/spanien/barcelona/forum/5941.aspx/spanien/barcelona/forum/5941.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-12-14 14:08
Ronaldinho the original (Barcelona) Märks tydligen att det är den här säsongen som räknas med tanke på hur hela Sverige resonerar:P
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2013-12-14 14:08
Någon som vet varför Wenger inte spelar med Özil idag....
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-14 14:05
David Luiz has agreed terms with Barça, according to Spanish TV Cuatro. What is left is finding a deal with Chelsea, they add.
Ronaldinho the original
2013-12-14 14:00
Om Kompany inte vore skadebenägen så skulle han vara mitt förstaval som mittbacks värvning.
Ronaldinho the original
2013-12-14 13:57
LeoMessi (Barcelona) Om man skulle räkna in den här säsongen så håller jag med men inte hela 2013.
Barcelona NoGo™
2013-12-14 13:56
Aguero vilken spelare alltså! KLASS!
Barcelona LeoMessi
2013-12-14 13:54
Ronaldinho the original (Barcelona) Aguero borde vara med när det snackas guldbollen!!
Barcelona Rambla~
2013-12-14 13:53
Nu kommer Arse få i sig.
Barcelona LeoMessi
2013-12-14 13:53
Minns att Wenger grät ut i media när Barcelona hade tydligen knutit till sig två talanger och anklagade dom för talangstöld. Visade sig att dom endast hade provspelat för Arsenal och inget mer.
Ronaldinho the original
2013-12-14 13:52
OT Vilket mål från Kung Aguero!!
Barcelona LeoMessi
2013-12-14 13:50
Skräll att det är Arsenal som tycks ha knutit till Sanabria! Är det någon jävla spelare från la masia dom inte försöker sno? Varför har dom ens en akademi då dom verkar förlita sig mer på att vi utvecklar talanger? Arsenal bra ungdomsakademi? My ass...
Barcelona Bästelona
2013-12-14 13:47
Den här matchen var den absolut bästa vi hade säsongen 08/09, enligt mig.

Kolla Xavi, herregud, saknar den gamle gode Xavi...
Rafa... saknad som fan...
Puyol, när Valdes räddar en boll så applåderar han och ser ut som att han vänder sig mot publiken för att få dom att applådera.
Henry,Eto,Messi....

#Tbt
Ronaldinho the original
2013-12-14 13:34
NoGo™ (Barcelona) Tack! :)
Barcelona NoGo™
2013-12-14 13:32
@Ronaldinho the original:

Var ju snack om att han var typ klar för Roma men hittade detta idag.

Arsenal will meet with Barcelona and Barcelona B forward Toni Sanabria (17) in the next week to close a deal on the Paraguayan. [mirror]
Ronaldinho the original
2013-12-14 13:29
Är Sanabria klar för Roma eller Arsenal?
Barcelona LeoMessi
2013-12-14 12:38
Gud vad jag hoppas att bartra får starta idag, han är den snabbaste av våra backar och det kan behövas mot ett fartfyllt Villarreal. Vilken mittback har gjort flest mål i cl? Pique ligger hyfsat till om jag minns rätt. Lustiga med Pique är att han lyckas se så jäkla klumpig ut men ändå är han ett riktigt hot framåt när han hänger med i anfallen. Vill gärna se han och bartra idag men jag tror att Puyol startar idag.
Barcelona Canaletes
2013-12-14 11:46
mm, det har säkert hjälpt till mycket. Men jag noterade det här innan programmet kom ut.
Minns att jag läste något för längesen att katalaner förknippades med polacker innan av någon anledning
-
Hittade nu efter googling. Ni kan använda translate så får ni typ veta varför. För lång o översätta och mitt huvud är lite seg nu på morgonen.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-14 11:43
Abbe.

Vilket jobb dom har lagt ner. Banderollen är sjukt snygg!
Barcelona Abbe.
2013-12-14 11:27
@H.Alavi - Magico!:
Det var den polska penyan som satte upp den banderollen igår för att visa sin kärlek till klubben. Länktips! Canaletes Haha, intresset för Barça i Polen har väl växt i takt med Crackòvia och Polònia.
Barcelona Canaletes
2013-12-14 11:27
Polacker också som lagt/gjort den.

Alltså är Barca stora i Polen eller?
Har på senaste åren sett forums o det etc med mycket polsk innehåll eller förknippat med Polen.
Barcelona AndreD
2013-12-14 11:25
Sjukt att man är mer nervös inför elvan än matchen. Vet inte vad jag gör om Cesc spelar som anfallare....
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-14 11:18
Just nu har Barcelona lagt upp en fet banderoll på långsidan med texten "tots units fem forca" som på svenska betyder "tillsammans är vi starka".

Länktips!

---

Enligt AS har Barcelona och Andrés Iniesta närmare en överenskommelse. Allting bör vara klart innan nästa torsdag enligt tidningen. Goda nyheter!
Barcelona LeoMessi
2013-12-14 11:17
Jah tyckte att förra säsongen överglänsta Alba Dani Alves när det kom till det offensiva. Men visst, vill man ha lite mer defensivt så väljer man Adriano. Hahaha helt sjukt att man snackar om Adriano som en defensiv ytterback!
Barcelona Barieta
2013-12-14 11:03
I dagsläget ser jag hellre Adriano än Alba, vänsterkanten blir då lite mer defensiivt lagd gentemot högerkanten där Alves springer upp och ner.

Med Adriano på plan så fylls tomhålet lite grann som Abidal lämna efter sig. Med Alba på plan däremot blir det för obalanserat tycker jag.
Barcelona the cameroonians
2013-12-14 10:32
While injured couple of weeks ago, Iniesta has been working with Ricart, physical coach whose contract wasn't renewed past summer. [latdp]

Uppenbart att en del spelare inte är helt tillfreds med det läkarteam klubben erbjuder.

Visst var det så att det fanns ett rykte som sa att Iniesta inte ville förnya sitt kontrakt om inte klubben knöt till sig Ricart(?).

Skönt att klubben i alla fall inte stoppat deras samarbete denna gången, hoppas bara att Iniesta inte fått betala ur egen ficka (även om han så klart har råd).

Alla dessa skador oroar helt klart.
Okej, försäsongne var inte optimal med tränarbyte och komprimerad tid, men det är uppenbart att alla rotationer från Tata inte varit tillräckligt för att hålla spelarna på en godkänd fitnessnivå.

Vi får hoppas att den värsta tiden är förbi i alla fall.
Barcelona LeoMessi
2013-12-14 09:58
Tror att många här underskattar Alba ganska ordentligt. Om ni frågar mig så är han bättre än Adriano, att sen Alba kan vara en dramaqueen är en annan sak. Jo Adriano har bättre skott och lite bättre defensiv. Men när träffade han målet sist? Känns som hans skott kommer längre och längre bort från mål! Jag själv tycker att Alba är mycket bättre i det offensiva, han överlappar oftare, är bra i kombinationsspelet och han drar på djupledslöpningar oftare, helt enkelt farligare. Adriano är bra offensivt, inte lika bra dock men han kompenserar det med att vara duktigare defensivt.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-14 09:34
Messi had a new test postponed until tomorrow. He felt good and wanted a more intense training to then see tomorrow how he reacts to it [as]
Barcelona B-Guden
2013-12-14 09:05
Jag skulle också sätta Adriano för Albs, han bäätre passninsspelare bätrre teknik bättre på små ytor, bättre målgörare och poängspelare enda alba är bättre på är snabbheten
Däremot skulle jag aldrig byta ut busquet intr heller värva augero

Skriver på telefon därav felen
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-12-14 08:57
En värvning är inte bara bra för en position i spelet utan en bra värvning brukar oftast generera till att de andra får en helt ny kraft och självförtroende i spelet blir bättre. Ett exempel är bara att kolla på Arsenal. I princip samma lag som tidigare då man inte frukta dem alls. Sen pang, özil för 400m sen spelar alla helt plötsligt bättre. Nej fyfan va jag längtar till köpet av en riktigt bra mittback. Kommer göra laget riktigt gott
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-14 08:55
Vänsterbacken förstås.
Annons: