/spanien/barcelona/forum/5884.aspx/spanien/barcelona/forum/5884.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-02-11 09:44
påfågeln (Barcelona) Hoppas verkligen att Rafinha kommer in och att Roberto lånas ut. Äsch låt oss slösa ännu en sommar på thiago Silva ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona påfågeln
2014-02-11 09:12
En mittback måste väl in, gärna Inigo Martinez. Mittfältaren måste vara Rafinha och anfallaren Deulofeu. Ska Martino nödvändigtvis ha en renodlad striker, vilket jag inte tror kommer fungera bra, så får det väl bli Klose eller liknande tycker jag. Ingen idé att köpa ett stort namn för massor av pengar på något som bara är i vägen för Messi och Neymar i de allra flesta matcher.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2014-02-11 09:11
Barca Barca Varken Vidal eller Pogba är backar.
Barcelona Barca Barca
2014-02-11 08:59
1.70-ligan - köp en back, tack Vidal eller Pogba hade varit drömmen.
Barcelona Z_Z
2014-02-11 08:01
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Frågan är dock om han ser Rafinha som en transfer. Dock håller jag till fullo med dig. Rafinha är grym och ska/måste få komma in i a-laget nästa säsong.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-11 06:49
@barcastuff: Martino is already planning for next season. Besides Ter Stegen, he wants 3 more transfers: centre back, midfielder and forward. [sport] Mittfältaren måste heta rafinha
Barcelona Zloty
2014-02-11 04:22
@Visca Barca !!:
Bara åka på en bortamatch så är det så. På Camp Nou är det för mycket turister och massa skit. Det hela har eskalerat under Messi tiden. Halva arenan hejar ju knappt Barca utan är ju bara familjer på semester som vill se Messi. Visst, i CL slutspelet och vid el clasico är det typ okej (mer medlemmar på matcherna) men annars helt värdelöst. Åker själv bara på bortamatcher (samt el clasico hemma). Klart roligare och bättre stämning. Nu kanske jag inte ska jämföra med Tysk fotboll men jag var och såg Bremen - Dortmund i helgen på plats. Dortmund hade väl typ 8.000 fans på plats eller något sådant. Bremens klack bakom mål på kanske 3.000 pers (ståplats) gjorde ju mer ljud än vad 80.000 på Camp Nou gör och då är Bremen nästan kända för att ha dålig stämning överlag i Tyskland. Tyska läktarkulturen är så bra att man blir gråtfärdig.
Barcelona Visca Barca !!
2014-02-11 02:57
Sånt vill man se under en Barca match.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-11 02:09
Någon som såg ET? Det var snack om Barcelona och Real Madrid att dessa klubbar är för stora för den Spanska ligan. Samt att det hade inte spelat någon roll även om man hade delat på TV pengarna, man sa tom att Barca och Real hade kunnat ge bort deras del till till dom övriga klubbarna och fortfarande hade det inte hjälpt.
Barcelona Júnior.
2014-02-11 02:07
Sanchez hamnar tyvärr lite väl långt ut på kanten, vilket han är ovan med. I dagsläget letar sig Alves in något centralare i banan än vad han tidigare gjorde och på så sätt trycker ut Alexis ut på kanten. Där blir Sanchez väldigt statisk och väljer alldeles för ofta fel beslut. Han vrider och vänder och efter några sekunder så hinner två motståndare stänga in honom längs med kanten eller vid hörnflaggan, vilket sällan slutar lyckat. Alexis är en spelare som är giftigast när han antingen är rättvänd eller befinner sig centralt inne i banan. Om Dani Alves istället slickar kanten i anfallsspelet så hamnar Alexis på en farligare position. Om man blickar tillbaka på situationer där Alexis antingen har gjort mål eller assisterat sina medspelare så har han befunnit sig väldigt centralt. Det är något man skulle kunna jobba med i framtiden för att få ut det mesta av chilenaren. Annars tycker jag att Alexis gör ett väldigt bra jobb på planen med tanke på omständigheterna. Det enda jag kan kritisera han för är endast siktet som stundtals kan vara under all kritik. Han är dock ingen jag skulle vilja se lämna klubben.
Jeffson
2014-02-11 01:59
(Xaviesta)

Jag ser att vi många gånger har samma sätt att se på fotboll och Barcelona som klubb. Det gläder mig. Jag gillar när folk är kunniga och passionerade.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-11 01:57
[Carles Puyol 5] (Barcelona) Nu vet jag inte hur Tata kommer ställa upp men en sak är säker, vi kommer inte ställa upp med två defensiva mittfältare, det har inget med Tata att göra utan vi har nästan aldrig startat en match med 2 två dm, inte under Pep heller. Vi kan inte ge bort mittfältet med bara Fabregas i mitten som ska styra och ställa. Men men, kan ha fel. "Haha" :p
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-11 01:46
LaPulgaNr1 * Tata Martino (Barcelona) Som vi alla vet så kommer vi aldrig få se 2 defensiva mittfältare mot City ja för vi vet redan hur Tata ska ställa upp hahaha. Xavi från start sen masken från start 100 % säkert. Källa, Tata hahaha
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-11 01:38
Gio Style Lägg ner det, han kommer aldrig vilja ge det ett försök att se på Alexis genom andra glasögon. Det är inte lönt att diskutera med någon som har helt fel inställning redan från början. Att gå in i en diskussion med målet att "ha rätt" blir lika fel varenda gång man försöker. Personligen diskuterar jag för att komma till insikt med saker som får mig att tänka "aha, har aldrig sett det på det viset". Man får ge och ta. Killen är inte openminded för fem öre och låter rätt irriterad och trött i tonen ikväll och då är det lika bra att ge fan i att föra ärendet vidare. Allt jag ville få sagt var hursomhelst att acceptera att alla fotbollsspelare har brister och att istället fokusera på Alexis styrkor. Bristerna är väl Tata och hans stab mer insatta i än vad vi är och förhoppningsvis slipar dom honom rätt. Han är fortfarande ung och är långt ifrån sin peak! Det ser onekligen mycket bättre ut den här säsongen och tjatet om försäljning förstår jag inte alls. Det är inte ens på högeryttern som vårt primära problem ligger utan snarare i kollektivet. Det är DÄR orkestern måste stämma och samspela för att individuella misstag ska sträva efter en nollvision. Ska man sedan pinpointa det ännu mer är det väl snarare försvaret och mittfältet som bör prioriteras vad gäller inköp. Men anfallet, och dessutom på yttern? När vi har Deulofeu och egentligen mer behöver en annorlunda spelartyp i mitten av anfallet snarare om det nu tvunget ska justeras på sista tredjedelen?! Då vill man ha in Reus? Hazard? Magnifika spelare, javisst, men är dom svaret på Barcas frågor för tillfället? Inte riktigt va.. Men vad vet jag, jag är okunnig.
2014-02-11 01:33
[Carles Puyol 5] (Barcelona) Jag är också för med en till defensiv mittfältare bredvid Busquets som har bra fysik (song) borta mot city då city har ganska många stora o fysiska starka spelare. Men jag tror däremot att Tata inte håller med oss då vi i grunden o botten har en 4-3-3 uppställning med bara Busqi som pivote. Och om jag inte har fel så har vi väldigt sällan ställt upp med två DM. Oavsett uppställning så vill jag ha en mixad spel från vår sida blandad mellan Tiki taka och kontringar. Och att försvaret gör en bra match! Vet inte varför men tror starkt på 1-3 till vår fördel. Hoppas jag har rätt!!! Visca el Barca!!
Barcelona Lion24
2014-02-11 01:27
Gio Style

Det här varit ganska hackigt sen den säsongen Alexis kom till klubben. Sorgligt nog.
Barcelona Gio Style
2014-02-11 01:14
Lion24
Absolut, vårt hackande spel har ingenting med Alexis att göra.
Barcelona Lion24
2014-02-11 01:10
Gio Style

Jaha ok. Då är vi nöjda som det är.

God natt
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-11 01:09
LaPulgaNr1 * Tata Martino (Barcelona) Valdes Alves - Pique - Barta - Adriano Song o Busket Fabregas Sanchez - Messi - Neymar Jag ändrade en spelare. Jag vill att vi ska spela så här. Song är en spelare som behövs i såna matcher för han är starkare än Iniesta och Xavi. Jag tror att vi kommer vinna mot City om vi spelar så här. Vi behöver starka spelare mot City för om City får fasta situationer då är det nästan mål varje frispark Eftersom dem är grymt starka i luften. Det var därför jag vill ha SONG i laget tsm med Busket.
Barcelona Sang Blaugrana
2014-02-11 01:06
Väldigt många verkar inte förstå sig på högerytter positionen i Barca tyvärr. Oftast så ska spelaren som spelar där fylla en enda funktion, men ack så viktigt och det är att BREDDA! Högeryttern får inte ens försöka dribbla och ta sig förbi vänsterbacken med order från just TRÄNAREN (surprise surprise) för risken är stor att barca åker på ett baklänges mål då stackars Alves blir lämnad helt ensam mot 2-3 rättvända spelare. My point is att man måste vara beredd att vara taktiskt "astute" om man ska spela som högerytter i barca..spelare som alexis, pedro eller till o med lavezzi skulle passa perfekt in där. Absolut inga dribblers med andra ord..
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-11 01:04
Raul i Bundesliga = Kung Raul i Madrid Huntelar i Bundesliga= hunger games Alexis i Bundesliga = Ronaldinho Kagawa va inte ens bra i PL när alla är bra i PL!
2014-02-11 00:57
________Valdes Alves___Pique___Barta__Adriano _______\\\\\\\\\Busqi///////____ _____Fabregas___ _________________Iniesta______ Sanchez____Messi_____Neymar Mot City! Hoppas Tata kollar in här haha :) Vi kommer göra kaos med dem ! 1-3 till oss, kom ihåg vem som sa först :) han som var H*g ;)
Barcelona Gio Style
2014-02-11 00:55
Lion24
Ja det är fel signaler att göra sig av med en spelaren som gjort nästflest mål i laget och 6 assist. Som alltid ger 110% på plan och som aldrig klagar på någon.
Barcelona Lion24
2014-02-11 00:52
Gio Style Haha va? Vadå sända fel signaler? Är du inte bra nog så får du gå. Detta är inte fel signaler. Dyrt? Jag vill inte ha Suarez, Hazard o.s.v. Jag vill ha Reus. Sanchez går för 200-300 miljoner och du får Reus för samma pris. Du förlorar inte samtidigt som du uppgraderar dig. Brex Lugn, lugn jag ser. Ja efter att vi har gjort klart med försvaret och mittfältet.
Barcelona Brex
2014-02-11 00:44
Namn: KarmaIsAKaranka
Sänt: 2014-02-09 21:35
Offsidemål av Sanchez. Det sista laget behövde. Nu tror han att han är bra igen och blir än mer mätt (om det nu är möjligt).

Sänt: 2014-02-09 21:53
Sanchez har varit bäst på plan med flera bolltapp, misslyckade framspelningar och bedrövliga dribblingar samt ett offsidemål. Messi suger som spelade fram till målet på Sanchez läpp och dessutom stod för ett avslut i världsklass med tanke på underlaget.

(sarkasm)

Sänt: 2014-02-09 22:09
Pedro och Messi spelar riktigt bra tillsammans. Synd att Xavi kladdar på
bollen och att Sanchez är usel på att göra sig tillgänglig.

Sänt: 2014-02-09 22:15
Acrobat skrev följande:
Det känns inte ens farligt när Sanchez får friläge. Sälj honom...

Vem vill ha en ineffektiv anfallare? Kanske något Segunda-lag.

Sänt: 2014-02-09 22:32
Bra inlägg av Sanchez.

WOW att man under matchtid skriver såhär mycket dåligt om Alexis men inte en enda kommentar om Piques insats eller Messis 6 bolltapp i rad innan målet, eller vad som helst bevisar ju att nått är fel med grabben. Trots att Alexis gjorde en bra match, och ja det gjorde han
2014-02-11 00:43
Alexis är en spelare som jag gillar och som är riktigt bra. Hans chip mål mot real när han förnedrar valpen veranne och lopes kommer han leva på länge tycker jag. Eller när han utklassar cacillas på bernabue!
Barcelona Gio Style
Lion24
För att det sänder fel signaler och kommer att kosta skjortan.
Och just nu är det den spelaren som gör sig bäst på högerkanten, hans inlägg är långt mycket bättre än alternativen Tello och Pedro.
Barcelona Lion24
Xaviesta Helt seriöst, ibland så vet jag inte om du menar allvar. "Har du inte sett Alexis väggspela med någon på 3 år". Ska man ens spela fotboll om man misslyckas me det? Nej, skillnaden mellan mig och dig är att jag är ute efter perfektionism medans du är av den typen att "slarv är slarv, man kan/bör inte göra något åt saken.
Barcelona Brex
Lion24 är du seriöst efterbliven? VARFÖR INTE KÖPA EN FÖRSVARARE ELLER EN NY MITTFÄLTARE FÖRE VI KÖPER EN NY HÖGERYTTER??????????

Så jävla korkade prioriteringar, tror du att det här är FM eller FIFA?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-11 00:32
Lion24 Var det där det enda du fick ut av allt det jag skrev? Vilka skygglappar du har på dig, min vän. Kan du inte diskutera utan krigsföring? Vad är det jag hittar på, under tre säsongers tid har du alltså aldrig sett Alexis väggspela med någon och lyckas? Åtminstone tillräckligt många lyckade aktioner för att kunna säga med handen på hjärtat att han är relativt bra på det? Jag lägger ner diskussionen här. Skillnaden mellan mig och dig är att jag njuter i fulla drag när jag ser honom spela och ser hans Ronaldinho-leénde när han gör mål medan du sitter i soffan och är irriterad på att han tappar nån boll då och då.
Annons: