/spanien/barcelona/forum/5921.aspx/spanien/barcelona/forum/5921.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2014-01-08 13:14
El Flaco Sant. Jag tror ändå inte att Enric Masip hade kunnat hota Rosell. Det känns som att Joan Laporta är den enda som kan matcha honom och ge honom en tuff kamp, så länge det inte dyker upp någon 'bättre'. Det lär inte bli så lätt för kandidaterna med tanke på hur säkert Rosell sitter bland Medlemmarna. Han blir ju aldrig ifrågasatt nästan & det är bara en tidsfråga innan han bygger en ny arena och döper om till Microsoft Qatar Arena!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2014-01-08 13:12
El Flaco

Minns inte själva matchen, men jag minns att vi satt ett helt gäng polare i en källare och kollade på matchen. Efter att Barcelona gjort sitt fjärde mål med 10 minuter kvar valde samtliga 4 madridistas att ge hem.

Just då var man rätt nöjd, men jag kommer också ihåg det i princip omvända scenariot 4,5 månad senare. Samma källare, samma polare.
Barcelona förlorade CL-finalen mot Milan med 4-0. Jag orkade inte ens se den sista halvtimmen.
Barcelona el Flaco
2014-01-08 13:06
Diar Shekha/

Precis. Men trots hans beef med Rosell tror jag inte att Masip kommer samarbeta med Laporta i presidentvalet. Masips kandidatur är nog oberoende och självständig. Däremot skrevs det när Masips gick ut och sa att han tänkte ställa upp att han lär få det mycket svårt att samla ihop pengarna för att bli kandidat. En presidentkandidat måste ju garantera en procentsumma av klubbens omsättning eller intäkter.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-08 12:58
El Flaco Tack så mycket. Har sett honom på Twitter där han klagade på Rosell för Cruyff,Guardiola och Abidal!
Barcelona el Flaco
2014-01-08 12:55
Barcelona el Flaco
2014-01-08 12:54
Idag är det exakt 20 år sedan Cruyffs Dream Team besegrade Madrid med 5-0. Finns det några här inne som minns matchen?
Barcelona el Flaco
2014-01-08 12:24
@Diar Shekha:

Den enda som officiellt har gått ut och sagt att han tänker ställa upp i valet är Enric Masip, förre detta spelare och sportchef för klubbens handbollslag. Han hade en ganska bra relation med Laporta när denne var president, men än betydligt sämre relation med Rosell och på grund av det avgick han förra året.
Barcelona Blaugrana91
2014-01-08 11:56
Typiskt att när nu Messi är tillbaka så missar Neymar matchen, vill se dem spela tillsammans.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-08 11:49
Officiellt. Neymar missar kvällens match.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-08 10:44
Tvåa på bollen ser jag haha. Men måste ju säga samma. Pep är saknad. Legend.
Ronaldinho the original
2014-01-08 09:16
SoN_Un (Barcelona) Rätta mig om jag har fel men dom köpte väl bara 50% för 9 mille euro? Då är det inte fynd utan snarare överpris.
Barcelona LeoMessi
2014-01-08 09:12
När man ser på klippet så ser man varför Peps Barca presterade på topp, han vet verkligen vad han vill få ut av dom! Han gör det med en sån övertygelse. Gör ont att se honom i ett annat lag, han är Barcelona personifierad!
Barcelona Canaletes
2014-01-08 07:49
Det här med att Messi kanske inte dyker upp på galan är påhitt från Punto Pelota (orkar inte med det nya namnet).
Enligt dom så har en viktigt person inom klubben sagt att Ronaldo kommer att vinna och man HOPPAS att det är sant. Då som i typiskt media-anda hittar man på något logiskt att Messi kanske inte dyker vilket skulle vara logiskt.
Som sagt, det är bara ett rykte.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-08 07:33
Pep Guardiola alltså.. han är Bayerns bästa värvning någonsin. Jag hoppas att dom uppskattar honom och inser vilken guldklimp dom sitter på. Vilken inlevelse, vilken karisma, vilken karaktär, pondus och auktoritet, vilken passion och kärlek han har för det han gör! Jag tappar nästan hakan när jag tittar. Inte undra på att han blev skallig ett enda år in på sin tränarkarriär hos oss. Jag fattar inte hur man kan ogilla honom? När man ser honom dirigera och gorma så förstår man varför Zlatan inte hade begåvning nog att förstå sig på Barcas spelmodell. Det går inte att freestyla hos oss och tro att allt löser sig, du blir den här felande länken som förstör hela kugghjulets rytm. Det här påståendet är väldigt farligt, men jag tror faktiskt att vi hade slagit ut Inter och vunnit vår andra raka CL-titel med en annan anfallare det året. Inte lönt att älta i gammalt men tanken har slagit mig alldeles för många ggr. Man kan ju aldrig veta såklart, men möjligheterna och förutsättningarna hade varit helt annorlunda den säsongen om inte Laporta hade varit tvungen att leka Tom och Jerry med Perez och värva preventivmedlet från Rosengård och sätta stopp för vår produktion. Spelet hackade på något vis alltid med Zlatan på planen, oavsett hans målskörd på hösten. Är du mottaglig, lojal, och beredd att LYSSNA på vad Pep försöker förmedla till dig på träningarna och klarar sedan av att utföra instruktionerna konkret på planen så belönar han dig med en buckla i slutet av säsongen. Jag tycker att Pep är en unik tränare i dagens fotbollsvärld och kan helt enkelt inte efterliknas och jag hoppas av hela mitt hjärta att han (med all respekt för Tata och eventuella tränare efter honom) en dag återvänder hem.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-01-08 03:15
@Tvättäkta Culé:

Haha han måste ju ha tagit en dubbel dos av pre-workout. Där har vi en tränare med passion. En intressant video..
SoN_Un
2014-01-08 03:14
naingolan är klar för roma. o han kostar dom knappt 9 millar. vi borde fan ha köpt killen. stor framtid. vrf ska vi ba leta dyra alternativ...känner precis nu som jag kände när vidal gick till juve från leverkusen. sånna spelare växer inte på träd direkt. o jag förstår inte vrf d ska va så svårt. ..undrar hur scouterna i barca jobbar asså. alltid undrat d oxå.
Barcelona Treyh
2014-01-08 01:52
Barcelona Treyh
2014-01-08 01:51
Barcelona Treyh
2014-01-08 01:51
Han pratar tyska riktigt jävla bra. Imponerande att åka till ett nytt land, lära sig nytt språk och ändå vara boss över supermiljonärer =)
Barcelona Neymar N11
2014-01-08 01:49
Thumbs up för Pep Guardiola, hoppas han kommer tillbaka i framtiden.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-08 01:48
Vad jag har saknat att se Messi spela. Längtar till kommande matcherna. Kollade precis klart på en video klipp på Youtube av Messi och saknaden bara svällde över. Omänsklig spelare och hans säsong i 2013 var så unik, så snygga mål, Speciellt den mot Bilbao när han dribblade hela laget och satte in den bortre. Ingen är och kommer bli som Messi. Den dagen han avslutar sin karriär i Barca kommer vi verkligen sakna honom. Pep generationen måste komma tillbaka till klubben och jobba med laget. Valdes, Messi, Puyol, Abidal, Xavi, Iniesta och Busquets!! @barcastuff: Xavi: "I almost hate a failed pass more than missing a clear-cut chance." [panenka]"
Tvättäkta Culé
2014-01-08 01:31
Vilken jävla boss Guardiola är!
Fan vad han är saknad...
Barcelona Diar Shekha
2014-01-08 01:26
Tjena Cules. Är det någon som vet lite angående President valet 2016. Några som sagt att de ska ställa upp? Någon som vet om Joan Laporta kommer ställa upp? Vi börjar ju närma oss lite. Om inte Rosell kört ner klubben i botten tills des..
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-01-08 00:42
Xavi: "Retiring at Barça is difficult. I don't know I will end my career here. I would like it, but don't know what will happen." [panenka]
Barcelona Leo y Cesc
2014-01-08 00:40
Om Casillas står i VM så kommer jag slita av mig håret, det är ju fan idioti på hög nivå när Valdes spelar cirka 2 matcher varje vecka medan Casillas står 2 matcher i månaden. Alla vet också att Valdes just nu är bättre och det vore verkligen synd om Valdes inte fick stå. Jag gillar Casillas väldigt mycket för att va en Madrid spelare men det är inte i närheten av rättvist eller så att Casillas förtjänar det mer än Valdes.
Barcelona Acrobat
2014-01-08 00:08
TV 4 Sport Xtra.
Barcelona Barca älskare124
2014-01-07 23:53
Vilken kanal Visas barca matchen på imorgon?
Barcelona LeoMessi
2014-01-07 23:45
Jävla vad Curtouis snackar spanska med självförtroende haha!
Barcelona Rambla~
2014-01-07 23:42
Haha så rättvist trots allt. Inte ens sopan Postiga kunde missa där.
Barcelona LeoMessi
2014-01-07 23:42
Herregud alltså, Postiga får Bendtner att framstå som Ronaldo (den riktiga) Bara för det så gör aset mål så jag kan käka upp mina ord haha
Annons: