/spanien/barcelona/forum/5917.aspx/spanien/barcelona/forum/5917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-16 12:34
Neymar, två månaders utveckling och komma in i spelet ännu mer. Leo tillbaka förhoppningsvis i magisk form. Valdes tillbaka. Alves tillbaka. Nu är Alba tillbaka.

Kanske en värvning i Januari. Kanske en mittback som får spela CL.

Jag tror på det här. Det blir oerhört tufft, tuffast möjliga motstånd. Men vi är Barca eller hur? Vi leder ligan, vann CL-gruppen. Trots många skador.

Känns som vissa redan har räknat bort oss. Det är bara sjukt.
Barcelona .Andreas
2013-12-16 12:34
Expressen: Zlatans tuffa lott Aftonbladet: Drömlott för Zlatan och PSG lol Ett par tankar. Dortmund kommer göra mos av Zenit Vidrigt lätt lottning för Real Madrid Atletico Madrid kör över Milan Skrällägge för Grekerna Kul med City. Precis vad jag hoppades på! :)
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-16 12:33
Alla fick lättast tänkbara lottningen förutom oss. Men det är något vi är vana vid sen Laportas dagar. Vi får bevisa oss nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
Hahaha du vill att vi ska vinna med 3 målsmarginal i Etihad Stadium?? City är förmodligen världens bästa hemmalag. Nöjer mig med kryss där eller ett måls
Barcelona Rambla~
Jag fattar inte varför Tata kan överväga tanken att flytta upp Mascherano jämte Busquets i tuffa bortamacher som denna mot City. Tänk er Pique och Bartra i backlinjen med Busi och Masche framför? Då kan vi få med oss ett bra resutlat borta.
Barcelona >The Reporter<
2013-12-16 12:32
Visst, City är i bra form nu, men vi får se om det sen i Februari
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-12-16 12:30
Tror inte heller att det kommer vara några problem med målchanser, snarare vår defensiv som vi ska vara rädda för.

Som Rambla nämnde, Negredo, Kun, Silva, Fernandinho, Yaya och Navas kommer defnitivt skapa problem i vår alltför skakiga backlinje. Ber till övermakterna bara att Alba håller sig frisk. Han är väl den ende som kan utmana Navas snabbhet på kantene egentligen.
Sedan vet jag inte vad som är bäst; Bartras självförtroende och goda positionsspel eller Mascheranos brytningssäkerhet och aggressivitet? Vi möter ju ett ganska fysiskt gäng och jag är osäker på hur Bartra skulle klara av det..
Barcelona ElRaval
2013-12-16 12:29
Jag måste medge att jag är väldigt rädd för City. De är precis som Bayern - ett lag som blandar fysik med finess. Vilka andra lag kan egentligen skryta med att ha fysiska monster som Milner och Toure blandat med Silva och Navas? Herregud. Sämsta möjliga lottningen. Jag håller City som favoriter tillsammans med oss, Real och Bayern till att gå hela vägen i Champions League i år. Men men.. Med Leo tillbaka så känns ingenting omöjligt. Men trots att dom går upp och ner i ligan så är Pellegrini bevisligen en sjukt bra cup-tränare. Viktiga matcher vet han hur han ska vinna. speciellt som underdog.
Barcelona Rambla~
2013-12-16 12:29
Med handen på hjärtat, är det någon här inne som kan se Barca vinna hela CL av det vi sett av spelet under hösten? Jag kan det då inte. Vill inte vara någon medgångare men ibland så måste man vara realist. Med det försvarspelet laget bjuder motståndarna på mål går det aldrig att vinna CL. Visst, mycket kan förbättras till februari men jag har svårt att se de spelarna vi förfogar över ska höja sig så mycket som det krävs. Jag åker hellre ut tidigt ur turneringen än faller på målsnöret och bir utspelade som senast mot Bayern. Det som gör ont är att åka ut mot ett oljelag som egentligen inte förtjänar att vara där.
Barcelona L10
2013-12-16 12:28
När är Valdes tbx??
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-16 12:28
Lura er inte själva. Pellegrini har alltid lyckats sätta käppar i hjulet på Barca och Real sedan Villareal. Glöm inte att det här är inte Mancinis manchester. Tror ni att Pellegrini kommer tävla om bollen? kanske han kommer pressa lite mer på hemmaplan men inte på camp nou. Vi kommer få se bussen den engelska bussen. Vi får inte kryssa på borta plan eller förlora. Den matchen är finalen. Vi måste ge allt vi har och vinna den med minat 3 måls marginal. För att om vi kryssar eller förlorar kan det bli en helt annan resa på Camp Nou. Den som offrar mest, vill mest och visar mer hjärta går vidare i sådana här matcher.
Barcelona Canaletes
2013-12-16 12:27
hahaha exakt min reaktion typ xD med samma dialekt.

Machester ci-TYH!
Barcelona g23s
2013-12-16 12:24
Länktips... :D
Barcelona Rambla~
2013-12-16 12:22
@DM1982:

För att inte tala om Man United?
Barcelona NoGo™
2013-12-16 12:22
Lugnt boys, Leo fixar det här! #NP
Barcelona Rambla~
2013-12-16 12:21
Jag hoppas verkligen att Bartra spelas in i startelvan. Vågar inte tänka på hur det kommer se ut med Mascherano och Pique mot Kun, Silva, Yaya och Negredo. Mardrömmar.
Barcelona Gabriel
2013-12-16 12:20
Ja ja, självklart. Dum jag är, tack för svaren.
Barcelona Andreas-
2013-12-16 12:19
Vi slår ut City alla dagar i veckan, då är Messi tillbaka. Pellegrini skakar redan.
Barcelona Capitán - El tiburón
Hmm, ja det kommer bli två riktigt svettiga matcher. Förhoppningsvis får vi en skadefri trupp till båda mötena annars tror jag att vi åker ut.

Gäller även att Messi hinner komma tillbaka i fysisk form. Någon som vet när matcherna spelas?
Barcelona Baronen
Helvete. Så jävla typsikt. Första jävla lagen som blir dragna. Återigen en skitlottning för vår del.
Barcelona enkos
2013-12-16 12:18
Undrar var nu är alla madridister och andra Barca hatare som säger att Barca får lätt motstånd medan Real alltid svårt..
Barcelona Acrobat
2013-12-16 12:17
Värsta tänkbara lottningen... Det blir ruskigt svårt! City är bra i år...
Barcelona enkos
2013-12-16 12:17
City passar Barca som handen i handsken.. ett lag som tänker inte mycket på defensiven och som inte parkerar bussen..
Barcelona I.Cuenca
2013-12-16 12:16
Det är City som ska vara rädda för oss inte tvärtom. Krossa City!!!!!!!
Barcelona Lion24
Gabriel

För att Schalke ej kunde spela mot Bayern.
Barcelona DM1982
Tufft att få City men det kommer hur som helst bli riktigt bra matcher. Sedan är det patetiskt enkelt motstånd Real får och även Chelsea.
Barcelona Barcaholic
2013-12-16 12:15
@Gabriel:

Det var Schalke som automatiskt fick Real Madrid eftersom bara Dortmund & Bayern fanns kvar.
Barcelona Gabriel
2013-12-16 12:14
Någon som förstår varför Real Madrid automatiskt fick Schalke när Arsenal fanns kvar?
Barcelona Abbe.
2013-12-16 12:14
Hela lottningen:

Manchester City - FC Barcelona
Olympiakos - Manchester United
AC Milan - Atlético Madrid
Bayer Leverkusen - Paris Saint-German
Galatasaray - Chelsea
Schalke 04 - Real Madrid
Zenit - Dortmund
Arsenal - Bayern München