/spanien/barcelona/forum/5916.aspx/spanien/barcelona/forum/5916.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2013-12-16 14:22
Diar shekha Är väl knappast klubbarnas styrelse som ska spela matchen. :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2013-12-16 14:19
Valdes

Alves Bartra Piqué Alba

Sergio
Cesc Iniesta

Messi
Alexis Neymar

Denna elva vill jag se mot Shitty. Jag lovar att vi vinner! Och är ni rädda kan ni redan ge upp hoppet om en CL titel. Som jag sa, ska man vinna turneringen måste man kunna vinna mot alla lag!
Barcelona Diar Shekha
2013-12-16 14:18
Det är inte bara Manchester City vs Barcelona det handlar om. Det handlar även om Laporta vs roSELL! Laportas lärjungar är ju i City & de gör iallafall nytta till skillnad från Zubi. Tänk om de slår ut oss, det kan inte vara roligt för roSELL då!
Barcelona Barcelonistas
2013-12-16 14:13
Messi-Iniesta-Neymar-Sanchez

Haha den offensiven e sjuk.
Barcelona enkos
2013-12-16 14:10
Andreas-
mot citys sjuka offensiv behöver vi inte xavi, det räcker med messi , iniesta , sanchez, neymar och sen fyller även alba och alves på... så vad händer då om vi tappar bollen, ju mascherano där är mycket nyttigare än en xavi som fuskar i defensiven
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-16 14:05
Synd att vi fick City för att jag ville att de skulle gå långt med det spelet de har visat senaste månaderna. Dessutom är jag stor fan av Pellegrini.

Fördelen att få så bra lag (som City har varit sista tiden) är att vi kommer att höja vår nivå.

Det enda jag är orolig för att fasta situationer. Barca har tid att höja nivån ännu mer för att vi har inte sett det bästa Barca av Tata än, så oroa er inte.

Tro mig, City är inte glada att möta oss heller.
Barcelona Andreas-
2013-12-16 14:05
Enkos:

Öhh, sjukaste jag sett. Att ha Xavi på bänken är bara det helt sjukt.
Barcelona enkos
2013-12-16 14:01
------Valdes -------
Alves - Barta - Pique -- Alba--
------ Mascherano -- Busken---
---------Messi -------Iniesta------
---Sanchez ----------------Neymar

den elva vill jag se borta mot city
balohimovic
2013-12-16 13:59
@LeoMessi
Eller så menar de att Barcelona drog en nitlott eftersom de kunde fått betydligt lättare motstånd i t.ex. Schalke, Zenit eller Olympiakos medan City i princip bara kunde lottas mot lag likvärdiga Barcelona i Bayern, Real, Dortmund
Barcelona enkos
2013-12-16 13:55
Viktigt att både Song och Busquets eller Mascherano och Buskets som defensiva mittfältare i första matchen... medan Barta och Pique som mittbackar...

Barcelona YYEA
2013-12-16 13:54
Hade varit kul om både Aguero och Yaya Toure skrev på för oss i januari.
Barcelona MessiyoyO 10
2013-12-16 13:53
Jag tycker att det är jävligt intressant att vi fick City. De spelar sin bästa fotboll just nu och har väldigt många spelare i toppform vilket skrämmer de flesta. Vi är dock Barcelona, så det är lite svårt att förstå varför många av våra egna fans ser oss som underdogs. Det ska vara tvärtom. Sen att vi har en jävligt tufft uppgift att lösa, den svåraste av alla lag, gör att vi kommer att ses som ett monster vid ett ev. avancemang. För vem vill möta en motståndare som precis slagit ut en av de stora favoriterna. Jag tror på oss och gör det ännu mer när Messi står på plan efter nyår. Sen vet man inte vilken form man befinner sig i när CL ska spelas, men det är ändå två matcher som man redan längtar efter.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-16 13:46
Om både Sevilla och Real Betis tar sig vidare till åttondelsfinal i Europa League så ställs dom mot varandra i ett hett dubbelmöte. El derbi Sevillano!
Barcelona Blaugrana91
2013-12-16 13:43
Äckliga Ab skriver inte ens att det är falskt fast man från Colombia förnekat allt.
Barcelona LeoMessi
2013-12-16 13:42
På Aftonbladet stod det, om jag läste rätt, "... Och Barca drog stora nitlotten", jag tolkar detta som att Aftonbladet anser oss vara riktigt underlägsna. Varför är det inte så att city drog en nitlott?
2013-12-16 13:37
Äkta Cule

OFFICIAL: Authorities in Colombia already confirmed Jorge Messi isn't involved with drug money laundering. Case closed.
Äkta Cule
2013-12-16 13:30
Man blir riktigt less på Messis far (om allting stämmer)...
Barcelona Barcelonistas
2013-12-16 13:29
Treyh - håller med dig i allt jag är otroligt nöjd med lottningen det är sådana här matcher som man verkligen ser fram emot.
Barcelona .Andreas
2013-12-16 13:26
@Treyh:
Precis den inställningen jag har. Svider vid förlust men man kommer över det, tids nog. Värsta förlusten jag varit med om var nog när jag var på Camp Nou och såg matchen mot Chelsea. Messi drar en straff i ribban, stolpskott hit och dit. När Torres punkterade matchen var jag redan på väg från arenan. Fyfan vad den förlusten sved. Hade flyg bokat hem 3 dagar senare men mådde så dåligt att jag åkte direkt från Camp Nou till hotellet och hämtade min packning och drog till flygplatsen och cashade första, bästa biljett hem, haha. 3 hotellnätter och en flygbiljett som "brann inne" men just då ville jag bara hem, bort från allt elände och sorg. :p
Barcelona Treyh
2013-12-16 13:20
Jag är så jävla glad att vi fick bra motstånd! Det är såna här matcher jag lever för som supporter. Det får brista eller bära - som allt annat här i livet. Ska bli så jävla nice! =)
Barcelona La Messias
2013-12-16 13:17
Zyzz - U mirin brah?

Är du forumets nya LaPulga som ska hålla på sänka nivån genom att gråta och gnälla över saker som har med Real madrid att göra istället för att fokusera på oss ?

"Som vanligt får vi svår väg till finalen och Real glider på bananskal"

Hur tänker du egentligen innan och medans du skriver den meningen ? Du pratar om ett lag som inte spelat final i turneringen sedan 2002 och under 6 års tid inte ens gick förbi åttondelen, stort wtf på dig....

Förra säsongen spelade Real i dödens grupp med Ajax City och Dortmund, dem kom på andra plats och fick möta United i åttondel där dem gick vidare mest pga en kontroversiell utvisning på Nani, sedan mötte dem Galatasaray som var nära ett mirakel i returen och i semi fick man återigen Dortmund som pulveriserade dem och förnedrade dem i första mötet vilket räckte för att slå ut dem till vår stora glädje (med tanke på vad Bayern gjorde med oss). Alltså mötte dem bara ligamästare från respektive land och du kallar det bananskal ? Kom igen...

I år hade dem på förhand en tuffare grupp än oss med Juventus och galatasaray, återigen 2 ligamästare, även om dem nu svek prestationsmässigt så såg det på pappret svårare ut än vad de gjorde för oss. Allvarligt talat höj nivån...

Sen drar du upp Ronaldo från ingenstans och försöker håna honom men du bitchslappar ju dig själv med tanke på att han gjorde mål mot samtliga motstånd dem fick.....

Det bara att hoppas på att Schalke blir ett nytt Lyon scenario för dem.

När det gäller vår lottning så fick vi tuffast möjliga, visst det skulle svida att åka ur redan i åttondelen men det här är Champions League, to be the best u gotta beat the best och vad skulle stärka vårt lag mer än att skicka ut City ? Vi skulle bli än mer fruktade.

Messi och Valdes förhoppningsvis tillbaka och i gammal god form när matcherna spelas och ett bra resultat borta så ska vi fixa det här.

VAMOS !

Barcelona Neymessi
2013-12-16 13:15
Har inget emot City. Det svåraste laget utan tvekan men vinner vi inte mot dom skulle vi aldrig vinna hela CL iallafall.
Stackars Arsenal.
Barcelona LeoMessi
2013-12-16 13:09
Rambla~ (Barcelona) Ja, precis. Det var läskigt hur nonchalanta vi var på bortaplan förra säsongen och även denna. Jag tror att Tata inser att han måste tvinga grabbarna att springa tills dom spyr om dom vill vara kvar i cl. Sen hoppas jag att skammen med att åka ut i åttondelen är motivation nog haha!
Äkta Cule
2013-12-16 13:06
Man vill bara ta den närmsta skämskudden när vissa väljer att grina över att vi fick City som motståndare.. Skäms på er för fan säger jag på ren svenska! Jag är riktigt jävla GLAD över att Figo drog den så kallade "nitlotten". För de största klubbarna handlar det inte om att "överleva" och "hålla sig kvar i turneringen" utan om att armbåga sig fram till finalen genom att röja övrigt tufft motstånd ur vägen. Jag vill ha en grupp spelare som entusiasmeras av de stora matcherna och inte räds vad som är potentiellt "besvärligt" eller "komplicerat". Spelare som satt och hoppades på en enkel lottning går in i slutspelet på hälarna. Detta är passivt och sprider potentiellt defaitistiska tankegångar. Det är inte som kännertecknar Barcelona och en attityd som bör vara förbjuden i klubbens korridorer. Jag hoppas inte ens att spelarna såg lottningen utan enbart tog det hela som det kommer med inställningen att man har allt i sina egna händer.
Barcelona fraiXCII
2013-12-16 13:05
@.Andreas Jag är tyvärr inte medlem. Men har du kollat paketpris och så? För man kan nog komma undan lite billigt med paketpris. Att köpa en biljett nere i England kommer att kosta skjortan.
Barcelona .Andreas
2013-12-16 13:03
@fraiXCII:
Är medlem. Köper när de släpper till oss medlemmar. Blir jag utan (om det är för många som söker, inte så troligt) så köper jag på svarta börsen. Kan tyvärr inte hjälpa dig med biljett om du inte är medlem då man bara får köpa 1 biljett till bortamatch per medlemsskap men om du kan låna någons medlemsuppgifter kanske? Men ta frågor i PM så slipper vi kladda i forumet.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
Haha, tror fan vi ska få svåraste möjliga lottning. Irriterande med tanke på lagen vi kunde ha fått... Men det blir iaf två riktigt roliga matcher på förhand iaf :)
Barcelona Rambla~
@LeoMessi:

Jag tror att du har rätt. De överskattade sin egna förmåga mot både Milan borta och PSG borta förra säsongen. Det håller inte att underskatta motståndare på bortaplan som kommer laddade som om de hade knivar mellan tänderna. Det måste vara total fokus och laddning från första minut. Det var något Pep var bra på att ingjuta i spelarna. Vi får hoppas att Tata också kan få in det hos spelarna.
Barcelona fraiXCII
2013-12-16 13:02
@.Andreas Jag är rätt intresserad. Hur gör du med matchbiljett och så?:)
2013-12-16 13:01
Official: Tests today have confirmed that Deulofeu, on loan at Everton this season, has a hamstring injury, he will be out a few weeks.
Annons: