/spanien/barcelona/forum/5862.aspx/spanien/barcelona/forum/5862.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2013-12-26 19:58
Hjärtat kommer sitta i halsgropen varje gång City får en fast situation mot oss. Den saken är jävligt säker. Kompany är ett monster.

Zabaleta och Kolarov håller dock ingen direkt världklass så kanterna måste vi utnyttja med fart. Tycker inte Lescott är så vidare bra heller. Eller Demichelis om dom nu spelar honom.
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2013-12-26 19:58
Ronaldinho the oroginal

Nää, jag tror inte han bryr sig. Ibland tror jag han knappt bryr sig om något längre än VM. Han har vunnit allt på så kort. Det där uttalandet från Maradona är gammalt. Messi har vunnit 4 guldbollar 4 ligatitlar och 2 CL sedan dess. Det är därför han bryr sig nog inte lika mycke längre. Tror jag.
Barcelona Neymessi
2013-12-26 19:54
Folk har verkligen guldfiskminne. Ronaldo var överlägsen i 2 månader ( när Messi var borta..) Sätt till året i helhet har han knappast dominerat. Ronaldo gör många mål eftersom han är en grym målskytt samt en stor egoist. Finns alternativet att själv skjuta så gör han det. Oavsett om det är det bästa alternativet eller inte. Det ger honom en fin individuell statistik men likväl står RM där med noll titlar. RM- fans klagar på att Benz inte gör tillräckligt många mål och ja, har han sina formdippar. Han är dock väldigt oegoistisk, passar alltid och kan göra grovjobbet bakåt. Något CR7 inte gör. Tror heller inte att Bale kommer glänsa så mycket som 1miljard- spelare bör göra sålänge Ronaldo är på plan. RM har en av världens bästa i Ronaldo och man gör ALLT för att han ska vara nummer ett. Real Madrid vinner ju inga titlar och då är det bra om man iallafall kan skryta med att man har " världens bästa".

Hade röstningen avslutats imorgon hade även Suarez och Costa slagits om guldbollen. Suarez anses just nu vara världens bästa och hyllas överallt. Costa vann skytteligan före Ronaldo.
Som sagt folk har guldfiskminne...
Barcelona LeoMessi
2013-12-26 19:42
Vi måste tokpressa mot city eftersom vi måste vinna bollen högt uppe så dom inte hinner springa längs kanten och slå in bollar i straffområdet.
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2013-12-26 19:30
Himne del Barcelona (Barcelona) De här är den enda hemma matchen i ligan som city har spelat så här defensivt.
Barcelona Himne del Barcelona
2013-12-26 19:25
Tror ni att City kommer spela såhär offensivt mot Barcelona också? Eller kommer de backa hem på egen planhalva och satsa på omställningar.

Barcelonas chanser ökar markant om City väljer att gå framåt. Det som oroar mig rejält är annars fasta situationer där City är riktigt vassa.
Barcelona LaPulgaNr1
2013-12-26 19:14
City leder men det e orättvist. Det borde vara kryss. Har en känsla av att Messi och Neymar kommer ha lekstuga mot de. De spelare offensivt vilket kommer lämna enorma ytor för oss att straffa de hårt. Om Liverpool skaffar chanser så lätt mot de så kan vi skaffa dubbelt så många.
Ronaldinho the original
2013-12-26 19:09
Alvaro 2-1 city
Ronaldinho the original
2013-12-26 19:05
xaviiniesta (Barcelona) Två backar!? Tänker du på två backar som ska köpas för startplats eller en som utfyllnadsspelare? Kan inte se Barca/Ledningen/Tata bänka både Pique och Bartra.
xaviiniesta
2013-12-26 18:58
Tror faktiskt klubben kan köpa 4-5 spelare nu i sommar ! 2 målvakter o 2 backar om nu Mascherano går! Klubben har insett att inte lejonet kan spela så mycket
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-26 18:56
@barcastuff: Barcelona, who won't sign anyone during the upcoming January transfer window, plan to buy 4 or 5 players next summer. [sport] Det finns ingen chans i världen att jag tror på det där. Det sista dvs. Är glad om vi får en målvakt och en back på sin höjd
Barcelona Naknooo
2013-12-26 18:49
Hur missar man den där? 3 meter onside för fan.
Barcelona ElTriplete
2013-12-26 18:49
Vilket jävla mål Liverpool gör! Fyfan!
Ronaldinho the original
2013-12-26 18:47
1-0 coutinho !!!! City är skakade
Barcelona rANDOMhERO
2013-12-26 18:45
Herregud vilken miss! Fattar inte hur man kan se så jävla fel! 0-1 till Liverpool ska de vara!
Ronaldinho the original
2013-12-26 18:44
Spelar city med 4-5-1 mot oss så har vi 70-30% chans att gå vidare
Barcelona Acrobat
2013-12-26 18:44
Herregud vilken katastrof till linjedomare i matchen mellan City och Liverpool! Han dömde offside trots att det var mer än en meter onside... Liverpool blev blåsta på 1-0...
Ronaldinho the original
2013-12-26 18:43
Liverpool fick ett mål felaktigt bortdömd.
BARCA-més que un club
2013-12-26 18:11
@H.Alavi - Magico!:
Hoppas verkligen på Liverpool satsa en Fem hundring på Liverpool , Suarez är ju stenhet .
Ronaldinho the original
2013-12-26 17:56
B-Guden (Barcelona) Vet att Messi inte snackar i pressen om guldbollen men syftar bara på att han sa att Messi inte bryr sig om guldbollen, vilket är fel. Vem tror ni vinner guldbollen året efter? Tror de blir Neymar efter Barca vinner ligan, Cl och Brasilien vinner VM med Neymar som Storstjärnan. Annars hoppas jag på Messi, vinner VM ,skytteligan och tystar ner alla hatare som säger att han inte kommer lyckas med Argetina. En sak är säker Ribery,Ibra och Ronaldo har ingen chans på guldbollen.
Barcelona B-Guden
2013-12-26 17:49
@Ronaldinho the original:

Internt ja, han går ju inte ut i pressen och säger, jag ska ha den, inte ett enda år har han gjort det. Ronaldo tackar nej till att komma när priset ska delas ut, Hattrick mot Sverige och en öppnad röstning, Ronaldo kommer.

Ronaldo kan passa på att låna priset när messi är skadad. Men skulle va helt underbart om dom som röstar fortfarande anser messi som bäst, det är som många säger, det gäller hela året, från Januari till December, ronaldo har varit bäst dom 2 sista Messi har varit skadad.

Sen tycker jag man ska göra om priset, det ska va den som varit bästa från säsongen startat tills den slutat + landslag em, vm osv.
Ronaldinho the original
2013-12-26 17:44
Pep.G ° TAATATTATATTATATATA (Barcelona) Maradona: "2008 vann Ronaldo Ballon Dor, Messi vände sig då till mig och sa med en intensiv blick "Jag tänker aldrig komma 2:a, jag tänker aldrig komma 2a igen." och sen dess har han inte kommit 2a en enda gång." Alla bryr sig om Guldbollen förutom kanske Torres.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-26 17:39
Glöm inte bort Man City - Liverpool om drygt 45 minuter! Blir intressant att se hur Citys försvar hanterar en lirare som Suarez.
Barcelona B-Guden
2013-12-26 17:27
Om Messi vinner så är det rätt, om Ronaldo vinner är det rätt, om Ribery vinner är det rätt.
det är folk som röstar, det är inte som många på puertan tror att Blatter bestämmer vem som ska vinna.
det är Journalister förbundskaptener och lagkaptener i landslagen som röstar på den dom tycker är den bästa spelaren.
Ronaldo kan nu stoltsera med sina mål, men man behöver inte göra mest mål för att v bäst-
Läste också nånstans för ca 2 månader sen att Messi gjort mer mål och assist per spelad minuter än Ronaldo

enligt mig är Messi den enda som förtjänar den, för både Ribery och Ronaldo har gått ut "krävt" priset, håll käften låt dom som röstar bestämma
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2013-12-26 17:27
KarmalsAKaranka

Haha, hyckleriet i ett nötskal. Det enda vi Barca-fans bör göra är att luta oss tillbaka och njuta av showen. I vilket fall som än sker så har vi Barcafans inget att förlora. Jag menar, det är winwin-situation. Vinner Messi guldbollen så är det ingen som kommet att rynka på ögonbrynen, för alla vet vem som är bäst i världen. Vinner C.r guldbollen, så visar det sig att Real fansen alltid har varit kappvändare och hycklare, samt att priset är nu officiellt ett skämt.

Dessutom, tror ni verkligen Messi bryr sig om guldbollen? Haha jag svär och lovar att Messi knappt bryr sig om någonting i dagsläget förutom VM-guldet han ska ta i Brasilien. Messi har haft VM-guldet i huvudet hela sitt liv, men den här skadeperioden nu och rehabiliteringen i Argentina har gjort det hela värt mördan för honom. Messi har haft flera veckor på sig stt meditera och rehabilitera i lugn och ro i Argentina. Ojojoj säger jag bara.
Barcelona Lion24
2013-12-26 16:50
KarmaIsAKaranka

Aldrig sett en liknande kampanj. T.o.m värre än presidentvalen i USA när kandidaterna kampanjar för att bli president i världens mäktigaste land.

Annars håller jag med dig angående Sneijder men det var också samma sak i år när Messi vann den. Då skulle Ronaldo ha vunnit Balon D'or eftersom Real Madrid vann ligan och hade därmed en ''tung'' titel i bagaget medans Messi ''bara'' vunnit CdR fast Messi hade varit bättre individuellt. Real Madrid fansen menade att Ronaldos titlar väger tyngre än Messis. I år så har Messi vunnit ligan och Ronaldo har inte vunnit nånting men då säger man att Ronaldo ska ha Balon D'or eftersom han har varit bättre individuellt. Hyckleri är det rätta ordet för ett vissa ''fans''. Sa en sak igår, säger en annan sak idag och imorgon något nytt.

Alla vet vem som är bäst i helhet. Alla vet det. Kaljic vet, El Pasillo, san-iker & Ibric vet. Coentrao vet, Pepe, Marcelo, Arbeloa vet. Dom alla vet mycket väl.
Barcelona Lion24
2013-12-26 16:36
Alltid en legend, Puyol .

Han är fortfarande i Argentina och väntas komma tillbaka till Barcelona 2:a januari.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-12-26 16:34
Ibric från Madrid-redaktionen påstår att skämtpriset Ballon d'Or är ett skämtpris om Cristiano Ronaldo inte vinner. Samme Ibric tyckte att Sneijder skulle vinna 2010 framför Messi då Sneijder vann alla titlar. Då undrar jag vart logiken ligger i att Ronaldo vinner framför Ribery? Och om Ballon d'Or är ett skämtpris: varför är det så viktigt för alla madridistas att Cristiano ska vinna det?

Ballon d'Or BLIR ett skämtpris om just Cristiano vinner det då han har gråtit och tjatat till sig priset de senaste 2 månaderna. Lika bra att passa på när Messi ändå varit skadad.
Sett till Messi's 2013 så har han gjort 45 mål till skillnad från 90 mål år 2012. Jag förstår att Messi har större krav på sig eftersom vi alla vet att hans peak alltid är högre än Ronaldos och därför är kraven högre också. Dessutom har folk tröttnat på att se Messi segra år efter år. De behöver något nytt. Det är så jantelagen fungerar, tyvärr.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2013-12-26 16:27
Har Messi anlänt i Barcelona nu eller är han fortfarande i Argentina?
Barcelona B-Guden
2013-12-26 16:14
@!Sergio_ Busquets!:

Nej ett inhopp är troligare, iaf om jag vart tränare, startelvan hade varit följande

Alves Batra Pique Alba, men självklart kommert masherano få spela ist...
Xavi Busquet Cesc
Alexis Neymar Pedro
Annons: