/spanien/barcelona/forum/5935.aspx/spanien/barcelona/forum/5935.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-01-03 18:46
Ä( Xaviesta ) (Barcelona) Nej vår liga är bäst! PUNKT SLUT! Haha nej men jag förstår vad du menar. Jag vågar inte föreställa mig hur jävla grym spanska ligan hade varit om dom hade haft råd att hålla kvar sina stjärnor! Då vågar jag påstå att man faktiskt garanterat hade kunnat säga att la liga är bättre! Man märkte att Fabregas hade lite problem att anpassa sig, han hade inte lika mycket yra och tid i Spanien som i PL.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-03 18:37
"Våra", "deras" :) Jag förstår om man identifierar sig med sitt lag, jag känner att det är min klubb och mitt Barca. Men att identifiera sig med en hel liga känns lite avigt. Alla ligor har sin charm och dom tillhör fotbollen i helhet. Varför räcker det inte där? Man kan inte säga att La Liga är bättre än PL. Bättre på vad? Däremot kan man förtydliga, den är mer teknisk tex. Å andra sidan är PL rikare och har bättre konkurrens internt. Å andra sidan är La Liga mer spelskickligt. Fast PL har bättre domare. Men La Liga är... osv. Den eviga liga-diskussionen som aldrig dör ut - en "bäst" måste utses annars får folk abstinens.
Barcelona KristoferDelija
2014-01-03 18:26
Alla underskattar La Ligas taktiska och defensiva förmåga. Trots att spanska lagen på flera utav de senaste säsongerna har släppt in MINST mål i europaspel.

Det alla verkar tröga och fatta är att det är just det taktiska och defensiva spelet Sapnien utvecklat fantastiskt bra och gjort La Liga till världens bästa liga.
La Liga och spansk fotboll har alltid haft den bästa offensiven i världen men hade problem att hitta en lika bar defensiv men nu har man hittat det och spanska tränararna har lärt sig det och det har gjort att La Liga är världens bästa liga idag.

Kolla bara vad Juan Mata och Cazorla säger, båda har sagt att det är klart mycket mindre taktik i Premier League och att La Liga är en svårare liga.

Kolla bara alla spanjorer som spelar i Premier League, Serie A och Bundesliga. Dom är stjärnorna i dessa ligor och dominerar TOTALT.

De säger ju att Serie A så mycket mer taktisk än alla andra ligor men det är den själva verket inte.
Callejon, Borja Valero, Obiang, Joaquin, Llorrente är dominanta offensiva stjärnor i Serie A.
Barcelona LeoMessi
2014-01-03 18:25
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat (Barcelona) Det enda dom är möjligtvis bättre på är fasta situationer. Men jag tycker att dom chansbryter väldigt ofta i PL, i la liga så brukar försvararna försöka sno bollen först och tackla som sista utväg.
Barcelona B-Guden
2014-01-03 18:18
Räcker med att säga att våra anfallare och offensiva mittfältare käkar upp deras också
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-03 17:52
@LeoMessi:

Spanska ligans dåliga försvar är en bortförklaring för att vifta bort Messis och Cristianos omänsklighet. Vi har alla sett vad de före detta la liga-spelarna gör i England... tyvärr kan man inte säga samma sak om de engelska i Spanien.
Barcelona LeoMessi
2014-01-03 17:25
Någon mer än jag som tror att det kommer att bli krig om Costa i sommar? Varenda PL klubb kommer att jaga honom och det kommer att komma bud som Atletico kommer få svårt att tacka nej till. Enda anledningen jag ser att Costa kan dea är för pengarna för det är inte så många lag han kan byta upp sig till med tanke på hur bra Atletico är nu.
Barcelona LeoMessi
2014-01-03 17:16
Är PL-lagens försvar bättre? Jag läste lite statistik på matchcenter (app) och såg följande: Laget som har släppt in minst mål i la liga har släppt in 11 mål och dom som har släppt in först har släppt in 40. I PL så så är det 18 mål och 42 mål. Statistik kanske inte alltid talar sanning men det känna som att många lag där släpper in minst lika många mål som lagen i la liga om inte fler.
Barcelona enkos
2014-01-03 16:29
B-Guden

Bra där, då finns chans att Messi ändå är med i truppen mot Elche och redo att hoppa in runt 70 minut ..
Barcelona B-Guden
2014-01-03 16:25
@enkos:

Ja minst 1 imorgon men förmodligen både idag och imorgon
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-01-03 16:24
LeoMessi Jag tycker allmänt att Sanches och Pedro lyft sig när det är rätt balans. Det vore tjänstefel att lira Alves när vi har en hemmamatch mot Elche, inget illa mot Elche som säkert kommer stå upp bra men vi behöver Alves mot Atm och deras omställningar. Sen glädjs jag otroligt åt Pedros utvecklingen, han ska ta för sig för när han gör det är han fan ett orosmoment där han skapar kaos med sitt rörelsemönster. Men för att detta ska hålla i sig krävs det att bollarna kommer fram, att Fabbe forsätter spela på mittfältet så att balansen inte rubbas. Bästa nyheten på länge måste ju vara Messis comeback bilder! Nya året har börjat bra!
Barcelona LeoMessi
2014-01-03 16:09
Är det bara jag som tycker att Alexis har presterat bättre sedan han började spela på högerkanten? Känns som att han har spelat där oftare den här säsongen än förra, pedro börjar hålla sig mer till vänster. Nu byter ju dom så klart positioner under matchens gång.
Barcelona enkos
2014-01-03 16:08
Har Barcelona fler träningar innan Elche matchen?
Ronaldinho the original
2014-01-03 16:03
Visste ni att Pedro har skjutit 14 skott på mål i ligan och 10 av dom har resulterat i mål. Unbelievable! Vår bästa avslutare den här säsongen Messi har 8 mål på 27 skott på mål Neymar har 6 mål på 18 skott på mål Alexis har 8 mål på 16 skott på mål Fabregas har 7 mål på 15 skott på mål Källa: Barcelonas officiella hemsida. Ska också sägas att Messi har varit urform den här säsongen pga skador annars så vet vi vem som är effektivast.
Barcelona enkos
2014-01-03 15:40
Hoppas Messi nu slipper fler skador och gör massa mål och assist. Jag skulle inte klara av en skada till av honom...
Barcelona NoGo™
2014-01-03 15:36
Japp Alves står på 4 gula, kanske läge att spela Montoya mot Elche. Onödigt att riskera imo.
Barcelona the cameroonians
2014-01-03 15:29
Alves har väl 4 gula tror jag.
Ronaldinho the original
2014-01-03 14:29
Om Felipe, juanfran , Koke eller Arda får gul kort mot Malaga så blir dom avstängda mot oss. Jipii! Finns det några av våra spelare som kan bli avstängda vid gul kort mot Elche?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-03 13:48
Haha kul att det står FC Barcelona som klubb under "Seniorklubbar" när man kollar Ter Stegens profil på Wikipedia...
Barcelona LeoMessi
2014-01-03 13:44
Ska bli spännande med en lång målvakt för en gångs skull! En som kan dominera luftrummet! Kommer vara nyttigt vid fasta situationer. Valdes är ju typ 183 cm, vilket är kort för en målvakt men ändå är han riktigt bra i luftrummet, enligt mig iaf:P
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-03 13:07
Neuer (Bayern Munich) : "There is no doubt about it that Ter Stegen is a great goalkeeper. He is a player with a big future ahead of him."

Neuer : "He is sensational. He is very agile and always knows how to deal with complicated situations. He is a superb shot-stopper."

Neuer : ""ter Stegen to Barcelona? I don't know whether he's ready to play for a team like Barcelona yet. That's a decision their technical staff will have to make." [as]
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-03 11:56
För er som inte tittade på träningen så blev det 4-4 i internmatchen. Messi gjorde tre mål & en assist för sitt lag. KUNG!
Barcelona Illusionista
2014-01-03 11:40
Messi ser ruggigt pigg ut! 2 mål sen jag börja kolla :P hahahaha
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-03 11:24
Apropå Ter Stegen har det till och med ryktats om en presskonferens idag. Men det känns långt borta. Hade varit fräckt och skönt dock. Fantastiskt med en sån supertalang i målet.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-03 11:21
Ännu en som skriver att Marc André Ter Stegen är vår nya målvakt. Det känns verkligen helt hundra just nu. Ian Abrahams (130 000 följare på Twitter, jobbar på talkSPORT) skriver denna tweet: "@BroadcastMoose: The new keeper at Barcelona is Marc-Andre ter Stegen"
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-03 11:08
15 000 personer på träningen. (Fullsatt)
Barcelona Lion24
2014-01-03 10:59
På länktips kan ni följa den öppna träningen.
Barcelona DM1982
2014-01-03 10:05
öppen träning idag klockan elva. går att följa på Youtube http://www.fcbarcelona.com/football/first-team/detail/article/open-doors-training-session-on-friday
Barcelona DM1982
2014-01-03 10:05
öppen träning idag klockan elva. går att följa på Youtube http://www.fcbarcelona.com/football/first-team/detail/article/open-doors-training-session-on-friday
Barcelona LeoMessi
2014-01-03 04:26
ForzaBlaugrana (Barcelona) Haha helvete vad sur han var där!
Annons: