/spanien/barcelona/forum/5857.aspx/spanien/barcelona/forum/5857.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mido
2013-12-27 11:28
Dagens rykte Messi till PSG för 1,6 miljarder.. Jag säger bara Hahahaha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2013-12-27 09:33
Cule4life Så jäkla bra var inte Chelsea innan vi mötte dom och när vi mötte dom, ändå slog dom ut oss, med en man mindre och en straff till våran fördel. City kan lika gärna slå ut oss ganska rejält, sen har dom en tränare som mött barca många gånger. Men som du säger, så bra var dom inte igår med tanke på vad dom har gjort på hemmaplan mot sina motståndare, sen möter dom ett liverpool i storform och vinner utan sin viktigaste anfallare.
Barcelona Barcadinho.
2013-12-27 08:32
Senaste ryktet om 4-5 värvningar till sommaren låter rimligt.
Två av dem blir förmodligen målvakter. Ter Stegen plus en ersättare till Pinto.
En mittback - jag tror mer på en lite mer okänd variant spelare från typ Frankrike eller så. Tillsammans med ett nytt kontrakt för Bartra.
Den fjärde har jag lite svårare att gissa på - kanske en box/forward som kan rotera. I så fall en känd men bäst före datumet (typ Klose) eller en ung som tål bänken. Jag tror inte på en saftig Kun, Suarez eller den typen eftersom Messi placeras redan där centralt.
Barcelona Pep #4
2013-12-27 04:26
Att det ryktas om att vi inte kommer värva några spelare i vår utan satsa på många nya värvningar i sommar låter som ett typiskt drag från den nuvarande ledningen. Om detta sker MÅSTE Rosell och Co skriva nytt kontrakt med spelarna som sitter på utgående kontrakt samt inte sälja någon spelare för att kompensera detta tråkiga beslut annars har jag tappat allt förtroende för ledningen. En målvaktsvärvning hade även varit skönt och göra redan i vår.

Med den nuvarande truppen vi har så ska vi klara av att arbeta på alla fronten. Frågan är ifall kvalitén är tillräcklig och om vi inte har otur med skador. Själv tycker jag att offensiven har gjort de bra, möjligtvis att Iniesta höjer sig ett stäpp när han behövs som mest. Annars är det väl det vanliga problemet, mittbacks problemet som måste lösas.

Bartra har gjort det bättre än förväntat och Pique har inte varit "dålig" men ändå inte glänst. Puyol är i princip slut men lever endast på ledaregenskaperna han besitter. Mascherano vet man aldrig vart man har honom. Jag ser endast att vi ska lösa detta problemet genom att Tata fokuserar på förbättra de kollektiva försvaret för som det ser ut just nu har inte Pique, Mascherano eller Puyol visat någon tendens på att de kommer briljera samt att Bartra har väldigt lite erfarenheter just nu.

Med det sagt så behöver vi alltså inte värva i vår men att jag ändå vill se ledningen samt Tata visa framfötterna och se något positivt hända.
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2013-12-27 02:22
Lion24

Exakt. Jag har inte påstått att Messi inte vill vinna titlar med Barca längre, utan det är som du säger att han har viktigare titlar att tänka på det här året.

Dessutom har jag vart lugn hela tiden;p
Barcelona LeoMessi
2013-12-27 02:06
Tycker att vi har tillräckligt med anfallare men vi behöver bredd på mittbackspositionerna ock mittfältet, Song och Sergi Roberto duger inte som offensiva spelare. Men rafinha och Deulofeu kommer tbx och så får vi bättre täckning på mittfältet och anfallet.
Barcelona Cule4life
2013-12-27 01:51
Såg matchen idag mellan City-Liverpool, Och så jäkla bra är dom inte.

Vi har bättre startelva än deras, Förutom deras mittbackar.

Men dom har bättre bredd än oss, Och vår bänk är svag och medioker.

Vi måste värva, Vi behöver mittback,anfallare akut.

Barcelona Lion24
2013-12-27 01:43
Pep G & ForzaBlaugrana

Lugna ner er grabbar :). Det kan finnas nånting i det Pep G säger. Men jag tror ingen har påstått att Messi inte bryr sig om La Liga, CL eller Barcelona överhuvudtaget. Men helt ärligt, Messi nämns som den bästa av alla genom tiderna, vissa är tveksamma för att han just saknar VM-bucklan och då är det klart att han tänker lite extra på VM. Det är inte bara själva titeln VM som står på spel för Messi utan titeln ''världens bästa fotbollsspelare genom tiderna'' och då slår han Pelé, Maradona, ja you name it. Det är ingen liten titel det. Med det sagt så tror jag att Messi vill fortsätta vinna titlar åt Barcelona.
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2013-12-27 01:25
Du är jävligt uppkäftig på internet gosse. Vi kan alltid ses och se om du är lika uppkäftig då? Nog om det eftersom det är inget UFC forum. Däremot har jag fuckin rätt att påstå vad jag vill, särskillt när jag skriver att JAG tror så. Jag känner inte Messi personligen, men om JAG hade varit i hans situation och det enda mellan mig och ett erkännande att jag är bäst genom tiderna är ett VM-guld så hade jag bara haft VM i huvudet. Det innebär inte att jag inte vill vinna ett CL guld innan det, men individuella priser och gråtande portugiser hade jag inte ens tänkt på. Förstår du vad jag menar nu? Och lägg av med uppkäftigheten, jag lovar dig du hade knappt vågat se mig i ögonen om du hade känt mig. Edit: forzablaugrana
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-27 01:20
Bartomeu (vice president): "Montoya had asked to stop the renewal talks, but he has reopened them now. He's a full back with a great future""
Barcelona Neymessi
2013-12-27 00:06
Ny Leo Messi dokumentär! :)
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-12-26 23:45
@enkos:
Inte speciellt konstigt? Han kan säkert vara med mot Elche, men eftersom vi möter de på Camp Nou känns det onödigt att Messi riskerar något och deltar i den matchen. Låt honom träna ett par dagar till och ge honom en halvlek mot Getafe.
Barcelona enkos
2013-12-26 22:45
@-SAMI-:

Mycket konstigt att han inte kan spela ligamatch den 5 jan men kan spela cupen bara tre dagar senare..
Barcelona enkos
2013-12-26 22:32
Jag tycker att Messi borde spela sista 30 min mot Elche o ta det lite lugnt än att bara vänta och testa mot tuffa Atletico..
Barcelona -SAMI-
2013-12-26 22:29
Messi won't yet play against Elche on 5 January. He could make his comeback in the cup game against Getafe on 8 January. #fcblive [marca]
Barcelona -SAMI-
2013-12-26 22:25
ForzaBlaugrana
Hahaha:)
ForzaBlaugrana
2013-12-26 22:25
ENKOS

Har läst lite här o där att Messi troligtvis är tillbaka mot antingen Elche eller A-Madrid. Personligen tror jag kungen är tillbaka mot atletico för att inte riskera något, men vi får se :)
ForzaBlaugrana
2013-12-26 22:22
_SAMI_ Haha i will :) spårar lite på en snubbe som kallar sig för "PEP G" som troligtvis är ett Barca-fan kmr med något så otroligt dumt att jag har lust att dra till billinge berget o bara hoppa med huvudet före. Forca Barca
Barcelona enkos
2013-12-26 22:21
När var det tänkt att Messi skulle tillbaka till Barcelona o börja träna med laget? Tror ni han kommer att spela mot Elche den 5 jan, åtminstone sista 25-30 minuter?

ps. finns det statistik/länk över matcher/mål/assist för spelare? år alltså o inte säsong?
Barcelona -SAMI-
2013-12-26 22:13
ForzaBlaugrana
take it easyyyyyyy
ForzaBlaugrana
2013-12-26 22:03
@Pep.G ° TAATATTATATTATATATA:

Du är ett riktigt skämt som kommer med det påståendet. Är du verkligen helt seriös? Vet inte vart du får det ifrån, har du läst det? pratat med honom själv? Läst hans mail ? ett j^vla skämt är vad du är.Får huvudvärk när jag läser såna påståenden.
Barcelona Barclasico
2013-12-26 22:02
någon som kan berkäfta rykten?

hoppas det är f*cking sant!
Barcelona LeoMessi
2013-12-26 21:19
Med 4-5 värvningar menar dom inklusive till b-laget
Barcelona KristoferDelija
2013-12-26 21:13
B-Guden kolla PM:)
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-26 20:34
Vampiro

Deja vu? Var det inte de exakta orden man fick läsa exakt vid denna tidpunkt förra året? Då kan man redan nu konstatera att bara Reina anländer i sommar.
Barcelona Vampíro
2013-12-26 20:26
Barcelona, who won't sign anyone during the upcoming January transfer window, plan to buy 4 or 5 players next summer. [sport] BS! Så lät det i våras också, denna ledning är inte tillräckligt kompetent helt enkelt. Orkar inte med dessa lögner mer.
Barcelona Himne del Barcelona
2013-12-26 20:23
Ronaldinho the original

Vad tror du om matchen mot Barcelona? Kommer de köra på som vanligt offensivt eller kommer de backa hem på egen planhalva och täcka ytor.

Jag hoppas verkligen att City försöker vinna matchen genom att anfalla då det skulle bli en sjukt sevärd match. Om Liverpool kan skapa såhär mycket mot City kan Barcelona det också.

Däremot tror jag på en annorlunda matchbild där City åtminstone inleder lågt och ställer om på Barcelona. Ett mycket intressant dubbelmöte hur som helst.
Barcelona grande jw
2013-12-26 20:14
Svårt att veta vilken matchup som är mest skrämmande. Jordi Alba och Neymar mot Zabaleta, eller Kompany och Yaya mot lille Mascherano.
Barcelona Bästelona
2013-12-26 20:08
Zabaleta är premier leagues bästa högerback men ok.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-12-26 20:06
Ronaldinho the original

Om Messi är i form så finns det inget "låsa Messi". Så hoppas Messi är i form.
Annons: