/spanien/barcelona/forum/5847.aspx/spanien/barcelona/forum/5847.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldinho the original
2014-01-04 18:34
Arsenal? Kan verkligen inte hålla med dig ... Arsenal som knappt kan vinna storlagen i Premier League och varför är Chelsea Arsenal och Real före än Atl.Madrid. Leder man La liga framför Real och Barca så är det betydlig bättre än att leda Premier League där dom bästa inte kan mäta sig med Real och Barca. Bayern/Atl.Madrid Barca Real City/Chelsea Arsenal/Dortmund De här är min lista.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-04 18:31
Barcelona B forward Tonny Sanabria has not been included in the match squad for this weekend's game. The Paraguayan could leave this month.

Där ser man.. Jag lirar med Barca B i karriärläget på Fifa och försökte bänka Sanabria, men varje gång han fick spela levererade han. Dominerar skytteligan och är riktigt bra på huvudet. Hoppas inte han är så bra på riktigt, då är det en stor förlust.
Barcelona Buga för Ronaldinho
2014-01-04 18:28
Ronaldinho

Top 5 enligt mig.

Bayern
Arsenal/City
Chelsea¨
Barcelona/Real
Atletico/Dortmund.

Jag kan omöjligt hålla oss högre än så då vi är i princip samma lag som blev förnedrat utav Bayern, förlora mot Real 3 gånger, förlora mot Milan och inte kunde slå PSG. Visst värvade vi Neymar men vi borde värvat en riktig back istället och det kommer vi märka av mot bra lag i CL, problemet har aldrig varit anfallet utan mittfältet och backlinjen. Och nu är Iniesta och Xavi äldre och ännu sämre än förra säsongen, ordet "jobba hemåt" existerar inte längre i deras hjärnor och därför kan lag som Ajax och Milan spela bort vårat mittfält på Camp Nou. Om vi tänker efter så har vi inte imponerat i fler än 3 matcher under denna säsong där vi verkligen har krossat motståndet och varit övertygande, det är väll Socidad hemma som jag kan komma på.

Vi får hoppas att Messi exploderar och att Neymar imponerar när Messi är på planen samtidigt och inte bara när han är skadad. Sen får vi hoppas att Bartra håller för än så länge har han inte satts på prov en enda gång mot bra motstånd som exempelvis Nastasic och Varane, så vi vet inte ännu.

Mitt tips är att vi bänkar Xavi eller Iniesta och tar in Song på mittfältet.
Barcelona LeoMessi
2014-01-04 18:26
Ronaldinho the original (Barcelona) Vad har Atletico gjort så att du håller dom högre än oss? Dom har släppt in ett mål färre än oss i ligan, gjort typ lika många mål. Vi har klarat oss utan Messi och har gjort lika många mål som real och Atletico, +- något mål. Vi har inte spelat vårt bästa mittbackspar hela säsongen till skillnad från dom. Vi har bättre bredd i truppen än dom. Hade Costa varit borta lika länge som Messi så hade Atletico knappast varit där dom är nu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-01-04 18:22
"Håller verkligen Atl. Madrid högre än Real och Barca den här säsongen "

De får du gärna göra. Men jag tror inte deras trupp håller för ligan sett över hela säsongen, utan CL lär ta kraft. Jag tror faktiskt att de har större chans att vinna CL än ligan vilket låter lite märkligt men ganska logiskt när man tänker efter. Vi säger att de lägger all kraft på CL, vilket betyder vila ett antal spelare i ligaspelet, alltså både en fräschare elva i avgörande ute i Europa men fler tappade poäng i ligan. En fräsch förstaelva och de kan slå ut vilka som helst i CL, jag håller de som minst 50-50 mot i stort sett alla förutom kanske Bayern. Men i ligan når de inte enda fram, och i min mening är det ett val Simeone måste göra denna säsong som kan bli väldigt avgörande.
Barcelona AndreD
2014-01-04 18:22
@Capitan \(^.^)/:

Öga inte
Ronaldinho the original
2014-01-04 18:16
Visst var inte Dortmund närheten av ta liga guld men det var främst för att Bayern krossa alla i sin väg. Ser Atletico som största hotet i ligan och i Cl tillsammans med Bayern och Real om Ancelotti får igång deras 4-3-3 spelidé. Håller verkligen Atl. Madrid högre än Real och Barca den här säsongen
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-01-04 18:14
Barcaholic

Diskussionen trodde iaf jag var om Atlético klarar av både ligan och CL samtidigt. Jag tror inte det. Jag tog upp Dortmund som exempel på att de inte klarat av de även om de gjort ett fantastiskt jobb de senaste säsongerna. När de vann ligan gick de inte långt i CL. När de gick långt i CL vann de inte ligan utan Bayern i princip joggade hem den, alltså har de INTE klarat av ett tvåfrontskrig samtidigt.

Jag sa att Dortmund haft tur med skadorna ja, vilket de har haft de senaste säsongerna när de också varit som bäst. Om du hade läst mitt inlägg ordentligt så hade du sett att jag nämnde deras skadesituation den här säsongen och att det har haft en negativ inverkan på laget. Anledningen till att de kunde gå så långt i CL förra säsongen var att de kunde ha i princip ordinarie lag mot tex Real Madrid, och då kan de slå vilket lag som helst. Hade de fått ställa upp med samma backlinje som de tex fick göra mot Bayern i höstas, ja då hade det förmodligen slutat annorlunda och förmodligen inte blivit någon CL-final.
Barcelona Barcaholic
2014-01-04 18:05
L.A.M Nr 10

''Det är klart det går. Men Dortmund har haft tur med skador och dessutom inte någon säsong nått enda fram i både ligan och CL''

Dortmund har vunnit ligan 2 utav dom 3 senaste säsongerna som är klara. Sen att du säger Dortmund har haft tur med skador förklarar att du tyvärr måste ha dålig koll på Dortmund med tanke på vilka problem dom har haft med just skadorna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-01-04 17:51
@Ronaldinho the original:

Det är klart det går. Men Dortmund har haft tur med skador och dessutom inte någon säsong nått enda fram i både ligan och CL. De två säsongerna de tog hem ligaguldet var de inte ens med i CL-slutspelet och förra säsongen när de gjorde riktigt bra ute i Europa var det inte i närheten av att ta hem guldet på hemmaplan. I år har vi dessutom fått se dem med nyckelspelare borta en längre tid och då har de också redan blivit avsågade i ligaspelet. Jag tycker det är charmigt och önskar dessa typer av lagbyggen all lycka men sanningen är att man i dagens fotboll behöver en riktigt stark ekonomi för att bli bäst. Det är klart att Atlético kan gå hela vägen men då ska de ha precis alla marginaler på sin sida.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-04 17:45
Despite the interest of teams like Liverpool and Valencia, Barcelona won't listen to any offer for winger Cristian Tello this month. [marca]

Loan is still the main option, but Martino has been pleasantly surprised by Afellay's performances and is considering to make him stay. [md]
Ronaldinho the original
2014-01-04 17:43
Atletico är lätt topp tre världens bästa lag!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-04 17:40
Kom igen Malaga få in ett mål så vi kan leda ligan.
2014-01-04 17:39
Fan va domarna är dåliga i La Liga...
Ronaldinho the original
2014-01-04 17:39
Dortmund har vart i toppen 2-3 år nu utan bredd så varför kan inte Atletico?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-04 17:38
Hahaha Weligton, galen kille det där. Han och Pepe måste fan vara släktingar.
Barcelona DM1982
2014-01-04 17:37
Det kommer bli tufft för Atletico att hänga med hela vägen. Jag utgår från att de vinner dubbelmötet i CL mot Milan, sedan kommer de få två tuffa matcher till. I cupen kommer de sannolikt möta Real och även det är två tuffa matcher. De har inte bredden för att fixa det hela vägen, tyvärr.

Barcelona the cameroonians
Weligton - lika sjuk individ som Pepe.
Ronaldinho the original
Årets filmning?? Hahaha
2014-01-04 17:36
Ronaldinho the original (Barcelona) Han har spelat som högerback. Så det ska inte vara några problem för honom. Men han är inte snabb ta o lov.
Ronaldinho the original
2014-01-04 17:34
Alderwiereld spelar väl HB i Belgien och har spelat HB några matcher i Ajax?
Barcelona Andresito
2014-01-04 17:32
Sentuary

Alderweireld är mittback och absolut inte bättre än Montoya som högerback. Manquillo vore det självklara alternativet, men eftersom vi troligtvis kommer få se ett mycket defensivt Atlético så kan Alderweireld vara aktuell, förvänta er ingen offensiv ytterback som kommer tillföra speciellt mycket i anfallsspelet med fötterna om han spelar
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-01-04 17:28
Sentuary

Sant, det är en duktig spelare. Men ändå inte på samma nivå som Juanfran och då är det ändå en av positionerna det kanske har bättre täckning på. Det var kanske ett dåligt exempel men jag tycker poängen ändå når fram.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-01-04 17:25
Jag har faktiskt inga problem med att Atlético tar trepoängare efter trepoängare och såhär långt hänger med på ett strålande sätt. Tycker det är riktigt roligt med ett nytt lag i toppen och skulle vara riktigt bra för ligan om snodde åt sig andraplatsen eller kanske till och med vann, vilket jag dock inte tror på. Matchen nästa helg lär ge en tydlig fingervisning om hur resten av ligasäsongen kommer att se ut i toppen. Vinner vi så tror jag Atlético lär tappa en del den närmaste tiden, kanske vara nöjda med ligan och fokusera mer på CL. Förlorar vi däremot så ser jag dem som en konkurrent på fullt allvar. Då är det verkligen inget mer gullande utan då blir det ett jämnt race resten av säsongen där Atlético för tillfället kommer att ha fördelen.
2014-01-04 17:24
Är det någon mer som missar mot oss ? Förutom deras högerback.
Barcelona Sentuary
2014-01-04 17:23
Deras reserv Alderweireld är nästan lika duglig som Adriano, bättre än Montoya till och med..
Barcelona LaPulgaNr1
2014-01-04 17:22
Grym införrapport. Mot 3 nya poäng. Som jag längtat till att se mitt älskade Barca spela igen. Visca!!!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-04 17:19
Sjuka Atlético är.
Ronaldinho the original
Koke var det inte villa....
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
Villa Goool.