/spanien/barcelona/forum/5869.aspx/spanien/barcelona/forum/5869.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldinho the original
2013-12-21 16:20
Mot Fulham. Haha älskar när Liverpool och City fansen sjunger Toure bröderna låten. Yaya Yaya Yaya Yaya Toure!! Kolo kolo kolo kolo Toure!! Fyra frisparks mål denna säsong, sjukt!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cedqvist
2013-12-21 16:18
Jag hoppas ni kollar på Yayas 1-0 mot Everton precis, tydligen 4:e frisparksmålet för honom denna säsongen...
Barcelona Canaletes
2013-12-21 15:37
Anzhi? Lika stor sannoklikhet som att jag ska vinna på Euromillions.
Alltså 1 på 116.531.800
Barcelona B-Guden
2013-12-21 15:22
Perez erbjuder snart Ronaldo Ramos och casillias/Lopez + 1 miljard för messi ;)

haha inget som skulle förvåna mig.
Barcelona LeoMessi
2013-12-21 15:20
Perez är nog den som är kåtast på Messi av alla haha! Ingen av dessa klubbar har råd att köpa Messi och Messi kommer inte vilja gå till någon av dom heller
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-21 15:13
PSG, Real Madrid, Bayern Munich, Chelsea, Manchester City, Monaco and Anzhi are monitoring the situation of Messi at Barcelona. [l'equipe]

Haha, okej.
Barcelona Diar Shekha
2013-12-21 15:06
Luis Suarez förlängde till 2018 igår & går Liverpool till Champions League kan inte Florentino Perez's miljarder locka över honom. Niklas Bendtner är ju ledig, han vill dessutom spela för antingen Real Madrid/Barcelona. Där har Marängerna en anfallare!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-12-21 14:57
Aguero är stora matchernas man. Suarez tvärtom.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-21 14:55
Puyol kan bli vår defensiva nya tränare. Precis som Arsenal gjorde. De tog in Archibald (stavning) för att rätta till försvaret. Det har gett resultst ;)
Barcelona el Flaco
2013-12-21 14:39
Gabriel/

Sägs även att Suárez ska vara culé. Just sayin'. :P
Ronaldinho the original
2013-12-21 14:37
Snubben var avstäng 5 matcher och trots det så leder han i jakten på guldskon. Ronaldo vem?
Barcelona .Andreas
2013-12-21 14:36
Vilken tur vi har att Real valde Bale istället för Suarez. :p
Barcelona LeoMessi
2013-12-21 14:31
Folk snackar om ronaldos form men dom verkar ha glömt bort suarez! Kan inte förstå att Bales rankas högre än honom
Barcelona Canaletes
2013-12-21 14:27
Och där gör han sitt andra mål. Helt sjukt vilken form!

Snacka om att Liverpool o fansen ska vara tacksamma att han stannar.
Barcelona Gabriel
2013-12-21 14:25
Denna Suarez alltså, livsfarlig. Föredrar han framför Agüero som dessutom går sönder titt som tätt.
Ronaldinho the original
2013-12-21 14:24
Oherre min Gud Suarez är lätt säsongens bästa spelare!!
Barcelona MVP - 2011
2013-12-21 13:41
Martino: "Cesc only option as centre forward tomorrow? There's also Alexis, Sergi Roberto and Dongou who can play there."

Sergi Roberto? ..
Barcelona LeoMessi
2013-12-21 13:40
Bättre ledare och förebild än Puyol får man leta efter! Han kräver perfektion och det älskar jag. Han ser till så alla är fokuserade, skriker och är på dom konstant! Han slappnar aldrig av! Minns matchen mot hospitales, vi leder typ med 8-0 eller 9-0, det är minut 90 och man ser Puyol jaga motståndaren från sitt eget straffområdet ända till motståndarens straffområdet haha! Jäkla vinnarskalle det där
Barcelona Neymessi
2013-12-21 13:34
Puyol alltså vilken jävla legend. Barcas framtida tränare maybe? ;)
Barcelona el Flaco
2013-12-21 13:25
Skönt att se hur Puyol hela tiden var på Bartra och gav ynglingen instruktioner under Cartagena-matchen. Den typen av tillrättavisningar kan komma att bli nyttiga för Bartra i framtiden. Men fan vilket monster Puyi är! Spelar ingen roll vem han spelar mot eller med, han är alltid lika aggresiv och fokuserad. Älskar såna spelare.
Barcelona Neymessi
2013-12-21 13:17
Messi: "Vice-president saying we can't renew every 6 months? He tries to run the club like a company. We never asked for a renewal." [rac1]"

Messi vill alltså INTE ha förnyat kontrakt. Det är det klumpiga uttalande som får honom att låta girig som gör honom irriterad.
Tycker det var totalt oproffionellt av Messi att gå ut i media dock. Å andra sidan har han fått stått ut med en massa skitsnack och falska anklagelser från media den senaste tiden och han har väl sin gräns som alla andra... Någon gång brister det för honom också.
Visst bör man ta interna problem endast inom klubben. Men ingen här inne vet om det redan har gjorts men inte givit resultat. Att prata i media kanske hjälper då ledningen verkar vara noga med att visa upp en fin och harmonisk image...
Barcelona Diar Shekha
2013-12-21 13:02
@barcastuff: Martino: "Rumours saying I want to leave? I feel fine, comfortable, with the team, the city, the way we're playing. I feel great." #fcblive Så ja!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-12-21 12:22
Tror inte Messi känner att ett nytt kontrakt är så nödvändigt just för tillfället, han är nog bara irriterad på personer som Faus som gång på gång uttalar sig klumpigt och onödigt i media. Jag hoppas inte Messi tycker det är så viktigt att vara bäst betald i världen, han har redan nu ett monsterkontrakt som går ut 2018. Fotbollsspelare har blivit så otroligt giriga och lönerna har ökat något enormt de senaste åren, men jag tror och hoppas att Messi åtminstonde är lite annorlunda och trots allt "nöjer sig" med det han har(oerhört mycket pengar). Om det nu mot förmodan är så att Messi kräver en högre lön så ska man inte ge med sig, ingen spelare är trots allt större än klubben, inte ens Messi.
Barcelona Mch
2013-12-21 11:53
Mäktiga Messi

Var finns det vinet att köpa? Låter väldigt lockande :-)
Barcelona DM1982
2013-12-21 11:41
Barca King - Messi & Neymar run the show (Barcelona) jag är ledsen men att ha goal som källa borde vara mot regelveket. de har lika stor trovärdighet som Aftonbladet, dvs noll. jag tror inte en sekund på det som du har länkat.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-21 11:34
Goal.com har gjort den bästa sammanställningen av biffen mellan Messi och ledningen. Jag har klistrat in de viktigaste styckena men ni kan läsa hela artikeln i länktips. Det här gör mig verkligen orolig. Messis uttalande och den lilla kampen som kommer pågår. Ska vi kämpa mot eller göra Messi bäst betalt i världen. Det är självklart att Messi vi ha bättre kontrakt speciellt nu efter Ronaldos Saftiga 20 miljoners euro. Messi får 16 plus bonusar. Vad är det med dagens fotbollspelare? Räcker inte 9-10 miljoner euro? Jag är besviken på Messi trodde inte att han skulle hacka på klubben a la Ronaldo för att få betalt. Men Messi är vår och framgång kostar. Kosta vad det vill, vi får göra lill grabben nöjd. Hoppas inte att det sprider negativt energi bland medspelarna. "What Messi has done has caused unnecessary problems," said former Barcelona presidential candidate Jordi Majo on Friday. "What Faus said had no bad intention - and many socios agree. Messi understands football, but he doesn't understand companies, economics or how Barca is run. So it would have been better for him to stay quiet." And he added: "Messi is an employee, the highest-earning employee at the club. But he is not bigger than Barca." The worry, however, is that the Argentine does now have excessive power at the Catalan club. Known as a "little dictator" by one of his former colleagues, Leo has fallen out with several high-profile team-mates at Barca and barely spoke to Pep Guardiola in the latter's last six months at the club. The Catalan coach soon learned he had to pick the forward all of the time after Messi failed to show at training when rested for a 4-0 win over Sevilla in 2010-11, but was challenged by the Argentine after Barca lost to Madrid at Camp Nou in La Liga at the end of the 2011-12 season. "Why didn't you pick a team to win the game?" Messi asked Pep. But the 26-year-old now feels he is being undermined and undervalued by the board, believing the club directors should show their appreciation for everything he has done at the Catalan club over the last few seasons. And even though he denied having asked for a new deal on Friday, members of his management team are thought to have sounded out the Catalan club concerning improved terms for their client. Barca, however, believe a renewal is unnecessary at this stage as Leo has had time out through injury and because he has only recently penned an extension anyway. The Blaugrana board also feel Messi's words on Friday to be ungrateful after they stood by their player in his tax fraud case earlier this year and again amid the recent reports regarding his father.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-12-21 09:14
tillägg
Barcelona Mäktiga Messi
2013-12-21 09:13
grabbar har ni sett Barca vinet ? jävligt snyggt Barca vin passar väldigt bra med god mat till en bra Barca match
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-12-21 05:33
Blaugrana91

Snarare kul att sanningen kommer fram. Om det är internt eller externt har jag inget intresse utav. Visserligen behöver Messi kanske gå tillbaka och repetera hur han ska hantera media. Men vår ledning har knappast varit transparent utan dyker bara upp i media när det ska delas ut rövslickarpriser mellan kostymnissar.

Som sagt: fotbollen är ur fokus. Att Eusebio Sacristan fortfarande coachar B-laget säger väl ganska mycket om hur "kompetent" vår ledning är. Visserligen är de inga dumma herrar men precis som Messi sade så förtjänar klubben att ha DE BÄSTA PERSONERNA som styr klubben. Det har vi inte idag.
Barcelona Blaugrana91
2013-12-21 02:59
Hur kan man tycka att det är kul med tjafs i klubben. Kommentarer som "bra att Messi säger öppet vad han tycker" är löjliga. Finns absolut inget som är bra med det här, skapar negativitet i klubben, har Messi lärt sig något som kallas att hantera media?? Även om han stört sig på något gällande Faus hur fan kan man vara så dum att gå ut med det i en av Spaniens största radiokanaler... Detta är isåfall något som dem ska lösa bakom stängda dörrar. Vi har Messi att tacka nu för månader av skitsnack och rykten. Så jävla onödigt. Och vad har ens Faus sagt som är så farligt? Att han anser att Messi inte bör förnya kontraktet var 6e månad? Fullt logiskt säger jag. Sen bör ju någon kanske upplysa Messi att FC Barcelona är ett företag, klubben är ett globalt varumärke som omsätter miljarder, man måste allafall styra klubben som det om Messi vill ha alla sina miljoner varje vecka..... Nej är jävligt besviken på Messi, vilket jag aldrig trodde jag skulle behöva säga.
Annons: