/spanien/barcelona/forum/587.aspx/spanien/barcelona/forum/587.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2016-06-18 18:59
@B-Guden:

Goal line är samma sak. Bara bet365 som har två olika alternativ. Ingen skillnad egentligen förutom att Goal line brukar vara lite bättre odds. Över 1,25 (1,0 1,5) betyder att du får halva insatsen tillbaka vid 1 mål, full vinst vid 2 mål. Över 1,75 (1,5, 2) mål betyder att du får halv vinst vid 2 mål, full vinst vid 3 mål.
Barcelona Rambla~
2016-06-18 18:52
Från Camp Nou tar det högst 10m till Ramblan med Metro. Dessutom mycket billigare. Varför jaga taxi? Vill ni sola och bada, då väljer ni ett hotell nere vid stranden Barceloneta. Nära till Barri Gotic (gamla stan) och Ramblan. Vill ni till La Sagrada Familia (katedralen) eller Parc Güell, ja då tar ni bara tunnelbanan och ni är framme efter max 10-15m. Metro är billigt (köp klippkort typ €10) och väldigt smidigt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-06-18 18:39
koeman92

Varit i Barcelona en gång 2009 kollade barca - dynamo kiev. Bodde på nåt hotell lite närmare camp nou. Och behövde ta en ganska lång taxi tur till la rambla. Vill inte ha samma pain igen hehe. plus att jag var full hela resan haha.
Barcelona Junta Dimision
2016-06-18 18:37
Härligt Island!!!!
Barcelona koeman92
2016-06-18 18:17
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Jag gissar på att du inte har varit i Barcelona förut? Själv var jag där min andra gång för exakt en månad sedan och kan bekräfta det Smogen säger om att det blir svårt att bo "mitt i ingenstans". Barcelona är lite som New York, det är ganska lätt att hitta runt och man tar sig runt ganska lätt till fots. Annars finns även ett tunnelbanesystem som är väldigt effektivt. Så länge du inte bor i typ Girona eller långt ute i Barcelonas utkant borde det inte vara några problem. Annars finns nog även kommentarer och recensioner på både tripadvisor och andra bokningssidor om hur bra läget är i varje hotell.
Barcelona B-Guden
2016-06-18 18:17
Kan nån förklara för mig vad Goal line innebär när man tippar ?
ex jag tippar över 1,5 på goal line, vad innebär det för skillnad än om man tippar på vanliga över 1,5 mål ?
Finns även alternativ 1.0,1,5 och 1,5,2. vad menas med det ?
Barcelona II Barça II
2016-06-18 17:59
Varför buade man på Arda igår? Vad gjorde han?
Barcelona Smogen
2016-06-18 16:52
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]Blaugrana91 Kollat på hotels och booking. Vågade bara inte boka. Rädd för att bo mitt i ingenstans. [/QUOTE] Tror du får svårt att bo "mitt i ingenstans" i barcelona. alla ställen har sin charm. Men kolla tripadvisor annars. så kan du läsa vad folk tycker.
2016-06-18 16:35
Blaugrana91

Kollat på hotels och booking. Vågade bara inte boka. Rädd för att bo mitt i ingenstans.
2016-06-18 16:33
tack för all tips guys verkligen!
Barcelona Blaugrana91
2016-06-18 16:25
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]Tusen tack för hjälpen guys! Uppskattas verkligen glömde fråga, finns det hotell med sol och bad där (pool)? (Nära shopping o klubbar) rättare sagt där allt händer [/QUOTE] Samtliga hotell jag nämnde har pool och terass. Men som sagt gå in och kika på hotels.com
Barcelona neymar JR
2016-06-18 16:02
Vermaelen är fortfarande hel, det var som fan.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-18 15:29
Neymar's agent Jovem Pan: "There are three big clubs in the world that want to sign Neymar and pay a clause of €200m to Barcelona." Blir förbannad. Varje jävla dag läser man något sådant. Noll respekt.
Barcelona Smogen
2016-06-18 15:26
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]Tusen tack för hjälpen guys! Uppskattas verkligen glömde fråga, finns det hotell med sol och bad där (pool)? (Nära shopping o klubbar) rättare sagt där allt händer [/QUOTE] sök på typ hotels.com eller något. Men det finns en del ställen med pool på taket, alternativt spa och inomhus pool. Som sagt, det mesta händer i gamla stan, som ligger på bägge sidor av ramblan, ssmt hela vägen ned mot barceloneta vid stranden. men taxi är billigt och hyr ni Cykel så är ni typ 10 minuter ifrån allting hela tiden. :)
2016-06-18 15:04
Tusen tack för hjälpen guys! Uppskattas verkligen glömde fråga, finns det hotell med sol och bad där (pool)? (Nära shopping o klubbar) rättare sagt där allt händer
Barcelona Blaugrana91
2016-06-18 14:50
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]En fråga till er som varit i Barcelona. Katedral kyrkan, är den nära la rambla. Ska nämligen dit med tjejen. Vilka 5 stjärniga hotell är närmast la rambla. Uppskattar all hjälp. Vad finns det för sevärdheter för ett par? Vilka nattklubbar är bra? Romantiska ställen. All Info uppskattas. Visca Barca [/QUOTE] Gällande hotell så ligger Eurostars Grand Marina ganska nära Ramblan. Bodde där förra året, mycket fint men kan nog upplevas som mer affärshotell. Annars har du Majestic Hotel som förvisso ligger längs shoppinggatan Passeig de gracia, så är en bit från Ramblan. Ska vara väldigt lyxigt, så priset är ju därefter också. Om det annars är viktigt att hotellet är 5 stjärnigt så kan du nog få acceptera att bo längre ifrån Ramblan. Exempelvis har du supermoderna W Barcelona samt Hotel Arts som ligger vid stranden, att gå därifrån till Ramblan tar typ 20 min, annars finns ju tunnelbanan. Jag ska faktiskt åka till Hotel Arts i augusti, normalt brukar det vara väldigt dyrt men kom över en riktigt bra deal, så kolla priser på många olika sidor, ett tips.
Barcelona Smogen
2016-06-18 14:31
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]En fråga till er som varit i Barcelona. Katedral kyrkan, är den nära la rambla. Ska nämligen dit med tjejen. Vilka 5 stjärniga hotell är närmast la rambla. Uppskattar all hjälp. Vad finns det för sevärdheter för ett par? Vilka nattklubbar är bra? Romantiska ställen. All Info uppskattas. Visca Barca [/QUOTE] Hotell vet jag inte. men för utekväll häng i gamlastan vid la rambla, men var inte på la rambla. håll dig borta från alla klubbar som ligger nära havet/stranden i barca. dom suger. hyr cykel. gå till park guell. placa espanya och ipp på berget. kolla in baren bosque del fades längst ned på la rambla. håll i plånboken och handväskan.
Vlom
2016-06-18 14:26
@Reymar:

Dessutom sade Cristiano Ronaldo detta efter att Island lyckades fixa 1-1 mot Portugal.

"De gör ett mål på två chanser. Sedan spelar de bara försvarsspel. Och så firar de som om de vunnit hela EM eller något. Det är att ha små ambitioner. Därför kommer de inte uppnå något"

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2016/article23004592.ab

------------------------------------------------------------------------------

Kari Arnason, en av de isländska spelarna och Malmö FF spelare till vardags, gav svar på tal till portugisen:

"Cristiano är en fantastisk fotbollsspelare men han är inte en älskvärd människa. Självklart kommer vi inte att skapa så många chanser som ett fantastiskt lag som Portugal, men hans kommentarer är anledningen till att Messi alltid kommer vara ett steg före honom. Du skulle inte förvänta dig att Messi skulle säga sådant. Det visar bara att vi gick på nerverna för honom. Det var underbart att höra."

"Det känns ännu bättre att Cristiano är en dålig förlorare. Han kan säga vad han vill. Han fick endast en målchans och misslyckades att sätta bollen i mål. Vad kan jag säga? Bitter förlorare. Tuff skit. Vad förväntade han sig, att vi ska spela som Barcelona mot Portugal? Han bara strosar runt och filmar."

https://www.theguardian.com/football/2016/jun/15/iceland-kari-anderson-cristiano-ronaldo-portugal-sore-loser-messi
2016-06-18 14:25
En fråga till er som varit i Barcelona. Katedral kyrkan, är den nära la rambla. Ska nämligen dit med tjejen. Vilka 5 stjärniga hotell är närmast la rambla. Uppskattar all hjälp. Vad finns det för sevärdheter för ett par? Vilka nattklubbar är bra? Romantiska ställen. All Info uppskattas.

Visca Barca
Barcelona Liunil Masse
2016-06-18 13:08
Barca's midfielders lighting up the Euros, first El Ellusionista and now Goldilocks;then there's Arda Turan, whose having a bit of a stinker
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-06-18 12:22
the cameroonians

Är det inte den här han frågar efter?
Barcelona the cameroonians
2016-06-18 12:04
[QUOTE=FC BARCELONA 3]Hej kära Barca vänner! Jag skulle behöva lite hjälp av någon vänlig själ här inne. Är det någon som kan hjälpa mig att hitta Barcelona dokumentären "We’ve shown it! The Movie"? Jag har letat runt omkring på internet utan att lyckats hitta den. snälla snälla kan någon hjälpa mig med detta? Tack så mycket på förhand!! [/QUOTE] Den hade premiär i veckan på Barça-TV men sen har den som äger rättigheterna valt att inte göra den tillgänglig för allmänheten. Går ej att spela upp från platsen på hemsidan.
2016-06-18 11:41
@Amo.38:

Du var säker bakis när du skrev det här. Har jag fel?

Messi gammal? Messi Totti gammal? Zlatan gamama?
Vet inte om du har missat det men Messi är 28 år?
Han har många fina år kvar :-), Men jag förstår dig, ibland känns det som att han har spelat 30 år på högsta nivån.
2016-06-18 11:39
@Ribohn Fan:

Förstår inte riktig va du menar. Var det till mig?
Om det är så, vad menar du?
2016-06-18 11:38
@FC BARCELONA 3:

Här! Njut! jag hade önskat att hade med säsongerna från 08-09 och framåt. Eller varför inte från R10 tiden?
DU kan betala fakturan slutet av Juli :-)...
Barcelona FC BARCELONA 3
2016-06-18 10:44
Hej kära Barca vänner! Jag skulle behöva lite hjälp av någon vänlig själ här inne. Är det någon som kan hjälpa mig att hitta Barcelona dokumentären "We’ve shown it! The Movie"? Jag har letat runt omkring på internet utan att lyckats hitta den. snälla snälla kan någon hjälpa mig med detta?

Tack så mycket på förhand!!
Barcelona LennyRomario
2016-06-18 09:06
Vad gör alla, som sen VM 2014 tjatat om att Tiki-Takan är död och sönderläst, en sån här dag?
Barcelona Amo.38
2016-06-18 03:11
Messi har inte den orken längre att ta maxlöpningar därför han droppar ner. Tycker det är ganska tydligt, visst han kan blixtra till emellanåt men fy fan vad jag saknar den gamla Messi. Men det är ganska logiskt med tanke på hans ålder, Neymar måste verkligen visa framfötterna denna säsong, tycker den här lommande säsong handlar om hans vara eller icke vara i Barca. Annars tycker jag faktiskt att vi kan casha in på honom.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-18 00:20
Så med andra ord. Med det bollinnehavet vi har är det upp till var och en att vara kreativ och det är dem flesta i laget. T o m försvararna hur dem på ett kreativt sett löser svåra situationer. I Barca finns det ingen tränare som sätter stopp för det.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-18 00:09
Hur orkar då Iniesta. Han springer för Neymar och Alba.
Ganska trött på det där han springer för den.
Barca har minst 70% av bollinnehavet, så det är mest motståndarna som får springa för varandra.
Tappar vi bollen är det ett kollektiv som försöker jobba tillbaks bollen.
Inte att en jobbar för andra det skulle alldrig fungera på den här nivån vi ligger på.
Annons: