/spanien/barcelona/forum/5931.aspx/spanien/barcelona/forum/5931.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-05-01 11:50
Dani Alves has told his compatriots Alex, Thiago Silva, Marquinhos and Lucas Moura that he will join them at PSG next season. [md] Hoppas de stämmer! Nu är ju frågan, vem ska ersätta isf? Finns ju inte så många alternativ där ute eller. JuanFran kanske?
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-05-01 11:47
Courtois är världens bästa målvakt men blir nog väldigt svår att lösa med tanke på hans lite annorlunda situation. Tillhör alltså Chelsea, som med Mourinho i spetsen verkligen inte vill sälja till Barcelona. Det är väl framförallt Atlético och Chelsea det står mellan om var han kommer spela nästa säsong och längre fram. Sen är det klart att det inte går att säga emot om vi hostar upp utköpsklausulen, som är läskigt låg för en sådan klassmålvakt, och då är ju frågan om Courtois själv vill spela för oss. Just nu är Atlético några snäpp vassare men man kan ju hoppas att vår status som storklubb ändå är tillräckligt stark för att lyckas locka över honom. Om det är möjligt så välkomnar jag Courtois med öppna armar, vilken värvning det hade varit. Men Ter Stegen blir betydligt lättare att lösa och är också en mycket duktig målvakt, så jag blir nöjd med det också.
Barcelona NoGo™
2014-05-01 11:36
Image: Players will on Saturday wear a shirt with "Tito, Per Sermpre Etern" (Forever Eternal) on it #fcblive [fcb]

3
Barcelona Gabriel
2014-05-01 11:24
Luigi 25M€ för Courtois? Skojar du är det verkligen sant? Hmm, om det stämmer så vette katten om det inte är värt att lägga dom pengarna på honom och strunta i Ter Stegen. Jag gillar Ter Stegen och tror på honom, jag tycker det är det perfekta valet vi gör att värva honom men alltså, Courtois har verkligen imponerat på mig. Han är ju ett monster va fan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2014-05-01 11:14
Sport publicerar idag en artikel som handlar om Zubis avsikt att köpa in en riktig centerforward för att erbjuda alternativ till en falsk nia.

Profilen ska vara en spelare som kan tänka sig att spela andrafiol, är stark på huvudet och kan "agera som en katalysator när dynamiken i spelet behöver förändras".

Zubi är medveten om att denna spelare inte får kosta mycket pengar eftersom försvaret är den lagdel som måste prioriteras.

En spelare som, tydligen, passar in i profilen ska enligt tidningen vara Feyenoords italienare Graziano Pelle underbart namn). 28-åringen är 1.93 och bör kunna komma loss för cirka €5 miljoner.
Barcelona Barca Barca
2014-05-01 11:08
koeman92 Inlägget under var svaret på din fråga :)
Barcelona Barca Barca
2014-05-01 11:07
I början av laportas tid 2003 så tok kritiserades han och öven Rijkaard, folk här inne ville ha Hector cuper. Sen mot våren så blev det positivare stämning här inne och två säsongerna efter tok hyllades laporta och Rijkaard. Säsongen innan peps alltså 2007/08 så ville dom flesta här inne inklusive mig bli av med laporta och gänget...jag fick äta upp mina ord ;)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-01 11:05
@ElRaval:

Finns det en länk månne?
:)
Barcelona koeman92
2014-05-01 11:03
En nyfiken fråga.. eftersom jag skapade mitt konto 2011 så var jag inte här när Laporta var president. Brukade folk under hans tid härinne klaga på Laporta och hans ledning på samma sätt som de klagar på den nuvarande ledningen?
Barcelona ElRaval
2014-05-01 09:38
Haha klockrent uttalande av Marcelo, om det nu är på riktigt. Han sitter på en presskonf och säger skämtsamt att han är mest rädd för att möta Chelsea eftersom dom spelar "snabb anfallsfotboll och inte kommer parkera bussen framför mål" och försöker hålla minen, men brister sen tillsammans med Ronaldo ut i ett skratt. Haha man kan säga vad man vill om Real, men dom verkar ha kul i laget i alla fall.
Barcelona ElRaval
2014-05-01 08:59
@Rambla~:

Kanske låter konstigt, men jag vill inte ens att vi vinner.

Om vi vinner lär vi oss inte något och allt kommer flyta på som vanligt.

En vinst i ligan på grund av att övriga lag gör bort sig hade inte gjort mig glad. Det hade gjort mig glad om AIK hade vunnit på det sättet, men inte FC Barcelona.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-01 03:21
Hans utköpsklausul stämmer och den ligger bara på 25 miljoner euro. Vi borde gå för honom!

@Gabriel:

Barcelona Gabriel
2014-05-01 02:38
Missade kvällens match pga förselsedagsfirande till en vän, men sjukt kul att Atletico gick vidare. Hörde att Courtois var ett monster igen. Har innan varit helt ställd på att vi borde satsa på Ter Stegen, det är jag fortfarande, men man kan inte blunda för att Courtois just nu är bättre och kanske tom världens bästa målvakt. Någon nämnde att han har en utköpsklausul, vet någon om det stämmer och isåfall vad den ligger på? Inte kunnat hitta det själv.
2014-05-01 02:31
Leo Messi Jag hoppas det men det är svårt och tro på att Barca kommer bara värva klass spelare. Vi kommer köpa en chygrinski eller en Hleb minst och det garanterar jag. Bayern köpte Martinez för 40 miljoner euro. Tror inte att de släpper honom så mycket billigare. En annan faktor är om han inte ingår i Peps framtida planer. Jag har svårt att se den värvningen ros i hamn. Finns billigare och smartare alternativ. Fast räkna med att Barca är efter en Keita typ som ska vinna andra bollar på mittfältet. Vidal har nämnts också. Vi får se!
Barcelona LeoMessi
2014-05-01 02:12
Luigi & Barca, no Mario (Barcelona) Jag läste att dom vill köpa Martinez som en ersättare till Song. Men med den här klubben vet man aldrig.
2014-05-01 02:02
Courtois är 21 år och är 198 cm! Jag har alltid sagt att det är honom vi behöver. Honom som vi måste köpa. Han är en klippa och guldvärd. Jag hade betalt hans utköpsklausul direkt. Han hade inte blinkat på att lämna Chelsea. Jag har dock inget emot Ter stegen men drömma får man!
2014-05-01 01:59
"@barcastuff: Barcelona and Fiorentina have started talking on Colombian right wing player Juan Guillermo Cuadrado. The Italian club ask 30M. [sport]" @barcastuff: Athletic centre back Aymeric Laporte (19) and Bayern player Javi Martinez (25) are Barcelona's main transfer targets at the moment [elesp]" Inte Martinez! Om de vill ha honom på mittfältet som en bollvinnare kan jag förstå men snälla! Jag är trött på mittfältare som backar!!
Barcelona AndreD
2014-05-01 01:34
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

Kan säga med 100% säkerhet att det inte kommer bli den tröjan.
2014-05-01 01:05
Neymar 11// Mycket fint sagt. Atletico vilket lag och som de körde över Chelsea. Vad jag älskade med spelat är att efter varje PASS tog en spelare en by POSITION, en ny LÖPNING! Det var alltid spelare i rörelse. Vi är statiska som gamla renässans skulpturer i Venedig. Vi behöver rörelsen, trianglarna och det är vad som gör Barca så stort. Något vi har tappat. Det kan inte vara rolig att inte spela fotboll på det viset vi gör nu. Spelarna måste hitta njutningen i spelat tillbaka och längta efter helgens matcher och träningarna. Varje gång vi åker på ett mål ser man en förtvivlan i deras blickar som säger allt. FUCK! FUCK DET HÄR! Vad jag ser är en statisk Barca som passar runt bollen i en statisk triangel med spelare som försöker göra det individuellt. Vår kollektiv som jag skröt alltid om är bortblåst.
Barcelona Barca Barca
2014-05-01 00:56
Luigi & Barca, no Mario Om det är sånt han säger i median, undra fan vad han peppar dom med för snack bakom stängda dörrar. Inte konstigt att dom springer som hungriga vargar match in och match ut. Koke är en blandning av Gattuso och Xavi. Hade han spelat under Tatas ledning hade Koke varit reserv år Sergi Roberto. Det är INGEN slump att atl madrid med ett mediokert lag tar sig till final och slår ut tre tunga CL lag på vägen, Milan, Barca och Chelsea.
Neymar11
2014-05-01 00:55
Madrid-madrid i cl final Vi har spelat jämnt hela säsongen mot atletico, första mötet i kvartsfinalerna tyckte jag att vi borde ha vunnit med 3-1 om det inte var för den jävla målvakten Returen var atletico klart bättre Real Madrid har vi haft övertaget på hela säsongen och varit bättre i 2/3 matcher, 3:de matchen kunde väl mer eller mindre slutat hur som helst Och detta ålderstigna, mätta och utan försvarare lyckades ändå hålla jämnt med ena finallaget och ha övertaget på det andra under säsongens gång. Sen ska man tänka på alla skandaler, titos avgång från tränarposten, skadorna, en ny tränare från Sydamerika som inte får spela som han vill och listan kan göras bra längre I mina ögon kommer detta vara en godkänd säsong, kanske inte just av det sportsliga. Men hur klubben,spelarna och fans (inte idioterna som hoppar på spelarna) har bettet sig under alla dessa skandaler. Aldrig tappat huvudet, blivit nersparkade gång på gång men ändå rest sig upp varje gång. Helt ärligt så kärleken för klubben har ökat den här säsongen Och detta blir den första cl-finalen jag någonsin missar. Unnar inte någon av dom 2 lagen en vinst då bägge är lika smutsiga
2014-05-01 00:48
Älskar denna mannen!!!!! "@InsideLaLiga: Simeone: "Thank you to the mothers who gave birth to these Atléti players... their sons have massive balls." http://t.co/QZLSZGgg2v"
2014-05-01 00:10
@grande jw:

Kan man lugnt säga, kul att du fick med årets också i paketet. Jag kollar varje och hoppas på något om Barca dressar. Hoppet är det sista som lämnar en brukar man säga va? :)
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-05-01 00:09
Och hemmatröjan
2014-05-01 00:09
Förövrigt så ryktas det att vår borta tröja lär se ut så här nästa år!
Barcelona grande jw
2014-05-01 00:04
@Ride_The_Big_One(6):

Det var jag som tipsade. Kul att du vart nöjd. Själv hann jag slå till på 13/14 hemmastället också innan det tog slut :) Två tröjor för 198 kr. Ganska värt!
2014-05-01 00:04
Jag fick årets hemmatröja! :) Och frågar återigen... Vart kan man trycka namn och nummer? (Skåne)
Barcelona Galaxus
2014-04-30 23:58
@Davids3:

Slut, slut, slut.
2014-04-30 23:58
@Davids3:

Jag har länkat sidan. Verkar vara slutsålt, jag tipsade till 2-3 cules som gick loss dem med :)
Barcelona Davids3
2014-04-30 23:56
@Ride_The_Big_One(6):

Vilken, var, när ?
Annons: