/spanien/barcelona/forum/5898.aspx/spanien/barcelona/forum/5898.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldinho the original
2013-12-16 21:57
På våran senaste 15 bortmatcher i CL slutspel så har vi bara 3 vinster... Real,Leverkusen och Shaktar lyckades vi att vinna över dom på bortaplan. Arsenal X2,Bayern X2,Milan X2,Chelsea X2,Stuttgart,PSG,Lyon och Inter lyckades vi inte att vinna över dom på bortaplan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2013-12-16 21:17
Carles Puyol - det påverkade laget enormt mycket, efter att Tito drabbades av cancer så hände något med laget. Även om han kom tillbaks så lyckades laget inte hitta tillbaka till det där väg vinnande spelet igen.

Man såg redan mot PSG att något inte riktigt stämde.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-16 21:12
Vår borta facit i CL har inte varit något att hurra om! Första matchen blir knepigt. Beroende på resultat kan den avgöra andra mötet. Det hade varit fett skönt att avgöra matchen med 2-3 borta mål.
Carles Puyol Gran Capitan
2013-12-16 21:07
@Barcelonistas:

Tito var ju tillbaks till matcherna mot Bayern så jag tror inte det var anledningen till att vi förlora så stort tror nog att det mer var att vi helt enkelt var för dåliga rent individuellt genom båda mötena. Liksom Messi var halv skadad och ur slag, Xavi sket ner sig och Iniesta var dålig.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-12-16 21:01
Haha, det stämmer ju! Vi ska spela en j*vla träningsmatch i Qatar mellan Januari - Mars som det står i kontraktet med sponsorerna! Det är ju helt befängt att truppen ska ge sig av under en extremt matchtät period när både Ligan, Spanska cupen och CL är i ett avgörande skede! Fyfan alltså!
Barcelona el Flaco
2013-12-16 20:52
@Frodo:

Är medveten om att detta inlägget var från igår och vill inte ta upp den debatten på nytt, men detta var ett riktigt underskattat inlägg! Co-signar till 100%. Har också märkt hur Rosell, Zubi och Eusebio har lyckats att undgå kritik trots att de har gjort sig förtjänade av det. Något känns mer än ruttet, inte bara inom klubben men även sättet som medierna bevakar och rapporterar vad som sker.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-12-16 20:42
Abbe, snälla säg att du driver med oss!
Barcelona Barcelonistas
2013-12-16 20:29
Den där logiken asså, " Bayern krossade dom, kan dom kan vi" en smart jävel med hjärnceller innanför pannbenet är medveten om att Barcelona var helt ur slag inför semifinalerna.

Titos frånvaro påverkade laget enormt mycket.
Barcelona el Flaco
2013-12-16 20:29
Lol åt att Zubi kom för sent till lottning och fick reda på att man fick City när han satt i taxin. Antar att golfrundan drog ut på tiden. :P
Äkta Cule
2013-12-16 20:27
@Ronaldinho the original:

Kunde Bayern spela ut City så skall vi nog kunna göra det också.
Innerst inne så vet alla tvättäkta Barca-fans att den kapaciteten har vi om vi tror på oss själv innan 7-up torsken...
Barcelona Abbe.
2013-12-16 20:19
Säger Toni Freixa på presskonferensen som hålls i skrivande stund att Barça, mitt under säsong, ska spela en träningsmatch i Qatar eftersom kontraktet säger det?! Edit: Ja, det verkar inte bättre. Säkert inplanerad någon dag innan returmötet mot Manchester City i CL.
Barcelona Amo0227
2013-12-16 20:18
Angående AVB, det är en tränare utan PONDUS och då är det inte lätt att ta hand om ett omklädningsrum. En tränare som jobbar bra med framgångar och sämre i motgångar.
Barcelona Canaletes
2013-12-16 20:01
@Rossoneri96:

Snälla mod. Ta bort hans inlägg och därefter mitt.
Han spammar bara hans video som han precis gjorde och vill stolt visa upp det för alla.
Barcelona LeoMessi
2013-12-16 20:00
Hoppas att pappa Messi stämmer skiten ur tidningen för förtal! Det där var en allvarlig anklagelse! Men dom såg chansen att skriva något om familjen Messi nu med tanke på att dom anklagade tidigare under hösten för skattefiffel.
Barcelona Júnior.
2013-12-16 19:57
@FCBlaugrana:
Med tanke på att hatet mot Katalonien i Spanien stärks ju fler självständighetsröster som skickas in så tror jag det hela resulterar med att Messi och Neymar blir två utav många måltavlor av vissa spanska journalister. Vi vet vid det här laget hur manipulativ den spanska median kan bli och hur långt vissa journalister kan gå för att få ut sitt budskap. Anledningen till att just Messi och Neymar utsätts för dessa anklagelser kan vara att de både är stora internationella ikoner som mer eller mindre representerar Katalonien och Barcelona. Colombianska myndigheterna ska dock ha bekräftat att anklagelserna är falska och bett El Mundo att rätta felet.
Rossoneri96
2013-12-16 19:47
tuffast möjliga lottning men det grejjar vi
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-12-16 19:27

det fans X antal möjliga matcher inför dragningen, personen skrev alla dessa och tog bort de som inte stämde. Han behöll de korrekta och gjorde sitt konto synligt för alla. zomfg!!! FC UEFA HOLOCAUST vs. ARMAGEDDON!!"¤%)!!!"/)&!

Detta är värre än när folk luras av såna som påstår att de kan prata med dom döda....
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-12-16 18:49
Efter att besvikelsen över att vi inte fick ett enklare motstånd lagt sig ser jag fram emot City-matcherna! Det kommer bli två spännande matcher med två lag som spelar en offensiv, positiv fotboll. Dock förutsätter jag att Yaya och Fernandinho kommer ha betydligt lägre utgångspositioner än vad de har i ligan och att vi får se upp med giftiga kontringar á la Agüero y Negredo.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-12-16 18:48
(dubbelpost)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-16 18:22
Spanish police and government sources deny a report by a Madrid paper that Messi's father is involved in money laundry through charity games
Coach Pep,
2013-12-16 17:41
Riktigt trevligt att lottas mot Man City. Med tanke på deras offensiva fotboll och fantastiska spelartrupp så kommer det bli en fet fotbollskavalkad. Arsenal-Bayern och Barca-City är i princip de bästa matcherna som kan spelas i Europa just nu så man kan inte klaga på lottningen. Vad gäller våra chanser att ta oss vidare så är jag inte särskilt orolig. Det finns inga riktigt bra och kompletta lag i England längre och deras topplag brister på ett eller annat sätt. Vad gäller City så kan man inte undgå deras defensivt svaga innermittfält. Yaya Toure och Fernandinho är inga defensiva mittfältare och försäljningen av De Jong har skadat dem mer än vad de trodde. Det är ingen slump att deras matcher ofta slutar med tennissiffror både framåt och bakåt, och i egenskap av Barcelona borde vi kunna utnyttja deras defensiva brister. Just nu borde vi bara vara glada över att slippa möta en spelarbuss, för det är det sista som kommer att hända. City kommer förmodligen gå all in och jag har en känsla av att det kommer bli målrikt.
Barcelona Corazon
2013-12-16 17:40
@Carles Puyol Gran Capitan:

Hur kan det vara det med två hemma matcher för real då dom säkert redan krossat Schalke
Barcelona Corazon
2013-12-16 17:39
Hur kan det vara negativt med två hemma matcher för real
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-16 17:38
LeoMessi Kliat mig på hjässan över samma sak många ggr. Om man har någorlunda koll på Portos trippelsäsong för några år sen så vet man att AVB är en mycket kompetent tränare. Frågan är varför han inte lyckas riktigt i England. Jag har mina teorier om varför och dom involverar tyvärr ord som "chansfotboll" och "träben" om jag funderar sådär på rak arm men den största anledningen enligt mig är att han fick en sorts hybris efter succén med Porto och tog sig sedan vatten över huvudet med Chelsea, misslyckades fatalt och kom ner på jorden igen alldeles för hårt. Han tappade nog en massa självförtroende när han trots en fullt kompetent trupp och ryska sedelbuntar inte fick till det i London. Och får spelarna känslan av att du inte riktigt tror själv på det su förmedlar tappar du till slut omklädningsrummet och nu blev det även motorstopp i Tottenham. Han tog ett för stort kliv uppåt efter Porto helt enkelt istället för att ha tålamodet att stegvis klättra, men i ärlighetens namn, vilken tränare hade tackat nej till Chelsea i det läget? Jag tror att ett miljöbyte hade gjort honom gott, varför inte Spanien? Men jag tycker han ska ta en paus och rensa huvudet, ha lite is i magen och ta över en klubb i sommar istället. Att panikhoppa på nåt nytt nu direkt hade bara sett desperat ut.
Carles Puyol Gran Capitan
2013-12-16 17:37
The Madrid derby is in the same week as RM's first game against Schalke and the return is in the same week as El Clasico.

Hoppas detta kan påverka Real negativt
Barcelona B-Guden
2013-12-16 17:37
@H.Alavi - Magico!:

Jag gillar tränare med träningskläder, det är ingen gala eller företagsmöte dom är på
Barcelona Abbe.
2013-12-16 17:32
Ja, jag kan förklara det. Kontot hade inför lottningen skrivit ut samtliga möjliga alternativ. När lottningen var över tog hen bort tweetsen som innehöll de felaktiga matcherna. Ambitiöst, kan tyckas.
Barcelona Canaletes
2013-12-16 17:31

haha va sjuukkt om det stämmer. Fan att man inte såg det innan.
Barcelona ElTriplete
2013-12-16 17:28
Truppen är ute för matchen imorgon. Tråkigt att se att varken Adama eller Dongou är uttagna. Pinto Oier Montoya Adriano Alba Puyol Mascherano Bartra Song Iniesta Cesc Roberto Pedro Alexis Neymar Tello Tänkbar startelva: Pinto Montoya - Puyol - Bartra - Adriano S. Roberto - Song - Iniesta Alexis - Neymar - Tello
Barcelona LeoMessi
2013-12-16 17:23
Alltså jag förstår inte grejen med AVB. Är han en bra tränare eller har han bara haft riktigt jävla oflyt med lag som inte kan spela den fotbollen han vill? Känns som att han egentligen är en bra tränare men att han inte får till det med dom engelska lagen
Annons: