/spanien/barcelona/forum/5874.aspx/spanien/barcelona/forum/5874.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 15:14
Ber om ursäkt för eventuella stavfel och liknande. Jag skriver värre än en blind dyslektiker när jag använder telefonen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2013-12-23 15:14
Barca King - Messi & Neymar run the show

Özil är ingen ren mittfältare och har aldrig varit det. Han är en tia eller en forward. I Werder Bremen spelade han på vänsterkanten eller precis bakom anfallaren. I landslaget och Real Madrid spelade han som tia. De få gånger Real spelade 4-3-3 så spelade Özil alltid som ytterforward. Den stora anledningen till att Özil drog från Arsenal är för att han inte behärskar att spela på ett mittfält i 4-3-3 vilket innebär att han förflyttas ut som högerforward. Det är en position som han inte gillar.

Han har aldrig spelat på ett centralt mittfält i hela sitt liv. Nu i Arsenal spelar han strax bakom Giroud som en tia eller anfallare där Arsenal har 4 mittfältare bakom honom.

Det finns 2 tior som är bättre än Özil i världen. Det är Messi och Cesc.
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 15:05
LaPulgaNr1 (Barcelona) Jo jag förstår vad du menar! Men vi var inte så många som hade räknat med att vänta på matchen med tanke på hur det såg ut. Självklart ska man ju aldrig tvivla på att Barca kan vända på 0-2 i camp nou. Med facit i hand så hade jag nästan önskar att vi vann mot Milan med typ 3-1 och åkt ut på målskillnad än att åka på den största förnedringen jag har varit med om. Jag drömde mardrömmar om den matchen i flera månader fram över, gick inte ens till mina föreläsningar på 2-3 dagar då jag inte kunde stå ut med mina dryga kompisars kommentarer:P
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-23 14:53
Jag tror inte att Ter stegen kommer gå ut i media och berätta att jag ska till Barca den hör sommaren. Han kommer bog berätta att han ska lämna och fälla några tårar. Klubben kommer inte göra det officiellt tills Valdes lämnar. Vilket jag hoppas sen Valdes respekterar klubben och tillkännager inte sin nya klubb tills sommaren kommer.
Barcelona LaPulgaNr1
2013-12-23 14:51
LeoMessi (Barcelona) Om du hade sett råttan i viasat studion efter att Barca förlorat borta mot milan med 2-0 och hur han gång på gång sa nej till Barcas chanser att vända matchen på Camp Nou. Jag ville så gärna då bryta varenda ben i hans kropp. Var själv redan sur då milan o dess fansen firade som om de redan gått vidare. Vi vet sen hur det gick :) lekstuga o förnedring.
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 14:41
Tycker att niva oftast väldigt bra och objektiv, förutom krönikan om Neymar! För det var helt fel sak att fokusera sig på, det var verkligen ingen filmning och det var ett rött kort! Han är faktiskt en av dom få jag orkar lyssna på, trots att han har en jobbig röst.
Barcelona LaPulgaNr1
2013-12-23 14:32
Niva bank e också en pajas. Hans krönika om Neymar eller när han raderade bort Barcas chanser efter 2-0 förlusten borta mot milan. Råttan niva
Barcelona LaPulgaNr1
2013-12-23 14:21
Fotbollskanalen är ett skämt, förstår inte hur ni kan hetsa er över deras topp 100 spelare. Ingen av deras journalister gillar Barca och därav deras ruttna placeringar. Den där Olof Lundh e den största råttan på jorden. För några år sen skrev en kille till honom h*runge och giraff när han överdrev ngt om Iniesta. Till en början tyckte jag att det var överdrivet men ju mer tiden gick tyckte jag att det var ändå rätt av killen o skriva det till honom. Så ja, han e en h*runge. Gör som mig o dissa Fotbollskanalen o Aftonblaskan så mår ni mkt bättre. Svenska medier allmänt är emot Barca då vi lekt med de engelska lagen (vilket de flesta av de sympatiserar PL) Plus vi har lekt med real och fått de gå genom en titeltorka trots alla deras miljardvärvningar. Plus för vi slängde stor näsan med huvet före. Killen trodde Barca var Inter o lekte mangas. Jag älskar dig Pep för det du gjorde.
Barcelona KristoferDelija
2013-12-23 14:16
Vem fan bryr sig om fotbollskanalens lista!?. De e den största pajas sidan jag någonsin sett, samma gäller Aftonbladet förutom när Niva eller Bank skriver.
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 14:05
Barca King - Messi & Neymar run the show (Barcelona) Jag kan förstå att någon kan tycka att Özil är skickligare, för han är som sagt extremt bra. Både han och Fabregas kan krossa motståndarna med sina djupledsbollar. Jag störde mig mest på att Özil är top tio i deras löjliga lista, medan Fabregas är typ 40 placeringar längre bort och är sämre rankad än Isco.
2013-12-23 14:01
Fabregas är nog lika bra som Özil men en sak är Özil bättre på än Cesc och det är hans boll kontroll och hur han täcker bollen som bara Xavi kan göra. Sen är Cesc bättre i den bemärkelsen att han kan ta löpningar och avsluta som en anfallare. Han är vassare liksom. Cesc är en hybrid av en anfallare och en mittfältare. Özil är en pure mittfältare.
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 13:01
Och om ni frågar mig så är Fabregas bättre än Özil när han får spela på sin naturliga position! Han gör lika många assist och fler mål än Özil trots att han får spela på fel position halva säsongen vilket hämmar hans spel.
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 12:58
Får magsår av att kolla på fotbollskanalens lista på dom 100 bästa spelarna! Dom har totalt skitit i hur många spelare har presterat under hela året och ibland har dom gett en spelare en bra rankning enbart för att dom gillar spelaren och inget annat! Isco före Fabregas, naturist före Busquets! Iniesta utanför topp tio när spelare som bale, RVP, Özil och någon mer som verkligen inte är bättre än honom är med i topp tio! Om vi ska kolla på det spelmässiga så är det verkligen inte många som är bättre än honom. Vem har bättre bollmottagningar och bollkontroll än honom? Hur många är skickligare än honom i passningsspelet, spec på små ytor? Och hur många spelare är bättre än honom på att göra bort en motståndare? Efter Messi så är han den i Barca (om inte i hela världen enligt mig) som gör bort en motståndare med minst bekymmer. Det är sällan han lyckas med en dragning. Dom måste ha druckit råttgift när dom sammanställde listan.
Barcelona Blaugrana91
2013-12-23 12:57
Barca King - Messi & Neymar run the show

Och det där citatet avslöjade ju en hel del, då vet vi att Ter Stegen spelar i Barca nästa säsong.
2013-12-23 12:50
Favre (coach Monchengladbach): "Future Ter Stegen? We hope that he stays, but when a club like Barça want you... We have to be realistic...""
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 12:28
Pep 1899 (Barcelona) Trumhinnan kanske? Han åkte ju ner efter en nickduell med Mathieu
Barcelona Pep 1899
2013-12-23 12:26
Alonso ska tydligen ha skadat sig :(
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-23 11:30
Acrobat C. Ronaldo byggde ett helt museum för guldbollen! Vad får dig att tro att han skulle inte bli glad? Han är tacksam för att Messi åkte på den skadan. Ronaldo kommer att vinna guldbollen p.g.a en sak, och det är för att Messi har haft ett helvete det här året. Sen Messi har varit borta har 5 olika personer varit bäst världen. Ribery, Robben, Ronaldo, Ibra, Suares, men de glömde Costa. Det var skrivet i ödet att Messi skulle ha ett helvete i 2013. Han betalar tillbaka alla år han har varit skadefri. Vi får hoppas att kommer tillbaka och slipper den där demonen som satt på hans lår i 2013. Börja om fräscht, utvilad och laddad i 2014. Tänk dig tanken. Om Messi vann båda Cl och Vm när han har haft ett helvete året innan. Synd att de båda lagen han spelar i har dålig försvar. Men jag kan lova dig. Om han vann dessa 2 tunga titlar så skulle ingen klandra honom om han lade skorna på hyllan i 2014. (bara 26 år gammal)
Barcelona Illusionista
2013-12-23 10:31
Intervju med T. Henry! Mycket bra. Lyssna vad han säger om Xavi, herregud!
Barcelona filosofen21
2013-12-23 10:15
Tror nog Ronaldo njuter av den minst lika mycket ändå och det tycker jag inte är fel. Angående Martinez som en eventuell barca tränare i framtiden. Jag såg honom bli vår tränare nu, men man valde Tata martino. För mig är Martinez den tränare som skulle passa oss mest då han har väldigt lik filosofi som barca har, samtidigt som han vågar satsa på unga extremt mycket. Dessa faktorer får mig att tycka att han är den tränare jag helst ser i barca efter Tata! Vad tycker ni?
Barcelona Acrobat
2013-12-23 10:10
Alltså jag kom och tänka på Ballon d'Or. Om nu Ronaldo skulle vinna den... tror ni verkligen han känner en glädje då? Det måste kännas som ett betydelselöst pris när han vet att det var en skada på Messi som gav honom priset? Så hade jag känt i varje fall!
Barcelona LaPulgaNr1
2013-12-23 09:38
---- --- Valdes --- ---- Alves --- Pique --- Bartra --- Alba -----------Busqi ------- ----- Fabregas --- Iniesta Pedro/Sanchez -- Messi --- Neymar Mot Atletico och då tror jag att vi kommer sätta de på plats.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-12-23 03:55
Såg på schemat att Barca-Atletico spelar omg 38. Snacka om ett eventuellt brutal serie final.
Barcelona Andreas - Kirsch
2013-12-23 03:05
Ser att ni snackar arenor och priser. Jag är inte förvånad om Barcelona "fixat lite" med svartbyggare för att få ner priserna. Ingenting som förvånar mig. Jag röstar för övrigt för en ny modern arena men tyvärr för min del är jag i minoritet så det lär bli en renovering av Camp Nou. Jag vill se förslag innan jag lägger min slutgiltiga röst dock! - På tal om rejält med OT men jag la upp ett klipp här för att visa straffen i hockeyn iförrgår om ni minns. På typ 30 timmar har det blivit 300.000 visningar och det ökar med typ 5k i halvtimmen. O_o
Barcelona Blaugrana91
2013-12-23 02:43
Canaletes Haha vem fan är det där??? Snacka om fail alltså. Haha
Barcelona Blaugrana91
2013-12-23 02:27
petersays

Hmm ja den artikeln hade jag inte sett tidigare.

Man har vid ett annat tillfälle sagt att en ny arena skulle kosta €600M, att bygga om CN skulle ligga på €300M.

Men i den artikeln så verkar det som att man menar att priserna "ökat"., en renovering av CN skulle ligga på mellan €500-600M, vilket är en sjuk summa tycker jag för en renovering! Real kommer lägga runt €250-300M för sin renovering av SB vad jag har läst.

Och en ny arena ligger alltså på €1200M...Visst klubben mår bättre ekonomiskt idag, men att göra en sån investering??

Jag röstar solklart för att renovera CN, för det priset kan man göra något makalöst.
2013-12-23 02:04
Tata är så lätt att gilla dessutom gör han ett så himla bra jobb. Man önskar honom all framgång och att han ska stanna i Barça mycket längre. I England stannar bra tränare i flertals år och kan som många spelare skaffa sig legend status i klubben. Det skulle vara skönt med sådan tradition i Barça/Spanien. Vi ska inte fan byta tränare som blöjor. Jag hoppas att Tata stannar hur länge han än vill, med god resultat så klart. Fast varje ny regim i ledningen måste vilja ha kvar honom också. Pressen i Barça är så klart inte lik vilken annan klubb i världen som helst. Hur bra tränare och nyttig du än må vara är ett år utan tunga titlar katastrof.
Barcelona Barcelonistas
2013-12-23 02:00
Canaletes - måste va Song!!!
Barcelona Canaletes
2013-12-23 01:46
DAT ASS!!!

Vilken fail! Påminner om när man såg Cáceres pille på Forláns video haha
2013-12-23 01:38
Busquets filmade ut en inter spelare en gång. Han filmar aldrig numera och är sjuk bra. Jag tror inte Olof aka koksare sitter och kollar på Barca match in och match ut. Jag slutade kolla på det skit programmet med deras skit sida för 2 år sen. Tycker ni borde göra likadant.
Annons: