/spanien/barcelona/forum/5881.aspx/spanien/barcelona/forum/5881.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AndreD
2013-12-22 16:15
För att han och Martino är från samma land.
Barcelona Blaugrana91
2013-12-22 16:15
Fan startar Mascherano för??
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AndreD
2013-12-22 16:05
Hahahaha Mascherano från start såklart
Ronaldinho the original
2013-12-22 16:00
Lacina Traore skulle verkligen sitta fint. Sägs att han är till salu då Anzhi vill rensa truppen. Gjorde fler mål än etoo trots att etoo var start och Traore bänk. Stor,lång,stark,ung och bra i straffområdet.
Barcelona LeoMessi
2013-12-22 16:00
Varför får aldrig Bartra spela ihop med Pique? För med Pique och masch så kan jag garantera två baklängesmål idag
Barcelona LeoMessi
2013-12-22 15:59
ForzaBlaugrana (Barcelona) Jag är för en sån typ av anfallare som man kan slänga in då och då, men emot Adebayor även om han skulle göra 50 per säsong åt oss:P
Barcelona NoGo™
2013-12-22 15:56
Barcelona line-up (official): Pinto - Alves Pique Mascherano Alba - SergiRoberto Busquets Iniesta - Pedro Cesc Alexis #fcblive Bench Barcelona: Oier, Montoya, Bartra, Adriano, Song, Dongou, Tello #fcblive
ForzaBlaugrana
2013-12-22 15:53
@LeoMessi:

Ja, jag menar den Adebayor LeoMessi nu ska du också veta att jag leker lite med tanken, har länge tyckt att vi behöver kanske en lite mer renodlad forward i truppen då spelet ibland låser sig mot lag med en stark defensiv.Haha nej menar inte att vi ska värva han men hade varit rolig med en stor stark spelare offensivt som kan ändra på en match bild när spelet låser sig. P.S Adebayor gjorde ännu ett mål. :)
Ronaldinho the original
2013-12-22 15:53
Startelvan???
Barcelona LeoMessi
2013-12-22 15:27
Menar du samma Adebayor som anklagade oss för fusk, kallade oss filmare och sa att våra spelare var som kvinnor som föll vid minst lilla kontakt? Nej tack, vill inte ha den äckliga jävla nollan i vårt lag. Har hellre eusubio som tränare för a-laget än att den nollan ska vistas på vår arena.
Barcelona ElTriplete
2013-12-22 15:15
Nej tack. Smutsig spelare som dessutom har ett förflutet i UFC Madrid där han agerade tacklare bara.
Barcelona Corazon
2013-12-22 15:09
@ForzaBlaugrana:

nej tack
ForzaBlaugrana
2013-12-22 14:52
Skrev lite häromdagen om Emanunel Adebayor som ännu en gång gör ett volleymål andra matchen i rad. En spelare som tar chansen när han får den. Skulle vara en bra Target spelare i Barca.
Barcelona B-Guden
2013-12-22 14:46
@Neymessi:

dom. bore ju dumt att säga att man ska byta klubb mitt i säsongen
Barcelona Neymessi
2013-12-22 14:42
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Märkligt bara att han väljer att berätta på julafton. Julklapp till oss eller dom?
Ronaldinho the original
2013-12-22 14:36
OT Erkan Zengin gjorde mål idag.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-22 14:30
Finns det någon som vill mötas på FIFA14? adda Hassaninho11 :D
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-22 14:28
ter stegen kommer helt klart. Så onödigt att vänta så länge bara för att dementera ett rykte.
Barcelona DM1982
2013-12-22 14:16
@Blaugrana91:

Ingen av dem var lika duktig som Ramos förra året, tyvärr.
Ronaldinho the original
2013-12-22 13:27
Blaugrana91 (Barcelona) Också två dagar kvar tills Ter Stegen berättar om han kommer till oss eller stannar i Tyskland.
Barcelona Blaugrana91
2013-12-22 13:19
Två dagar kvar till julafton.

Klubben önskar alla oss fans god jul med denna video! ;)

Barcelona LaPulgaNr1
2013-12-22 13:12
Hoppas på 3 sköna poäng idag. Skulle vara bra om vi kunde låta Getafe ha bollen ibland o kontra in mål ifall de parkerar bussen effektivt när vi har bollen. Varken Messi eller Neymar är med så vi kan skära genom den första vågen av bussen. Visca!!! OT - fan vad alkohol är överskattad.
Ronaldinho the original
2013-12-22 10:48
Senaste 9 bortamatcher mot Getafe ser ut så här 6 vinster 1 kryss och 2 Förluster.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-12-22 07:40
Vill passa på och gratulera Josep "Pep" Guardiola till ännu en titel. Är glad för hans skull efter allt han gett oss men även för hans inställning. Han lever fotboll och det lönar sig. Dessutom är han redan mer framgångsrik än Mourinho och många andra tränare på mycket kortare tid.

Nu till annat. Inför matchen mot Getafe är det väldigt klart gällande vilka spelare vi har tillgängliga. Men det jag undrar är ifall någon har info på Getafe? Har de avstängda/skadade spelare inför kvällens match? Hur ser deras form ut? Vilka spelare borde man se upp för? Tack på förhand för info!
Barcelona Cule4life
2013-12-22 02:06
Tror alla hade blivit lite gnälliga ifall man spelar i samma liga som Barca och Real Madrid, Nästan omöjligt att utmana dessa.

Det är fina exempel som Napoli,Dortmund,Montepellier, Men det ska mkt till ifall ett lag ska sno titeln från Barca och Real, Och det Simeone gör är fantastiskt, Han kan mkt väl vinna ligan.

Jag ville bara lyfta Atletico och Sociedad för deras arbete.
Barcelona LeoMessi
2013-12-21 23:49
enkos (Barcelona) Håller med dig på en hel del punkter. Simeone är en riktigt jävla bra tränare! Jag gillar hur aktiv han är på sidlinjen, han ger direktiv under hela speltiden. Men en sak som stör mig är att han faktiskt är en gnällspik, vinner han så är det för att han är en bra tränare men när han torskar så är det pga ekonomin. För att vara extra tydlig, jag påstår verkligen inte att han är en dålig tränare! Han är bland världens bästa enligt mig.
Barcelona Diar Shekha
2013-12-21 23:45
Är det bara jag som börjat fundera på att vi har en som läcker ut information till media? För varje gång Sport/MD/Rac1 tex 'gissar' på startelvan så får de nästan alltid rätt? Det var aldrig så under Pep Guardiola, det var ju nästan omöjligt att pricka in hans elvor. Tito Vilanovas var likadan! @barcastuff: Possible line-up (vs Getafe): Pinto - Alves Pique Bartra Alba - Iniesta Busquets SergiRoberto - Pedro Cesc Alexis #fcblive [rac1] Så det här lär vara elvan imorgon! Den är ju bra, Bartra & Sergio Roberto. Ja, hellre Cesc som falsk 9 än Tello från start..
Barcelona enkos
2013-12-21 23:43
@Cule4life:
Bra tränare men en stor gnällspik. Han försöker höja sig själv genom att hävda att Real och Barca får mer tv-pengar och hittar redan på ursäkter att han inte kan vinna ligan. Visst Real och Barca har mer pengar men det handlar inte bara om tv pengar. Barcelona tex får miljardbelopp av Qatar medan Atletico små pengar av Azerbajdzjan. Inte heller Dortmund har i närheten av Bayerns ekonomi men vann ändå ligan två år i rad, Napoli var nära att sno titel från Juventus trots enorm skillnad i ekonomi. Montpelier vann ligan med små pengar, och det finns många fler exempel... Simeone börjar blir tråkig genom att nästan efter varje match snacka om att ligan är tråkig och att han inte får lika mycket pengar, bla bla...
Barcelona LeoMessi
2013-12-21 23:35
Sociedad har ingen bredd i truppen, dom klarar inte att spela flera fronter. Det år typiskt många spanska lag numera att ha en bra startelva men inga vettiga ersättare.
Barcelona LeoMessi
2013-12-21 23:35
Sociedad har ingen bredd i truppen, dom klarar inte att spela flera fronter. Det år typiskt många spanska lag numera att ha en bra startelva men inga vettiga ersättare.
Annons: