/spanien/barcelona/forum/5845.aspx/spanien/barcelona/forum/5845.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2014-01-01 14:09
Finns inget annat lag som passar Barca som just City. De spelar öppet o kan inte försvara, det är enorma ytor mellan anfall, mitt - och försvar... och det kommer passa våra killar som handen i handsken..
Barcelona Lion24
2014-01-01 14:07
Ser Swansea-City. Finns ENORMA ytor i mitten. Annars spelar City bra med boll men utan så är man mycket svagare så här långt.
Barcelona enkos
2014-01-01 14:06
De som hånar spanska domarna, se bara de engelska, det är Hawaii, man vet aldrig vad som är rätt eller fel, när det blir kort eller inte är ren lotteri..
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-01 14:06
AndreD:

Fråga Canaletes om MILF-kontakter du kan trösta dig med.
Barcelona LeoMessi
2014-01-01 14:04
Ronaldinho the original (Barcelona) Eller så ska dom stoppa Alba-iniesta och Neymar :D
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2014-01-01 13:52
Kollar på swansea-city och jag säger bara "STOPPA NAVAS--ZABA" Och just nu blev det 1-0 till city Fernadinho
Barcelona enkos
2014-01-01 12:52
Många turkiska medier hävdar att Ronaldinho är klar för Besiktas och 2 års kontrakt..
Barcelona AndreD
2014-01-01 06:06
Fuck förhållande
Barcelona Siempre Barça
2014-01-01 02:05
Gott nytt år Culés!!!! Visca el Barca y Visca el Puyol
Barcelona Blaugrana91
2014-01-01 00:14
Gott Nytt år!!!
Barcelona Neymar N11
2013-12-31 23:05
Gott nytt år Cules!
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-12-31 21:52
Gott nytt år till er cules!

Skriver nu innan jag fått i mig mer alkohol hahaha
Barcelona LeoMessi
2013-12-31 18:42
Enligt Aftonbladets silly season så är Rakitic från sevilla på väg till PSG. Riktigt synd om detta händer då han är deras bäste spelare.
ForzaBlaugrana
2013-12-31 18:14
@R.Gaucho 10:

Tja, vad tror du allt som allt går på ? vild gissning
Barcelona Nicke94
2013-12-31 18:10
@B-Guden okej tack
Barcelona Neymessi
2013-12-31 17:46
@Himne del Barcelona:
Kan bara instämma! Fantastiskt bra skrivit, verkligen mitt i prick. Gott nytt år på er alla!
Barcelona B-Guden
2013-12-31 17:11
@Nicke94:

nej inte enligt zubi
Barcelona Nicke94
2013-12-31 15:43
kommer Barca köpa nån i januari ??
Barcelona Diar Shekha
2013-12-31 15:15
Himne del Barcelona
Tack så mycket! :)
Barcelona NoGo™
2013-12-31 14:45
Tw Abidal: "Souvenir from 2013 - Long live, Barça... and long live, Catalonia..... pic.twitter.com/VDeDOGNCHB" [@eabidalofficial]

Abi vilken jävla legend! 3
Barcelona Himne del Barcelona
2013-12-31 14:44
Diar Shekha

Det var ett långt inlägg, men definitivt ett av de bästa jag läst under året.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2013-12-31 14:38
Barcelona Diar Shekha
2013-12-31 14:37
Här kommer ett ganska låååångt inlägg Kära Cules, om ni inte pallar läsa så är det bara att bläddra vidare! :)

2013. Ja vad ska man säga?

Det har varit ett ganska tufft år för FC Barcelona. Tito Vilanova's cancer har berört oss alla och en Människas liv kommer före allt! Hela våren var obehaglig då Vilanova's rehabilitering blev bara längre & längre i New York. Jag har tänkt hela tiden och man behöver inte vara vetenskapsman för veta hur Vilanova's Familj har haft det.. Jag hoppas att Han besegrar den förbannade sjukdomen så fort som möjligt och återvänder till fotbollen på ett eller annat sätt. Vilanova har en tuff kamp framför sig, men han är stark och kommer fixa det. Att sen man har haft Nära vänner's närmaste som gått bort i cancer under detta år gör inte saken bättre.

Eric Abidal. Det var verkligen vidrigt och skamligt, ledningen borde skämmas & rannsaka sig själva. En Man som besegrar cancer två (!) gånger förtjänar självklart en förlängning och speciellt med tanke på hur mycket han gav till klubben. Man ger kontrakt till bänkvärmare som Dos Santos som spenderar mer tid på läktaren än på planen men ger inte till en hjälte som mycket väl hade förstärkt vårt usla försvar. Abidal har nästan spelat varje match med Monaco denna säsong, han är även kapten där och han har hunnit med några landskamper också sen han lämna oss. Som sagt roSELL 6 ledningen sålde sig som horor där och de bör skämmas för alltid. Det finns inte någon här som kan försvara deras hjärtlösa agerande.

Tata Martino. Han kommer från andra sidan av världen, han har aldrig tränat ett lag i Europa, han får ingen försäsong på sig och ändå har han gjort det med bravur. Vi leder ligan och är vidare i cuperna. Martino har fått klara sig utan världens bäste spelare i nästan 3 månader, utan valdes i 2 månader och även skador på såna som Alba,Alves & Xavi. Under dessa 6 månader har vi slagit nästan alla topplag/storalag som Real Madrid, Milan, Ajax, Villarreal & även andra lag. Under El Clasicot blev jag väldigt imponerad av honom för att han klädde skjortan av Carlo Ancelotti både taktik-mässigt och spelmässigt. Samma Ancelotti som sa att Martino vet inte så mycket om Europa och han har precis landat..

Jag tycker att Försvaret har blivit mycket bättre de senaste månaderna. Vi spelar med en Mittfältare i backlinjen, det får man aldrig glömma. Vi har släppt in 12 mål på 17 matcher i ligan och hälften av dessa mål har varit på typ fasta situationer, det förklarar mycket. Real Madrid har släppt in hela 21 mål på 17 matcher med spelare som Ramos, Varane & pepe som mittbackar och man har även en Italienare som tränare, hur försvarar man det? Jag tycker att vårt försvar måste bli ännu bättre för vi kommer möta mycket bättre lag under våren, men å andra sidan man kan inte förvänta sig så mycket mer av de vi har. Mascherano är inte bättre än så här, han spelar med stort ett hjärta och gör sitt bästa helt enkelt. Problemet ligger hos styrelsen..

Jag vill även berömma Martino för hans roterande samt hans inställning till Ungdomarna. Marc Bartra har mer minuter nu än vad han hade hela förra säsongen, Martin Montoya har fått ganska mycket med speltid så man kan iallafall inte klaga på brist på chanser. Även B-lags spelare som Adama Dongou har fått chansen. Som sagt jag är supernöjd med Tata Martino så här långt, jag kan absolut inte förvänta mig mer än det han har uträttat så här långt. Och när du saknar din bästa spelare så är det tungt, väldigt tungt. Tänk hur bra vi blir när vi får tillbaka alla våra spelare! Grande Tata Martino.

Jag vill även passa på & ge en känga åt er medgångssupportrar som skriker avgå Martino efter varje poängtapp. Jag skäms över er, ni är lika pinsamma som majoriteten av de som skriver på Puertan! När ska ni lära er att skilja på FIFA/FM och verkligheten? När ska ni lära er att man vinner inte titlar genom att byta tränare en gång per säsong? När ska ni lära er att man kommer inte långt genom att sälja halva laget efter varje poängtapp? Vill ni att vi ska bli som Real Madrid, dvs anställa nya tränare hela tiden, sälja många spelare & ta in många spelare, har Real Madrid fått många titlar genom dessa handlingar? Som sagt, skäms på er! Ta tag i kragen och ryck upp er!

Victor Valdes. Jag har aldrig varit Han's största fan om vi säger så, jag har kritiserat honom under nästan ett helt decennium och han har varit den som jag haft minst "känslor" för. Hans säsong ifjol gjorde inte saken bättre tex när han gav Real Madrid supercupen. I år har Victor Valdes varit bättre än någonsin, jag har aldrig sett honom vara så här bra tidigare och han har fått vårt försvar att se ännu bättre ut. Det är verkligen synd att han prickar formen just när han ska lämna, man undrar ju hur det hade sett ut om han hade haft samma form de tidigare åren.. Hur som helst så är jag tacksam för allt Valdes har gjort för oss under alla dessa år, jag förstår hans val genom att ta nya utmaningar och jag önskar honom all lycka i framtiden. Man kan inte begära att han spelare som vunnit över 20 titlar med klubben ska stanna livet ut! Victor Valdes's match mot Arsenal 2006 kommer jag aldrig att glömma och utan honom hade Henry gjort hattrick och vi hade verkligen inte vunnit Champions League den kvällen. Ni som inte har sett matchen så bör ni ta och se på den snarast för att ni kommer inte ångra er!

Neymar JR. En 21 åring som blivit hånad av många så kallade experter, den nya Robinho och youtube-spelaren! Jag tänker inte nämna hans insatser i Conferderations Cup för att det räcker bara med ett ord för att beskriva allt - Fantastiskt! Att komma till ett av världens bästa lag, men den pressen, med den prislappen och med denna stora hysterin runt om honom så är det fullständigt "sjukt" hur han har lyckats så bra! Jag trodde att Neymar skulle vara en fantastisk värvning på långsikt men att han skulle vara så här bra i sin debut förväntade jag mig faktisk inte. Vi har fått ytterligare några dimensioner med honom i laget och varje han får bollen så får man Ronaldinho vibbar, allt han gör är konst och underhållning. Poängmässigt har han varit helt sagolik, 21 poäng på 23 matcher. 11 mål på 10 assister! Han "gav" oss även supercupen mot Atletico Madrid, han gjorde mål i sitt FÖRSTA EL CLASICO och han har varit helt briljant under Lionel Messis's frånvaro. Vi såg vad Premier League's bästa spelare (Bale) gjorde i sin debut mot Barcelona och sen såg vi "Youtube-spelaren" mot Real Madrid!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ALLA här får ett fantastiskt år, att Lionel Messi slipper alla sina skador & även resten av Spelarna, att Zubi lägger Golfklubban på hyllan, att Marc Bartra & Martin Montoya får nya kontrakt, att Tata Martino får vinna pokaler här och sist men inte minst att någon av Messi/Neymar får lyfta VM-Pokalen i Brasilien.

Gott nytt år på er alla!
Barcelona Diar Shekha
2013-12-31 14:32
Här kommer ett ganska låååångt inlägg Kära Cules, om ni inte pallar läsa så är det bara att bläddra vidare! :) 2013. Ja vad ska man säga? Det har varit ett ganska tufft år för FC Barcelona. Tito Vilanova's cancer har berört oss alla och en Människas liv kommer före allt! Hela våren var obehaglig då Vilanova's rehabilitering blev bara längre
Barcelona the cameroonians
2013-12-31 14:19
Intressant artikel av Marti Perarnau angående Rafinha.

Journalisten skriver att Rafinha hade det tufft i början av sin utlåning hos Celta men att Lucho Enrique nu hittat rätt position för brassen, lite längre upp i banan där hans teknik och driv kommer bättre till rätta. Svagheten i att skydda bollen har lett till många gula kort när han tvingats fälla motståndarna efter bolltapp.

Han spekulerar i vilken position han kommer att användas i Barcelona när han återvänder och menar att han har egenskaper som gör att han kan spela både som Xavi och som Iniesta även om han egentligen inte liknar någon av dem - eller någon annan mittfältare för den delen.

Däremot anser Perarnau att han kan vara ett alternativ som falsk nia vid Messis frånvaro även om han logiskt sett inte har samma kompetens men väl egenskaper som till viss del påminner om argentinarens.

Vad tror ni?
Finns det plats för Rafinha nästa säsong och i vilken position ser ni honom helst?
Barcelona Júnior.
2013-12-31 11:28
@Ronaldinho the original:
Efter det lilla "beefet" mellan Faus och Messi talade Bartomeu om att han tyckte att världens bästa spelare förtjänade vara den bäst betalda fotbollsspelaren. Det nya kontraktet kommer inte förlänga hans tid i klubben (2018) utan det handlar endast om en lönehöjning. Edit: Själv sitter man och hoppas på att man även höjer utköpsklausulen till en drömsumma så andra klubbar slutar vara intresserade haha.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-31 03:24
Sport, md och resten av spanska tidningarna är riktig komiska. De trollar mer än troll fotboll på Facebook och Madrid supportrar i forumet. De sprider 4-5 alternativ för att antingen sj dementera ryktena eller tvinga det på klubben eller någon spelar agent som får göra det.
Ronaldinho the original
2013-12-31 03:06
Bàckis (Barcelona) Sant! OT Tydligen så ska "världens bästa tonåring" Hachim träna med Milans À lag imorgon. Killen har veklingen Neymar talang. Kan knappt vänta på hans debut nästa säsong. Han har nästan 5 miljoner views på youtube, det säger det mesta. Skulle verkligen vilja ha honom i Barca om några år.
Barcelona Bàckis
2013-12-31 02:44
Ronaldinho the original

Jo, det fick han. Men samtidigt fick ju Ronaldo genom lite gnäll och snack om Manchester både förlängt sitt kontrakt samtidigt som han blev världens bäst betalde. Säkert har Messi & hans far lite åsikter kring detta, Ronaldo är ju som vi alla vet nr 2 efter Messi, varför skall inte Messi då vara den bäst betalde?

Jag tycker inte det är något snack, Messi är bäst och skall vara världens bäst betalda :)
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2013-12-31 02:35
@barcastuff: There's a total deal, with club and player, on the transfer of Gladbach keeper Marc-Andre ter Stegen (21). Only announcement left. [sport]

Såjaa!!!
Annons: