/spanien/barcelona/forum/5910.aspx/spanien/barcelona/forum/5910.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldinho the original
2013-12-17 17:09
VizzlA-"Tots Units Fem Força" (Barcelona) Haha Guardiola maybe....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-12-17 17:09
@el Flaco:

Galen jävla match. :D
Barcelona Rambla~
2013-12-17 17:07
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

FFP handlar om att klubbar ska gå runt. De ska till en början inte gå back, alltså visa för stora minussiffror vid bokslut. Framför allt ska de inte kunna investera miljard efter miljard om de själva inte har dessa intäkter. För att förenkla det hela lite, klubbar ska endast kunna spendera kapital de själva har tjänat in.

Tror du oljeklubbarna PSG, City och Chelsea drar in mer pengar än de själva göra av med på tex spelarköp?
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2013-12-17 17:06
Någon som vet när Messi är tillbaka i truppen ungefär? Han sägs ju vara nästan skadefri och kör rätt hårt. Elche-matchen kanske?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2013-12-17 16:32
petersays

Vem ska ha sista 3% med skit ;)
Barcelona Treyh
2013-12-17 16:29
freeyourmind jag tror det handlade om att de inte ens kunde betalar ut löner
Barcelona FCB_Messi
2013-12-17 16:22
Barcelonas trupp mot Cartagena: José Pinto, Oier Olazabal, Martín Montoya, Javier Mascherano, Carles Puyol, Marc Bartra, Jordi Alba, Adriano, Alexandre Song, Cesc Fàbregas, Pedro, Andrés Iniesta, Alexis Sanchéz, Neymar, Cristian Tello och Sergi Roberto.
Barcelona påfågeln
2013-12-17 16:03
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona): Det gäller ej för större klubbar, franska klubbar eller Juventus. Platini-style.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-17 14:43
Har en fråga om finansial fair play systemet.

Hur funkar den egentligen ?

Hur kan ett lag som PSG lägga så mycket pengar på att värva spelare när lag som Malaga fick betala böter och åkte på straff?

Gäller det bara smålag??

Barcelona petersays
2013-12-17 13:55
Man kan iaf ha i åtanke att när Thiago lämnade Barca så var Villanova fortfarande tränare - beslutet att han skulle lägga av kom först en vecka senare. Och då snackar vi samma Villanova som under 2012-2013 gav Thiago avsevärt mindre speltid än säsongen innan. Många matcher satt Thiago på bänken och Tito utnyttjade inte ens sina tre byten. Många gånger kom han in kring 80:e minuten. Han gjorde förhållandevis få matcher från start. Jag tog fram statistik på det där förut enligt officiella hemsidan, så det är odiskutabelt så att Thiago inte såg någon ljusning så länge Tito inte gav honom förtroendet och ledningen inte ville garantera honom mer speltid. I skenet av det är det inte direkt konstigt att han letar sig bort, särskilt när Pep som alltid haft ett gott öga till Thiago vill ha honom i Europas just då bästa lag. I mina ögon är det ungefär 72/25 skitfördelning i den affären. Thiago får 25% skit, men ledningen och Tito ska absolut ha den största andelen.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-17 13:52
Barcelona are interested in Villarreal centre back Mateo Musacchio (23). The Argentine player joined Villarreal in 2009. [mundo deportivo]

Vad tror ni? Han har presterat ganska bra i år, men håller han för Barca?
Barcelona Diar Shekha
2013-12-17 13:47
@barcastuff: Barcelona president Rosell will soon meet with Andres Iniesta (29) to finalize the last details on the renewal of the midfielder. [md] @Barzaboy: @barcastuff so what's zubizarreta job in Barça ? Haha!!
Barcelona enkos
2013-12-17 13:26
Medan Barcelona har relativt enkel väg till final av den spanska cupen så är det desto svårare för Atletico och det kommer påverka dom en del i januari med matcher var tredje dag.. För oss väntar troligast Getafe i nästa omgång, sen Levante och Sevilla i semifinal.. Atletico ska möta Valencia i nästa omgång hemma/borta den 8 och 15 januari medan har möte med oss den 12 januari.. Klarar Atletico av Valencia så blir det match i kvarten för dom troligen mot Bilbao och det också i januari.. 22 och 29.. Så vi får se hur Atletico kommer klara av janauri månad..i semifinal får dom sannolikt Real Madrid..
Barcelona el Flaco
2013-12-17 12:29
H.Alavi/

"Macanudo" Pizzis mest minnesvärda ögonblick i Barça var nog när han gjorde det avgörande målet i den episka remuntada mot Atlético i cupen 1997.Minns inte om det var åttondelsfinal eller kvartsfinal men vi vann tills slut med 5-4 efter att los colchoneros ledde med 0-3 efter de första 45 minuterna.
Barcelona LeoMessi
2013-12-17 12:29
Occi (Barcelona) Han hade helt klart fått mer speltid men att han skulle vara utan konkurrens är att ta i. Hade Messi varit frisk så hade thiago fått krigat med iniesta och Fabregas, förutsatt xavi inte spelar varenda match. Men helt klart att han hade fått mer speltid iaf.
Barcelona Neymessi
2013-12-17 12:27
På tal om Ramos och kort. Är det nån som vet va rekordet på flest röda kort i La liga ligger?

Barcelona Occi
2013-12-17 12:22
Det sorgliga med Thiago är att han idag hade varit ordinarie i Barca utan konkurrens. Jag är så jävla besviken på honom.
Barcelona LeoMessi
2013-12-17 12:17
Påtal om gula kort, någon mer som tror att avstängningen antingen ramos eller Pepe kommer att hävas inför matchen mot Valencia? Förbundet kan ju inte riskera att real kanske kan förlora poäng.
Barcelona Diar Shekha
2013-12-17 12:11
Någon som vet om Klubben tänker överklaga Neymars gula kort mot Villarreal?
Barcelona -SAMI-
2013-12-17 12:01
Jag kommer klippa hans tung!!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-17 11:49
Är på samma spår som Barca King. Låt oss gå vidare!

Enligt Sport Deporte kan en före detta Barcelona-spelare ta över Valencia. Några gubbar här inne som minns den gamle anfallaren Juan Antonio Pizzi? Han spelade i Barcelona mellan åren 1996-1998 (48 matcher 11 mål).

För två dagar sedan vann han ligaguldet i Argentina med San Lorenzo, klubbens första ligaguld sedan 2007.

Samtliga klubbar som han har varit tränare för har varit i Sydamerika. Vore intressant att se hur han skulle anpassa sig till livet som tränare i Europa i en klubb som Valencia. Verkar vara inne just nu att anställa tränare från Argentina. :P
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-17 11:39
Pellegrini är en gentleman och mycket respektfull professionell tränare. Glad? Nu sätter vi punkt för det och går vidare.
2013-12-17 11:37
Andreas Att du orkar vara moral polis. Lite humor får man ha. Se över dina kunskaper, ord och med mera. Att du orkar. Skriv något vettigt och intressant istället för att skrolla längst ner i forumet för att hitta något att göra dig klok över. Jag hoppas du mår bättre nu.
Barcelona Andres I
2013-12-17 11:10
Barca King - Messi & Neymar run the show (Barcelona) 2013-12-16 23:45 Pelles kaxiga attityd är inget nytt. Han var lika kaxig i Madrid. The gringo got Cojones ese! Du bör se över dina kunskaper. Pelle må vara en del saker, men gringo är han inte. Dessutom vill jag understryka att vi inte spelar i varken californien eller Mexico, "ese" gör sig därför inte särskilt bra. Inte gringo eller cojones heller för den delen...
Barcelona ElTriplete
2013-12-17 10:32
- Jag skulle aldrig påstå att jag skulle säga nej till Real Madrid. Även om det kanske är en stor rivalitet mellan Barça och Madrid så är det fortfarande fotboll och Madrid är en stor klubb. Men jag trivs väldigt bra här och jag tänker inte på att gå till något annat lag, men jag stänger inga dörrar till något, säger Thiago Alcantara till den spanska radiokanalen Cadena Ser.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-17 08:46
City spelarna tittar och reagerar på lottningen.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-17 06:37
Jaha Busquets rankas alltså som världens 62:a bästa fotbollsspelare av Fotbollskanalen.. Ett skämt.
Barcelona Blaugrana91
2013-12-17 02:09
Verkar som klubben kommer agera gällande det här patetiska ryktet gällande Messi pappa, så här säger klubben:

“We want to express our concern because lately there’s been an effort to undermine the reputation of our athletes and our institutions. The Board, just as it as done in similar situations, will act strongly. We want to send a message that everything isn’t fair game and that we are aware of what is being produced.”

Hoppas både klubben och familjen Messi stämmer skiten ur den där skit tidningen El Mundo.
Är ju inte första gången vi eller någon av klubbens spelare attackeras, vi minns väl alla dem falska dopningsanklagelserna som även dem kom från Madrid.

Dags att man agerar med kraft är inte ok asså!
Barcelona LeoMessi
2013-12-16 23:56
Barca King - Messi
2013-12-16 23:45
Pelles kaxiga attityd är inget nytt. Han var lika kaxig i Madrid. The gringo got Cojones ese!
Annons: