/spanien/barcelona/forum/594.aspx/spanien/barcelona/forum/594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-12 14:22
Ingen jävla remontada mot Juve nu. Orkar inte se min klubb åka med 10-0 mot Bayern sen. Vi för dåliga för slutspel i CL denna säsong pga en usel bredd o tränare. Vila spelare mot Juve i returen o försök på ligan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
2017-04-12 14:17
Dubbelmötet är inte kört på långa vägar. Vi skapade trots allt ett antal heta chanser igår och borde ha gjort minst 1. Vi kommer att få våra chanser i returen, Juventus försvar var inte så bra som jag hade förväntat mig. Det gäller för spelarna att sticka på djupet när Iniesta och Messi får bollen, inte stå stilla. Såhär hade jag velat ställa upp i returen; Ter Stegen - Roberto, Pique, Umtiti, Alba - Messi, Iniesta, Busquets, Neymar - Alcacer, Suarez Detta förutsatt att alla spelarna jobbar hem och springer för varandra.
Barcelona Ribohn Fan
2017-04-12 14:06
Pluss La Liga, VM för klubblag och Spanska cupen vinst 2016. Kan det bli värre!
Barcelona Thierry Henry
2017-04-12 14:05
@LennyRomario:

Helt värdelös liknelse. Först och främst är det inte några minutet kvar på mötet. Det är halvlek och vi ska spela returen på nou camp. Vilket kan liknas med att du lämnat förfrsten, klockan har passerat middnat t och du är inne på krogen där brudarna redan är psckade och lössläppta. Jag får med tjejer 9 gånger av 10 från krogen. Inte på förfrsten. En strategi man utvecklat då man vill stanna ute med gubbarna så länge som möjligt först och främst. Men även för att tjejerna är mer medgörliga ute på krogen pga sån enkel fakta som att förfesten mer är till för lättsam uppvaktning av andra könet och mer för socialt umgänge och dricka sig full och förbereda sig för huvud evenemanget senare på kvällen. Väll ute på krogen är folk på jakt det är då man ska lägga in stöten

Detsamma gäller när man avslutar på hemmaplan i fotboll. Den gamla damen har vägts, hon har mätts. Nu ska vi se hur hon står emot världens bästa offensiv på ett kokande camp nou. Du måste allvarligt talat inte kunna ett jotta om fotboll om du på allvar inte tror vi kan rubba juve på hemmaplan. Vi kanske inte vänder på mötet helt. Men jag är helt övertygad om att våra spelare har kapaciteten att vända mötet och att dom åtminstonde kommer väcka mötet till liv igen i andra halvlek. Vi kommer va där och taffsa den gamla damen under kjolen så att säga. Hon kommer charmas hon kommer vackla. Och vi har iaf 10% chans att hon följer med oss hem!

Får vi ett tidigt mål och direkt bildar ett kompakt tryck för ett andra så vet både dom och vi va vi har kapacitet till. Dom ommer bli osäkra vackla och vår undividuella och teckniska överlägsenhet kommer göra processen kort med dom. Precis som den gjorde mot psg. Deras chans är att hålla diciplinen och följa sin taktik matchen igenom oavsett vad.

Lucho må vara envis som en åsna och göra väldigt många uppenbara fel många gånger. Man han har ett fint track record i dubbelmöten på att se vad han gjort för fel och göra kontra taktiska drag gentemot motståndarens tillretyr matchen om det gick åt skogen i första. Så jag är övertygad om att vi kommer få se en ny formation, ny taktik och helt nytt sätt vi tar oss an Juve i returen. Så får vi se om det räcker eller inte.
2017-04-12 13:52
Trippeln 2015 kan vara det värsta som hänt denna klubben på bra många år. Sjukt egentligen.
Barcelona Barca Barca
2017-04-12 13:51
Ska man se det hela ur en annan perspektiv och synvinkel, så är det mest intressanta såhär dagen efter, att jag inte sett så mycket av "förnedra barca/ barca kassa/ barcas storhetstid/ Barca suger" Statusar på Facebook som jag såg efter 4-0 matchen mot PSG. Det känns ganska skönt att vi har efter den bragdvändningen mot PSG satt skräck i alla Barca hatare runt om i världen. Ingen har faktis räknat ut oss.

Men ska jag vara realistisk så tror jag inte att vi kan göra ännu en vändning, inte mot Juve med ett försvar ihop gjutet där Buffon, Bonucci och Cheillini spelat i många år. Juventus är inte som PSG, italienarna skiter fullständigt i charmen, dom kommer grisa till det tio gånger mer än PSG. PSG försökte spela av matchen mot oss, det kommer Juve aldrig göra, maskningar, filmningar och gris fotboll kommer vänta på Camp Nou likt Inter 2010.
Barcelona Imzon #5 Busquets
2017-04-12 13:45
LE borde lämna jobbet idag, har han inte gjort det ännu så hoppas jag innerligt att han överväger det och gör det till imorgon. Det skulle inte vara mer än rättvist att en ny tränare får komma in och börja jobba med laget.
LE taktiska missar gällande spelare och rotationer är inget annat än ren galenskap. Jag förstår spelare som D Suarez och Andre Gomes (till viss del också Arda Turan). Hur kul är det att hela tiden få en ny position att bemästra?
Sen att han återigen inte lyckas steppa upp laget inför en CL match är bara bedrövligt, det ska inte hända på den här nivån.

Iniesta är och kommer alltid att förbli en legend för mig men det är fullkomligt idiotiskt av LE att starta en match av den här digniteten med Iniesta. Han fick samma möjlighet i första matchen mot PSG och var i den matchen också fullständigt värdelös rent defensivt.
Iniesta bör spela sista 35-40 min av en match om det finns behov av att förändra spelbilden.

Barcelona Barca4life98
2017-04-12 13:27
Jussi Jag tycker att anfallarna börjar bli ett problem för resten av laget. När Messi och Suarez allt som oftast vägrar att jobba i försvarsspelet så påverkar ju det mycket. De behöver inte pressa så jäkla mycket men de kan falla ner och ligga på rätt sida bollen. Att försvara 8 vs 10 funkar inte i dagens fotboll. Vi får inte tag i bollen tillräckligt fort längre.
Barcelona Treyh
2017-04-12 13:19
Jag vill inte skylla på nått och komma med ursäkter. Laget var under isen igår och Juventus förtjänade att vinna stort. Grattis Juve till det avancemanget.

En sak jag dock tänkte på var hur mycket situationen med Dortumund och vår föredetta spelare Marc Bartra och hur det påverkade laget. Ifall spelarna fick veta, precis innan match att Marc Bartra (som alla i laget känner, är på sjukhus efter ett fucking explosion vid spelarbussen. Och sedan inte får reda på så mycket mer. Med tanke på allt som hänt på sistone i Sverige... det lär påverkar alla människor.

Samma sak när Vidal fick foten helt söndervriden bara några dagar innan matchen mot PSG i Paris. Busquet gick ut och sa att fotbollen är inte är viktig när sånt här händer.

Jag kunde ser redan de första minuterna att något inte stämde, i bägge matcherna. Laget var helt osynkad och många spelarna var "inte där" med tanken. Mycket är på grund av våran tränare men jag tror saker som händer utåt påverkar lika mycket.

Aja det är som det är. Det enda jag begär är att spelarna sliter och kämpa i 90+ i returmötet för fansen. Vi kommer inte går vidare men jag hoppas att spelarna kan åka ut ur turneringen med hedern i behåll, oavsett hur jävla inkompetent Luis Enrique är. Dessutom att han inte har motivation längre gör inte saken bättre.

Luis Enrique som sa att han aldrig hade förberett sig en match lika mycket som han gjorde mot PSG i den historiska vändingen. Det säger väl allt? Du är tränare för FC BARCELONA och du menar att du inte förbereder alla matcher på samma sätt alltså?! Säg upp dig för fan. Det här är inte Mcdonalds där man kan jobbar på halvfart och ändå klarar jobbet. Du är tränare för FC Barcelona och ska brinna för jobbet, annars kan du fucking säga upp dig! Hur många miljoner fans runtom i hela världen litar på att du ska göra ditt jobb?!
Barcelona Kröjjff
2017-04-12 13:14
Om man nu förutspått att matchen igår skulle stå mellan världens bästa anfall respektive försvar och det sedan slutade med en 3 - 0 seger till försvarssidan ifråga, kan man väl knappast som Soko göra anspråk på att ha rätt "till punkt och pricka"?
Barcelona Iniesta70.
2017-04-12 13:13
De två senaste matcherna som mitt kära FCB har lirat(Malaga å Juventus) så har mitt "frikort" blivit övertrumfat av min käraste, pga att hon måste jobba. Jo, så är det. Hennes sketna stege slog min kåk. Så, igår stod man där och försöker slå sitt personbästa i jonglering med både ungar o jyckar. Då ska ni veta att med solen i ryggen och tungan rätt i mun så kanske jag klarar av att trixar till åtta med mina träben nerstoppade i ett par klassiska Copa Mundial, på en bra dag vill säga. Nää, med ungarna hängandes i den ena armen och jyckarna nafsandes i den andra så fick jag såklart inte ens upp bolljäveln i luften. Det enda jag gjorde var att irra omkring och dela ut mutor och hot. Fick dra till vita lögner lika långa som sjumilaskogen om att " om man inte somnar innan 20.45 så kommer inte påskharen" Funkade hyfsat. 20.47 var det tyst i rummen. Jyckarna rastade sig själva på verandan. Så, 20.47 så tvåfotare jag mig fram till soffan med min utportionerade öl-kvot som "chefen" så givmilt resonerat sig fram till var lämpligast för "herrn" i huset, en Samuel Adams per halvlek. Den där jävla öl-kvoten spräckte jag redan under första tjugo. Sen dubblade jag den innan 70:e minuten. Fan va irriterad jag var under matchen. Fan va rosenrasande man va efter matchen! Allt jävla slit o släp man stressat sig igenom för att få se sitt kära lag ännu en gång rasa ihop som ett taskigt bygge av kappla-stavar. Min första reaktion efter matchen var ju att släpa med mig Lie-mannen och åka på Barcelona turné och hemsöka vissa adresser. Men sen fick man ta den obligatoriska "CL bortamatch-slutspels-fulwhiskeyn", en dubbel vill säga. Den dämpar kortsiktigt men löser ju inget långsiktigt. Nää, jag har inte lagt mig ner och börjat skriva köp o sälj listor. Jag har inte gett upp om guld, vare sig i ligan eller CL. Självklart så räknar jag med en djävulsk repris av senaste Remontadan vi gjorde mot fransyskan. Nu är det bara att bita ihop och visa att vi är av det rätta virket. Inga jäkla maräng fasoner. Nu ser vi till att "huller om bullra" oss fram till guldmedaljerna. Jag ger inte upp förens den sista Copa Mundiala dubbelknuten lossnat!
Barcelona Amo.38
2017-04-12 13:11
För det kommer bli så jävla mycket bättre när den hära idiot ledningen utser Unzue (Who?) som tränare.... Jag bojkottar den här skiten fram tills nästa presidentval, kan slå vad om att dom röstar så jävla korkat igen.
Barcelona Davids3
2017-04-12 13:05
Nu när jag tänker efter, så undrar jag om det inte hade varit bättre och mer hedervärt om vi hade vunnit mot PSG med typ 5-1 och åkt ut med huvudet uppe. Så slipper vi skämma ut oss igen. Till returmötet mot PSG så talade man om hopp. Vissa hade hopp, de flesta andra hade inte. Jag var en av de som hade hopp. Nu tänker jag inte på hopp, utan nu vill jag överhuvudtaget inte att vi vänder på hemmaplan. Det får räcka nu, det är inte kul längre. Vi kan inte leva på MSN år in och år ut. Mycket behöver förändras efter säsongens slut. Och någon får kidnappa hit Thiago, om det inte går att köpa honom.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-04-12 12:52
@Barca4life98:

Det är väl knappast anfallet som är problemet? Det är försvaret och mittfältet!
Barcelona Treyh
2017-04-12 12:52
@El Pistolero #9:
Men men.. han har Barca-DNA och kan klubben utantill... Edit: Tänk ifall Zidane skulle sluta som tränare i Real Madrid i slutet av säsongen. Inte fan hade Real Madrid ens övervägt anställa hans assisterande, som ingen i fotbollsvärlden vet vem det är.
Barcelona Caz
2017-04-12 12:51
Matcher som igår förstår man varför Suarez har fler assists än Messi denna säsongen för när Messi spelar fram Suarez och Ney blir det många missar, däremot när Messi blir framspelad av dessa två gör han oftast det mesta av det. Det som frustrerar är att mot PSG speglade resultatet matchbilden, igår känner jag inte samma sak. Fanns flera lägen att straffa Juventus men det var bara Messi som lyckades skapa oreda samt att Juventus straffade misstagen på ett väldigt bra sätt.
2017-04-12 12:41
ARGENTINA håller på att landa Sampaoli. Vi håller på att landa Unzuäääeee...
Barcelona Soko
2017-04-12 12:28
Allt jag tidigare skrivit om Barca och denna match blev sant från punkt till pricka . 

- Världens bästa anfall mot världens bästa försvar 0-3 . 
- Vi fick se en match mellan pojkar och män. 
- När inte ens bottenlag har längre respekt för oss så förstår man allt
- Juve behöver inte ha kvicka kontring spelare, mot oss behövs det bara spelare, det kan vara en division 5 spelare,  vi har ju inget försvar, det är autobahn.  Sen räcker det med en hörna och våra smurfarna är maktlösa. 
- Vi har äran att se de mest naiva och barnsliga Barcelona på 2000 talet.  Totalt genomlästa och bortblåsta.  
 - Grunden till framgång idag ligger på försvar och lagspel och inte på individuella prestationer.
- Vilken överkörning och förödmjukning vi återigen fick se . 
- Barcelona överlägset mwst organiserade laget i topp 5 ligor.  
- Vi har inga grovjobbare bara lallare i laget. 
- Iniesta bör lägga skorna på hyllan och bli ihågkommen sin Xavi annars kommer han skämma ut sig resten av karriären. Vilken svag och mjuk spelare som av bomull .
- Vi har blivit mer förödmjukade denna säsong än vi blivit totalt på 15 år. 
- Neymar kunde lika gärna låna assisterande flagga  för han var mer på linjen  än domaren (Även Messi i första) . Men visst är jag troll för att har rätt om Neymar. Med åren blir han allt sämre och sämre Pojken som aldrig växer.  . Han kan vara göra mål mot lag som ger upp och spelar naivt mot oss och när vi leder med 4-0 så han kan göra en påfyllningsmål. Hade Neymar spelat mot Barcelona då skulle han varit bäst i världen. 
- Messi fick i alla fall fixa 2 jätte chanser till Iniesta och Suarez men dessa som så många gånger tidigare missade, allt enligt Barcelonas recept.  
- Suarez bränner och bränner.  Kanske rädd för Chielini som å andra sidan kan göra  mål .
-  - Sämsta bortalag fotbollen skådat. Spelar ingen roll om det är botten eller topplag vi möter..Överkörda och utklassade av i tur och ordning City , PSG och Juve . och i ligan av Deportivo Celta Malaga.  
- Vilken tur att Higuain varit kass annars hade det blivit tennissiffror.
- Det försvar spel vi bjuder går inte att se i en division 3 nivå i Sverige
- Vi skrattar åt Khedira, Pjanic; Mandzukic men ser inte vad vi har i våran hönsgård. 
- Vi ligger under med 2-0 är överkörda och direkt i andra kommer in vår hjälte Gomes för att vända matchen. Ska man skratta eller gråta? Han är totalt orienterad. 
- Man önskar att vi aldrig vann över PSG.  De var värda CL mycket mera än oss. Nu kommer vi bli förbannade för en långt tid framåt . och det märks på ligan och ny utklassning som  resultat av detta.  

- R.I.P Tiki-Taka 

Barcelona Barca4life98
2017-04-12 12:25
Jag ser det såhär, MSN måste splittras om inte en av Messi eller Suarez agerar som en riktig högerytter. Vi måste tillbaka till grunderna och spela ett vanligt 4-3-3 igen. Sidbe och Mendy från Monaco hade jag köpt in som ytterbackar. Dom är fysiskt starka och bra framåt. Lite Umtiti över de känns det som. Sen har jag funderat på om Suarez kanske borde lämna snart. Han är en av mina favoriter men jag personligen hade velat se Griezmann spela ute till höger. Neymar till vänster och Messi i mitten. Om vi ska återgå till att få mer kontroll så funkar det inte med både Suarez och Neymar. De slarvar bort för många bollar. I stort sätt ska dessa in; • Sidbe • Mendy • Verratti • Nainggolan/N'zonzi
Barcelona Kröjjff
2017-04-12 11:55
Om man som vissa vill sälja ut i stort sett hela laget, så kanske det är lika bra att byta klubb. Ledningen med glasögonormen i spetsen däremot, kan gå till Real Madrid vad mig anbelangar och dra ned dem i den kvicksand de bygger sitt luftslott på.
Oaner
2017-04-12 11:39
Det räcker med att starta nya konton nu. IP-spärr.

/mod
Barcelona Blaugrana91
2017-04-12 11:26
[QUOTE=Oaner]Så blir det när man släpper Thiago i förmån för Cesc.....hatar Rosell och Bartomeu....PUTA DI MADDRE! [/QUOTE] Fast i det fallet får du ju även kritisera Pep som var den som ville ha cesc till klubben. Ledningen kan däremot helt klart beskyllas i fallet Thiago...
Barcelona tikitaka
2017-04-12 11:17
hola culers, argumenterar med en polare just nu kring domarbeslut o la liga. någon snäll själ som skulle kunna länka artikeln som handlar om just hur domarbeslutet påverkat ligatabellen. tror det var sport eller mundo som publicerade den för ett par månader sedan. all annan bevisning är även uppskattat :)
Barcelona wallmannen
2017-04-12 11:11
Noterar att många vill göra sig av med Masken och Sergi Roberto. Jag gillar de spelarna och vill att de ska vara kvar. Det händer att de gör misstag under matcherna, visst, men jag känner att de alltid gör sitt yttersta under matcherna, till skillnad mot andra spelare i laget där jag inte får samma känsla. Givetvis en väldigt subjektiv åsikt från min sida. De har absolut en plats i truppen med en tränare som har vett att utnyttja lagets kvaliteter. För övrigt, det är någonting med Neymar som skaver...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Lionel Messi n10
2017-04-12 11:06
Denna säsongen har sett ut såhär pga Enrique har inga nya idéer och hans främsta taktik där MSN löser det inte funkar alltid. Vårt mittfält är så segt och dåligt att Khedira& Pjanic såg riktigt bra ut där en Khedira för några år sen bara sprang som en kycklig utan huvud efter Barca spelare när vi hade Xavi&iniesta och Busquets.

Jag tycker att vi behöver en spelskicklig mittfältare som kan agera motor i vårt mittfält och driva det framåt för att göra jobbet lite enklare för anfallet, bästa köpet där enligt mig är Thiago för han kan Barca och han är just den typen av spelare. Högerbackplatsen är viktig också men jag kan nästan garantera får vi ett spelskickligt mittfält till nästa säsong och en tränare som inte tänker bara MSN så kommer vi vara tillbaks mark my words.
Barcelona grande jw
2017-04-12 11:02
"Barcelona ran 5.5 km less than they did in Paris against PSG" [mundodeportivo]
Barcelona Romelu Umtiti
2017-04-12 10:48
Utifrån ett framtidsperspektiv så är det sämsta som kan hända oss i dagsläget att vi tar någon titel denna säsong. Ett uttåg ur cl och ett ligasilver skulle ge ledningen en anledning att rensa i truppen, ge de en anledning att se vad dessa lunkande tumörer gör med vår kära klubb. Det enda vi kan göra är att acceptera att vi måste börja om från början, från grunden. Ett guld i cl eller ligan ändrar inte att vi underpresterar utan snarare döljer de värdelösa prestationerna vi bevittnat denna säsong, låter spelare som lett oss till denna situation gömma sig bakom titlar de absolut inte gjort sig förtjänta av. Jag är även rädd för att om vi mot all förmodan skulle vinna cl så kommer vi vara mätta nästa säsong med den nya tränaren vilket skulle vara en mardröm för alla parter. Tänk er en tränare med en långsiktig plan, som främjar intensiteten vi saknar, som kan få igång laget men får inte det för att de blev mätta på denna säsong. Hemsk tanke. Jag vill se oss vinna Cl och ligan helt överlägset som vi brukade, hungriga, med fungerande mittfält, med intensitet. Inte på detta sätt, på måfå, med ett lag där majoriteten underpresterar större delar av säsongen. Jag vill se oss vinna cl där spelare som Veratti och Thiago (pingar än en gång för Pjanic) varit tongivande under säsongen. Vill inte vinna Cl för att bara MSN presterat, där vi blir nya real och vinner cl pga tillfälligheter och där fotbollsvärlden tycker att vi varit oförtjänta vinsten. Jag vill se oss dominera, vara överlägsna och vara hungriga. Och detta mina vänner kommer vi inte kunna vara nästa år om det inte blir en rensning i truppen eller om vi rååååkar vinna cl eller ligan och spelarna blir mätta. Som många andra sagt hittills så måste vi släppa den här säsongen (satsa på cdr) och blicka frammåt till nästa säsong. Låta spelare som Messi hungra till sig lite till, svälta ännu mer. Låta de riktiga, blodtörstiga ledarna träda fram nästa säsong. Låta de visa de nya (framtida) spelarna att de valt rätt klubb trots tidigare års fiasko. Tror det kan vara mer nyttigt för oss än Att låta LE få dölja sitt fiasko bakom fler titlar. Jag har följt forumet under flera år men först nu insett hur man fixar ett nick och hur man gör för att få skriva av sig lite. Grunden till mitt nick är att jag älskar stora kraftfulla spelare. Älskat ROMELU Lukaku enda sedan Football Manager 2010 och varit helt trollbunden av Umtit enda sedan han först ryktades till oss. Så kraftfulla och graciösa spelare. Visca el Barca
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-12 10:43
Tycker att VI gör det ganska enkelt för oss när VI skriker efter mittfältsstjärnor som skall komma och rädda oss. Tror absolut inte att det är så enkelt eller att det behövs något så drastiska. Vi dramatiserar det hela till en överdrift. För att ta ett ex så är dubbelmötet psg så jävla självklart och så idiotiskt enkelt. Första mötet så är det inget lag vi ställer upp med, ingen springer för den andre och ingen samarbetar med den andra. Det var som att samtliga hade förberett sig på 11:a olika spelsätt. Retur mötet samlas hela truppen och drar för första gången åt samma håll. Visst hade vi inte något "spelkontroll" men vi var tvungna att ösa på och göra 6 mål. @Lion24 har varit inne på det så fint med alla grupperingar som har skett i laget. Det om något är absolut inte Barcelona. Familj känslan man hade i laget innan är bortblåst och ödmjukheten/respekten som spelarna/tränaren hade för varandra finns inte kvar. Vi behöver inte 2 mittfälts stjärnor Vi behöver inte 3 nya försvarare Vi behöver inte ha världsstjärnor på bänken Vi behöver ett lag som lämnar egot åt sidan och spelar för klubbmärket. Vi behöver splittra på grupperingarna och få in från dom egna leden. Titlar och resultat ska vara sekundärt närmaste tiden, vi måste hitta tillbaka till grundidén. Ingen utomstående spelare kan hjälpa oss med det.
Barcelona Treyh
2017-04-12 10:33
Även efter säsongen där vi åkte på 0-7 mot Bayern Munchen så ville ändå alla till oss. Frågar inte varför... Messi? Drömmen om tikitaka? 2000 talets mest framgångsrika lag? Jag tror Barcelona fortfarande är the Benchmark för fotbollen en tid framöver. Den dagen Messi lägger skorna på hyllan (Oh no) så kommer det inte bli lika attraktivt, även om Barcelona som klubb kommer leva vidare, precis som den alltid gjort. Men vem vill inte berätta för sina barnbarn i framtiden att de ha spelat med Lionel Messi? =) Well vi får hoppas på en revolution inom klubben. Men med dagens inkompetenta ledning har jag inga större förväntningar. Jag hoppas jag blir överraskad och att Messi sätter press på de. @Gabriel:
Oaner
2017-04-12 10:29
Som sagt en storrensning krävs i detta lag......

Masip
Mathieu
Digne
S Roberto
A Vidal
Rakitic
Rafinha
Turan
A Gomes
Paco

Alla dessa tio måste lämna....

Truppen hade sett ut på följande vis: