/spanien/barcelona/forum/5919.aspx/spanien/barcelona/forum/5919.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2013-12-16 12:07
Ge oss inte dem nu!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-12-16 12:06
Mobilstream???
Barcelona FCB_Messi
2013-12-16 12:05
Stream till mobil någon ??
Barcelona Canaletes
2013-12-16 12:02
@Abbe.:

Eusebio darrar nu haha
-
Judas Figo som ska dra bollarna verkar det som
Barcelona Abbe.
2013-12-16 12:00
Villas-Boas har fått kicken från Tottenham.

Perfekt som tränare för Barça B, han är ju ständigt på Mini Estadi och spejar :-).
Barcelona Canaletes
2013-12-16 11:59
Hoppas det inte blir musik o sånt shit á la FIFA gala nu
Barcelona Neymar N11
2013-12-16 11:59
Hoppas vi får leverkusen eller Olympiakos.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-16 11:57
Den här killen snackar mer än Real Madrid.. Sätt igång istället!
Barcelona Canaletes
2013-12-16 11:55
Komigen nuu!!
Dra den varma bollen (fuskbollen) till oss nu!! :D

Repetionerna har gått bra, sabba det inte nu.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-16 11:55
Hahahahaha säger bara El Pasillo. Hoppas ni förstår..
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-16 11:52
OFFICIAL: Authorities in Colombia already confirmed Jorge Messi isn't involved with drug money laundering. Case closed. Apropå Messis farsa.
Barcelona Baronen
2013-12-16 11:50
Det blir väl Arsenal som vanligt. Vore så jävla tråkigt.
Barcelona Barcelonistas
2013-12-16 11:46
Ge oss Arsenal vill ha ett värdigt motstånd i åttondelsfinalen!.
2013-12-16 11:39
LeoMessi

Haha, väldigt illa måste jag säga. ;)
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-16 11:37
Otroligt nervös inför lottningen... Ge oss inte Manchester City. Helst inte Arsenal heller. Resten känns väldigt överkomligt.
Barcelona LeoMessi
2013-12-16 11:34
H.Alavi - Magico! (Barcelona) Efter mötet med Bayern i våras så drömde jag väldigt ofta att vi mötte Bayern och att dom totalt körde över oss haha det är illa om ett lag bokstavligt talat har gett en mardrömmar:P
2013-12-16 11:21
Jag drömde i natt att Radamel Falcao värvades in under transfersfönstret nu i januari. Gissa hur besviken och smått förtvivlad jag var när jag vaknade...

---

CL-lottning om en halvtimme. Nervöst!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-16 11:17
Rädd, nej. Respekt för motståndet, ja. Barca är knte samma överlägsna maskin som för två år sedan och jag ser ingen anledning att önska en svårare lottning än möjligt.
Ronaldinho the original
2013-12-16 10:59
Någon som vet om Suarez drömklubb verkligen är Real Madrid?
Barcelona koeman92
2013-12-16 10:56
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Ursäkta men är du rädd eller? Vi är FC Barcelona, en av världens bästa klubbar och kandidater till att vinna CL. Ska man vinna denna turnering så måste man kunna vinna mot alla lag, klarar man inte av det är man inte tillräckligt bra. Hoppas Real går vidare så vi kan slakta de senare i slutspelet.
Ronaldinho the original
2013-12-16 10:56
City kan verkligen skaka oss om vi har en dålig dag. Tar hellre överskattade Arsenal som tror att Özil ska vinna titel åt dom.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-16 10:51
Slipper jag Arsenal och city är jag nöjd. Särskilt om real får en av dessa
Barcelona koeman92
2013-12-16 10:51
Arsenal är det synd om, de har vi redan förnedrat så många gånger. Ge oss shitty!
Ronaldinho the original
2013-12-16 10:50
Lottningen börjar om 1 timme! Ge oss Arsenal!!!!
Barcelona Baronen
2013-12-16 10:46
Det är synd att inte Liverpool är med i CL i år. De hade slaktat Real sönder och samman som för några år sedan.
Barcelona Lion24
2013-12-16 10:13
KarmaIsAKaranka

Därför enligt 'vissas' logik så går det inte att jämföra Ribery med Ronaldo eftersom Messi & Ronaldo är långt före resten men 2010 så borde Sneijder ha vunnit eftersom han vann trippeln. Haha. Hur detta går ihop? Jag vet inte. Jag har ingen aning.

Real sålde Özil till Arsenal och de flesta Real supportrarna skrattade åt Özil och undrade varför han gick ''ner'' sig. Men sanningen är den att Arsenal har varit 1:a i Premier League i flera omgångar nu medans Real inte ens är den främsta titelutmanaren i den spanska ligan.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-12-16 04:02
Ligastatistik:

Suarez 17 goals - 10 matches 898 min played 65 shots 0 penalties

Ronaldo 17 goals - 15 matches 1314 min played 120 shots 5 penalties

Men nej ... Ronaldo är bäst (fniss). Lägg till att Diego Costa har gjort 17 mål den här säsongen (lika många som Ronaldo) och dessutom vann CdR i våras OCH gjorde mål på Bernabeu under hösten i en vinstmatch. Eller vad sägs om Ribery som vann trippeln? Många maränger blev SJUKT BITTRA när Sneijder inte vann 2010. Då är min fråga:

VARFÖR ska då Ronaldo vinna framför Ribery om titlarna ska avgöra? Hmm?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-12-16 03:51
Hade domarna dömt rätt från säsongens start hade Real Madrid varit 8-10 poäng efter och inte 5 i dagsläget. De ska vara glada att de fortfarande är med i racet med andra ord.

Det är en sjukdom Real Madrid har blivit drabbade av. Väldigt få titlar och extremt mycket pengar investerade. De klarar inte av pressen och söker efter ursäkter ständigt. Det är deras vardag och har varit det i 5 år nu. Avundsjuka är ordet och karman börjar äntligen leverera efter Franco's tid.

Det måste göra väldigt ont att Neymar valde Barca framför Real och att Özil lämnade klubben för att spela i en klubb som haft ännu längre titeltorka än Real Madrid. Det säger väl allt om hur "kul" det är att bära den vita tröjan. Hela Spanien är i kris och det är även Real Madrid om man inte vinner något i år. Atletico Madrid har blivit storebror i staden.
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-16 02:22
Blaugrana91 Nu kan jag bara tala för mig själv här men jag tycker att om man nu vill se en viss sak ur ett sunt perspektiv så måste man först sätta sig själv i gråzonen och sluta ha ett pro/con-tänk. Personligen tycker jag att det var en massa avgörande faktorer till varför Thiago idag representerar Bayern. Klubben började med att skicka fel signaler redan sommaren då Man värvade Fabregas, Tito spär sedan på med att fortsätta envisas med Xavi i var och varenda startelva, ledningen gör sedan inga större ansträngningar för att visa att man tror på sin guldklimp och vill behålla denna utan släpper honom till slut - alldeles för billigt. Detta är några av felen vi gjorde, utan att gå in på detaljer. Från Thiagos sida kan jag inte se några större fel just då. Han stannade sålänge det gick, han slogs för en plats i elvan sålänge han kände att han hade råd rent tidsmässigt. Han gjorde helt rätt som gick tycker jag. Jag har mer en känsla av att folk reagerar starkt pga alla uttalanden som kommit från honom i efterhand, som nu senast idag om en eventuell flytt. Jag tror att han är lite småbitter över behandlingen han fick här och att det rör sig om kängor riktade mot ledningen. Jag kan ha fel förstås men magkänslan är den iaf. Jag kan inte se honom spela i Real Madrid faktiskt. Det verkar f.ö. vara en väldigt populär forumsmentalitet att plocka nåt citat från en spelare och sedan bara verbalt massakera honom pga det. Det gäller alla forum i SF och inte bara vårt. Ett lysande exempel är varje gång ett citat från Xavi dyker upp så spyr man galla över honom i vårt grannforum helt utan att ens tänka till lite innan man plockat skiten ur sitt sammanhang. Xavi-citat kommer oftast från intervjuer eftersom han är så utåtriktad och ställer mer än gärna upp. Där talar han ju från hjärtat och personligt tycke medan man på en presskonferens måste vara totalt diplomatisk. Men sånt verkar folk inte fatta riktigt eller så leker man bara dum. Bottom line is, Thiago har uttalat sig såhär för en anledning och jag tror knappast att det är för att reta upp sina tidigare fans. Vad den anledningen är får du lista ut själv men både jag och du vet att vår ledning inte står högt i kurs hos många av våra spelare från Pep-eran som lämnat.
Barcelona Gabriel
2013-12-16 02:13
Usch, den här jävla piss klubben från Madrid, och jag snackar inte om laget som utmanar oss om ligatiteln. Att de ens har mage att klaga på domarna efter all den hjälp de fått i inledningen av säsongen. Om något ska de tacka domarna och gå ner och kyssa deras fötter. Hade det inte varit för dem hade dem inte ens varit med att slåss om titeln längre.

Jävla piss klubb!
Annons: