stämplade Sergio en liggandes pepe över huvudet? Visst man unnar pepe det värsta i livet Men att vi ska bete oss lika svinigt är inte okej
Barcelona Blaugrana91
2014-03-24 00:11
För att spinna vidare på CL, jag ser oss helt klart som en av huvudfavoriterna, Bayern är såklart störst favorit, men sen tycker jag det är vi.

Vi har bevisat att vi är som bäst i stora matcher, vi höjer oss något otroligt.
Real däremot krossar något bottenlag och får hybris, sen så fort dem möter ett bättre lag så åker dem på stryk. Dem har i princip haft problem mot samtliga lag dem mött som kan anses som bättre lag.

Jag sticker ut hakan och säger att vi kan vinna CL om vi fortsätter presentera så här i viktiga matcher. Lägg till att Messi börjar gå mot toppformen.

Sen gör det helt ärligt inte så mycket om vi inte skulle vinna ligan, vi har bevisat att vi är bättre än Real, förlorar vi ligan är det vårt eget fel och då har vi förlorat den på att vi har haft problem med motivationen mot sämre lag.

Men nu jävlar är vi med i racet igen och nu hoppas jag laget gör ett ordentligt försök att vinna samtliga matcher sim är kvar, då vinner vi ligan också.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-24 00:10
@NoGo™:

Rekordet jag snackat om under kvällen är ju att han nu är den som gjort flest mål någonsin i El Clasicon! Sen att han slog rekord med sitt hattrick var bara en bonus ;)
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-24 00:09
Pique: "Ronaldo crying again? A shame after such a great game. If we look at all actions individually. His penalty was outside the area..."

hahaha KUNGLIG Pique !
Barcelona Andresito
2014-03-24 00:08
Någon som ville ha wallpapers från dagens match (ursäkta länkarna)

http://media2.fcbarcelona.com/media/asset_publics/resources/000/092/083/original/2014-03-23_MADRID-BARCELONA_26-Optimized.v1395615173.JPG

http://media3.fcbarcelona.com/media/asset_publics/resources/000/092/090/original/2014-03-23_MADRID-BARCELONA_33-Optimized.v1395615208.JPG

http://media4.fcbarcelona.com/media/asset_publics/resources/000/092/091/original/2014-03-23_MADRID-BARCELONA_34-Optimized.v1395615213.JPG

http://media1.fcbarcelona.com/media/asset_publics/resources/000/092/106/original/2014-03-23_MADRID-BARCELONA_48-Optimized.v1395615303.JPG

http://media3.fcbarcelona.com/media/asset_publics/resources/000/092/107/original/2014-03-23_MADRID-BARCELONA_49-Optimized.v1395615308.JPG
Barcelona LeoMessi
Kan någon länka där man kunde streama matchen? Dvs så man slipper ladda ner, skulle uppskatta det väldigt mycket!!
Barcelona Leo y Cesc
Messi's favorite victims outside Camp Nou (all comps):
- Real Madrid (12 goals)
- Atletico 8
- Santander, Mallorca, Zaragoza, Getafe all 7

Småmatchernas man? Ja om Madrid räknas som Zaragoza och Getafe så, hahaha.
Barcelona Júnior.
2014-03-24 00:07
Andresito

Tack! Har du fler högupplösta bilder? :)

Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
"Jag tycker att det han sa var konstigt. Martino har inte varit här i europa så länge och jag tror inte han heller förstår hur europeisk fotboll och hans egen klubb fungerar."

Ancelotti, slutet av augusti 20013

Ni får gärna länka om herr Bang-bang har uppdaterat sin åsikt!
Barcelona RonaldinhoGaucho!
Grande Puyol

du mer eller mindre säljer ditt supportra skap till barca för pengar.. vafan gör du här? dra till puertan
Barcelona B-Guden
@Blaugrana91:

För att vårt försvar kanske är det sämsta som någonsin spelat CL Kvartsfinal
Neymar11
Blaugrana91 Det är ju bara bra att vi inte är favoriter. Tar bort press och ger våra spelare mer motivation
Barcelona LeoMessi
2014-03-24 00:04
Har våra spelare någonsin kommit med såna patetiska uttalanden så som spelarna i Madrid alltid gör?
Barcelona MessiyoyO 10
Man måste ändå berömma Alba för ännu en grym match. Man ser skillnaden på våra ytterbackar och man ser att real väldigt ofta sökte sig till Alves kant för att mata inlägg. Det är från den kanten som de gör sina mål. Albas snabbhet gör otroligt mycket nytta. Ingen vågar utmana honom. Många avbryter sina löpningar pga att de vet att de inte kan vinna bollen i en duell med Alba. Det är raka motsatsen med Alves. Han är inte lika snabb och det blir inte bättre av att han har en hög utgångsposition. Tänk en Alba på högerkanten också. Paaaaah som Ray säger!
Barcelona Blaugrana91
För övrigt kollade FK "fergie time" där dem pratade om kvartarna i CL, och där håller man fast vid att Bayern och Real som blev utmanövrerat på hemmaplan av Barcelona fortfarande är favoriter...ingen logik.

Jag menar ser man på dem två matcher vi har mötts så blev det 2-1 på CN och 4-3 till oss på SB, totalt 6-4. Hade det varit dubbelmöte i CL hade vi gått vidare.

Förstår verkligen inte hur man kan hålla Real högre än oss, Bayern visst det förstår jag, men inte Real...
Annons: