/spanien/barcelona/forum/589.aspx/spanien/barcelona/forum/589.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-12-18 13:37
Förjävla synd att Kashima Altars blev fullkomligt rånade, gör knappast saken bättre när CR7 nyss gjorde 3-2 målet för Madrid....
Barcelona Den vise mannen
2016-12-18 13:25
Pep - El mister Bra försök! Du börjar lära dig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-12-18 13:23
Ramos drar ner en spelare, domaren har handen i fickan och ska dela ut ett gult kort, men är på väg att dela ut det till fel spelare. Motståndarna pekar på Ramos och att det var han som orsakade frisparken, domaren får via kamerasystemet reda på att det var Ramos och skiter i att varna honom. Vad hade hänt om han hade fått det gula, well, 2 gula = utvisning. Hala Domarna!
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-12-18 12:48
Vlom Väldigt onödigt av dig att ta upp Reals match. Vem fan bryr sig om Real. Du kunde hittat något om Barca eller dess spelare och skrivit här men nej då ska du snabbt skriva om självaste Real så så så onödigt för det drar ner forumet så mkt. Vårt forum är piss i havet och folk lägger så mkt tid o rum på Real. Det finns ingen skillnad på vårt forum eller på Real. Bägge håller piss nivå. Känns som att folk lägger upp sina liv här och det blir bara fel enligt mig. Varför inte lägga energi på Barca det är den kärlek som vi förstår varandra bäst. Folk slutar och kommer tillbaka för dem är trötta på många här inne. Jag har varit trogen här inne sen år 2000 och i dessa år har jag upplevt att folk visar mer HAT för Real än Kärlek för Barca och detta är illa. Jag kommer också att avregistrera mig för jag är trött på vårt forum pga folk förstör forumet. Nivån är så låg så man blir mörkrädd och det blir värre och värre. Ni får ha det bra.
Barcelona yeezus
2016-12-18 12:41
1-2 haha. Hur vi inte kunde slå detta Madrid är en gåta
Vlom
2016-12-18 12:18
På tal om ingenting, så har det japanska laget Antlers gjort 1-1 målet mot Real Madrid precis innan halvtid i klubb-VM finalen.

Skulle vara kul ifall om de faktiskt bröt Madrids förlustfria svit.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-12-18 12:02
Jag är inget fan av att läsa långa texter på ett forum, men dem gångerna jag har orkat så har jag alltid uppskattat det skribenter som kröjff och iniesta70 har skrivit. Dem gångerna jag känt att jag inte orkar läsa så långa inlägg har jag bara scrollat förbi. Jag ser seriöst inte problemet i att skriva metaforer, tvärtom uppskattar jag de metaforer jag läser (i synnerhet de skrivna av Kröjff). Jag upplever det som mer levande texter och det blir per automatik roligare att läsa då. Att klaga på skickliga skribenter som skriver långa inlägg är ju i mitt tycke större slöseri på tid än att scrolla förbi dessa inlägg. Vill ni inte läsa dem, scrolla förbi. Jag har noll förståelse för hur det kan vara så jobbigt för er som klagar. Till kröjff, iniesta70 och alla andra duktiga skribenter som lämnat detta forum pga olika anledningar: Ni behövs här inne för att såna som mig ska få den nyanserade inblick i Barcelona som jag får av er (jag orkar inte läsa flera hemsidor). Ni behövs för att vidga vyer för trångsynta som endast kan skriva oneliners om Messi kontra Ronaldo dokusåpan. Ni är viktiga för att detta forum överhuvudtaget ska anses vara ett forum där man får relevant och nyttig information om klubben. Så om ni läser detta så hoppas jag och säkerligen många fler att ni stannar kvar och fortsätter skriva! Nu blev det ett sånt där långt inlägg. Får väl hoppas att man scrollat förbi så jag inte blir påhoppad..
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-18 11:30
Gomes lämnas utanför truppen idag. Alltså va?
Barcelona Kom tillbaka Xavi
2016-12-18 09:58
Vi kommer köra över Espanyol ikväll. Iniesta är tillbaka, Messi är i storform, vi spelar på Camp Nou och vi har inte en enda spelare borta från startelvan. Det finns inga jävla ursäkter, Espanyol är ett skitlag oavsett form. Vi ska vinna idag, och det med minst 2 bollar.
Barcelona Smogen
2016-12-18 09:33
[QUOTE=S.Eto'o]Barcelona har inför kvällens derby endast tre hemma vinster denna säsong, lika många som Espanyol har på bortaplan.... Sist vi plockade tre poäng i camp nou var för snart 60 dagar sedan. Espanyol är obesegrade i deras senaste (10!) matcher, senast de förlora var mot celta Vigo den 25 september Sist Espanyol förlora på bortaplan var premiär matchen mot Sevilla den 20 augusti. Vill bara dela med mig lite fakta som kan antingen vara avgörande eller betydelselös efter matchen. [/QUOTE] Binder inte kolla själv. Men 60 dagar sedan vi vann på hemmaplan??? Kan feet verkligen stämma? Det är ju tom. ett uselt facit om man är ett bottenlag.
Barcelona Barcadinho.
2016-12-18 09:30
Återigen en match med videogranskning idag kl 11. Jag skulle garanterat vara emot det för x antal år sen (rätt många), men inte nu. Jag välkomnar tekniken för att filmningar o maskningar har ökat under åren lika drastiskt som tatueringarna.
Det kommer bli konstigt i början, en van sak, men jag tror att på sikt såkommer det leda till minskning av antal filmningar.

Jag vill ha det på högre nivåer, högsta serier, CL o EL, för där är filmningar störst. Mindre viktigt i lägre divisioner, därborta bör man jobba däremot mot matchfixeringar. Alltid nåt. Pengar styr på alla nivåer tydligen.
Barcelona Pep - El Míster
2016-12-18 08:51
Sippar på morgonkaffet och hunden trippar runt i vardagsrummet likt Xavi gjorde på Camp Nou en gång i tiden. Xavi är lika saknad som hunden kommer bli den dagen hon går bort. Frugan ropar i ena ändan lägenheten att äggröran är klar - precis som den kapten hon är. Saknaden av henne när jag lämnat in skilsmässoansökan nästa vecka kommer dock inte vara i närheten av den saknad Puyol lämnade efter sig. Visca Barca!
Barcelona S.Eto'o
2016-12-18 05:39
Barcelona har inför kvällens derby endast tre hemma vinster denna säsong, lika många som Espanyol har på bortaplan.... Sist vi plockade tre poäng i camp nou var för snart 60 dagar sedan. Espanyol är obesegrade i deras senaste (10!) matcher, senast de förlora var mot celta Vigo den 25 september Sist Espanyol förlora på bortaplan var premiär matchen mot Sevilla den 20 augusti. Vill bara dela med mig lite fakta som kan antingen vara avgörande eller betydelselös efter matchen.
Barcelona Gio Style
2016-12-18 02:28
Bollinnehavet

+1!
Skulle precis skriva det. Är ni ute efter kortfattad fakta och en och annan liten kommentar om matcherna så kan ni gott skaffa twitter. Följ Barcastuff eller RafaelH117 så får ni era behov mättade.
Jag gillar tugget här i forumet, om ingen hade fått prata om metaforer eller dra paralleller till verkliga livet så hade vi haft ett tyst och opersonligt forum och det är inte det jag är ute efter när jag surfar in på svenskafans.
Barcelona Bollinnehavet
2016-12-18 01:35
Jag har inte varit inne på forumet på ett tag. Men det jag ser när jag loggar in är, förutom alla klassinlägg, några torra jäklar som inte vill läsa personliga grejer. Ett tips, följ Barcastuff på twitter så får ni era oneliners med fakta, bilder och nyheter om klubben. Ett tips till, läs inte mitt inlägg som jag tänker skriva imorgon när klockan inte är halv två på natten. Det kommer att innehålla massa text om hur Barca påverkar mitt privatliv i olika avseenden. Alltifrån hur jag och mina vänner umgås kring Barcelona till hur min många år yngre lillebror är den enda i sin bekantskapskrets som håller på Barca till hur min flickvän fascineras över hur mycket jag älskar Iniesta (läs inte: Iniesta70) och Messi. Stay tuned!

Och förlåt för att jag kallade er för torra jäklar. Men vafan, jag var tvungen att låta lite aggressiv för att kamma hem dom dära f*cking likesen =)
Barcelona Den vise mannen
2016-12-17 23:02
Tips till Pep & Kom tillbaka Xavi! SCROLLA!! Iniesta & Kröjjf Skriv så mkt ni orkar! Jag läser alla era rader!!
Barcelona Duda
2016-12-17 20:52
Jag "ghostar" här inne ganska mycket, dvs jag är inne och läser en hel del utan att själv skiva allt för mycket. Jag tycker att många här inne kommer med bra fakta, analyser, idéer, och att det ibland även leder till en hel del intressanta diskussioner. Dessvärre är det folk här inne, utan att peka något finger, som saknar det logiska som gör att man kan diskutera och föra en konversation med andra - och det är respekt!

Alla har rätt till en åsikt, även om man inte håller med. Jag förstår mig inte på er som hoppar på andra bara för att de inte tycker likadant. Här inne får man inte hylla spelare som Ronaldo, då är man tydligen en fejk fan. Man får inte kritisera andras favoritspelare, då kan man ingenting om fotboll. Om man inte följer vissa strukturer eller om man råkar säga något "fel" så riskerar man att bli kallad dum eller värre, och man blir uthängd.

Glöm inte att vi alla är här pga en och samma anledning, och det är vår kärlek till FC Barcelona! Om man inte kan respektera att alla har olika åsikter och tankar, vad gör man ens på ett forum som detta? Jag tycker att alla borde ta en titt i spegeln, tänka efter, och reflektera innan man postar ett inlägg.

Visa respekt, få respekt tillbaka. Det borde väl inte vara så svårt, eller? :)
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2016-12-17 20:07
@Kom tillbaka Xavi:

I slutändan kretsar det ändå kring Barcelona på något sätt. Forumet skall vara fritt för uttryck om allt rörande Barcelona. Det är inte kul med stela inlägg som handlar om samma sak varenda gång.
2016-12-17 19:54
Men ärligt, är det bara jag som inte njuter av att läsa ett fyra stycken långt inlägg med tre mellanslag emellan orden, sju punkter/utropstecken och en jävla massa gnatande och referenser till era privatliv. Okej, nån skön anektdot emellanåt men precis som Kom Tillbaka Xavi skriver så är lite väl mycket bloggande och skönskrivning som gör inläggen ibland både för långa och röriga. Jag tycker inte jag har höga krav på folks inlägg egentligen men likväl dom som skriver oneliners och kommer med rena skitsnacket så kan det ibland finnas dom som skriver alldeles för mycket i min mening. Sen kan man bara skratta åt det faktum att vissa avregistrerar sig och tar värsta seriösa "beslutet" att lämna forumet. Haha. Kom igen! Så jäkla seriöst är det väl inte att skriva här? Peace n love fellow cules! visca!
Barcelona Kom tillbaka Xavi
2016-12-17 18:52
Ja men folk använder forumet som en jävla blogg där dom kan prata om sina fruar och hundar och allt möjligt. Fokusera på fotbollen Tack.
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-17 16:26
Kom o tänka på en sak. Vi har Espanyol imorn hemma, sen efter har vi Villarreal borta den 6e januari. Vinner vi dessa två matcher har vi ett riktigt bra utgångsläge. Då har vi avklarat Villarreal borta, Sevilla borta, Valencia borta, Bilbao borta och Celta borta medan Real Madrid har just dessa matcher kvar att spela i ligan Det är sååå viktigt att vi tar 6p nu mot Espanyol o Villarreal.
Barcelona Barcadinho.
2016-12-17 15:12
Tråkigt att Krjöff lagt av här, och flera som cameroonian slutat helt.
Mitt tips, skriv inte hela tiden o långa inlägg om det krockar med livet. Ni tröttnar o slutar. Tråkigt. Bättre mer sällan o att ni är med längre än att ni tappar orken.

Och så ännu tråkigare med alla dessa som kommer hit för att klaga, sen förvinner igen ett tag. Påminner mig om en baknt till min fru, hon kommer på besök två ggr om året, men gnäller alltid på att vi inte har fint hemma. Jag vill inte se henne ärligt talat, inte hemma hos oss i alla fall.
Barcelona r.10
2016-12-17 14:12
Härlig intervju med Pep och Henry!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-12-17 13:37
Pep - El Míster och ArdaTurans med två inlägg här inne kan väl skapa ett forum njuta av varandra tycker man.

Iniesta70
Låt inte dessa ( ska inte ens ta mig tiden eller energin att).
Låt de inte för sek. Fortsätt bidra till forumet.

Handen på hjärtat om du bestämde att starta blogg så skulle du utan tvekan få 99.99% av medlemmarna här som läsare.

Till med Pep - El Mister och Arda Turans skulle smygläsa när ingen kolla på.

Go fortsättning.
Barcelona Iniesta70
2016-12-17 13:01
Sorligt om nu Kröjff avregistrerat sig. Men för mig så har det aldrig handlat om att folk ska bli irriterade på inlägg man skriver eller hur dom nu är skrivna.
Så om jag ej svarar så har jag gjort en Kröjff.
Barcelona Barca Barca
2016-12-17 12:48
El pistolero Tack!! Hoppas det nu händer. Erfaren högerback som fortfarande håller måttet. Fortsätt med såna inlägg.
2016-12-17 11:45
Så jävla onyanserade folk är här inne alltså. Dessutom tröttsamt med folks anektdoter från deras "verkliga" liv!
Barcelona Iniesta70
2016-12-17 11:17
Nåja, eftersom mitt "dataförbud" endast gäller när man inte ser så passar jag på när ingen ser, eller i detta fall håller sig borta. Angående Ter Stegen så får jag väl erkänna att jag lite hälsosamt inte riktigt håller med. Katalano, Smogen och Kröjff har ju belyst ett ämne jag inte riktigt tänkt på förrrens det togs ut i dagsljuset. Jag har alltid genom åren haft extremt svårt för tyska spelare, tyska lag, tyska landslag och framförallt tyska målvakter. Det hela började nog med att jag föddes med en tysk far. Så under VM82 och VM 86 så föll jag för fransoserna. Gillade helt enkelt deras majestätiska mittfält. Där, under dessa turneringar lades nog grunden för mitt förakt och mina fördomar som jag än i dag brottas med gällande tyska lag och landslag. Okej, vi går vidare till Ter Stegen. En tysk målvakt i Barca. Hujedamig! Nää, tog det ganska bra. Tyckte han gjorde det bra sin första säsong med den tid han fick stå, tyckte han gjorde det riktigt bra faktiskt. Under denna säsong och även lite av förra så har ju han gjort en del blunders. Den riktigt första jag kan komma på så här på rak arm var väl den mot Roma, när han släppte in ett skott från i stort sett halvaplan. Visst, men jag tyckte nog att det var mest "flax"/duktigt av Roma spelaren. Gick väl inte allt för många matcher så släppte han in ett snarlikt mål igen...nja, folk började väl skruva lite på sig, även jag. Vissa kanske t.o.m reste sig upp och välte sin match dryck i all iver att kölhala den unge tysken. Tjära och fjädrar togs defenitivt fram efter Celta matchen, men jag var redan så upprörd över vår usla första halvlek att jag varken reflekterade eller brydde mig om hans "Mona Lisa". Att ha gått igenom alla dessa blunders i ett lag som Barca och att därefter bli/vara ohotad etta och fortsätta lira boll som en mittfältare visar på ett jävla psyke som t,om en gammal " tyskhatare" som mig blir imponerad av. Så jag har faktiskt inte tänk eller reflekterat över hans reflexer när det gäller att kasta sig. Men jag tänker definitivt tänka på det hädanefter. Så ni kanske trots allt har en poäng:) men jag har nog lite mer förtroende för honom just nu än vad ni verkar ha. Vi får väl se i slutet av säsong om jag står på er sida med "tjära och fjädrar" och väntar på " tyskfan" utanför omklädningsrummet:) Sen hoppas/tro jag att hans "ansiktsräddning" var en räddning. Jag tror han tog en för laget, för det var ju trots allt han tillsammans, lite grann iallafall med Busques dom som satte sig själv i skiten med den passningen . Den räddningen betydde med största sannolikhet att vi bärgade tre poäng i en väldigt svår bortamatch. Sen betyder ju trots allt de tre poängen mer för laget än alla stulna "guldbollar" tillsammans gör. Angående kombinationer och olika siffror på en laguppställning så är jag bered att hålla med Reymar. Jag är som sagt inget mattesnille och har redan fått hjälp av en viss Xaviesta med tidigare ekvationer under denna säsong. Och Xaviesta får gärna hjälpa till med sina "Will Hunting" kunskaper och sätta en röd bock i kanten på även denna ekvation. För hur jag än vrider och vänder på denna ekvation så verkar talet ändå sluta med samma kardemumma : att ge bollen till MSN fortast möjligt, helst utan krusiduller. Mer eller mindre. Visst vi har väl i stort sett alltid haft hyfsade lirare där fram, men vägarna dit har ju både varit roligare och fyndigare och om man jämför med i år även effektivare. Men som sagt, jag är ingen höjdare på matte så sätt gärna en röd bock i kanten.
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-17 11:04
Åh! Så mycket skit här inne. Känner att min kärlek till Barca svalnar.
Barcelona Iniesta70
2016-12-17 08:10
Kröjff Haha. Nej, ArdaTurans finns överallt, på alla forum, i skolan där jag jobbar och på skolor där jag jobbat. Skulle de typerna och hans likar få sin få sin vilja igenom så skulle de flesta forum skymmas av en betydligt gråare nyans. Jag har " samtalat" och fått "ryggdunkningar" av skribenter jag både gillar och respekterar som för mig gott och väl tystar alla ArdaTurans. Nej, att "räcka upp handen" och vänta på att få ordet och till råga på allt svara inom en viss mall kanske funkar i ett klassrum som lyder under absolut monarki. Inte för att jag är en anarkist men att få skriva vad man tycker utan att nån inte orkar/ha förmågan att scrolla eller ens bidra med nån form av konstruktiv kritik för att föra forumet framåt utan istället ta två steg bakåt är i mina ögon sorligt. Sen dumpar man en "one liner" lägger benen på ryggen och genom ett tangentklick har man bytt till nästa forum. Ganska tragiskt. Jag har tagit mig lite tid att kolla på ett ungefär vad som är "hetast", vad som ger flest "tumavtryck" så att säga . Jag scrollade runt, kollade de senaste dagarnas inlägg här på forumet och upptäckte att det är väl att be nån att "hoppa från en bro" som ger väldigt bra betalt. Personen som blev ombedd att hoppa hade nämt Ronaldo i några meningar uppdelat i ett par inlägg. Det är typen av inlägg/ oneliners som oftast ger bäst/bra betalt. Sen finns det ju såklart undantag. Men väldigt ofta så för såna inlägg/oneliners nån form av "stående ovationer". Det jag vill få fram är väl att om nån nu förtjänar en tillsägelse/tillrättavisning, för så kan det ju absolut vara, så kan man vara både fyndigare och med "glimten i ögat" kanske få den personen att tänka över sitt/sina inlägg. Med mina inlägg finns ofta nåt ämne, kritik, i bland en önskan undangömda bland lite "dravel", referenshumor, vardagsliv, lögner. Men man måste ofta kunna "läsa mellan raderna", eller känna igen sig. Nåja, om inte annat så ses vi, antagligen före, under, eller efter derbyt. Oavsett hur det går i matchen så säger jag ; Skål!
Annons: