/spanien/barcelona/forum/5925.aspx/spanien/barcelona/forum/5925.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2013-12-14 22:08
Bästelona Iniesta och Fabregas förtjänar inte så mycke poäng , tycker inte jag iallafall . Sen så kan jag inte hålla med dig om att Bartra va bättre än pique idag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
Andres: den som inte saknar Messi då måste något inte stämma med den personen :)
Barcelona Puyol El Capitano 5
@Rambla~:

Mycket bra skrivet, tycker exakt likadan. Han visar upp hjärta och sliter stenhårt. Han får lägen hela tiden, fatta vad grymt när han börjar slå in bollarna på ett tillslag in till anfallarna!

Jävlar vilket inhopp av Pedro! Han visar verkligen upp hur han tar konkurransen i Barca, han var dessutom grym förra matchen. Dessutom visar Cesc återigen med en fantastisk pass varför han ska spela på mitten!

Jag tycker att spelet inte rullade på bra för att Alexis och Neymar dräller för mycket med bollen istället för att öka passningstempot. Song och Iniesta spelade inte på ett tillslag, först när Xavi kom in gick det mycket snabbare.
Barcelona enkos
2013-12-14 22:07
Säg vad man vill men ikväll vann Tatas taktik över ett mycket fegt bortalag som bara var intresserade av att parkera bussen..
Barcelona .Andreas
2013-12-14 22:07
Det här låter helt sjukt men jag är så glad att vi har Neymar att jag knappt ens tänker på Messi längre. Förut satt man ju så fort Messi var borta att det här kommer gå åt helvete men nu känns det faktiskt helt ok. ;-)
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-14 22:03
Måste bara ta tillfället i akt och hylla Gerard Piqué. Han har höjt sig något enormt under Tata och har spelat fantastiskt de senaste veckorna. Dessutom visar han en enorm kämpaglöd och framförallt HJÄRTA! Många hyllar de offensiva spelarna, men Gerard, allas hackkyckling, förtjänar faktiskt beröm efter hans insatser.
Barcelona LeoMessi
2013-12-14 22:02
Leo y Cesc (Barcelona) Har också reagerat på det. Man tycker att man åtminstone kan nämna neymars första hattrick, speciellt om det är i cl.
Barcelona DM1982
@Rambla~:

Han tappade markering vid målet alldeles för enkelt och slog bort många bollar till motståndare. Det var absolut inget bra spel av Bartra ikväll, det bör man kunna erkänna även om man gillar grabben.
Barcelona Bästelona
1-10 Pinto - 6.5 inte så mycket att göra, kan heller ite klandras för målet Montoya - 4.5 varje gång han rörde bollen blev vi av med bollen... Pique - 6.5 gör en stabil match Bartra 6.5 gör en bättre match än pique men får ta på sig målet Alba - 7.5 en frisk fläkt som tillför mycket i vårt offensiva spela Sergio - 8.0 gör som vanligt sitt jobb i det tysta. Ingen läger märke till honom men jag håller alltid ett öga på världens (enligt mig) mest kompletta mittfältare Iniesta - 7.0 gör en bra match, har fortfarande mycket kvar att ge Song - 6.5 har imponerat på mig hela säsongen men idag var han sådär Alexis - 7.5 kämpar,sliter och springer. Gör en bra match, synd att han inte gjorde mål Fabregas - 7.5 inte hans fel att han inte spelar bra som falsk 9a, men på mittfältet är han kung Neymar - 8.5 grabben har hittat rätt! Xavi - 6.5 Sergio - Pedeo -
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
Villareal är ett bra lag och de gör det svårt för oss och vi ska inte ta något ifrån dem som lag. Det som stör mig och alla här inne är att vår formation med Cesc som falsk 9a förstör för resten av laget, rytmen, dynamiken, intensiteten och fantasin försvinner. Vi blir lättlästa och uppenbara samt enkelt att försvara sig mot. Spelet blir loj efter de första 20 minuterna. Det var exakt vad som hände mot Bilbao! Tyvärr tog vi aldrig in oss i matchen igen. När man börjar en match med fel fot så är det svårt rätta till matchbilden. Vi är vår värsta fiende! Cesc såg så uppgiven ut att jag klandrar inte honom. Jag klandrar Tata, tito och Pep som tvingar honom. De dränker han självförtroende och spelglädje. Tänk er scenariot om vi slänger in honom mot Bayern? Han är inte snabb eller kvick nog för att dra ifrån försvararna med ett tillslag. Cesc i Arsenal slog 25 assist om inte 30 per säsong plus 25 mål från mittfältet. Vår Cesc har glömt att spela mittfältare.
Barcelona Leo y Cesc
2013-12-14 22:01

Något intressant med fotbollskanalen är att dom inte skrivit något om Barcas 6-1 vinst eller något ikväll heller.

Man skriver direkt om PL, Real madrid och Zlatan.

Borde heta Zlatankanalen.
Barcelona LeoMessi
2013-12-14 22:00
Tycker att Bartras offensiva räder var riktigt jävla bra!! Han har bättre driv än många andra anfallare och mittfältare haha. Verkar som att ingen vet hur man stoppar en mittback som har bestämt sig för att försöka springa in med bollen i mål haha.
Barcelona Rambla~
2013-12-14 22:00
DM1982

Bartra spel svagt i kväll? Hm, vi såg nog inte samma match känns det som. Nåja, alla tolkar vi olika.
Barcelona Blaugrana91
2013-12-14 21:59
DM1982

Nej, han kommer tillbaka först nästa år.

Ingern idé att stressa.
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
Jag hade inte tackat nej till Mussacchio nästa sommar. Bartra-Mussacchio i mittlåset hade smakat mumma!
Barcelona LeoMessi
Idag tycker jag för första gången på ganska länge att resultatet inte lika imponerande som spelet var. Vi hade bra tempo i spelet, mycket bollinnehav och snabbt spel! Problemet var att ingen hotade centralt, tycker synd om cesc. Villarreal hade inte så mycket att sätta emot om jag ska vara ärlig. Sen så är inte dom ett skitlag direkt, dom har varit bra i år. Utöver hörnan så skapade dom faktiskt ingenting.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-14 21:58
@KarmaIsAKaranka:

Jag var ute och cyklade :)
Barcelona Rambla~
2013-12-14 21:57
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Han var inte självisk, han slog en dålig passning. Han tog ett felbeslut. Det ska han kunna göra bättre.
Barcelona DM1982
2013-12-14 21:57
För övrigt så var Bartras spel riktigt svagt ikväll, kanske hans sämsta insats.

Om jag har tolkat diverse info rätt så är Messi i princip frisk. Vågar man hoppas på en tidig comeback nästa vecka om Neymar saknas?
Barcelona enkos
2013-12-14 21:56
Barcelona gjorde en mycket bra match, det fattades bara bättre effektivitet framför målet, lite vassare där och det kunde ha slutat 5-1..
Barcelona Rambla~
2013-12-14 21:56
@Andreas-:

Tack för det inlägget. Äntligen någon som kan se på det ur ett längre perspektiv.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-12-14 21:55
Vilken härlig match. Vi börjar mer och mer likna ett vinnande lag med det här spelet. Mittfältet, som i början av säsongen (undetaget Busquets) var vår akilleshäl spelade fullständigt briljant. Iniesta gör kanske sin bästa match för säsongen.

Två saker bara; Det fungerar inte att vi ibland fullständigt skiter på oss i beslutstagandet. Vi skapar en hundraprocentig målchans bara för att sumpa det pga att någon spelare tar 1-2s extra på sig i sin betänketid.
Barcelona Rambla~
2013-12-14 21:54
Amo0227

Jag håller med dig, du har rätt i att Montoya missar många inspel, blir lika tokig jag varje gång. Dock så inser jag att det handlar om att lära sig ta rätt beslut. Det handlar om tajming och när något man lär sig. Om du ser på helheten när det gäller honom, så kutar han upp och ner på sin kant under hela matchen. Killen har några jävla lungor verkar det som. Visst saknas det en hel del kvalite i det han gör än så länge men vi måste försöka ha lite tålamod med honom. Han spelar faktiskt med mycket hjärta och inlevelse.
Barcelona nicco
2013-12-14 21:54
Sergi Roberto är bra, men han kommer aldrig slå igenom i Barcelona, när Messi är tillbaka kommer han vara "utfryst" som han varit hela säsongen förutom de senaste typ 2 veckorna
Barcelona LeoMessi
2013-12-14 21:53
Kanske bättre att Neymar missar en match nu än senare? Så han inte riskerar att missa en match mot ett svårare motstånd. Getafe måste vi vinna mot! Känns som att vi alltid har problem mot dom asen på bortaplan haha!!
Barcelona enkos
2013-12-14 21:52
Neymar är i grymt form, 5 mål på 2 matcher och idiot domare hittar på och varnar honom allt för att han inte får spela nästa match
Barcelona Zamboza
Jag vet inte om det var Xavis förtjänst men spelet flöt på riktigt bra sista 30, medans första 60 var sådär krampaktigt och chansfattigt. Iniesta var faktiskt ganska bra idag. Hoppas han kan fortsätta med det. Busquets-Song vill jag bara se starta borta mot exempelvis Bayern. Neymar har gjort 5 mål och en assist denna veckan. Hur grym som helst. Imponerande att se laget mala på på slutet trots ledning.
Barcelona Blaugrana91
Jag hoppas att Tata lärt sig nu att Cesc inte ska spela i anfallet, på mittfältet däremot är han magisk. Neymar bevisar återigen att han ska spela som central anfallare i Messis frånvaro.

Som sagt 5 mål på 2 matcher är bra. Han har verkligen börjat komma igång.

2-1 är inget resultat vi ska vara nöjda med, men 3 poäng ska vi däremot vara nöjda med.
Är dock övertygad om att vi hade vunnit den här matchen med mer om man hade formerat laget på ett annat sätt. Men som sagt vi får väl hoppas att Tata har fattat vitsen den här gången....

Hoppas dessutom klubben kommer överklaga Neymars gula kort, var bland det mesta patetiska jag sett att ge gult kort där. Nekar förbundet inte det kortet så är det bara ännu mer tydligt hur mycket dem asen favoriserar Real.
Barcelona KarmaIsAKaranka
1:70 liga:

Vad f*n snackar du om? Vi möter Getafe och Elche först innan vi beger oss till Madrid för att möta Atletico. Neymar missar matchen mot Getafe som max.
Barcelona Andreas-
2013-12-14 21:51
Seriöst, jag tycker också Montoya gör det för dåligt, men titta på det han gör bra. Hans löpningar är fantastiska, finns en anledning att han får lägen hela tiden o inte Alba.

Montoya måste träna på att få in bollen, när han bemästrar det är det en världsklassback offensivt.

Vi har BETYDLIGT större problem än Montoyas inspel.
Annons: