/spanien/barcelona/forum/5901.aspx/spanien/barcelona/forum/5901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-01-10 19:03
FCB_Messi (Barcelona) Det är ganska glasklart att förbundet gör allt för att minimera chanserna för Barcelona ska utöka ligaledningen. Självklart så ska vi ju vinna även om Juanfran spelar, stör mig mest på att dom försöker motarbeta Barcelona hela tiden. Hade inte förvånat mig om Neymar hade legat på fyra gula inför mötet mot Elche eftersom dom hade dragit tillbaks kortet har drog på sig matchen innan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
2014-01-10 18:57
Jag förstår inte hur juanfrans avstängning kan bli upphävt ?!?!? Kortet som han fick senaste matchen kan omöjligt överklagas då han jättefult la krokben på en bakifrån mitt i en kontring . Nästan ett "oranget" kort på det . Märkligt ....
Barcelona LeoMessi
2014-01-10 18:41
Vet inte om det bara är jag, men det känns som att Busquets har börjat slå längre passningar, fler långbollar, längre diagonala passningar till yttrarna och fler djupledsbollar överhuvudtaget
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-01-10 18:38
Ett stort Tack till redaktionen som kommer med så sköna artiklar. Uppskattas verkligen!!! 0-2 imorgon.
Barcelona LeoMessi
2014-01-10 18:27
FCBlaugrana (Barcelona) Haha helvete vilket tillfälle det hade varit att se Ribery eller Messi vinna den:P
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-10 18:18
@RafaelH117: Cristiano Ronaldo is bringing his entire family to the Ballon D’Or gala for the first time, any more doubts he won?
Barcelona Diar Shekha
2014-01-10 17:58
Det verkar som att Zubi har svårt med att köpa en rakhyvel.. Åh Zubi.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-10 17:53
@!Sergio_ Busquets!:

Haha Valdes asså! :P och Messi som ska sikta in sig med sin "spark" :p
Barcelona the cameroonians
2014-01-10 17:47
Grimaldo förlängde idag sitt kontrakt med Barcelona fram till 2016 med option på ytterligare ett år.

Utköpsklausulen är €12 miljoner men ökas till €35 miljoner när han flyttas upp till A-laget.

Vänsterbacken är snart klar för spel igen efter att ha varit borta sedan mars förra året till följd av korsbandsskada.

KUL!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-01-10 17:44
!Sergio_ Busquets! Vi körde också den leken fast vi sköt bollen på rumpan på den som förlorade i diverse olika fotbollsspel.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-01-10 17:37
Jag kan inte komma på senast jag var så nervös inför en bortamatch i La Liga som jag är nu(räknar inte med el Clásico). Måste nog ha varit när Sevilla var sjukt bra på hemmaplan med det trycket på Sanchez Pizjuan, på Rijkaards tid i klubben alltså. Då hade Sevilla spelare som Kanoute, Luis Fabiano, Renato, Dani Alves, Adriano, Jesus Navas och Enzo Maresca. Magiskt lag.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-10 17:17
Det viktigaste är att vi gör första målet. Atlético hemma publik med 1-0 ledning till de kommer vara ett helvete att möta. Speciellt i slutminuterna!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-10 17:14
Säg vad msn vill om Atléticos grisiga sätt att spela fotboll på men vad jag längtar efter matchen imorgon. Att Spanien har fler än ett topplag är bara bra för ligan. Förutom var det bara Madrid som kändes tuffa att möta och resten var kul bara för att se vilka konststycken Barca spelarna skapar. Jag får den där ängsliga längtan efter morgondagens match precis som om det vore City eller Real i El Clasico.
Barcelona CuleAK
2014-01-10 17:13
Hahah! Vi hade en liknande lek fast vi sköt bollen på röven istället
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-01-10 16:59
Fan vad rolig video

Va det bara jag och mina kompisar som också körde en liknande lek, vi kallade de "arslet"
Barcelona Barcelonistas
2014-01-10 16:35
Jag gillar hur Tata sköter allt han har fått varenda spelare i truppen att känna sig viktig för laget. Jag syftar framför allt på Bartra,Cesc,Pedro,Sanchez, som verkligen har tagit för sig den här säsongen.

Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-10 16:27
@H.Alavi - Magico!:

Läste du kommentarerna till bilden? Hilarious :D
Barcelona FCB_Messi
2014-01-10 16:18
"Messi is Messi. We all missed him while he was out. It’ll be nice to have him up against us. He’ll be up for it after being out for so long," Diego Costa told AS.
Barcelona Canaletes
2014-01-10 15:59
haha hoppas affären strular sig och han tvingas kvar i Barca sen straffas av klubben och aldrig mer får spela.
EliCule
2014-01-10 15:57
The return of king! =)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-01-10 15:50
Någon som minns lite av detta? I länktipset har det lagts upp en bild på Lionel Messis egenskaper i Football Manager 2005. Att jag kunde peta honom för Giuly i det spelet...

Förtjänar jag dödsstraff?
EliCule
2014-01-10 15:31
Spelare som Sanabria äcklar mig, hur girig och otacksam får man vara mot ett lag som miljoner som han med tio gånger mer talang säljer sina själ för att vara med som bollkalle! Dagens agenter förstör många talanger, allt handlar om pengar och deras jävla vinst.
Barcelona Rambla~
2014-01-10 15:21
Den där Sanabria verkar ju helt korkad i huvudet. Bara för att han personligen är överens med Roma, har han fått för sig att han kan strunta i sina skyldigheter mot klubben. Han dök inte upp på trängingen för Barca B idag tex. Han har nog inte fattat att en övergång ej är klar förrän klubbarna har kommit överens och skrivit på alla papper.

Nu skrivs det dessutom att Barca kräver att klausulen ska ligga på 12m och inte de 3m Roma redan har betalat in till det spanska förbundet. Barca hävdar att klausulen höjdes i och med att han flyttades upp till Barca B. Jag skulle tippa att det här kommer hamna i rätten innan det blir avgjort.

Under tiden måste ju Sanabria fatta att han är under kontrakt och måste sköta sig, gå till träningarna tex. Jag undrar vad det är för en jävla agent han har.
Barcelona FCB_Messi
2014-01-10 15:20
Intressant fakta: Med Messi i laget gjorde Barca mål var 32e minut .. Utan Messi : var 32e minut .
Barcelona MessiyoyO 10
2014-01-10 15:19
Nyheten handlar om att en åklagare vid högsta domstolen begärt att fallet tas upp till prövning eftersom att man anser att Rosell förskingrat pengar under Neymars övergång. Sen så tar man upp att betalningen skett under "hemliga" förhållanden och att kan vara ett brott när man inte redovisar hur och från vilka konton pengarna har överförts ifrån.

Tycker personligen att det är uruselt att man inte kunnat sköta en så stor affär på ett bättre sätt. Alla vill åt Barca, både på plan och utanför, så varför hemlighåller man fakta så att folk blir ännu mer nyfikna på vad som sker bakom kulisserna. Gör rätt från början så slipper man huvudvärken. Sen så vet vi inte om allt detta om Rosell stämmer, men hade det förvånat någon om det hade varit sant?

Barcelona Rambla~
2014-01-10 15:12
De har inte ljugit.

Santos + 2 andra grupper/org fick €18m att dela på.
Neymars/pappans företag eller vad det nu är fick resterande €40m i någon slags sign-on bonus. Typ, som tack för att de inte skrev på för Madrid.

Summan blir de €58m han sägs ha kostat.
Barcelona LeoMessi
2014-01-10 14:52
Har för mig att det har snackats här inne att Rosell typ har anklagats för att ljuga om transfersumman. Att han kan ha betalat neymars pappa 40 mille eller något så galet! Stämmer det så ska fanskapet åtalas! För då har han ljugit om summan samtidigt som han verkar ha mutat neymars pappa eller något för det finns ingen annan anledning till att ge honom så mycket pengar. Kan ju ha varit det som gjorde att Neymar valde en "lägre" lön hos Barca.
EliCule
2014-01-10 14:40
@MessiyoyO 10:

Skulle vara tacksam om du kunde översätta...sammanfatta artikeln =)
Barcelona MessiyoyO 10
2014-01-10 14:27
Nyheter angående Rosell och köpet av Neymar. Rosell har satt sig i en jobbig sits och det återstår att se hur detta påverkar klubben.
Barcelona Rambla~
2014-01-10 12:39
@Vampíro:

Billigt? Tja, enligt silly-season bloggen på AB:

"25-åringen rivit sitt nuvarande kontrakt som har sex månader kvar och flyttar omedelebart till England. - Vi är väldigt, väldigt nära med Vergini. Jag har talat med honom och det är långt gånget. Jag har känt honom i flera år, säger Poyet enligt The Mirror."

Gratis är ju hyfsat billigt. Istället ska vi behöva läsa hur MD promotar spelare på väg ner i karriären som Vidic här om dagen. Vad fan ska vi med honom till nu? För 5 år sen? Hell yeah, men nu? Hur många knäpoperationer har han haft? Räcker det inte med en åldrande kapten som har problem med fysiken och sina knän? Ska vi nu värva in en veteran till med samma problem?
Annons: