/spanien/barcelona/forum/5870.aspx/spanien/barcelona/forum/5870.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-23 12:50
Favre (coach Monchengladbach): "Future Ter Stegen? We hope that he stays, but when a club like Barça want you... We have to be realistic...""
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 12:28
Pep 1899 (Barcelona) Trumhinnan kanske? Han åkte ju ner efter en nickduell med Mathieu
Barcelona Pep 1899
2013-12-23 12:26
Alonso ska tydligen ha skadat sig :(
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-23 11:30
Acrobat C. Ronaldo byggde ett helt museum för guldbollen! Vad får dig att tro att han skulle inte bli glad? Han är tacksam för att Messi åkte på den skadan. Ronaldo kommer att vinna guldbollen p.g.a en sak, och det är för att Messi har haft ett helvete det här året. Sen Messi har varit borta har 5 olika personer varit bäst världen. Ribery, Robben, Ronaldo, Ibra, Suares, men de glömde Costa. Det var skrivet i ödet att Messi skulle ha ett helvete i 2013. Han betalar tillbaka alla år han har varit skadefri. Vi får hoppas att kommer tillbaka och slipper den där demonen som satt på hans lår i 2013. Börja om fräscht, utvilad och laddad i 2014. Tänk dig tanken. Om Messi vann båda Cl och Vm när han har haft ett helvete året innan. Synd att de båda lagen han spelar i har dålig försvar. Men jag kan lova dig. Om han vann dessa 2 tunga titlar så skulle ingen klandra honom om han lade skorna på hyllan i 2014. (bara 26 år gammal)
Barcelona Illusionista
2013-12-23 10:31
Intervju med T. Henry! Mycket bra. Lyssna vad han säger om Xavi, herregud!
Barcelona filosofen21
2013-12-23 10:15
Tror nog Ronaldo njuter av den minst lika mycket ändå och det tycker jag inte är fel. Angående Martinez som en eventuell barca tränare i framtiden. Jag såg honom bli vår tränare nu, men man valde Tata martino. För mig är Martinez den tränare som skulle passa oss mest då han har väldigt lik filosofi som barca har, samtidigt som han vågar satsa på unga extremt mycket. Dessa faktorer får mig att tycka att han är den tränare jag helst ser i barca efter Tata! Vad tycker ni?
Barcelona Acrobat
2013-12-23 10:10
Alltså jag kom och tänka på Ballon d'Or. Om nu Ronaldo skulle vinna den... tror ni verkligen han känner en glädje då? Det måste kännas som ett betydelselöst pris när han vet att det var en skada på Messi som gav honom priset? Så hade jag känt i varje fall!
Barcelona LaPulgaNr1
2013-12-23 09:38
---- --- Valdes --- ---- Alves --- Pique --- Bartra --- Alba -----------Busqi ------- ----- Fabregas --- Iniesta Pedro/Sanchez -- Messi --- Neymar Mot Atletico och då tror jag att vi kommer sätta de på plats.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-12-23 03:55
Såg på schemat att Barca-Atletico spelar omg 38. Snacka om ett eventuellt brutal serie final.
Barcelona Andreas - Kirsch
2013-12-23 03:05
Ser att ni snackar arenor och priser. Jag är inte förvånad om Barcelona "fixat lite" med svartbyggare för att få ner priserna. Ingenting som förvånar mig. Jag röstar för övrigt för en ny modern arena men tyvärr för min del är jag i minoritet så det lär bli en renovering av Camp Nou. Jag vill se förslag innan jag lägger min slutgiltiga röst dock! - På tal om rejält med OT men jag la upp ett klipp här för att visa straffen i hockeyn iförrgår om ni minns. På typ 30 timmar har det blivit 300.000 visningar och det ökar med typ 5k i halvtimmen. O_o
Barcelona Blaugrana91
2013-12-23 02:43
Canaletes Haha vem fan är det där??? Snacka om fail alltså. Haha
Barcelona Blaugrana91
2013-12-23 02:27
petersays

Hmm ja den artikeln hade jag inte sett tidigare.

Man har vid ett annat tillfälle sagt att en ny arena skulle kosta €600M, att bygga om CN skulle ligga på €300M.

Men i den artikeln så verkar det som att man menar att priserna "ökat"., en renovering av CN skulle ligga på mellan €500-600M, vilket är en sjuk summa tycker jag för en renovering! Real kommer lägga runt €250-300M för sin renovering av SB vad jag har läst.

Och en ny arena ligger alltså på €1200M...Visst klubben mår bättre ekonomiskt idag, men att göra en sån investering??

Jag röstar solklart för att renovera CN, för det priset kan man göra något makalöst.
2013-12-23 02:04
Tata är så lätt att gilla dessutom gör han ett så himla bra jobb. Man önskar honom all framgång och att han ska stanna i Barça mycket längre. I England stannar bra tränare i flertals år och kan som många spelare skaffa sig legend status i klubben. Det skulle vara skönt med sådan tradition i Barça/Spanien. Vi ska inte fan byta tränare som blöjor. Jag hoppas att Tata stannar hur länge han än vill, med god resultat så klart. Fast varje ny regim i ledningen måste vilja ha kvar honom också. Pressen i Barça är så klart inte lik vilken annan klubb i världen som helst. Hur bra tränare och nyttig du än må vara är ett år utan tunga titlar katastrof.
Barcelona Barcelonistas
2013-12-23 02:00
Canaletes - måste va Song!!!
Barcelona Canaletes
2013-12-23 01:46
DAT ASS!!!

Vilken fail! Påminner om när man såg Cáceres pille på Forláns video haha
2013-12-23 01:38
Busquets filmade ut en inter spelare en gång. Han filmar aldrig numera och är sjuk bra. Jag tror inte Olof aka koksare sitter och kollar på Barca match in och match ut. Jag slutade kolla på det skit programmet med deras skit sida för 2 år sen. Tycker ni borde göra likadant.
Barcelona LeoMessi
2013-12-23 01:19
Kollar aldrig på fotbollskanalen Europa då folket där inte kan ett piss om fotboll. Intressant hur dom personerna som kan minst om fotboll är dom som får störst utrymme i tv.
Barcelona Teuboy
2013-12-23 01:07
Jag fattar inte varför folk lägger ner tid på att kolla på FK-europa? Ni blir ju bara irriterade varje gång? Dessutom är, enligt min mening, fotbollskanalen.se ett jävla skämt. Lika dålig fotbollssajt som aftonbladet är en dålig tidning. Tänker endast för ert eget bästa innan ni en kväll dör av en stroke eller blodpropp orsakad av ilska.
Barcelona påfågeln
2013-12-23 01:03
Barcelona have kept a clean sheet in 2 of the 8 games they played since Valdes got injured this season ?#?fcblive? [via misterchip]

Jag vill inte gnälla på Pinto, jag tycker han gör det bra och är en fantastisk människa att ha som andramålvakt i laget, men det är klart det märks när världens bästa målvakt denna höst inte spelar. Valdes räddar ofta masken på firma Pique-Mascherano.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-23 00:50
Barcelona keep an eye on Everton's Roberto Martinez (40) as a potential future coach. The Spaniard is seen as a long-term prospect. [sun]

När Tata väl väljer att tacka för sig i framtiden, tror jag att Martinez blir hans efterträdare. Vad tycker ni om detta rykte?
Barcelona petersays
2013-12-23 00:33
I hemmapremiären förra säsongen stod väl 41 000 platser tomma?
Barcelona petersays
2013-12-23 00:31
@Blaugrana91:

Det där är rena glädjesiffror från Faus. Inte en suck du får en ny stadion för 600 millar. Nya Wembley, som är en mindre stadion än Nou Camp Nou skulle bli, kostade strax över en miljard Euro i dagens penningvärde. Faus ska alltså bygga en stadion som är nästan dubbelt så stor som Emirates, men för mindre pengar. Lycka till säger jag!
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-12-23 00:31
Första gången jag kollar på FK europa den här säsongen. Hur avslutar Olof Lundh sändningen? "Första gången Busquets inte filmar". Asså hur fan orkar dom?!
Barcelona Blaugrana91
2013-12-23 00:19
*Kapaciteten öka till 105.000
Barcelona Blaugrana91
2013-12-23 00:17
I slutändan är det medlemmarna som får avgöra om det byggs ny arena eller om Camp Nou renoveras. Rosell vill ha en ny arena, där kan man bygga fler VIP-platser, restauranger och shopping, dvs sånt som drar in extra intäkter. Detta kan ju såklart fixas till CN också i form av en omfattande renovering. Men en renovering av CN kommer kosta drygt €300M och en ny arena €600M. Båda är realistiska ekonomiskt. Anledningen till att styrelsen vill ha en ny arena mer är för att man kommer dra in mer på den, dessutom menar man att vi behöver öka kapacieten, räcker tydligen inte till på stormatcher samt att säsongsbiljetter kan säljas mer. Vilket fall som helst kommer kapaciteten till 105.000.
2013-12-23 00:09
Har inget emot en ny Arena men en renovering låter rimligare och sundare. Jag gillade Laportas ide med den arenan som lyste med Barcas färger. Den var så snygg. Jag tror att medlemmarna kommer gå för en renovering. Rosell sköt sig i foten genom att låta medlemmarna rösta. Jag förstår att en ny arena kan öppna upp nya möjligheter med nya lokaler i arenan men en renovering hade varit lika bra. Nuevo Camp Nou!!!! Istället för Microsoft borde de tillåta olika företaga logon vara bredvid namnet på arenan och inte i det officiella namnet. 3-4 mille euro per år hade varit nice. Eller den högst bjudande.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-12-23 00:03
Just nu kollar man hellre på Paradise Hotel än FK Europa. Då är det jävligt illa.
Barcelona petersays
2013-12-23 00:00
@Canaletes:

Precis, den ställdes in med hänvisning till krisen. Men den verkar ju över nu ;P
De €250 millar som inte fanns då har uppenbarligen mångfaldigats och nu kan vi överväga att lägga €1200 på en ny stadion..
Barcelona Canaletes
2013-12-22 23:55
Asså fucking driver dom eller? Största wtf i svensk television
Barcelona Barcelonistas
2013-12-22 23:54
fan va gay, fk Europa kör nått jävla rim på varje mål...
Annons: