/spanien/barcelona/forum/5876.aspx/spanien/barcelona/forum/5876.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2013-12-22 18:00
Ser inte bra ut...
Barcelona Baronen
2013-12-22 17:59
Jävla kuk-backlinje.
Barcelona Zamboza
2013-12-22 17:59
Pique är Lafitas bitch.
Barcelona DinhoMessiNeymar
2013-12-22 17:58
Och visst fan kan vi vinna mot man city. Barca får varenda år det tuffaste motståndet. Det är darför när vi vinner, så är vi onekligen bäst. Och inte som Real som får år efter år lätta final möten och glider på ett bananskal till semi final
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
Vi måste fortfarande se upp, annars kan Getafe mycket väl sätta en eller ett par till
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
Släpp inte in på hörna nu för Guds skull!
Barcelona Himne del Barcelona
2013-12-22 17:57
Coach Pep,

Ja, efter att 2-1 kom på spelade de upp sig rejält. I början av matchen sov de, liksom alla andra Barcaspelare. Bara att jag har högre krav på dessa båda.
Coach Pep,
2013-12-22 17:55
@Himne del Barcelona:

Tycker Iniesta spelat bra och Fabregas har gjort assist.
Barcelona DM1982
Vore bra om laget var lite på tårna nu och inte släppte in mål direkt. Lugna ner spelet och ta över nu, det ska gå vägen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Himne del Barcelona Håller med dig angående om Masken. Killen är fan DM och vi klagar på honom konstant när han gör bort sig som MB.
Barcelona enkos
Barca har 3-2 och nu måste Tata vissa sina kunskaper, genom att byta ut Roberto och in med Song och förstärka defensivt lite,, där framme har vi mycket folk...
Barcelona LeoMessi
Himne del Barcelona (Barcelona) Mascheranos inställning är det ingen som klagar på, hans inställning är som Puyols. Men han brister i så mycket annat som mittback, inte hans fel. Jag hade hellre haft honom i mittfältet än tex Song om vi köper in en mittback.
Barcelona Barca Barca
2013-12-22 17:54
@Aléx:

Tack ! Folk tror man ska sitta och låtsas som allt är helt okey när ett mediokert la liga lag leder med 2-0 efter en kvart, precis som styrelsen. I tre jäv*a år har vi och världen plus medier i Barcelona tjatat om en ny mittback. Fortfarande ställer vi upp med Pinto, Pique och Mascherano. Det kan inte vara enkelt för Mascherano och Pique, masken måste spela mittfältare och Pique behöver en rejäl mittback bredvid sig.
Ronaldinho the original
2013-12-22 17:53
Tycker att backlinjen har vart ok. Inte usel och inte heller fantastisk.
Barcelona LeoMessi
Ut med Roberto mot dongou så Fabregas kan droppa ner som mittfältare.
Barcelona enkos
Vampíro

håller helt med dig, han ska ut och Song in,
Barcelona Vampíro
2013-12-22 17:52
Måste ändå säga att Sergi Roberto gjort en väldigt svag halvlek. Han har tappat boll på mittplan ett par gåmger i farliga lägen och han slarvar i passningsspelet. Tycker han bör bytas ut mot Song alternativt Christian Tello och dra ner Fàbregas beroende på matchbild. Dags att stänga den här matchen, vi har inte råd led mer slarv. Ännu en gång, tack Pedro! Förlåt för allt gnäll.
Barcelona Himne del Barcelona
En av de märkligaste fotbollshalvlekar jag någonsin sett. Vad tusan är det vi precis har sett egentligen?

Ett Barcelona som bokstavligt talat sov i början av matchen och det gällde samtliga spelare som verkade totalt handlingsförlamade. Sömnigast av alla var Fábregas. Så typiskt att det just är han som uppfattar situationen blixtsnabbt och sticker fram bollen till Pedros första mål.

Oerhört besviken på spelare som Iniesta och Fábregas som jag förväntar mig ska leda laget när Messi, Neymar och Xavi är borta. Bedrövligt att inställningen från spelarna inte kan finnas från början utan att den infinner sig först efter reduceringsmålet.

Jag vet att många inte direkt är positivt inställda till Mascherano. Och visst, det känns aldrig speciellt säkert när han spelar i backlinjen. Men på något sätt var han den första Barcelonaspelaren som reagerade på det tidiga underläget. Två gånger tog han klivet upp och vann tillbaka bollen med två stenhårda glidtacklingar. Det var en signal till laget om att "det här är inte ok". Barcelona behöver fler spelare av den karaktären dvs. spelare som inte är för bekväma för att ta lite hederligt skitjobb när ingenting fungerar.
Barcelona Barcelonistas
Detta är ett mästarlag, man har flera viktiga spelare borta plus att man dessutom spelar helt jävla uselt men ändå lyckas man vända matcherna.

Sen kommer Barcelona vara betydligt mer taggade när vi möter bättre lag i Cl, då har vi dessutom också fått tillbaka Messi.
Barcelona Baronen
Ronaldinho the original

Ja, en gång om året..
Ronaldinho the original
Aléx (Barcelona) +1
Barcelona LaPulgaNr1
In Tata We Trust!!!
Barcelona enkos
@LeoMessi:

håller med, han stor bara och vaktade straffpunkten..
Barcelona LaPulgaNr1
2013-12-22 17:51
In Tata We Trust!!!!!
Barcelona H.Alavi - Magico!
Sekvensen där Lafita fick så mycket luft att han valde att skoja lite med Pique. Oooooooooooh så skönt det var när han tappade bollen och Pedro kontrade in 2-1. Några minuter senare står det 3-2 och Laftia står där, lika usel som vanligt.
Ronaldinho the original
Pedro snabb,smidig,två fotad och har killer instict!! Han ska fan stanna i startelvan
Barcelona LeoMessi
När jag kollar på första målet så ser jag att mascherano hade gott om tid att rusa dit och försöka täcka vinkeln
Barcelona enkos
2013-12-22 17:50
Pedro 9 mål redan, hade han skjutit 6 straffar hade han kunnat vara uppe i 15 mål.. hoppas och tror han gör 2 till i andra..
Aléx
2013-12-22 17:49
När mitt lag ligger under jag klagar, klagar på spelarnas inställning, tränarens val och solklar målchanser vi bränner. Va fan förväntar ni er egentligen att vi ska fira varje gång vi får ett mål i arslet? Fotboll handlar om passion, känslor och ibland liv och död tyvärr. Det har hänt att jag har inte kunnat sova när Barca har torskat matcher, inte kunnat äta för att vi har torskat en viktig match. Jag blir ledsen och mitt hjärta går i tusen bitar varje gång vi loser en match, det kallas kärlek! Sen håller jag med om att snack om köpa eller sälja spelare blir löjligt, jag har klagat på spelare som Pinto och masken men klagat att dom har varit sämst inte att vi ska rea ut dom eftersom vi är Barcelona inte Real Madrid.
Barcelona enkos
2013-12-22 17:49
Nu plötslig är la ligan dålig säger vissa av våra vänner, istället för att hylla Barcelona så lätt att hitta på dåliga ursäkter...
Annons: