/spanien/barcelona/forum/5873.aspx/spanien/barcelona/forum/5873.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho y Neymar
2014-01-26 16:35
Free

Nej vi värvar nog Gravesen och spelar han som mittback med den ledningen vi har.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-26 16:31
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Inte vad jag vet, vi hoppas att Zubi läser svenskafans :-)..

Nej, vi bara dagdrömmer. Det kommer sluta med att vi värvar Xabi Alonso och tvingar honom spela som mittback.. Då skulle vi få garanti på att han aldrig får några kort när han kapar lemmar i spanska ligan..
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-26 16:25
Haha, jo, men finns det några rykten om honom?
Postat via SvenskaFans-appen
2014-01-26 16:22
@1.70-ligan - köp en back, tack:

För att han är svaret på "köp en back, tack :-)...

Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-26 16:19
Varför diskuteras Benatia?
Ronaldinho the original
2014-01-26 16:17
Skulle vara dröm om Benatia kommer innan januari fönster stänger, då han kan spela CL.
Barcelona Ronaldinho y Neymar
2014-01-26 16:14
Barcelonistas

En riktigt bra elva. Jag hade dock tagit in Pedro istället för Sanchez då han är farligare än Sanchez på alla punkter förutom huvudspelet. Den rollen hade passat Messi perfekt då han kan fortsätta lägga såna passningar som till Tello sist samtidigt som han är svår att ta bollen ifrån, enda frågetecknet är hemjobbet och presspelet men man tycker ändå att man har bra täckning med Busquets och Fabregas. Är det någonstans Fabregas ska spela så är det på Xavis position då det är Fabregas riktiga samtidigt som Xavi sällan gör någon glad.

Benatia är riktigt bra och har varit bäst i Serie A denna säsong. En spelare jag hade tagit alla dagar i veckan före Luiz då Luiz är otroligt korkad och är egentligen den sista backen vi ska ha i Barcelona.

Dock kommer Benatia kosta en hel del och jag vettefan om Zubi inte är för dum för att lyckas med en sån värvning. Jag skulle väl tippa på att Monaco eller City plockar honom till slut.

Jag tror att vi vinner med 5-0 idag, 3 mål utav Messi och 2 mål utav Pedro. Malaga är riktigt värdelösa denna säsong och är på plats 16 i ligan. Allt annat än vinst med 3 bollar eller fler och jag blir förvånad.

Att det är turbulens i klubben tror jag inte påverkar matchen idag på ett negativt sätt. Tvärtom det kan till och med vara så att spelarna är lyckliga över att svinet lämnat och presterar ännu bättre, precis som oss fans.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-01-26 16:07
Benatia bredvid Pique? Ja tack!!! Efter att ha sett några klipp så verkar han som ett djur i försvaret! Har en kompis som för några veckor sa till mig att det är mycket tack var det Benatia som i år Roma har lyckats så bra. Han är Romanista och borde veta.
2014-01-26 16:01
Han är fan ett monster!!!

Var hittar Roma såna backar hela tiden??

Jag röstar på Mehdi Benatia före alla mittbackar som finns där ute i marknaden..

Vilken Beast!!!!!!!!! Får man drömma om honom till vårt lag? eller är det hopplöst med tanke på Zubi? Nu får jag magsår, huvudvärk och blir illamående samtidigt när jag tänker på Zubi som vår sportchef.. :((

Barcelona the cameroonians
2014-01-26 15:55
En fråga till er som diskuterar Benatia;

Vid ett eventuellt köp, i vilken roll ser ni honom?
Som startspelare bredvid Piqué alternativt Bartra eller som back-up till dessa?

För tillfället är jag inte helt nöjd med Martinos roterande av mittbackar.
Jag skulle hellre vilja att han spelar in ett par som han tror mest på och roterar med en tredje vid behov. Nu är det nya konstellationer hela tiden känns det som.
2014-01-26 15:44
@[Carles Puyol 5:

Mehdi Amine Benatia är grym som fan...Han mosade Chelsea-spelarna när de mötes...... Highlightsen börjar från minut 2....

Jag e jätteimponerad .... WooooooW!!!! Vilken kyla han spelar med...
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 14:47
Capitan \(^.^)/ (Barcelona) Det är kan stämma det du säger. Benatia skulle vara en perfekt värvning, han har inga svagheter överhuvudtaget. Ser hellre att vi försöker lägga pengar på honom än på tex David Luiz
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-26 14:23
LeoMessi Ja, men det tror jag hände pga PSG blanda sig in i det hela. Vi hade väl kommit överens om 20-25 miljoner för Marquinhos, men sen kom PSG och vi var för sena eftersom att vi lallade med Thiago Silva. EDIT: Fel, Roma ERBJÖD honom för 20-25 till oss.
Barcelona Himne del Barcelona
2014-01-26 14:22
Barcelonistas

Bra tankar. Men om Barcelona förlorar bredden i spelet, hur ska man då kunna hitta in med bollar centralt?

Jag tror att Neymar och Alexis behöver fortsätta ha utgångsposition ute på kanterna för att dra isär motståndarna men att de tar ännu fler löpningar inåt i banan och i djupled. Så tror inte det har så mycket med själva uppställningen att göra utan snarare mer löpvilja och att man söker djupledspassningar oftare.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-26 14:21
Det är sant. Benatia är bland de bästa mittbackarna just nu och den bästa i Serie A. Han är en ganska komplett försvarare. Han är snabb, otroligt stark, passningssäker, brytningssäker, felfritt positionsspel och så har han näsa för mål. Får vi få in Benatia, Ter Stegen, Rafinha, Oliver Torres eller någon anfallare (Klose, Mandzukic) skulle det bli det bästa övergångsfönstret någonsin... om inte Zubi klantar sig såklart och råkar slarva bort Messi.
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 14:14
Med tanke på att Marquinhos såldes för över 30 miljoner euro så ska man nog inte förvänta sig att Benatia skulle vara billigare. Enligt mig så är Benatia bättre än Marquinhos, men sen så är han äldre också.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-26 14:14
FCBlaugrana (Barcelona) Skulle Barca visa intressen då kan jag lova dig att han är VÅR men du vet vi har Zubi så han lär vi glömma. Zubi har bättre saker för sig ja Golf...Golf hahaha. Hans prislapp är inte hög som Luiz då. Allt handlar om en sak, intresse och tyvärr lär vi inte få honom för han ska helst vara från Argentina och spaninen. Du vet Tata. Benatia har varit så äckligt bra så det finns inte. Alla i Italien säger att han är den bästa backen, det står i tidningar.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-26 14:10
@[Carles Puyol 5:

Ja han har varit helt fantastisk för Roma. Men han kom dit denna säsongen så undrar vad han skulle kosta om vi skulle vilja köpa honom i sommar.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-26 14:08
En spelare som jag har kollat på mkt denna säsongen är, Benatia från Roma. Han har allt, styrkan o Passningsfot och LÄNGD plus han är snabb.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-26 14:00
Lite OT men ändå kul.

En svensk född 1995, Muamer "Mojo" Tankovic startar för Fulham idag i FA-cupen. Matchen pågår på 10:an.

Tankovic har nummer 43 på tröjan för intresserade.
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 14:00
Barcelonistas (Barcelona) Gillar din uppställning och det är gärna något jag hade velat att Barcelona testade. Vi försöker ju ändå alltid spela oss förbi centralt. Det har verkligen inte varit många spelmål i år, att vi är svaga på fasta har sina anledningar.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-26 13:51
När var det senast vi släppte in ett spelmål? Minns ni föra säsongen hur motståndarna straffade oss med deras omställningar? Är det nått som Tata verkligen har fått ordning på så är det vårt försvarsspel. Det enda undantaget är väll på fasta situationer som det fortfarande brister. Neymar-Sanchez Messi Iniesta- Busi - Fabregas Alba-Bartra-Pique - Alves Jag vill se Messi med en Fri roll som en släppande anfallare bakom Neymar och Sanchez. Där kan Messi lägga in sina genomskärare till Neymar, han kan dra egna avslut från mitten, och köra sina solo konster osv. Enda nackdelen med detta är att vi förlorar kanterna då, men om vi ändå ska köra ett mer direktspelet Vrf ska vi spela via kanterna? Vi får mer bredd givetvis men motståndarna hinner samla sig när vi passar bollen till en pedro på kanten som sen väljer att lägga en sidled tillbaks. Hoppas Tata tänker nått liknande, jag tror detta är så vi måste köra.
Barcelona jawwa
2014-01-26 12:56
Det är väl ingen hemlighet att real drar fördelar av att vara kungens lag. Bortsett från ramos och co ständiga upphävning av kort så tillåts dem många gånger spela betydligt fulare än övriga spelare innan dem överhuvudtaget får en tillsägelse, alonso är väl egentligen det bästa exemplet som gång efter gång med sin lokomotiv sega spelstil förstör motståndarlagets kontringar.
Barcelona the cameroonians
2014-01-26 12:43
Ramos gula kort.

Bara själva satsningen är värd ett gult.
Han drar med sig Marcelo också - borde blivit utvisning :P
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 12:30
Diar Shekha

Vi får inte ens totalt felaktiga kort upphävda men real lyckas få det varje gång inför en tuff drabbning.. Mot valencia så skulle egentligen Pepe och Ramos ha varit avstängda men dom spelade ändå.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-26 12:24
Men Ramos kort blev ju för fan upphävt mot Valencia också. Varför ger de ens kort överhuvudtaget då?!?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-26 12:09
Jag såg inte situationen där Ramos fick kort, kan man se den någonstans?
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 11:40
Självklar kommer det att strykas, även om det inte stryks så kommer han kunna spela mot bilbao. För domarförbundet kommer säga att dom inte har haft tid att gå genom ärenden än.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-26 11:10
Han vill alltså att hans senaste kort också ska strykas. Det kommer garanterat bli så också, HELT säker efter detta. Det är endast sjukt om det blir så.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-26 11:09
HAHAHAHA.. Kolla på detta klippet lite bara. Lilla Sergio Ramos det är så synd om dig.
Annons: