/spanien/barcelona/forum/593.aspx/spanien/barcelona/forum/593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MrKnowledge
2016-09-14 20:54
En sak som var intressant igår var att Roberto gick in som en fjärde mittfältare istället för att bredda rätt ofta då Messi börja rätt långt ute. Imponerande arbete av vår nya stjärna
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-14 20:50
Vitolo Barcas nya högerback!!!!!!!!!
Barcelona koeman92
2016-09-14 20:30
Måste även förövrigt hylla Alba efter igår. Ibland kan man verkligen bli förbannad på hans loja inställning, men jisses vad bra han var igår! I mitt tycke finns det nog ingen vänsterback i världen som är på Albas nivå när han är som bäst. Lika farlig framåt som bakåt. En klippa och en spelande projektil på samma gång. Kanske har han börjat vakna till med tanke på konkurrensen med Digne? Hur som helst såg både han och hela vår backlinje riktigt stabil ut igår. Det enda som fattas är att man säljer Mathieu och Vidal, samt köpa in Caio från Sao Paolo och en högerback som kan komkurrera med S.Roberto. Gärna under vinterfönstret.
Barcelona Reymar
2016-09-14 20:24
Vilken match ska man kolla på City-Borussia eller Juve-Sevilla?
Barcelona enkos
2016-09-14 20:05
Gomes verkar trivas bäst på höger kanten. I första när han spelade på Iniestas position såg han vilsen ut men när han tog över Rakitics plats såg det mycket bättre ut.
Barcelona enkos
2016-09-14 19:46
Vi kan inte möta Atletico innan tidigast kvartsfinal. Vi har slagit de i sex raka matcher och skulle gjort det även i CL om laget inte hamnat i djupt svacka. Möts vi igen på våren är det ingen tvekan att vi skulle slå dem..
Barcelona enkos
2016-09-14 19:38
Någon som saknade Denis igår ?
Barcelona Junta Dimision
2016-09-14 19:22
@Shanghai:

Hur hade Atletico tur mot oss förra året? Vi vart fullständigt utmanövrerade taktiskt i bortamötet.
Barcelona Shanghai
2016-09-14 18:55
Jag vill undvika Atléti eller så hoppas jag att de inte ens tar sig vidare. De har stoppat oss 2 gånger medan Real Madrid eliminerat de 3 gånger, vilket är sjukt. De hade sådan tur sist. Vårt självförtroende var nedåt efter förlusten i el Clasico.
Barcelona Shanghai
2016-09-14 18:54
El Pistolero Det var nära att spelarnas självförtroende skulle sänkas. Hade de satt straffen skulle det vara tufft att ta sig tillbaks.
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-14 17:16
Kunde ej se matchen igår (riktigt surt) så kolla på den i repris. Alltså... wow! Grym fotboll! MSN gjorde lite som man ville på plan; André Gomes gör en bra match. Måste skriva att spelare som Gomes inte växer på träd - han har styrkan, längden, tyngden, tekniken, bollkontrollen, passningsspelet samt snabbheten. Vilken annan mittfältare har dessa egenskaperna i ett? Finslipar han på några bitar så har vi en galet bra mittfältare i många år. Umtiti är världsklass, krävs en match för att se. Roberto är helt fantastisk. Alba har verkligen skärpt till sig. En Alba i form är jävligt bra, knappt någon vänsterback i världen som är bättre då. Bara jag, eller visst var det riktigt bra tryck på Camp Nou igår? Ny supportergrupp? Ramsor hela matchen igenom!
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-14 16:51
[QUOTE=Shanghai]Helsike, tror vi kommer torska idag. Vi möter ett grislag som kommer parkera bussen och köra på kontringar och turligt göra 1-2 mål. Sedan får vi kämpa om kvitteringen eller reducering. Vill inte vara pessimistisk men med den formen mot Aláves senast säger en hel del. Hoppas iallafall de inte sviker klubbmärket ikväll och pissar på oss fans med den loja stilen. Alla lag kommer vara nonchalanta mot oss. De tänker; "Kan en nykomling fixa en seger på Camp Nou, så kan vi göra det på vår hemmaborg." Helvete att vi alltid ska förlora mot sådana lag, Rubin Kazan, Hercules, Aláves, Celta Vigo m.m och alla förluster på hemmaplan. [/QUOTE] Hehehe... Sen blir det 7-0 till oss... :D
Barcelona Davids3
2016-09-14 16:03
Neymar is the first player EVER to score one goal and four assists in all Champions League history.

Ändå helt okej.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-14 15:43
Fortfarande måste PSG då informera Barca att dem är redo att betala utköpsklausulen och sedan invänta att Barca ger ok att dem får förhandla med spelaren. PSG har i det här fallet kontaktat Neymars agent och spelaren själv ifråga och haft ett möte utan att Barca (klubben som äger spelaren) inte vet ett skit. Nej du, det är inte ok någonstans. Som tur var fick vi av en slump veta om att mötet ägde rum och Barca stoppade tramset. Samt att Neymar dessutom sagt nej, men PSG bör inte få komma undan detta.
Barcelona neymar JR
2016-09-14 15:30
Okej är det ju, dom ville köpa ut spelaren från kontraktet. Klubben har redan satt sitt pris för spelaren, väljer han då att köpa ut sig själv så är det klart. Pungade psg ut 180 miljoner € och spelaren i frågan själv ville lämna så är klubben i princip hjälplös. Nu satte neymar troligtvis själv stopp för det och fick än högre lön från Barcelona. Winwin för honom, bättre betalt i Barcelona samtidigt som han vet hur desperata psg är efter honom. Förr eller senare kommer han troligtvis lämna, ja beroende på hur hjärntvättad han blir av sin far :). Både spelare och agenter har alldeles för makt i dagens fotboll, men dags att klubbar börjar syna deras "bluffar" eller alternativ blir av med dom. Är trött på "hoten" som kommer vid varje kontraktsförlägning/förbättring.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-14 15:18
[QUOTE=neymar JR]Eh inget att lipa över, vill neymar lämna så får han lämna. Det är bara att köpa ut honom, 220 miljoner € ligger det på nu. Det är bara att ta för sig för den som vill [/QUOTE] Fast nu ville han ju inte lämna. Det som stör mig är att PSG tillsammans med hans agent håller hemliga möten med Neymar utan Barcas vetskap, samt att agenten jobbade på att försöka övertala Neymar att gå till PSG. Det är inte ok och klubben bör agera!
Barcelona barcagurl
2016-09-14 13:38
Köp neymar för två miljarder någon! Do it! Sen köper vi in dybala för 800-900mille, möjligtvis runt miljarden nånting. Vore väl inte helt fel :) men är glad över att han faktiskt är kvar. Dock tycker jag att hans agent ska söka nya äventyr för sig själv.
Barcelona neymar JR
2016-09-14 13:28
Eh inget att lipa över, vill neymar lämna så får han lämna. Det är bara att köpa ut honom, 220 miljoner € ligger det på nu. Det är bara att ta för sig för den som vill
Barcelona Blaugrana91
2016-09-14 13:19
Dessutom bör klubben tvinga Neymar att sparka den där idioten han har till agent, som alltså öppet avslöjar att han jobbade för att Neymar skulle gå till PSG.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-14 13:15
Jag hoppas att Barça anmäler PSG till Fifa alternativt stämmer dem. Kan ej vara ok, se länktips. Avskyr verkligen PSG och det svin dem har till president....
Barcelona Kröjff
2016-09-14 00:17
Coach Pep Hyllas den som hyllas bör. Och att du även fick Xaviesta att visa livstecken, kan du också ta åt dig äran av. Skrev i mitt förra inlägg att det varit en ren fröjd att läsa inläggen du skrivit senaste tiden. Och du svarade så småningom att din mening inte var att fungera demoraliserande på forumet. En sådan tanke slog mig dock aldrig, ty då hade det varit mig helt främmande att skriva att det var en ren fröjd att ta del av din lägesanalys och ditt sätt att uttrycka densamma. Så Tack! Från"Er"beundrare.
Barcelona Junta Dimision
2016-09-14 00:16
@enkos:

Möjligtvis, å andra sidan så vill ju folk som jobbar och har köpt biljetter till matchen kunna gå och se den.
Barcelona Davids3
2016-09-14 00:09
Den vändningen Suarez gjorde vid första målet var helt magisk (för att inte tala om Messis assist).
Här kan ni se när Cavani försöker sig på något sånt :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-09-13 23:58
@Rambla~:

Hade så bra dag att jag glömde bort att Barca spelade kväll. I min vana klickar man in här så vips! läser man ditt inlägg innan man ens vet hur matchen blev.

Och jag säger att jag skriver under ditt inlägg. De nya spelarna ska slussas sakta så att deras självförtroende får växa exponentiellt. Har minnet av att Pep brukar behandla så nya spelare. Visste kan Lucho starta med B-laget om Barca möter någon division 3 lag. That's it!. Jag tål inte mer än så.

Nu får jag kollar upp hur matchen gick. Får kanske kolla hela matchen imorgon :-)..

Go Morgon..
Barcelona Davids3
2016-09-13 23:53
Match efter match, sitter jag och tänker för mig själv vad för jäkla tranformation Sergio Roberto har genomgått. Jag tror inte jag har skådat något liknande tidigare. Jag har försökt skrolla tillbaka något år här på forumet för att läsa vad som skrevs om honom då, men det var lite omsidigt så kunde inte hitta. Men helt sjukt är detta! Han är en råvara som Busq, fast med mer hjärta!
Barcelona enkos
2016-09-13 23:35
Tråkigt att City -Gladbah spelar 20.45 imorgon samtidigt som andra matcher. 18.00 hade varit mycket bättre.
Barcelona Vampíro
2016-09-13 23:31
Luis Enrique: "Iniesta is unique. We used to be teammates so everything he knows he learned from me" Crack.
Barcelona enkos
2016-09-13 23:30
Det jag inte gillade ikväll var att Suarez först visade 6 fingrar och sedan sju för kameran.. med andra ord skrattade åt Celtic och det uppskattas inte .
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-13 23:28
Bara jag som tycker synd om Celtic. Stakars lilla Celtic. Men bra show av oss :)
Barcelona Blaugrana91
2016-09-13 23:18
[QUOTE=Felix-Forca Barca!]Missade första halvlek, så fråga: Kan någon sammanfatta Andre Gomes 1 halvlek vs 2 halvlek? Tyckte han visade många fina kvaliteer i andra! [/QUOTE] Han höjde sig ordentligt i andra. I första såg han riktigt nervös ut
Annons: