/spanien/barcelona/forum/5932.aspx/spanien/barcelona/forum/5932.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2013-12-14 21:02
Varje gång motståndarna får hörna eller frispark utanför vårt straffområdet så blir jag rädd. Vi måste vara mästare på att släppa mål på fasta situationer..
Barcelona Andreas-
2013-12-14 21:02
Skamligt dåligt, varit så hela säsongen bortsett från spelet mot Celtic.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-14 21:01
Om vi tar ner CESC så spelar det inte någon roll. vi har redan hamnat inen dålig rytm DRA ÅT HELVETE FALSK 9A!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-14 21:00
Kom igen nu amatörer
Barcelona Vampíro
2013-12-14 21:00
Stökig markering av Bartra. Ut med Song och in med Tello nu så vi får ett ordentligt anfallsspel.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-12-14 20:59
YES! Helt välförtjänt. Vi får 1 hörna och 1 skott mot oss under hela matchen. Nu vet spelarna att det inte räcker att lalla runt.
Barcelona barasfsdg
Den va ju ute innan
Aléx
Jaha...nu parkerar vi spelarbussen igen då!
Ronaldinho the original
2013-12-14 20:58
Bartra.....
Barcelona LeoMessi
Dessa hörnor dödar oss!!! Vi har gott om tid att göra mål på.
Barcelona koeman92
Japp..
Barcelona .Andreas
1-1
2013-12-14 20:55
Kul fakta:

Flopparna Javier Portillo (Real Madrid) och Gai Assulin (FC Barcelona) gjorde varsitt mål i helgen på bortaplan. Slutresultat:

Alcorcón 0 - 2 Hércules
Barcelona Robért
2013-12-14 20:50
Positiv första halvlek i min mening. Presspelet verkar vara tillbaka ordentligt (hur många gånger vanns inte bollen tillbaka nästan direkt?) och med lite tur hade det kunnat vara både 2 och 3-0 i halvtid.

Villarreal har spelat otroligt defensivt vilket gör att anfallsspelet får lida en del, men det borde öppna upp sig i andra halvlek.

Men måste säga att det är imponerande vilken kontrol laget haft under första halvlek. Villarreal blir utspelade som bara den och ser knappast ut som ett topplag i ligan. Och då saknas Messi, Xavi och Alves...
Aléx
2013-12-14 20:50
Cmore visar Samu och Ronnies mål/anfall tillsammans, fotbollsporr...borde sändas kl 00:00 inatt istället. Vilka underbara spelare vi har haft.
Barcelona LeoMessi
2013-12-14 20:49
Är det bara jag som tycker att cesc är målfarligare som mittfältare?
2013-12-14 20:46
En sjukt tragikomisk sak hände precis!!

Om ni noterar min kommentar om Iniesta för några minuter sedan om hans usla insatser och att han bara sett snäll ut i reklamkampanjer senaste 7-8 månaderna. Well, nu under reklampausen dök en reklamfilm upp med Iniesta på min stream. Oh, the irony ... *facepalm*
Barcelona Andreas-
Ja, herregud. Precis så segt o tempofattigt som jag befarade. Det här är riktigt illa. Helt sjukt att det kan bli så här dåligt efter att ha varit så bra i veckan. In med Neymar i mitten o bort med Cesc, punkt slut.

Och kom för fan inte med snacket "vi leder ju". Vi ska vinna denna match 100 gånger av 100 i princip, det är knappt bra att vinna, det är bara något som anses givet. Att förlora däremot, det är en skam. Vi o Villarreal tävlar inte på samma nivå, försök inte ens intala er det. Man kan vinna med 4-0, och det är riktigt dåligt. Man kan också vinna med 1-0 mot samma lag o ändå är man riktigt nöjd. För dåligt tempo o en skitseg match.

Det funkar inte att jogga runt i nio matcher, även om man vinner, för att sen dra upp tempot i en match o sen jogga runt i nio till.
Barcelona Barcadinho.
Lite svagt att inte kunna göra spel mål efter ett så stort spel övertag-
Barcelona Leo y Cesc
2013-12-14 20:44
Trodde faktiskt Villareal skulle bjuda på motstånd men dom spelar som alla andra rädda motståndare.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2013-12-14 20:44
Vill se Cesc tillbaka på mittfältet och låta Neymar vara centerforward. Ut med Song och in med Pedro ganska tidigt in på andra halvlek. Sedan vill jag se Iniesta bytas ut mot Xavi, när han ska in beror på hur matchsituationen ser ut.
Barcelona LeoMessi
2013-12-14 20:43
Jag tycker att vi spelar långt ifrån dåligt om jag ska vara ärlig! Tempot är bra, spelar på så få touch som möjligt men problemet är att ingen hotar i djupet centralt, cesc ska inte vara där bara. Jag lider verkligen med honom, inte hans fel.
Barcelona enkos
2013-12-14 20:43
Busquets är utan tvekan världens bästa defensiva spelare, den hjärna han har har inte någon annan spelare och har aldrig haft..
Barcelona Blaugrana91
2013-12-14 20:42
Om Tata vill bli uppskattad av fansen igen så ser han till att flytta ner Cesc till mittfältet och sätta Neymar i anfallsrollen, fan tom vi som är "amatörer" ser det men inte Tata som ska föreställa tränare för världens största klubb.

Neymar gjorde hattrick i den rollen, att han inte spelar där idag är pinsamt nästan.
Var någon omröstning i Sport om Neymar skulle få spela nr 9 rollen, över 90% tyckte han skulle spela där, men inte Tata.....
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-12-14 20:42
Ärligt talat, när vi fick straff trodde jag Xavi skulle bytas in för att ta hand om straffen. Han tar ju allt...

Dåligt avslut av Alexis annars hade det varit 2-0 nu. Känns inte bra detta.

Slutligen, Cesc är KATASTROF, iaf som falsk nia.
Barcelona enkos
2013-12-14 20:41
Jag är ganska nöjd med första halvlek mot ett mycket fegt Villareal som parkerat bussen. Och mest är jag nöjd med spelarnas vilja och kämpa inte minst när man tappar bollen.. Med lite tur kunde Barcelona haft 2-0 om Sanches var lite snabbare..
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
Aguero 12 av 13 mål på ett tillslag. Alexis är en mittfältare i en anfallares roll. Jag förstår att han intr kan avsluta. Han gör så mycket mer för laget. Ut med Song in med Pedro. Flytta ner Cesc och låt neymar vara anfallare med Pedro på vänsterkanten.
Barcelona Neymessi
Nöjd med första halvan då jag tycker vi spelar hyfsat bra. Att Cesc som falsk 9a inte funkar blir än en gång bevisat. Tata varför?
Barcelona H.Alavi - Magico!
Jag tycker att vi försöker så gott vi kan. Det är Villarreal som har parkerat spelarbussen med fem mittfältare framför sin fyrbacklinje. Tråkigt att se av ett lag som har gått så bra hittills i La Liga.
Barcelona Leo y Cesc
Stabilt men fan ut med Song och sätt Cesc där och in med neymar i mitten och in med pedro på kanten. Helvete va trög Tata är.
Annons: